Ombygning af CARK-91 Nokia bilholder
Fra : Henning

Dato : 10-11-05 19:40

Jeg skal snart ha' skiftet min gamle Nokia 6310'er ud med en 6021'er.
Jeg har en CARK-91 holder i bilen, som jeg gerne vil bibeholde.
Der findes tilsyneladende flere løsninger til dette - men hvad er
forskellen?
http://www.cellshoppen.dk/shop/default.asp?ProductID=CA55
Et kabel - men hvad med holderen, den passer jo ikke til en 6021'er?

http://www.cellshoppen.dk/shop/productinfo.asp?id=CARK91Cradle - skal
den gamle holder og ledning bare tages ud af styreboxen, og denne
monteres i stedet? Den optimale løsning?

Derudover har jeg set et sted, en adaptor, som sættes i den
eksisterende holder, hvor 6021'eren sættes ned oveni. Jeg er noget i
tvivl om denne løsning - jo flere stik undervejs, jo større
sandsynlighed for fejl.

Hvad har I af erfaringer?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-11-05 20:53

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message
> [...]
> Jeg har en CARK-91 holder i bilen, som jeg gerne vil bibeholde.
> Der findes tilsyneladende flere løsninger til dette - men hvad er

Den mest optimale løsning ville være at flå CK91'et ud og købe et nyt sæt.
Jeg har CK7W både i priv og firmabilen med blåtand - det spiller bare.
Eneste minus er at du ikke kan lade (CK7W har også mulighed for at sætte en
passiv holder til som f.eks CR-23 og bruge det ligesom dit carkit 91).
Det er spild af penge at købe CA55eren - det er bedre at købe et nyt CK7W
kit så har du et fremtidsikret sæt og du kan køre blåtand.

CK7w er faktisk bare et CK91 kit med mulighed for at sætte forskellige
holdere i til diverse telefoner og køre blåtand.

> http://www.cellshoppen.dk/shop/default.asp?ProductID=CA55
> Et kabel - men hvad med holderen, den passer jo ikke til en 6021'er?

Du skal købe en holder til CA55eren (eller den passer muligvis direkte op i
din tlf uden holder - det gør CK7W kittet ihvertfald i min 6230). Holderen
hedder CR-23
(http://www.nokia.dk/phones/enhancements/ck7w/compatibility.php)

> [...]
> eksisterende holder, hvor 6021'eren sættes ned oveni. Jeg er noget i
> tvivl om denne løsning - jo flere stik undervejs, jo større

Det er noget knald - brug de ekstra stakater på noget der virker ligesom dit
CK91 gør.

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm

Fra : Per Skjødt

Dato : 10-11-05 22:07

Hej Henning, har selv overvejet dette til en 6230 :
http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=010-016-00090760 ,det er da let.
Jeg kan ikke lige se til din påtænkte telefon, men det kan være der er en på
vej! ellers har firmaet andre muligheder.

Mvh. Per