/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Generator problemer på cb 250 rs
Fra : k.lundberg@get2net.d~


Dato : 11-11-05 14:45

Hej...

Jeg har en Honda cb 250 rs fra '85, som jeg egentlig er ret glad for,
men det er lige som den ikke lader det den skal... Den går sådan set
fint i tomgang og kører ellers godt i de lave omdr., men skal den
trække noget går det galt, jeg kan næsten ikke få den over 7000
omdr. med mindre jeg slukker kørelyset!! Jeg mangler nogle gode råd
til hvor fejlen kan ligge?? Jeg har indtil nu gået ledningsnettet
efter og renset stik osv., men lige meget hjælper det... hjælp...:o/

MVH.
Kasper Lundberg


 
 
Armand (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-11-05 15:23

k.lundberg@get2net.dk wrote:
> Hej...
>
> Jeg har en Honda cb 250 rs fra '85, som jeg egentlig er ret glad for,
> men det er lige som den ikke lader det den skal... Den går sådan set
> fint i tomgang og kører ellers godt i de lave omdr., men skal den
> trække noget går det galt, jeg kan næsten ikke få den over 7000
> omdr. med mindre jeg slukker kørelyset!! Jeg mangler nogle gode råd
> til hvor fejlen kan ligge?? Jeg har indtil nu gået ledningsnettet
> efter og renset stik osv., men lige meget hjælper det... hjælp...:o/

Hvorfra ved du at det er et ladeproblem? Har du ligefrem målt på lade
-spændingen (á Volt) eller -strømmen (á Ampere), og hvordan starter den
ellers??
Og kan det passe at du fornyligt har været på reservetank for første
gang i lang tid??

Uden at kende yderligere til sagen siger min hårdt prøvede krystalkugle
mig at det er et karburator-problem, som du fejltolker uden at have målt
på det elektriske :-/
Prøv at tømme svømmerhuset v.h.a. den lille ventil-skrue der sidder
siden-ind allernederst på svømmerhuset og se om ikke at dét hjælper!

--
Armand.

Ukendt (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-11-05 21:49


>>
>> Jeg har en Honda cb 250 rs fra '85, som jeg egentlig er ret glad for,
>> men det er lige som den ikke lader det den skal... Den går sådan set
>> fint i tomgang og kører ellers godt i de lave omdr., men skal den
>> trække noget går det galt, jeg kan næsten ikke få den over 7000
>> omdr. med mindre jeg slukker kørelyset!! Jeg mangler nogle gode råd
>> til hvor fejlen kan ligge?? Jeg har indtil nu gået ledningsnettet
>> efter og renset stik osv., men lige meget hjælper det... hjælp...:o/
>
> Hvorfra ved du at det er et ladeproblem? Har du ligefrem målt på
> lade -spændingen (á Volt) eller -strømmen (á Ampere), og hvordan starter
> den ellers??
> Og kan det passe at du fornyligt har været på reservetank for første gang
> i lang tid??
>
> Uden at kende yderligere til sagen siger min hårdt prøvede krystalkugle
> mig at det er et karburator-problem, som du fejltolker uden at have målt
> på det elektriske :-/
> Prøv at tømme svømmerhuset v.h.a. den lille ventil-skrue der sidder
> siden-ind allernederst på svømmerhuset og se om ikke at dét hjælper!
>
> --
> Armand.

Hvis der er vand i karburatorene hjælper det nok ikke at slukke for lyset.
Hvis du ikke har problemer med at starte med elstarteren, lader den
sikkeret godt nok.
Prøv midlertidig at trække en ledning fra + på den ene tændspole og
direkte til + på batteriet ( tag dig ikke af at den tænder frigearlampe osv
inden nøglen er drejet ) for at se om det er på grund af spændingstab til
tændingen.

Hygge PD CBR1100t



Armand (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-11-05 00:22

Poul Dam wrote:
>>>Jeg har en Honda cb 250 rs fra '85, som jeg egentlig er ret glad for,
>>>men det er lige som den ikke lader det den skal... Den går sådan set
>>>fint i tomgang og kører ellers godt i de lave omdr., men skal den
>>>trække noget går det galt, jeg kan næsten ikke få den over 7000
>>>omdr. med mindre jeg slukker kørelyset!! Jeg mangler nogle gode råd
>>>til hvor fejlen kan ligge?? Jeg har indtil nu gået ledningsnettet
>>>efter og renset stik osv., men lige meget hjælper det... hjælp...:o/
>>
>>Uden at kende yderligere til sagen siger min hårdt prøvede krystalkugle
>>mig at det er et karburator-problem, som du fejltolker uden at have målt
>>på det elektriske :-/
>>Prøv at tømme svømmerhuset v.h.a. den lille ventil-skrue der ....
>
>
> Hvis der er vand i karburatorene hjælper det nok ikke at slukke for lyset.

Ups!
Den oplysning gled unoteret forbi krystalkuglen

> Hvis du ikke har problemer med at starte med elstarteren, lader den
> sikkeret godt nok.

Jup!
Og den kendsgerning var med til at sløre billedet: Modellen kører jo
åbenbart (igen og igen) :-/

--
Armand.

k.lundberg@get2net.d~ (12-11-2005)
Kommentar
Fra : k.lundberg@get2net.d~


Dato : 12-11-05 00:36

Tak for rådet... (Poul)

Jeg har målt modstanden i tændspolen, og fra spolen og til stel,
hvilket ikke afslørede nogen fejl, herudover har jeg målt CDI-enheden
og stator spolerne igennem og alle parametre synes at stemme overens
med værkstedsbogen. Derudover startede jeg sæsonen på et fuldt
opladt batteri, der virker til at have tabt pusten med samme rate som
mit problem er eskaleret... Det er med denne baggrund jeg giver selve
generatoren skylden! Jeg har desuden haft kabunaden skildt ad (flere
gange

Jeg håber på nogen har et bud hvordan jeg løser problemet... kunne
det evt. skyldes tidl. kørsel med uren olie, der måske kunne sætte
sig i generatoren...??

tak
Kasper Lundberg
CB 250 RS


Armand (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-11-05 00:50

k.lundberg@get2net.dk wrote:
>
> Jeg har målt modstanden i tændspolen, og fra spolen og til stel,
> hvilket ikke afslørede nogen fejl, herudover har jeg målt CDI-enheden
> og stator spolerne igennem og alle parametre synes at stemme overens
> med værkstedsbogen. .......
> .... batteri, der virker til at have tabt pusten med samme rate som
> mit problem er eskaleret... Det er med denne baggrund jeg giver selve
> generatoren skylden! Jeg har desuden haft kabunaden skildt ad (flere
> gange .......kunne det evt. skyldes tidl. kørsel med uren olie,
> der måske kunne sætte sig i generatoren...??

Næppe!

Godt at høre at du vitterligt hár målt på sagerne. Men der mangler en
væsentlig detalje: Hælder generatoren op til 14,5 volt på batteriet fra
3.000 omdrejninger op opefter??

Hvis ikke, så tager vi sagen op derfra!

--
Armand.

Ukendt (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-11-05 11:29


k.lundberg@get2net.dk skrev i meddelelsen
<1131752139.777171.88450@o13g2000cwo.googlegroups.com>...
>Tak for rådet... (Poul)

>Jeg har målt modstanden i tændspolen, og fra spolen og til stel,
>hvilket ikke afslørede nogen fejl, herudover har jeg målt CDI-enheden
>og stator spolerne igennem og alle parametre synes at stemme overens
>med værkstedsbogen. Derudover startede jeg sæsonen på et fuldt
>opladt batteri, der virker til at have tabt pusten med samme rate som
>mit problem er eskaleret... Det er med denne baggrund jeg giver selve
>generatoren skylden! Jeg har desuden haft kabunaden skildt ad (flere
>gange


Du mangler at teste forbindelsen fra akkumulator, gennem tændingsnøgle, og
frem til tændspolen, (eller i særlige tilfælde som eksempelvis VTR-F, til
tændingsboksen). Der skal være tilnærmelsesvis samme spænding på dette punkt
som på akkumulatoren.

Fejlen minder om en dårlig forbindelse, der lader sig påvirke af vibrationer
fra højere omdrejningstal :-|

Problemet kan også være overladning, (mere end 14,5 volt), som bringer
tændingssystemet i en termisk overbelastning. Check ladespænding ved tomgang
og det omdrejningstal hvor at Du har problemet.

>Jeg håber på nogen har et bud hvordan jeg løser problemet... kunne
>det evt. skyldes tidl. kørsel med uren olie, der måske kunne sætte
>sig i generatoren...??

Nej

mvh
Orla





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177507
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408569
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste