>>Dejligt...... Personligt hilser jeg 75.000 skattefrie kroner velkommen.
Ja det er da et lidt større justering end normalt, det plejer vist at være
en 7-8 øre.
På trods af at der har været høje priser på brændstof har jeg udnyttet
priskrigen og kun en eller to gange måtte tanke diesel til over 8 kr. pr. l
>
> Ved at få 20/10 øre mere pr. km.?
> Så kører du 730.000 km om året i din egen bil på job om året!
> Lad os give dig en høj gennemsnitsfart på 73 km/t, så tager det 10.000
> timer eller 416 hele døgn - det kan man ikke ...
Rolig nu :)
> Så må det jo være den samlede godtgørelse du tænker på, det giver ca.
> 25.000 km om året og lyder mere sandsynligt. Men de fleste af pengene
> ryger jo lige igennem kassen, da de jo knapt dæker udgifterne til
> bilen
Jeg ser det som et kærkomment tilskud til den bil jeg alligevel har.
Om det kan gå rundt, kommer an på hvordan man regner på det.
Hvis du tager alle udgifter og dividere med km, kan det godt være at det
ikke hænger sammen.
Men da jeg under alle omstændigheder betaler kaskofors. og ejerafgift,
regner jeg ikke rigtigt det med.
Afskrivningen på de sidste km er nok heller ikke så stor som på de første.
I mit regnestykke koster brændstof, service og dæk ca. 75 øre pr. km.
Afskrivning og evt. reparationer er jo så lidt en joker men der er jo lidt
at give af op til de 3 kr. jeg gennemsnitligt får pr. km.
Så som jeg regner det ud er det OK! Selv med en bil til knap 0,5M kr.
Så deeeet.
Under alle omstændigheder nyder jeg at køre bil, specielt efter at jeg siden
2001 er blevet befriet for diverse påprakkede firmabiler og har kunnet køre
i min egen. At min arbejdsgiver så kaster ca. 75.000 skattefrie kr. efter
mig er kun dejligt.
--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI -
www.vwfanatic.dk
"It's nice to be important - but it's more important to be nice"