|
| hvordan med batteriet. Fra : Eriek62 |
Dato : 12-11-05 20:06 |
|
Hvad med gør i med jeres batterier, når i tager dem af cyklen om vinteren.
Sætter i dem til at lade hele perioden, eller er det både lade og
afladning.
Hvilken oplader bruger i. Skal gele typerne "den type sidder i min Fazer"
behandles på samme måde som de alm. med vand.
mvh.Eriek
----------------------------------------
Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
1 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!
| |
Thomas Jensen (13-11-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 13-11-05 00:12 |
|
Eriek62 wrote:
> Hvad med gør i med jeres batterier, når i tager dem af cyklen om vinteren.
> Sætter i dem til at lade hele perioden, eller er det både lade og
> afladning.
> Hvilken oplader bruger i. Skal gele typerne "den type sidder i min Fazer"
> behandles på samme måde som de alm. med vand.
> mvh.Eriek
>
>
> ----------------------------------------
> Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
> 1 spam mails er blokeret indtil videre.
> Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!
>
>
på min gamle xj600s, som kjeg havde 5 år og på min nye FZ6 som jeg har
haft 1 år, har jeg altid gjort følgende:
afmonteret og ladet det helt op.
Stillet det indenfor.
Om foråret har jeg så ladet det op igen og kørt.
Det har virket fint, og på den gamle XJ600s var det originale batteri 7
år da det blev skiftet.
Der er mange metoder med afladning i løbet af vinteren osv, men
ovenstående har altid virket for mig.
Det var vedligeholdelsesfrit det der sad på XJéren.
mvh
Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
| |
Eriek62 (13-11-2005)
| Kommentar Fra : Eriek62 |
Dato : 13-11-05 10:54 |
|
Tak for din vejledning.
Hvilken type oplader, er en alm. autooplader god nok, jeg tænker at den jo
lader med en del ampære i forehold til et lille mc batteri.
mvh.Eriek
"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:4376762e$0$84019$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Eriek62 wrote:
>> Hvad med gør i med jeres batterier, når i tager dem af cyklen om
>> vinteren.
>> Sætter i dem til at lade hele perioden, eller er det både lade og
>> afladning.
>> Hvilken oplader bruger i. Skal gele typerne "den type sidder i min
Fazer"
>> behandles på samme måde som de alm. med vand.
>> mvh.Eriek
>>
>>
>> ----------------------------------------
>> Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
>> 1 spam mails er blokeret indtil videre.
>> Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!
>>
>>
> på min gamle xj600s, som kjeg havde 5 år og på min nye FZ6 som jeg har
> haft 1 år, har jeg altid gjort følgende:
>
> afmonteret og ladet det helt op.
> Stillet det indenfor.
> Om foråret har jeg så ladet det op igen og kørt.
> Det har virket fint, og på den gamle XJ600s var det originale batteri 7
år
> da det blev skiftet.
>
> Der er mange metoder med afladning i løbet af vinteren osv, men
> ovenstående har altid virket for mig.
> Det var vedligeholdelsesfrit det der sad på XJéren.
>
> mvh
>
> Thomas Jensen
> Yamaha FZ6S ´04
> http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
----------------------------------------
Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
1 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!
| |
Thomas Jensen (13-11-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 13-11-05 17:03 |
|
Eriek62 wrote:
> Tak for din vejledning.
> Hvilken type oplader, er en alm. autooplader god nok, jeg tænker at den jo
> lader med en del ampære i forehold til et lille mc batteri.
jeg købte engang en mclader, da jeg fik at vide en autolader ville være
for voldsomt.
Louis har vist en, som Steen E skriver.
mvh
Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
| |
Troels Jensen (13-11-2005)
| Kommentar Fra : Troels Jensen |
Dato : 13-11-05 11:08 |
|
"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:4376762e$0$84019$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> på min gamle xj600s, som kjeg havde 5 år og på min nye FZ6 som jeg har
> haft 1 år, har jeg altid gjort følgende:
>
> afmonteret og ladet det helt op.
> Stillet det indenfor.
> Om foråret har jeg så ladet det op igen og kørt.
- og så har du undervejs bandet over placeringen af batteriet på FZ'eren,
der gør det nødvendigt at fjerne både dele af styrkåben og at løfte tanken
for noget så simpelt som at pille et batteri ud.......
--
Troels
FZ6 Fazer
| |
Thomas B. Andersen (13-11-2005)
| Kommentar Fra : Thomas B. Andersen |
Dato : 13-11-05 12:40 |
|
Jeg sætter mit batteri over på min scooter om vinteren. Så bliver det brugt
som det plejer :)
Mvh Thomas
| |
Thomas Jensen (13-11-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 13-11-05 17:01 |
|
>
> - og så har du undervejs bandet over placeringen af batteriet på FZ'eren,
> der gør det nødvendigt at fjerne både dele af styrkåben og at løfte tanken
> for noget så simpelt som at pille et batteri ud.......
>
> --
> Troels
> FZ6 Fazer
>
>
ja, men så fik jeg et tip om, man ikke behøver at fjerne kåbedelene. Du
kan bare fjerne den bagerste bolt på tanken og så løfte bagved og så kan
du trække tanken bagud.
Meget nemmere :)
mvh
Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
| |
Troels Jensen (13-11-2005)
| Kommentar Fra : Troels Jensen |
Dato : 13-11-05 17:27 |
|
"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:437762b3$0$84027$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> >
> ja, men så fik jeg et tip om, man ikke behøver at fjerne kåbedelene. Du
> kan bare fjerne den bagerste bolt på tanken og så løfte bagved og så kan
> du trække tanken bagud.
> Meget nemmere :)
Genialt...., du har reddet min dag.....
Jeg har bl.a. en GPS-holder siddende i en af kåbeboltene (en af de to under
kåbeglasset), så jeg har gjort det ekstra besværligt for mig selv at pille
sideskjoldene af.
--
Troels
FZ6 Fazer
| |
Steen E. (13-11-2005)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 13-11-05 14:17 |
|
> Hvilken oplader bruger i. Skal gele typerne "den type sidder i min
> Fazer"
> behandles på samme måde som de alm. med vand.
>
>
Mange herinde, inkl. mig selv, bruger Louis' lille lader - produktnr.
10003666 - som er beregnet til vedligeholdelsesfrie batterier, og som
simpelthen tilsluttes hele vinteren.
Den går automatisk ned på vedligeholdelsesladning, når batteriet er helt
opladet. Virker perfekt.
Pris 15 Euro.
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Eriek62 (13-11-2005)
| Kommentar Fra : Eriek62 |
Dato : 13-11-05 20:13 |
|
"Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:43773ce0$0$199$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hvilken oplader bruger i. Skal gele typerne "den type sidder i min
Fazer"
>> behandles på samme måde som de alm. med vand.
>>
>>
>
> Mange herinde, inkl. mig selv, bruger Louis' lille lader - produktnr.
> 10003666 - som er beregnet til vedligeholdelsesfrie batterier, og som
> simpelthen tilsluttes hele vinteren.
>
> Den går automatisk ned på vedligeholdelsesladning, når batteriet er helt
> opladet. Virker perfekt.
>
> Pris 15 Euro.
>
> --
> Steen E.
> http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
Jeg takker for div. råd ang. batteri mm. Jeg havde tanken af i går, af ren
nysgerrighed, pillede luftfilteret af og gav det en tur med trykluft. Her
så
jeg jo så ind til batteriet. På FZS 600 Fazer skal der ikke pilles ved
kåben, jeg er ikke engang sikker på at tanken skal af for at fjerne
batteriet.
Det er nok lidt anderledes med jer som køre FZ6èr.
mvh.Eriek
>
----------------------------------------
Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
1 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!
| |
Armand (13-11-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-11-05 22:49 |
|
Eriek62 wrote:
>
> ......pillede luftfilteret af og gav det en tur med trykluft.
=
Og hvilken sindstilstand var du i på dét tidspunkt?
Luftfiltre er ikke beregnet for rengøring, Det er udskiftningsdele :-|
Hvis man bruger trykluft til "bagblæsning" skader man mere end man
gavner derved at der er rig mulighed for at blæse hul i filtermaterialet !!!
Filtre der ér beregnet for rengøring skal vaskes i motorrens og
"bag-skylles" med vand og altså heller ikke med trykluft!
--
Armand.
| |
Eriek62 (14-11-2005)
| Kommentar Fra : Eriek62 |
Dato : 14-11-05 00:24 |
|
I manuellen er der afbilled en som bruger trykluft.
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:PwOdf.253$Cl2.2190@news000.worldonline.dk...
> Eriek62 wrote:
>>
>> ......pillede luftfilteret af og gav det en tur med trykluft.
>
> =
> Og hvilken sindstilstand var du i på dét tidspunkt?
> Luftfiltre er ikke beregnet for rengøring, Det er udskiftningsdele :-|
> Hvis man bruger trykluft til "bagblæsning" skader man mere end man
gavner
> derved at der er rig mulighed for at blæse hul i filtermaterialet !!!
>
> Filtre der ér beregnet for rengøring skal vaskes i motorrens og
> "bag-skylles" med vand og altså heller ikke med trykluft!
>
> --
> Armand.
----------------------------------------
Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
1 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!
| |
Arne Lorenzen (14-11-2005)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 14-11-05 10:46 |
|
"Eriek62" <brade@oncable.dk> skrev i
news:4377cb18$0$101$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
> I manuellen er der afbilled en som bruger trykluft.
[klip]
Også i V-stromens manual - skal kun skiftes hver anden gang, men påbyder
samtidigt yderste forsigtighed, for ikke at skade materialet. Jeg vælger at
skifte filteret hver gang, for at være på den sikre side.
Du skulle også lige ta´og kigge indenom her:
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html
Det har vi andre også måttet
--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
| |
Eriek62 (14-11-2005)
| Kommentar Fra : Eriek62 |
Dato : 14-11-05 11:44 |
| | |
Moller (14-11-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 14-11-05 13:38 |
|
Eriek62 wrote:
> I manuellen er der afbilled en som bruger trykluft.
I mine Manualer som medfølger til KN filtrene, står der højt og
udtrykkeligt at trykluft er forbudt, og at garantien frafalder ved brug
af sådanne...
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Eriek62 (14-11-2005)
| Kommentar Fra : Eriek62 |
Dato : 14-11-05 13:52 |
|
..
>
> I mine Manualer som medfølger til KN filtrene, står der højt og
> udtrykkeligt at trykluft er forbudt, og at garantien frafalder ved brug
af
> sådanne...
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
> Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
> Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
> www.dfmc.dk/Lars_Molnit
Jeg siger ikke at jeg har gjort det rigtigt, men hvad manuellen fortæller.
Jeg kan dog se på div. reaktioner at det er en dårlig ide at bruge
trykluft
på luftfiltre, så det må jeg nok lade være at gøre en anden gang.
mvh. Eriek
----------------------------------------
Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
1 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!
| |
Mikkel Christensen (14-11-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 14-11-05 16:00 |
|
"Eriek62" <brade@oncable.dk> writes:
> Jeg siger ikke at jeg har gjort det rigtigt, men hvad manuellen
> fortæller. Jeg kan dog se på div. reaktioner at det er en dårlig ide
> at bruge trykluft på luftfiltre, så det må jeg nok lade være at gøre
> en anden gang. mvh. Eriek
Tjaeh, mine skumfiltre tager nu ikke skade af trykluft så det kommer
da an på hvordan de er udformet.
--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.
| |
Peter (14-11-2005)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 14-11-05 20:28 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:PwOdf.253$Cl2.2190@news000.worldonline.dk...
> Luftfiltre er ikke beregnet for rengøring, Det er udskiftningsdele :-|
> Hvis man bruger trykluft til "bagblæsning" skader man mere end man gavner
> derved at der er rig mulighed for at blæse hul i filtermaterialet !!!
>
> Filtre der ér beregnet for rengøring skal vaskes i motorrens og
> "bag-skylles" med vand og altså heller ikke med trykluft!
Det er ikke korrekt. Jeg har både en plæneklipper (Honda) og en mc (Yamaha)
hvor luftfilteret ifølge service manualen skal rengøres med trykluft. Det er
dog kun den ene vej, der må blæses igennem filteret.
Nedenstående tekst er fra afsnittet "Cleaning the air filter element" i
service manualen til en FJR:
Apply compressed air to the outer surface of the air filter element
--
Peter
FJR1300A
| |
Armand (14-11-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 14-11-05 20:43 |
|
Peter wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:PwOdf.253$Cl2.2190@news000.worldonline.dk...
>
>>Luftfiltre er ikke beregnet for rengøring, Det er udskiftningsdele :-|
>>Hvis man bruger trykluft til "bagblæsning" skader man mere end man gavner
>>derved at der er rig mulighed for at blæse hul i filtermaterialet !!!
>>
>>Filtre der ér beregnet for rengøring skal vaskes i motorrens og
>>"bag-skylles" med vand og altså heller ikke med trykluft!
>
>
> Det er ikke korrekt. Jeg har både en plæneklipper (Honda) og en mc (Yamaha)
> hvor luftfilteret ifølge service manualen skal rengøres med trykluft. Det er
> dog kun den ene vej, der må blæses igennem filteret.
>
> Nedenstående tekst er fra afsnittet "Cleaning the air filter element" i
> service manualen til en FJR:
> Apply compressed air to the outer surface of the air filter element
>
I rest my case!
--
Armand.
| |
Eriek62 (14-11-2005)
| Kommentar Fra : Eriek62 |
Dato : 14-11-05 22:13 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:%M5ef.312$Cl2.2695@news000.worldonline.dk...
> Peter wrote:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
>> news:PwOdf.253$Cl2.2190@news000.worldonline.dk...
>>
>>>Luftfiltre er ikke beregnet for rengøring, Det er udskiftningsdele :-|
>>>Hvis man bruger trykluft til "bagblæsning" skader man mere end man
gavner
>>>derved at der er rig mulighed for at blæse hul i filtermaterialet !!!
>>>
>>>Filtre der ér beregnet for rengøring skal vaskes i motorrens og
>>>"bag-skylles" med vand og altså heller ikke med trykluft!
>>
>>
>> Det er ikke korrekt. Jeg har både en plæneklipper (Honda) og en mc
>> (Yamaha) hvor luftfilteret ifølge service manualen skal rengøres med
>> trykluft. Det er dog kun den ene vej, der må blæses igennem filteret.
>>
>> Nedenstående tekst er fra afsnittet "Cleaning the air filter element" i
>> service manualen til en FJR:
>> Apply compressed air to the outer surface of the air filter element
>>
>
> I rest my case!
>
> --
> Armand.
Ja det er også noget i den stil der står i min manuel + et billed af et
par
hænder med tryklufthåndtaget.
Det må dog kun ske på ydersiden af filteret. Så behøver jeg ikke føle mig
så
dum enda.
mvh.Eriek
----------------------------------------
Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
1 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!
| |
Steen E. (14-11-2005)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 14-11-05 22:59 |
|
>>> Apply compressed air to the outer surface of the air filter element
>>>
Så man må, som Armand skriver, ikke "bagblæse" filterelementet for ikke
at beskadige det.
Men hvad med at støvsuge det fra ydersiden med en almindelig støvsuger ?
Kan det beskadige filtret ?
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Armand (14-11-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 14-11-05 23:25 |
|
Steen E. wrote:
>>>>Apply compressed air to the outer surface of the air filter element
>>>>
>
> Så man må, som Armand skriver, ikke "bagblæse" filterelementet for ikke
> at beskadige det.
>
> Men hvad med at støvsuge det fra ydersiden med en almindelig støvsuger ?
> Kan det beskadige filtret ?
>
Tilsyneladende må man godt på visse modellers (skum?)filter.
Papfiltre derimod, er absolut udskiftnings-dele som man ikke skal
forsøge at halvredde på. Er man ikke indstillet på dét, så kan man hoppe
på K&N-vognen og derved blive ejer af et filter man selv kan rense :-|
--
Armand.
| |
Moller (14-11-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 14-11-05 23:32 |
|
Armand wrote:
> Tilsyneladende må man godt på visse modellers (skum?)filter.
> Papfiltre derimod, er absolut udskiftnings-dele som man ikke skal
> forsøge at halvredde på. Er man ikke indstillet på dét, så kan man hoppe
> på K&N-vognen og derved blive ejer af et filter man selv kan rense :-|
Yeps, men KN må der ikke bruges trykluft til, ligegyldigt hvad side :)
men jo det kan renses, og på f.eks. en MZ er det en god ide at bruge
det, da det originale parpirfilter dør pga. fugt hver vinter, og et
filter fra en Moris Minor fitter lige i ;) sjovt nok er bil KN filtre
biligere end dem til MC :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
|
|