/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
hvordan med batteriet.
Fra : Eriek62


Dato : 12-11-05 20:06

Hvad med gør i med jeres batterier, når i tager dem af cyklen om vinteren.
Sætter i dem til at lade hele perioden, eller er det både lade og
afladning.
Hvilken oplader bruger i. Skal gele typerne "den type sidder i min Fazer"
behandles på samme måde som de alm. med vand.
mvh.Eriek


----------------------------------------
Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
1 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!



 
 
Thomas Jensen (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 13-11-05 00:12

Eriek62 wrote:
> Hvad med gør i med jeres batterier, når i tager dem af cyklen om vinteren.
> Sætter i dem til at lade hele perioden, eller er det både lade og
> afladning.
> Hvilken oplader bruger i. Skal gele typerne "den type sidder i min Fazer"
> behandles på samme måde som de alm. med vand.
> mvh.Eriek
>
>
> ----------------------------------------
> Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
> 1 spam mails er blokeret indtil videre.
> Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!
>
>
på min gamle xj600s, som kjeg havde 5 år og på min nye FZ6 som jeg har
haft 1 år, har jeg altid gjort følgende:

afmonteret og ladet det helt op.
Stillet det indenfor.
Om foråret har jeg så ladet det op igen og kørt.
Det har virket fint, og på den gamle XJ600s var det originale batteri 7
år da det blev skiftet.

Der er mange metoder med afladning i løbet af vinteren osv, men
ovenstående har altid virket for mig.
Det var vedligeholdelsesfrit det der sad på XJéren.

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Eriek62 (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Eriek62


Dato : 13-11-05 10:54

Tak for din vejledning.
Hvilken type oplader, er en alm. autooplader god nok, jeg tænker at den jo
lader med en del ampære i forehold til et lille mc batteri.
mvh.Eriek
"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:4376762e$0$84019$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Eriek62 wrote:
>> Hvad med gør i med jeres batterier, når i tager dem af cyklen om
>> vinteren.
>> Sætter i dem til at lade hele perioden, eller er det både lade og
>> afladning.
>> Hvilken oplader bruger i. Skal gele typerne "den type sidder i min
Fazer"
>> behandles på samme måde som de alm. med vand.
>> mvh.Eriek
>>
>>
>> ----------------------------------------
>> Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
>> 1 spam mails er blokeret indtil videre.
>> Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!
>>
>>
> på min gamle xj600s, som kjeg havde 5 år og på min nye FZ6 som jeg har
> haft 1 år, har jeg altid gjort følgende:
>
> afmonteret og ladet det helt op.
> Stillet det indenfor.
> Om foråret har jeg så ladet det op igen og kørt.
> Det har virket fint, og på den gamle XJ600s var det originale batteri 7
år
> da det blev skiftet.
>
> Der er mange metoder med afladning i løbet af vinteren osv, men
> ovenstående har altid virket for mig.
> Det var vedligeholdelsesfrit det der sad på XJéren.
>
> mvh
>
> Thomas Jensen
> Yamaha FZ6S ´04
> http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11


----------------------------------------
Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
1 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!



Thomas Jensen (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 13-11-05 17:03

Eriek62 wrote:
> Tak for din vejledning.
> Hvilken type oplader, er en alm. autooplader god nok, jeg tænker at den jo
> lader med en del ampære i forehold til et lille mc batteri.

jeg købte engang en mclader, da jeg fik at vide en autolader ville være
for voldsomt.
Louis har vist en, som Steen E skriver.


mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Troels Jensen (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Troels Jensen


Dato : 13-11-05 11:08


"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:4376762e$0$84019$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> på min gamle xj600s, som kjeg havde 5 år og på min nye FZ6 som jeg har
> haft 1 år, har jeg altid gjort følgende:
>
> afmonteret og ladet det helt op.
> Stillet det indenfor.
> Om foråret har jeg så ladet det op igen og kørt.

- og så har du undervejs bandet over placeringen af batteriet på FZ'eren,
der gør det nødvendigt at fjerne både dele af styrkåben og at løfte tanken
for noget så simpelt som at pille et batteri ud.......

--
Troels
FZ6 Fazer



Thomas B. Andersen (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 13-11-05 12:40

Jeg sætter mit batteri over på min scooter om vinteren. Så bliver det brugt
som det plejer :)

Mvh Thomas



Thomas Jensen (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 13-11-05 17:01


>
> - og så har du undervejs bandet over placeringen af batteriet på FZ'eren,
> der gør det nødvendigt at fjerne både dele af styrkåben og at løfte tanken
> for noget så simpelt som at pille et batteri ud.......
>
> --
> Troels
> FZ6 Fazer
>
>
ja, men så fik jeg et tip om, man ikke behøver at fjerne kåbedelene. Du
kan bare fjerne den bagerste bolt på tanken og så løfte bagved og så kan
du trække tanken bagud.
Meget nemmere :)

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Troels Jensen (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Troels Jensen


Dato : 13-11-05 17:27


"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:437762b3$0$84027$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> >
> >
> ja, men så fik jeg et tip om, man ikke behøver at fjerne kåbedelene. Du
> kan bare fjerne den bagerste bolt på tanken og så løfte bagved og så kan
> du trække tanken bagud.
> Meget nemmere :)

Genialt...., du har reddet min dag.....

Jeg har bl.a. en GPS-holder siddende i en af kåbeboltene (en af de to under
kåbeglasset), så jeg har gjort det ekstra besværligt for mig selv at pille
sideskjoldene af.

--
Troels
FZ6 Fazer



Steen E. (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 13-11-05 14:17

> Hvilken oplader bruger i. Skal gele typerne "den type sidder i min
> Fazer"
> behandles på samme måde som de alm. med vand.
>
>

Mange herinde, inkl. mig selv, bruger Louis' lille lader - produktnr.
10003666 - som er beregnet til vedligeholdelsesfrie batterier, og som
simpelthen tilsluttes hele vinteren.

Den går automatisk ned på vedligeholdelsesladning, når batteriet er helt
opladet. Virker perfekt.

Pris 15 Euro.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Eriek62 (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Eriek62


Dato : 13-11-05 20:13


"Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:43773ce0$0$199$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hvilken oplader bruger i. Skal gele typerne "den type sidder i min
Fazer"
>> behandles på samme måde som de alm. med vand.
>>
>>
>
> Mange herinde, inkl. mig selv, bruger Louis' lille lader - produktnr.
> 10003666 - som er beregnet til vedligeholdelsesfrie batterier, og som
> simpelthen tilsluttes hele vinteren.
>
> Den går automatisk ned på vedligeholdelsesladning, når batteriet er helt
> opladet. Virker perfekt.
>
> Pris 15 Euro.
>
> --
> Steen E.
> http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
Jeg takker for div. råd ang. batteri mm. Jeg havde tanken af i går, af ren
nysgerrighed, pillede luftfilteret af og gav det en tur med trykluft. Her

jeg jo så ind til batteriet. På FZS 600 Fazer skal der ikke pilles ved
kåben, jeg er ikke engang sikker på at tanken skal af for at fjerne
batteriet.
Det er nok lidt anderledes med jer som køre FZ6èr.
mvh.Eriek
>


----------------------------------------
Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
1 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!



Armand (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-11-05 22:49

Eriek62 wrote:
>
> ......pillede luftfilteret af og gav det en tur med trykluft.

=
Og hvilken sindstilstand var du i på dét tidspunkt?
Luftfiltre er ikke beregnet for rengøring, Det er udskiftningsdele :-|
Hvis man bruger trykluft til "bagblæsning" skader man mere end man
gavner derved at der er rig mulighed for at blæse hul i filtermaterialet !!!

Filtre der ér beregnet for rengøring skal vaskes i motorrens og
"bag-skylles" med vand og altså heller ikke med trykluft!

--
Armand.

Eriek62 (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Eriek62


Dato : 14-11-05 00:24

I manuellen er der afbilled en som bruger trykluft.
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:PwOdf.253$Cl2.2190@news000.worldonline.dk...
> Eriek62 wrote:
>>
>> ......pillede luftfilteret af og gav det en tur med trykluft.
>
> =
> Og hvilken sindstilstand var du i på dét tidspunkt?
> Luftfiltre er ikke beregnet for rengøring, Det er udskiftningsdele :-|
> Hvis man bruger trykluft til "bagblæsning" skader man mere end man
gavner
> derved at der er rig mulighed for at blæse hul i filtermaterialet !!!
>
> Filtre der ér beregnet for rengøring skal vaskes i motorrens og
> "bag-skylles" med vand og altså heller ikke med trykluft!
>
> --
> Armand.


----------------------------------------
Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
1 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!



Arne Lorenzen (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 14-11-05 10:46

"Eriek62" <brade@oncable.dk> skrev i
news:4377cb18$0$101$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> I manuellen er der afbilled en som bruger trykluft.

[klip]

Også i V-stromens manual - skal kun skiftes hver anden gang, men påbyder
samtidigt yderste forsigtighed, for ikke at skade materialet. Jeg vælger at
skifte filteret hver gang, for at være på den sikre side.

Du skulle også lige ta´og kigge indenom her:
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html
Det har vi andre også måttet

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Eriek62 (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Eriek62


Dato : 14-11-05 11:44


>
> Du skulle også lige ta´og kigge indenom her:
> Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html
> Det har vi andre også måttet
>
> --
> Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Er det rigtigt nu, angående citatteknik. Vi skal jo alle lære. Tak for
rådet.
mvh. Eriek


----------------------------------------
Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
1 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!



Moller (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 14-11-05 13:38

Eriek62 wrote:
> I manuellen er der afbilled en som bruger trykluft.

   I mine Manualer som medfølger til KN filtrene, står der højt og
udtrykkeligt at trykluft er forbudt, og at garantien frafalder ved brug
af sådanne...

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Eriek62 (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Eriek62


Dato : 14-11-05 13:52


..
>
> I mine Manualer som medfølger til KN filtrene, står der højt og
> udtrykkeligt at trykluft er forbudt, og at garantien frafalder ved brug
af
> sådanne...
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
> Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
> Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
> www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Jeg siger ikke at jeg har gjort det rigtigt, men hvad manuellen fortæller.
Jeg kan dog se på div. reaktioner at det er en dårlig ide at bruge
trykluft
på luftfiltre, så det må jeg nok lade være at gøre en anden gang.
mvh. Eriek


----------------------------------------
Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
1 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!



Mikkel Christensen (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 14-11-05 16:00

"Eriek62" <brade@oncable.dk> writes:

> Jeg siger ikke at jeg har gjort det rigtigt, men hvad manuellen
> fortæller. Jeg kan dog se på div. reaktioner at det er en dårlig ide
> at bruge trykluft på luftfiltre, så det må jeg nok lade være at gøre
> en anden gang. mvh. Eriek

Tjaeh, mine skumfiltre tager nu ikke skade af trykluft så det kommer
da an på hvordan de er udformet.

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.

Peter (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 14-11-05 20:28


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:PwOdf.253$Cl2.2190@news000.worldonline.dk...
> Luftfiltre er ikke beregnet for rengøring, Det er udskiftningsdele :-|
> Hvis man bruger trykluft til "bagblæsning" skader man mere end man gavner
> derved at der er rig mulighed for at blæse hul i filtermaterialet !!!
>
> Filtre der ér beregnet for rengøring skal vaskes i motorrens og
> "bag-skylles" med vand og altså heller ikke med trykluft!

Det er ikke korrekt. Jeg har både en plæneklipper (Honda) og en mc (Yamaha)
hvor luftfilteret ifølge service manualen skal rengøres med trykluft. Det er
dog kun den ene vej, der må blæses igennem filteret.

Nedenstående tekst er fra afsnittet "Cleaning the air filter element" i
service manualen til en FJR:
Apply compressed air to the outer surface of the air filter element

--
Peter
FJR1300A



Armand (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-11-05 20:43

Peter wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:PwOdf.253$Cl2.2190@news000.worldonline.dk...
>
>>Luftfiltre er ikke beregnet for rengøring, Det er udskiftningsdele :-|
>>Hvis man bruger trykluft til "bagblæsning" skader man mere end man gavner
>>derved at der er rig mulighed for at blæse hul i filtermaterialet !!!
>>
>>Filtre der ér beregnet for rengøring skal vaskes i motorrens og
>>"bag-skylles" med vand og altså heller ikke med trykluft!
>
>
> Det er ikke korrekt. Jeg har både en plæneklipper (Honda) og en mc (Yamaha)
> hvor luftfilteret ifølge service manualen skal rengøres med trykluft. Det er
> dog kun den ene vej, der må blæses igennem filteret.
>
> Nedenstående tekst er fra afsnittet "Cleaning the air filter element" i
> service manualen til en FJR:
> Apply compressed air to the outer surface of the air filter element
>

I rest my case!

--
Armand.

Eriek62 (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Eriek62


Dato : 14-11-05 22:13


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:%M5ef.312$Cl2.2695@news000.worldonline.dk...
> Peter wrote:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
>> news:PwOdf.253$Cl2.2190@news000.worldonline.dk...
>>
>>>Luftfiltre er ikke beregnet for rengøring, Det er udskiftningsdele :-|
>>>Hvis man bruger trykluft til "bagblæsning" skader man mere end man
gavner
>>>derved at der er rig mulighed for at blæse hul i filtermaterialet !!!
>>>
>>>Filtre der ér beregnet for rengøring skal vaskes i motorrens og
>>>"bag-skylles" med vand og altså heller ikke med trykluft!
>>
>>
>> Det er ikke korrekt. Jeg har både en plæneklipper (Honda) og en mc
>> (Yamaha) hvor luftfilteret ifølge service manualen skal rengøres med
>> trykluft. Det er dog kun den ene vej, der må blæses igennem filteret.
>>
>> Nedenstående tekst er fra afsnittet "Cleaning the air filter element" i
>> service manualen til en FJR:
>> Apply compressed air to the outer surface of the air filter element
>>
>
> I rest my case!
>
> --
> Armand.

Ja det er også noget i den stil der står i min manuel + et billed af et
par
hænder med tryklufthåndtaget.
Det må dog kun ske på ydersiden af filteret. Så behøver jeg ikke føle mig

dum enda.
mvh.Eriek


----------------------------------------
Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
1 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!



Steen E. (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 14-11-05 22:59

>>> Apply compressed air to the outer surface of the air filter element
>>>


Så man må, som Armand skriver, ikke "bagblæse" filterelementet for ikke
at beskadige det.

Men hvad med at støvsuge det fra ydersiden med en almindelig støvsuger ?
Kan det beskadige filtret ?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Armand (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-11-05 23:25

Steen E. wrote:
>>>>Apply compressed air to the outer surface of the air filter element
>>>>
>
> Så man må, som Armand skriver, ikke "bagblæse" filterelementet for ikke
> at beskadige det.
>
> Men hvad med at støvsuge det fra ydersiden med en almindelig støvsuger ?
> Kan det beskadige filtret ?
>

Tilsyneladende må man godt på visse modellers (skum?)filter.
Papfiltre derimod, er absolut udskiftnings-dele som man ikke skal
forsøge at halvredde på. Er man ikke indstillet på dét, så kan man hoppe
på K&N-vognen og derved blive ejer af et filter man selv kan rense :-|

--
Armand.

Moller (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 14-11-05 23:32

Armand wrote:

> Tilsyneladende må man godt på visse modellers (skum?)filter.
> Papfiltre derimod, er absolut udskiftnings-dele som man ikke skal
> forsøge at halvredde på. Er man ikke indstillet på dét, så kan man hoppe
> på K&N-vognen og derved blive ejer af et filter man selv kan rense :-|

   Yeps, men KN må der ikke bruges trykluft til, ligegyldigt hvad side :)
men jo det kan renses, og på f.eks. en MZ er det en god ide at bruge
det, da det originale parpirfilter dør pga. fugt hver vinter, og et
filter fra en Moris Minor fitter lige i ;) sjovt nok er bil KN filtre
biligere end dem til MC :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste