Defekt antenne SEAT ibiza
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-11-05 21:15

Hej

Har købt seat ibiza 1,4 12/1997

har dog fundet ud af at antennen tæmmeligt sikkert er defekt. Sælger
sagde også der var problemer med den under vaskehal osv. Men har kunne
få standart blaupunkt radioen til at fange 100FM, ikke P3, svenske og
masse lokalradioer jeg kunne fange med min Opel Kadett antenne.

Antennen sidder også sådan løst.. den kan hives op, hvor der ligesom
er en klik anordning, man kan hive den op, og klikke den ned igen,men
så sidder den ellers og dasker.. kunne også høre på radioen at
signal styrken ændrede sig når man kører og retter på antennen. Der
er så et gevind på, men det kunne jeg ikke få til at spænde fat i
soklen. Gevindet er nok ødelagt i soklen..

Hvordan skiller man egenligt denne sokkel ad, så man kan sætte ny
antenne i, og hvilken antenne kan anbefales?

Mvh. Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-05 21:28

> Gevindet er nok ødelagt i soklen..

> Hvordan skiller man egenligt denne sokkel ad, så man kan sætte ny
> antenne i, og hvilken antenne kan anbefales?

En ganske alm. antenne fra f.eks hirschmann eller hvad man nu kan støve op
ved TSvansen.

Antennesoklen sidder monteret med an møtrik fra bagsiden af tagpladen, dvs.
du skal ind under loftsbeklædningen, ret simplet egentligt:
Der sidder en plastikinddækning helt ud til gummilisten (ved bagsmækken) den
er blot klipset på og går så svjh i indgreb ude i beklædningerne på C
stolperne. Men den er lige til at trække af, vær lidt forsigtig.
Derefter er der stort set fri adgang ind til antennesoklens bagside.
Loftsbeklædningen er ret fleksibel og kan tåle at blive bøjet en del uden at
få revner eller miste faconen.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-11-05 23:22

Claus Petersen (SNABELA) skrev:

> [...]
> Derefter er der stort set fri adgang ind til antennesoklens bagside.
> Loftsbeklædningen er ret fleksibel og kan tåle at blive bøjet en del uden at

hej Claus, mange tak endnu en gang det lyder jo til du kender en del
til disse biler
C stolpen, er det den højre bagstolpe? Når men når man sidder og
kigger på antenner fra hirschmann, er der flere der skal tilsluttes
12V, og 2 stk. 12v hvis man vil have en kombineret FM/DAB, 4 kabler til
radioen?!

Den std. antenne, er der 12v forsygning oppe i antennen? og hvordan er
føringsvejen for kablerne, vil tro det er til C stolpen, ned og langs
panelet til radioen?

og så lige et par andre spørgsmål. hvor meget plads er der langs
panelerne som er føringsvejen til baggagerummet? er der plads til lidt
signalkabler og power?

højttalerne i dørene, er det 6,5"? vinduerne 4" ? kunne self. kigge
men kom lige i tanke om det.

alarm/centrallås, er det til at installere motorer uden de store
problemer og hvcad kan anbefales af alarmer? Der er nogle gange nogle
til salg på QXL med 2vejs remote.. Men man kan nogle gange tænkte på
om de er usikre, så folk med en "universal" kan låse de fleste op?

takker endnu engang.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-11-05 22:26

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Har købt seat ibiza 1,4 12/1997

> har dog fundet ud af at antennen tæmmeligt sikkert er defekt. Sælger

Du bør nok lige tjekke at din antenne får 12V. Du skal ind bag radioen og se
om der ikke følger et ekstra stik med på kablet fra antennen og forbinde
denne til 12V.

--
Per, Esbjerg

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-11-05 13:05

Per Henneberg Kristensen skrev:

> [...]
> om der ikke følger et ekstra stik med på kablet fra antennen og forbinde

Hej Per, det var nu bilsælgeren der sagde der var problemer, jeg har
endnu ikke fået ny antenne, og det er std. det hele, så jeg regner da
med det er lavet som det skal hvis der skal 12V til antennen?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-11-05 14:32

Hej Per, det var nu bilsælgeren der sagde der var problemer, jeg har
endnu ikke fået ny antenne, og det er std. det hele, så jeg regner da
med det er lavet som det skal hvis der skal 12V til antennen?

Stikket kan være faldet af radioen.

En anden mulighed, som jeg har hørt om før, er at antennestikket kan være
dårligt. Men det kan man måle på.

--
Per, Esbjerg