Regning på reperation
Fra : kb

Dato : 10-11-05 19:29

Hej

Måske sidder der nogle der har lidt mere styr på hvad reperationer
koster

Det drejer sig om følgende

2 stk bremseskiver foran
1 sæt bremseklodser for.
2 stk bærearme foran
4 liter kølevæske
2 liter sprinklervæske
arbejdlø 7 timer
1 køler

ialt 6200

er det i overkanten?

Fra : KNT

Dato : 10-11-05 19:51

Tja det er vel ikke så galt
Momsen udgør ca 1200
Arbejdsløn for 7 timer i nærheden af 3500
Så er der en god tusse til stumperne.

Knud

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-11-05 20:02

kb wrote:
> Hej
>
> Måske sidder der nogle der har lidt mere styr på hvad reperationer
> koster
>
> Det drejer sig om følgende
>
> 2 stk bremseskiver foran
> 1 sæt bremseklodser for.
> 2 stk bærearme foran
> 4 liter kølevæske
> 2 liter sprinklervæske
> arbejdlø 7 timer
> 1 køler
>
> ialt 6200
>
> er det i overkanten?

Det afhænger jo af, hvilken bil det drejer sig om og om der er brugt
orig/uorig. (autoriseret/ikke autoriseret værksted) reservedele..
For ikke så længe siden, var jeg med til at skifte én bærearm på en bil og
der kostede bærearmen alene på den gale side af de 7000,- (+ moms).
Men en lille beregning af dine oplysninger ser sådan her ud:
7 arbejdstimer á 450,- ialt 3150,-
2 bremseskiver á 150,- ialt 300,-
bremseklodser 200,-
2 bærearme á 600,- ialt 1200,-
4 liter kølervæske á 35,- ialt 140,-
2 liter sprinkler á 10,- ialt 20,-
1 køler 1200,-
Ialt giver det 6210,- alt er incl moms.

Men som sagt, det afhænger meget af bilmærke/model og værkstedstype.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-05 20:12

> [...]
> For ikke så længe siden, var jeg med til at skifte én bærearm på en bil og
> der kostede bærearmen alene på den gale side af de 7000,- (+ moms).

Føj da, så har det bestemt ikke været en Ford.

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-11-05 20:16

Tom wrote:

> Føj da, så har det bestemt ikke været en Ford.

Nope, det var en bil af amerikansk herkomst.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : alexbo

Dato : 10-11-05 20:42

"Per Beer Hansen" skrev

> Nope, det var en bil af amerikansk herkomst.

En Ford f. eks.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-11-05 20:51

alexbo wrote:

> En Ford f. eks.

Nope, det var en Chevy.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-05 21:32

> Nope, det var en Chevy.

Jah jeg ville da nok mene at du ikke har fået fingre i en GT40

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-11-05 11:26

Tom wrote:

> Jah jeg ville da nok mene at du ikke har fået fingre i en GT40

Ja det ku' ellers ha' været sjovt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Jensen

Dato : 10-11-05 22:19

Per Beer Hansen wrote:

> Nope, det var en Chevy.

Mon ikke Alexbo skyder efter at Ford er amerikansk?! ;)

Lars B

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-11-05 11:25

Lars Jensen wrote:

> Mon ikke Alexbo skyder efter at Ford er amerikansk?! ;)

Det er da muligt, men eftersom jeg allerede én gang havde skrevet at det
ikke var en Ford, så behøves jeg vel ikke skrive det igen ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : alexbo

Dato : 11-11-05 12:11

"Per Beer Hansen" skrev

> Det er da muligt, men eftersom jeg allerede én gang havde skrevet at det
> ikke var en Ford, så behøves jeg vel ikke skrive det igen ?

Det var jo heller ikke for at genere dig, men på spørgsmålet om hvorvidt det
var en Ford, svarer du,
Nope, det var en bil af amerikansk herkomst.

Så ville jeg lige have ud mellem sidebenene at en Ford er en bil af
amerikansk herkomst.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-11-05 16:58

alexbo wrote:

> Det var jo heller ikke for at genere dig,

Det regnede jeg heller ikke med

> men på spørgsmålet om
> hvorvidt det var en Ford, svarer du,
> Nope, det var en bil af amerikansk herkomst.

Ja ok, men jeg skrev jo at det ikke var en Ford, men at det var en
amerikansk bil.
Jeg kunne jo også have skrevet "Nej det er ikke en Ford, det er en
amerikansk bil, dog ikke en Ford", det ville jo så være at gentage mig selv.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : alexbo

Dato : 10-11-05 20:01

"kb" <klausbergh@gmail.com> skrev

>er det i overkanten?

Nej, det ser meget rimeligt ud, uanset bilmærke og uanset om det er med
eller uden moms.

mvh
Alex Christensen