hyppiste fejl på bil
Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 12-11-05 16:07

hejsa....

Havde fstyr ikke engang et site hvor man kunne se hyppiste fejl på en bil ??

En skal ud og kikke på 95' Carina E i morgen

Leon

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 12-11-05 16:40

Leon Hulstroem (4220) wrote:
> hejsa....
>
> Havde fstyr ikke engang et site hvor man kunne se hyppiste fejl på en bil ??
>
> En skal ud og kikke på 95' Carina E i morgen

Hvis du allerede har en bil, skal du blot registrere dig som bruger på
bilboksen.dk

Når du logger ind, kan du søge på top10 fejl på andre køretøjer. Du skal
bare kigge ud af vinduet indtil du finder en bil af den pågældende
model, og lige notere reg. nummeret ned. Det indtaster du på
hjemmesiden, og vupti får du top10 fejl for bilmodellen.

Hvis du ikke allerede har en bil, er det lidt mere besværligt.

-Thomas Jørgensen

Fra : Søren

Dato : 12-11-05 18:47

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ??
>
> En skal ud og kikke på 95' Carina E i morgen

rust i underkant af H fordør og H bagdør

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-05 19:53

> [...]
> ??
>
> En skal ud og kikke på 95' Carina E i morgen

Det er jo en rimelig fejlfri bil. Jeg har selv en sådan og der er et par
småting du kan være obs på:
Sealingen i dørene er svag, dvs. der opstår nemt rust i bunden af dørene. Så
skal du finde ud af om der er skiftet ventilhætter (tror jeg nok det hed),
de er lavet i for dårligt metal og bliver derfor slidte - de er lidt
kostbare at skifte. Mener jeg gav 5000,- da mine blev skiftet - det viste
sig i øvrigt ved en advarselslampe i inst. blev tændt - en gul en "general
motor fejl".
Tjek (gælder vel for alle biler) hvornår tandrem/vandpumpe er skiftet.

Jeg har været kanon glad for min, den har kørt næsten fejlfrit. På 100000 km
har jeg skiftet tandrem, vandpumpe ventil hætter - og nu er der smuttet en
abs cencor - det er vist omkring en 1000 kr seddel. Derudover selvfølgelig
almindelig service.

Hvilken model er det? Hvor mange km og hvad udstyr - og til hvilken pris
(jeg overvejer nemlig at sælge min og købe en 10 pers. bus i stedet - ikke
fordi jeg har brug for pladsen, det er bare sådan en luksus-ide jeg har
fået).

Mvh Tommy

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 12-11-05 22:58

> Det er jo en rimelig fejlfri bil.

Det syntes jeg også at have observeret.

Det er ikke noget specielt, bare en standard æske
(http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=355501741&page=1)

Det er sådan lidt af et "fornufts"-valg til fruen...
Fruen kræver:
Min 100hk
Numsevarme
Servo
Centrallås
Varme i spejle
og ikke mindst at jeg betaler *gggg*

Og hun har altid fået "under 10 år under 100k km under 50k,-", med et par
enkelte undtagelser på km

Den skal have skiftet tandrem og skulle ellers værer uden fejl !!!
"sælger-snak". Om man kan li farven er jo en smagssag, men Grå-metal (med
grå stue iflg sælger) er den i hvert fald ikke nærmere brun-metal med blå
stue.
Men jeg får selv syn for sagen i morgen formiddag.

-Leon

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 09:12

> [...]
> enkelte undtagelser på km
>
> Den skal have skiftet tandrem og skulle ellers værer uden fejl !!!

Ok, men den har vist ikke sædevarme? - men man kan få én til
cigartænderstikket, kender dog intet til kvaliteten på dem.
Det er godt nok ikke ret mange km. den har kun kørt 11.000 pr år. Vær obs på
koblingen, det ku være en ældre person der har haft den.
Prisen syntes jeg er rigtig god. Min har kørt 185000 og har ikke el i
spejle. Der er så godt nok fj.bet. alarm, JVC cd med MP3 og webasto
benzinfyr. Nåja, så er tandrem og vandpumpe skiftet. Men jeg ville godt nok
være ked at sælge til under 50k, så den beholder jeg vist bare
God fornøjelse.
Tommy

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 13-11-05 09:29

hmmm kan heller ikke lave aftaler med jyske automobil handlere :-/ Bilen er
solgt.. så jeg må kikke vidre...

-Leon