3-4 km literen i Passat 1,8 (90hk) årg,89
Fra : Steen Sørensen

Dato : 10-11-05 17:42

Det startede fra den ene dag til den anden, Den hakker, hoster og ryger sort
røg.

Jeg har fået et par bud på fejlen: indsprøjtningsdel eller Lambda sonde.

Kan det passe at en defekt Lambda sonde kan kan få motoren til at bruge så
meget benzin?

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 10-11-05 17:46

> Kan det passe at en defekt Lambda sonde kan kan få motoren til at
> bruge så meget benzin?
Brormands Alfa 155 gjorde da ihvertfald. Dog ikke 3-4 km men nærmere de
økonomiske 7-8 mod 12-14 normalt

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-11-05 19:47

Steen Sørensen wrote:
> [...]
> Kan det passe at en defekt Lambda sonde kan kan få motoren til at bruge så

Hvornår har den sidst fået skiftet dieselpumpe?

Den er fra den tid hvor alle andre end VW satte dieselpumpen til at
holde max 250.000 km.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Brian

Dato : 10-11-05 20:04

Finn Guldmann wrote:
> [...]
^^^^^
> Hvornår har den sidst fået skiftet dieselpumpe?

Blev det sent igår, Finn

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-11-05 20:57

Brian wrote:
> Blev det sent igår, Finn

Ja gu' gjorde det det.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-11-05 20:05

Finn Guldmann wrote:

> Hvornår har den sidst fået skiftet dieselpumpe?

He he, så tror da faen at det ikke duer, hvis han har hældt benzin på en
diesel

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : alexbo

Dato : 10-11-05 20:18

"Per Beer Hansen" skrev

> He he, så tror da faen at det ikke duer, hvis han har hældt benzin på en
> diesel

Næh, men det er muligt at der er tanket diesel ved en fejl.
det kunne være Steen lige skulle lugte til udstødningen.

Det er ikke så sjældent,
jeg har en Mitsubishi GDI, det får mange til at tro det er en diesel, jeg
låner den tit ud, og husker altid at sige, husk nu det er bensin.

Nu kan man ikke få dieselpistolen ned i tankstudsen, men hvis man vil skal
man nok få fyldt diesel i den.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-11-05 20:58

Per Beer Hansen wrote:
> He he, så tror da faen at det ikke duer, hvis han har hældt benzin på en
> diesel

Men så sig mig lige hvornår benzinbiler er begyndt at afgive tyk sort
røg. Medmindre de er begyndt at æde af motorolien?

Tyk sort røg kan de godt holde sig fra, det er forbeholdt dieselbiler.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-11-05 21:03

Finn Guldmann wrote:

> Men så sig mig lige hvornår benzinbiler er begyndt at afgive tyk sort
> røg. Medmindre de er begyndt at æde af motorolien?

Motorolien giver blå røg, for meget benzin giver sort røg.

> Tyk sort røg kan de godt holde sig fra, det er forbeholdt
> dieselbiler.

Nope

--
Mvh Per