Synes bare lige jeg ville fortælle ....
Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-11-05 22:41

G'aften i hytterne

På brormanden's vegne må jeg jo hellere fortælle at hans kære 87'er
Sierra skam gik fint gennem syn i går, så han er en glad mand.

Vi måtte skifte en grædende bremsecylinder bag på - og ville egentligt
skifte begge samtidigt, da både venstre og højre side af bilen
tænkeligtvis har kørt lige langt, men boltene i den ene side var
runde, så vi "glemte" den - anyway, bilen bremser helt som den skal,
så kan vi jo senere bore møget ud, og sætte friske cylindre på

Eneste anmærkning var en revnet manchet ved styretøjet, hvilket vi
ikke helt fatter, de blev skiftet forrige år - men hva' pokker.

Så han bil kører da 2 år mere på vejene, til en forbistret billig pose
penge.

Og kan nogen huske noget med en motor, jep - Vennike's gamle motor
du'r dælme fint endnu , synsmanden gloede igen lidt på
måleinstrumentet, og troede føleren var skvattet ned, den går stadig
superflot, med meget lavt co-tal

Den motor der, den vil ikke dø ! hehe

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Kasper Christensen

Dato : 11-11-05 22:59

> Den motor der, den vil ikke dø ! hehe

Hvad har den på kilometertælleren?

--

Multimediedesigner
Kasper Christensen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-11-05 12:27

Kasper Christensen <"news"@\"FJERN123\"kasperc.dk> skrev :

>Hvad har den på kilometertælleren?

Det er og forbliver en gåde - da jeg købte den brune stationcar af
Vennike, havde den haft en fortid hos Risø, hvilket afstedkom en del
ballade ved omregistreringen, fordi motorkontoret i Ribe havde glemt
at skrive på at der var betalt registreringsafgift , havde den vist
kørt pænt langt allerede, jeg kørte så omkring 60 tusinde med den, da
bilen blev hensat til bedre formål : læs "Dumpede synet, og blev
afmeldt"

Brormanden "nye sierra" skulle til syn, og dumpede med en motor der
forurenede - så min/vennike's stationcar måtte donere en motor

Motoren blev så smidt i brormandens bil, og har i den så nu kørt
fejlfrit i 2 år - hvilket mindst klokker 60-70tusinde ekstra

Så et forsigtigt gæt ligger omkring de 350tusinde km

Den starter fluks, bruger ikke olie, ryger ej , og går perfekt, render
i snit 13 på literen.

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-05 16:50

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Så et forsigtigt gæt ligger omkring de 350tusinde km
>
> Den starter fluks, bruger ikke olie, ryger ej , og går perfekt, render
> i snit 13 på literen.

Så er det jo heller ikke noget problem, når motoren dårligt nok er kørt til
endnu
Men det første olieskift kan da ikke vare længe mere?

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-05 01:28

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Men det første olieskift kan da ikke vare længe mere?

Olieskift ?? Øehhh ?? <grin>

Fra : Jan Vennike

Dato : 12-11-05 09:16

> [...]
> du'r dælme fint endnu , synsmanden gloede igen lidt på
> måleinstrumentet, og troede føleren var skvattet ned, den går stadig

he he

Er da glad for at være kongelig hofleverandør af reservedele til diverse
uddøde biler

Sierra'ens afsløser, den 20 år gamle VW Caravelle (årgang 1982, den sidste
luftkølede) er vi så også sluppet af med dette forår - og lige til tiden,
for ham der købte den kvadrede motoren på den 2 uger efter - han satte en
anden i og og den nye gik så efter 4 måneder. Nu var han også en ung mand og
er nok gået til stålet - og det kunne den nok ikke tåle.

Men vi savner den nu (http://www.vennike.dk/bus/) for der var en frygtelig
masse plads. Hvad vi ikke savner er den elendige benzinøkonomi (4-6 km/l),
manglende opvarmning samt hang til værkstedsbesøg, når den kunne lugte at
der var kommet penge til huset.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-11-05 12:33

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev :

>he he

>Er da glad for at være kongelig hofleverandør af reservedele til diverse
>uddøde biler

Jamen tro mig : jeg var sgu svært glad for den handel, både fordi den
brune kørte skidegodt, sagt med et skævt smil, når jeg husker Mogens
og min's hjemtur fra Vejle - Han troede vist ikke helt en gammel
kasse kunne være _så_ behagelig. Ved 120 hørte man da kun en svag
summen ude forfra

Nåehh ja - den gav jo også anledning til et par ture op Nordenfjords,
både på besøg hos Bjørn N, og da vi skulle op og kigge på Spirilen

Den fik jo hamret en pæl gennem påstande, om at man ikke kan hitte en
billig bil, og tro den kan blive ved med at køre.

> [...]
>anden i og og den nye gik så efter 4 måneder. Nu var han også en ung mand og
>er nok gået til stålet - og det kunne den nok ikke tåle.

Hva' siger fruen så til det - hun var da vist svært glad for bussen ?

snip!
>......når den kunne lugte at der var kommet penge til huset.

Hunkøn ??

<<kigger_sig_nervøst_over_skulder.avi>>

Fra : Mogens

Dato : 12-11-05 12:45

<jan@stevns.net> wrote in message

> [...]
> og min's hjemtur fra Vejle - Han troede vist ikke helt en gammel
> kasse kunne være _så_ behagelig. Ved 120 hørte man da kun en svag

He he - history :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-11-05 13:40

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>He he - history :)

Jep ;)

I mit fag, er det ganske sjov at se folk's reaktioner på at man
ankommer i en , well...... "bil af ældre årgang"

Nu kommer jeg meget hos mindre håndværksfirmaer, tømrere, murere,
malere etc. de fleste kigger ret anerkendende ud på bilen, og nævner
noget om at sådan en har de også haft engang ;)
Nogle af dem skal lige prøve at sidde i en Rekord en gang til, og det
er sjovt at se deres minder vælte frem ;)

Der ligger jo også en smule kundepsykologi gemt i det , når faget's
typiske timepriser tages i betragtning - kommer man i en Bimmer står
folk flest og holder fast i deres muldvarpe, kommer man i en Rekord,
tror de man er lidt mere human ;)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-11-05 14:09

On Sat, 12 Nov 2005 13:39:33 +0100, jan@stevns.net wrote:

> [...]

>typiske timepriser tages i betragtning - kommer man i en Bimmer står
>folk flest og holder fast i deres muldvarpe, kommer man i en Rekord,

Og aldrig har så mange taget så meget fejl. *LOL*

Verden vil bedrages, og den bliver det s'gu.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 12-11-05 14:50

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Og aldrig har så mange taget så meget fejl. *LOL*
> Verden vil bedrages, og den bliver det s'gu.

Jeg så en aften en udsendelse om www.janfog.dk
Han fortalte lidt om kundernes skuffelse, når han om vinteren
IIKKE kom på besøg i Ferrarien :)
--
Mvh Mogens

Fra : BJ

Dato : 12-11-05 15:00

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Han fortalte lidt om kundernes skuffelse, når han om vinteren
> IIKKE kom på besøg i Ferrarien :)

Det er jo fuldstændig vanvittigt (eller også er lønningerne dramatisk højere
i Storkøbenhavn).

6,5 mill. kr. for et hus på 152 kvm bygget i 1930.......

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 12-11-05 15:03

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Det er jo fuldstændig vanvittigt (eller også er lønningerne dramatisk
> højere i Storkøbenhavn). 6,5 mill. kr. for et hus på 152 kvm bygget i
> 1930.......

Hver morgen passerer jeg Vedbæk ad Strandvejen - gider ikke køen
på motorvejen. Så hellere tulrer med udsigt over Øresund.

Forleden gjorde jeg imidlertid store øjne, idet et nedbrydningsfirma
havde væltet een af villaerne - kun svømmehallen var tilbage.

Sidst, jeg så huset til salg i avisen kostede det 7,5 mill kroner, og
det ligger ikke med udsigt (2. række på vandsiden) - kun et glimt.
Nu skal det så åbenbart bygges nyt...
--
Mvh Mogens

Fra : BJ

Dato : 12-11-05 15:34

> [...]

> Sidst, jeg så huset til salg i avisen kostede det 7,5 mill kroner, og
> det ligger ikke med udsigt (2. række på vandsiden) - kun et glimt.

Det ses også på Strandvejen i vores by.

Det er ikke ualmindeligt at give mellem 6 og 12 mill. kr. for et hus (og
grund, hvorefter hytten rives ned).

> Nu skal det så åbenbart bygges nyt...

Det er næsten standard her hos os, men det er da godt, der sættes penge i
omløb.

I den forbindelse er det ærgerligt at bo på den forkerte side af jernbanen
(og så i den afstand..)

Jeg kan på ingen måde købe en ejerlejlighed på 100 kvm i Hellerup (jeg kan
heller ikke være i sådan en "knaldhytte") uden at skulle lægge ca. 1,5 mill.
kr. til i byttepris.

Det kan faktisk betale sig at pendle fra provinsen til Storkøbenhavn med de
priser/lønninger..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-11-05 11:00

> Det er jo fuldstændig vanvittigt (eller også er lønningerne dramatisk
> højere i Storkøbenhavn).
>
> 6,5 mill. kr. for et hus på 152 kvm bygget i 1930.......

Er sørme glad for at jeg ikke skal knokle,
for at skrabe samme til bare 1 af de huse!

Er også godt tilfreds med vores

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jan Vennike

Dato : 12-11-05 15:41

> [...]
>
> Den fik jo hamret en pæl gennem påstande, om at man ikke kan hitte en
> billig bil, og tro den kan blive ved med at køre.

Det var altså også kun fordi at barn nr 4 ankom at jeg skulle af med
Sierra'en - og så havde jeg jo nok en lumsk mistanke om det som synsmanden
hjalp dig med at finde ud af - at den var pilrådden

> Hva' siger fruen så til det - hun var da vist svært glad for bussen ?

Nja - nu fik hun så en næsten ny Mazda Premacy (8 måneder gl demobil) -
tænk, den kan starte hver morgen og skal kun tankes for hver 600 km -
utroeligt men sandt

Men ellers VAR vi glade for den - ungerne snakker stadig om den - sådanne
gamle biler har altså et eller andet, som moderne biler ikke har.

> snip!
>
> Hunkøn ??

Nu blev den kaldt for Grønært - er det hun- eller hankøn ??

> <<kigger_sig_nervøst_over_skulder.avi>>
>

> --
> jan@stevns.net
> Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Men jo, jeg ved godt at du blev glad for Sierra'en - og vi er stadig
indimellem inde på dkfritidbil.dk og se billeder.

Fra : JBH

Dato : 12-11-05 19:22

> [...]
>
> Eneste anmærkning var en revnet manchet ved styretøjet, hvilket vi
> ikke helt fatter, de blev skiftet forrige år - men hva' pokker.

"Onkel" Høyer (nu Thansen) gummi ?

Deres gummi på styre/bærekugler samt manchetter holder kun 2 år (ligesom
meget andet af deres lort)

mvh
JBH

Fra : BJ

Dato : 12-11-05 19:31

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> "Onkel" Høyer (nu Thansen) gummi ?
>
> Deres gummi på styre/bærekugler samt manchetter holder kun 2 år (ligesom
> meget andet af deres lort)

Det er fandme også for dårligt....til den pris..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : JBH

Dato : 15-11-05 21:00

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er fandme også for dårligt....til den pris..

Du har ret, man får for det meste hvad man betaler for.
Et sæt "Høyer" Tandstangsmanchetter til en 405ér koster knap 100kr. og
holder ca. 2 år. Et sæt originale hos Pegøj, koster 270kr. og holder ca. 10
år, (sandsynligvis resten af en 405érs levetid Har man prøvet at
skifte dem bare en gang (på en bil med servo) gider man (jeg) aldrig skifte
såden nogle mere på den bil hvis man (jeg) kan undgå det for 170kr.:-0

mvh
JBH

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-05 19:43

> [...]
>
> <jan@stevns.net> wrote in message

> "Onkel" Høyer (nu Thansen) gummi ?
>
> Deres gummi på styre/bærekugler samt manchetter holder kun 2 år (ligesom

Tja jeg ville være glad hvis bare deres skrammel holdte SÅ længe

-.-
Tom