Jeg har kørt med aviser V
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-11-05 14:03

Idet jeg runder hjørnet ved knudedybet i Esbjerg ser jeg en BMW køre et
sidespejl af en parkeret bil. Jeg satsede på at han ikke kunne vurdere at
jeg havde set det, så jeg fortsatte forbi ham, holdt nogenlunde over for
hvor det skete og gik ind i en opgang med en avis.

Vel inde i opgangen og med blikket rettet imod bilen, der holdt 25 meter
længere nede, ringede jeg til policen og aflagde beretning :)

Efter at have fået forbindelse med dem går jeg ud igen mens jeg forklarer
hvad der er sket. I det samme kører bilen.

Med til denne historie hører også at det har regnet det meste af natten - og
stadig gjorde det. Så da BMW´en sætter igang ud på en lidt større vej kører
den fuldstændig sidelæns.

Ned til Vardevej til venstre imod den store rundkørsel, som har været
midtpunkt i en af mine tidligere oplevelser. Der holder en mand ved banken,
som er ved at trække penge. Hans bil holder lige udfor, og jeg forklarer den
flinke politimand at han har kurs direkte imod sidespejlet på den parkerede
bil.

I sidste øjeblik trækker han dog udenom.

Så følger jeg efter ham - stille og roligt (hvem mistænker en EU-knallert
for en direkte forbindelse til politistationen) - ned på vejen langs havnen,
til venstre hen langs havnen, forbi sidste vej til havnen og til venstre ad
Jernbanegade.

Ved posthuset ser vi begge blåt lys henne fra omkring jernbanestationen - og
det resulterer i at han drejer til venstre ad Borgergade. Der er en lille
stigning på den bakke og det har som sagt regnet hele natten, så BMW´en
laver en ordentlig gang hjulspin med det ene baghjul. Der står en tåge af
vand ud fra baghjulet og der er ikke meget accelleration i bilen. Politiet
kommer efter.

Ved torvegade var der lige blevet lavet en ny overkørsel, jeg stopper der og
vinker politiet forbi for at vise dem at de ikke behøver tænke på at holde
tilbage. Politibilen danser hen over ujævnhederne.

Så holder jeg og venter på hvad der så skal ske. Jeg har stadig forbindelse
med den vagthavende.

BMW´en har for meget fart på, der er også en stejl opkørsel hvor den kan
flyve lidt hvis man kører for hurtigt, det er vådt og glat - og resultatet
er at bilen ender inde i muren til Føtex parkeringsplads.

Bilen står der i 3 dage før den bliver fjernet.

Indholdet i bilen - en M og en K - bliver hevet ud af bilen. M kommer ned at
ligge på maven, hvilket gør ham temmelig våd. Bedre bliver det jo heller
ikke for ham da de smækker et sæt håndjern omkring hans hænder :)

Lidt senere ringede politiet og fortalte at bilens nummerplader var
efterlyst. Det var chaufførens kammerats mors! Bilen vidste han ikke lige
hvor kom fra. Pigen havde chaufføren angiveligt truffet samme nat på en
beværtning. Jeg tror, at da de lige havde kørt spejlet af bilen, havde de
diskuteret lidt hvad der skulle gøres ved det. Pigen var måske lidt imod
det.

Jeg havde det altid godt med mig selv når jeg havde været indblandet i den
slags. Det havde jeg også den morgen :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-11-05 15:02

Hej!

Per Henneberg Kristensen wrote:
> (hvem mistænker en EU-knallert for en direkte forbindelse til
> politistationen)

Ca. alle i dk.fritid.bil efterhånden

God beretning iøvrigt!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Fra : Anders Majland

Dato : 11-11-05 15:29

> Ca. alle i dk.fritid.bil efterhånden
> God beretning iøvrigt!

Yep - altid sjovt at høre dine røverhistorier.

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-11-05 17:49

Hej!

Anders Majland wrote:

> Yep - altid sjovt at høre dine røverhistorier.

Min eller Pers? :)

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-05 18:02

> Yep - altid sjovt at høre dine røverhistorier.

Ja, nemli - havde han mon håndfri betjening på den knallert, eller hvad
siger loven :)
Nå! policen ser jo igennem fingre med så meget.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-11-05 18:58

> Ja, nemli - havde han mon håndfri betjening på den knallert, eller hvad
> siger loven :)

> Nå! policen ser jo igennem fingre med så meget.

Med styrthjelm og hele svineriet, herunder til tider den slags dragter
fiskerne bruger når de kaster sig i vandet og skibet ender på bunden, op til
140 km/t på hjul er der næppe mulighed for at snakke på andre måneder end
igennem håndfri ;)

--
Per, Esbjerg