Bilsyn.
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-11-05 11:31

Var til syn igår med min Honda.

Jeg havde fået det brev fra politiet, at nu hentede de pladerne på øsen

Jeg har været lidt uheldig, siden min indkaldelse til syn kom:
Min forrude revnede så den skulle skiftes.
Så skule jeg lege prøve at flytte et autoværn med bilen - gik ikke så godt.
Bliver påkørt af en flugtbelist , Heldigvis i den side, som jeg selv havde
skadet mod et autoværn, og ikke havde fået lavet.
Rod med mit lys.
Rust i det hul i bagskærmen, som holder bagkofanger= kofanger ved at falde
af.
2 ødelagte spinklerpumper.

Anyway - Jeg har endelig fået tingene lavet, og kørte så til syn.
Bilen har stadig et par hemmeligheder, som gør, at den ikke kan synes - men
jeg håber på kun få nogle anmærkninger

Jeg møder så til syn, og møder så den rareste synsmand jeg har mødt til
dato.

Da øsen så bliver hævet , siger konen så ( har slæbt hende med som support
*lol*) , at det var underligt at se den så højt oppe.
Hvorpå synsmanden svarer - ja - men en Honda skal være lav

Jeg havde et par ting, som jeg gerne ville have svar på, og vi fik os en god
snak - utrolig behagelig mand.

Han kørte så en tur i dytten, og nærmest skamroste øsen bagefter - det
varmer jo lidt

Da synet var overstået kørte jeg derfra i en nysynet Honda - uden nogen
anmærkninger - og bilen havde ikke engang fået så meget som 1 slag med
rusthammeren - til trods for, at den er 10 år gammel

Så - Selvom at der det seneste stykke tid, har været en del post ang.
synsfolk - Ja så findes der altså også 1 meneske i systemmet , for jeg
mødte ham

Hygge
Martin

Fra : MArtin Nielsen

Dato : 13-11-05 11:44

Bestemt. De rare af dem findes. Fik for et års tid siden en 83 volvo 340
igennem med 7 anmærkninger.

Fra : Mogens

Dato : 13-11-05 11:47

"MArtin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> wrote in message

> [...]

Som f.eks.?

> Bestemt. De rare af dem findes. Fik for et års tid siden en 83 volvo 340
> igennem med 7 anmærkninger.

Hmm - hvor går grænsen så?
Har vi nogle regler - eller har vi det ikke?
--
Mvh Mogens

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-11-05 12:06

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> "MArtin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> wrote in message

> Som f.eks.?
En SMT6

Ting som nok burde give en anmærkning:
Defekt Sprinklerpumpe bagrude.
Fejljusteret forlygte
Tom sprinklerbeholder
2 rusthuller i bagagerum
Jeg har heller ikke TUV papierne til mine fjedre.
Havde glemt at få min advarselstrekant med.

> Hmm - hvor går grænsen så?
> Har vi nogle regler - eller har vi det ikke?

Synes det er ok - Der er ingen grund til fluekepperi.

Nu er det jo svært at se, hvilke anmærkninger det var - kunne vel være:
Manglende/defekt cigartænder.
Manglende reservehjul
Varmetråde i sæde knækket ( nok ikke lige i dette tilfælde).
Osv.

Ting - som ikke har betydning for sikkerheden.

> Mvh Mogens

Hygge
MJ

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 12:22

> "Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> En SMT6
>
> Ting som nok burde give en anmærkning:
> Defekt Sprinklerpumpe bagrude.

JA

> Fejljusteret forlygte

JA

> Tom sprinklerbeholder

NEJ

> 2 rusthuller i bagagerum

Kommer an på hvor i baggagerummet hvis det ikke er bærende dele eller, at
der ikke er nogle skarpe kanter så NEJ.

> Jeg har heller ikke TUV papierne til mine fjedre.

Jeg har aldrig nogensinde måtte vise TÜV papirer på noget på mine biler, så
den må være en måske.

> Havde glemt at få min advarselstrekant med.

NEJ

Så du burde have fået 2 måske 3 anmærkninger.

--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk

Fra : MArtin Nielsen

Dato : 13-11-05 12:13

> Hmm - hvor går grænsen så?
> Har vi nogle regler - eller har vi det ikke?

Det har vi nok ikke. Kommer an på synsmandens personlige vurdering af hvor
alvorlige fejlene er tror jeg.

Fra : Mogens

Dato : 13-11-05 12:17

> Kommer an på synsmandens personlige vurdering af hvor
> alvorlige fejlene er tror jeg.

Hvad var de 7 anmærkninger - hvilke forhold?
--
Mvh Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-11-05 12:48

Martin Jørgensen wrote:
> Så - Selvom at der det seneste stykke tid, har været en del post ang.
> synsfolk - Ja så findes der altså også 1 meneske i systemmet , for
> jeg mødte ham

Jeg har mødt en del...
Måske det er fordi at mine biler er 112 % i orden...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-11-05 12:50

Martin Jørgensen skrev:

> Så - Selvom at der det seneste stykke tid, har været en del post ang.
> synsfolk - Ja så findes der altså også 1 meneske i systemmet , for
> jeg mødte ham

Dejlig oplevelse - havde selv en god oplevelse med hjælp til skæve bremser
da jeg sidst *osse* havde min hustru med
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-05 13:25

> [...]

>Så - Selvom at der det seneste stykke tid, har været en del post ang.
>synsfolk - Ja så findes der altså også 1 meneske i systemmet , for jeg

Der findes faktisk mange af dem - dem jeg møder, og det sker alt for
tit ;) er såmænd helt fine

Jeg skal en del år tilbage i tiden, før jeg kan huske nogle kedelige
af slagsen, kedelige som i "krakilere" og "skrankepaver"

Der er sket noget rigtigt positivt efter det blev privatiseret,
selvklart skal de tjene penge, men de gør det på en positiv måde nu
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Leonard

Dato : 13-11-05 18:06

jan@stevns.net wrote:

>Der er sket noget rigtigt positivt efter det blev privatiseret,
>selvklart skal de tjene penge, men de gør det på en positiv måde nu

Jeg kan nu ikke mærke forskel, men i den lille lokale synshal er det
også den samme person jeg har mødt hvergang, både før og efter det fik
skiftet skiltet ud til et med orange tekst.

Og han har altid været venlig og forklarende, i fredags undskyldte han
nærmest, at han blev nødt til at bemærke at mine dæk kun kunne bære
710 kg og ikke de krævede 750 kg.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Karsten Andersen

Dato : 13-11-05 14:13

Sun, 13 Nov 2005 11:31:13 +0100, skrev Martin Jørgensen, på 44 linier,
i <dl74la$21md$1@newsbin.cybercity.dk>, :

>Da synet var overstået kørte jeg derfra i en nysynet Honda - uden nogen
>anmærkninger - og bilen havde ikke engang fået så meget som 1 slag med
>rusthammeren - til trods for, at den er 10 år gammel

Ja selv det kan opleves i en 10 år gammel Astra
De er ikke så slemme efter rust som de har været.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Thomas & Camilla

Dato : 13-11-05 19:52

Ja der findes søde og rar synsfolk, som fx i Middelfart hos Lillebælt
synhal, hvor jeg fik synet min firehjulstrækker for nydeligt. De var rigtig
flinke. Rigtig god servic.

Thomas