Surt for Scania-fans.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-11-05 20:00

Nu har Scania så præsenteret deres nye 620 hk. V8'er.

Den nye motor er konstrueret til at opfylde de nyeste Euro-normer
m.h.t. forurening.

Det er der jo ikke noget galt med, meeeen........................

Konstruktionen gør, at de indgreb der før har været anvendt på
udstødningen, for at få den specielle V8 lyd frem, nu bliver forbudt!

Motoren vil simpelthen ikke kunne opfylde kravene, hvis der laves
ændringer på udstødningssystemet.

Jeg kender en del der vil blive meeeget skuffede.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : A.Kaup

Dato : 11-11-05 20:26

Jeg undrer mig??
Hvorfor f.... skulle de lave én der både larmer og forurener mere??

Mvh. Akaup.
(Der nok forstår hvor du vil hen )

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-01-06 13:23

A.Kaup wrote:
> Jeg undrer mig??
> Hvorfor f.... skulle de lave én der både larmer og forurener mere??
> Mvh. Akaup.
> (Der nok forstår hvor du vil hen )

Vi (Folmer og jeg) har kolleger der kan få tungen til at nå helt ned
til navlen når de hører en "rigtig V8 lyd".

Og larm er der jo en del der ikke kan undvære. Bare lyt til alle de
"mobile diskoteker" der kører rundt.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-05 20:38

> Nu har Scania så præsenteret deres nye 620 hk. V8'er.

> Konstruktionen gør, at de indgreb der før har været anvendt på
> udstødningen, for at få den specielle V8 lyd frem, nu bliver forbudt!

Men det er jo ikke noget problem for chaufføren at lave de ændringer efter
de har modtaget bilen.
Havde en kollega som havde lavet et hul et sted i udstødningen for at den
skulle larme mere.
For ham var det sød musik - for andre et helvede.
Når bilen skulle synes popnittede han en plade henover og ingen problemer
ved syn.

Tilmed påstod han at der var "væsenligt" mere trækkraft til rådighed med det
hul.

Så mon ikke en eller anden smart chauffør finder på noget så lyden kommer på
plads.

Mvh. Allan

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-01-06 13:25

Allan Møller wrote:
> [...]
> hul.
> Så mon ikke en eller anden smart chauffør finder på noget så lyden kommer på

Et meget brugt "trick" er at skifte lydpotten ud med en fra 3-serien.

Fra : NS

Dato : 09-01-06 14:16

Finn Guldmann skrev:

> Et meget brugt "trick" er at skifte lydpotten ud med en fra 3-serien.

Bliver man ikke rimelig træt af al den larm i længden?

NS

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-01-06 21:00

NS wrote:
> Bliver man ikke rimelig træt af al den larm i længden?

Jeg gør. Også når jeg skal høre på det fra biler jeg ikke selv kører i.

Men jeg har en del kolleger der absolut ikke gør.

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-05 21:31

> [...]
> ændringer på udstødningssystemet.
>
> Jeg kender en del der vil blive meeeget skuffede.

Årh hvad? Nu har vi lige lært at leve uden den gamle F89 huiiiiih lyd når
der skiftedes gear.
Skal vi nu også undvære V8 lyden.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Peter Weis

Dato : 11-11-05 21:54

Folmer Rasmussen wrote:

> Jeg kender en del der vil blive meeeget skuffede.

Kan man ikke købe lyden på CD?

mvh
Peter

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-11-05 22:15

On Fri, 11 Nov 2005 21:54:27 +0100, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

>Kan man ikke købe lyden på CD?

>--

Du kan downloade den fra Scanias egen hjemmeside. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Weis

Dato : 11-11-05 22:42

Folmer Rasmussen wrote:

> Du kan downloade den fra Scanias egen hjemmeside. *LOL*

Da sådan en Scania vel er udstyret med 7 - 8 surround anlæg er der vel
ikke noget i vejen for at akkompagnere Lis og Per med til original
Scania-lyd.

mvh
Peter

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-11-05 22:22

> [...]
> ændringer på udstødningssystemet.
>
> Jeg kender en del der vil blive meeeget skuffede.

Neeeeeeeeeeeeeeej
Så kan man jo ikek høre at det er en scania der kommer

OZ3BTO

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-05 11:53

> Neeeeeeeeeeeeeeej
> Så kan man jo ikek høre at det er en scania der kommer

Nu er det jo ikke så mange af dem der er V8'ere :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-11-05 20:09

> Konstruktionen gør, at de indgreb der før har været anvendt på
> udstødningen, for at få den specielle V8 lyd frem, nu bliver forbudt!

Kunne de ikke bare låne lyden fra en af Mogens´s amerikanere. Der må da være
masser af vellyd i.

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-01-06 13:21

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> ændringer på udstødningssystemet.
> Jeg kender en del der vil blive meeeget skuffede.

Så må de nøjes med lyden på CD.

En fordel er det så blot at de kan få lov at komme på visse
slagterier. Nogen af dem sender bilerne bort igen, uden læs, hvis de
larmer for meget. (= V8 lyden)