Avensis og skæve bremser?
Fra : ms

Dato : 11-11-05 07:40

Jeg har en Toyota Avensis 2,0 fra '99(ny indkøbt) og jeg har lidt problemer
med at bremserne har det med at blive skæve.
Er det noget Avensis generelt har problemer med?
Værkstedet, som burde være 112% iorden har nu lavet dem for 3. gang. Jeg
håber selvfølgeligt at det er iorden nu, men nu får jeg at se.
Jeg løfter foden osv. når jeg holder i kryds så de kan køle jævnt af og
kører ellers ikke hårdt i bilen.

Er her nogen som ved noget?

/Max

Fra : Lau

Dato : 11-11-05 13:28

Beskeden fra min mekaniker: "Kør bilen lidt hårdere"
De første 500km med nye bremser - undgå hårde opbremsninger - derefter prøv
med mindst en hård opbremsning om ugen (ikke katastrofe)
og, som du skriver, sørg for afkøling ved rødt og parkering (ikke for hård
kørsel inden parkering).

Ved ikke om det kan bruges, da jeg bare er chauffør - ikke mekaniker.

vh
--
Lau
___,

/ \ .

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-11-05 17:05

On Fri, 11 Nov 2005 07:39:52 +0100, "ms" <maxses_Snot_@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>håber selvfølgeligt at det er iorden nu, men nu får jeg at se.
>Jeg løfter foden osv. når jeg holder i kryds så de kan køle jævnt af og

Hvis man kun har koncentreret sig om forbremserne, så kunne det jo
tænkes at fejlen lå i bagbremserne, idet jeg går ud fra at der også er
skiver bagpå.

Kør en tur og træk håndbremsen let, og mærk så om skævheden kommer
derfra.

Der er flere i min omgangskreds der har Avensis som firmabil, og de
har ikke nævnt problemet.

Venlig hilsen
Folmer