Periodesyn
Fra : Leonard

Dato : 10-11-05 17:32

I dag kom der brev fra Færdselsstyrelsen.
Indkaldelelse til periodesyn senest d. 6. januar 2006
Bilen er indreg. første gang d. 9. januar 2002

Kan jeg så forvente at den næste gang skal synes inden d. 4. januar
2008 ?
- skulle der ikke gå 4 år før den skal synes første gang?

Nå, skidt, jeg har lige bestilt tid til imorgen kl. 11:40, mig bekendt
fejler den nemlig ikke noget.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 10-11-05 17:56

Hej,

> Kan jeg så forvente at den næste gang skal synes inden d. 4. januar
> 2008 ?
> - skulle der ikke gå 4 år før den skal synes første gang?

Øhee.. 2006-2002 = 4 ??

-Thomas

Fra : Leonard

Dato : 10-11-05 18:27

"Thomas Kaufmann Jensen" <spam@kauf.dk> wrote:

>Øhee.. 2006-2002 = 4 ??

Ja, men 9. jan. 2002 - 6. jan. 2006 er 3 dage mindre end 4 år.
Om 30 år er jeg på den måde blevet snydt for en hel måned

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-05 18:02

On Thu, 10 Nov 2005 17:31:39 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>I dag kom der brev fra Færdselsstyrelsen.
>Indkaldelelse til periodesyn senest d. 6. januar 2006
>Bilen er indreg. første gang d. 9. januar 2002

Hmmm, så er de da kommet godt med. For 1½ år siden var jeg til syn med
Saxo'en midt i maj og den var fra 02.03.01. (fristen var svjh 31. maj)
De burde da have givet dig til de fulde fire år var gået.

>Kan jeg så forvente at den næste gang skal synes inden d. 4. januar
>2008 ?

Man kan aldrig vide

>Nå, skidt, jeg har lige bestilt tid til imorgen kl. 11:40, mig bekendt
>fejler den nemlig ikke noget.

Held og lykke med den.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Bo Velschow

Dato : 10-11-05 20:21

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Hmmm, så er de da kommet godt med. For 1½ år siden var jeg til syn med
> Saxo'en midt i maj og den var fra 02.03.01. (fristen var svjh 31. maj)
> De burde da have givet dig til de fulde fire år var gået.

Tjah, jeg fik indkaldelsen hér forleden: Sidste frist 29.12 - og bilen er
indreg. 27.12.99. De _er_ vist kommet godt med!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : hanzen

Dato : 10-11-05 18:12

> [...]
> Bilen er indreg. første gang d. 9. januar 2002
>
> Kan jeg så forvente at den næste gang skal synes inden d. 4. januar

Datoen kan svinge med +/- 2-3 måneder så næste gang bliver mellem oktober
2007 og april 2008.Sådan cirka.
Det er et mærkeligt system. Man har en dato man går ud fra nemlig 1. reg
dato. Så indkalder man til syn med en "synes senest" dato der ligger sådan
lidt tilfældigt omkring 1. reg.
Hvorfor dog det?
Hvorfor bruger man ikke den dato man beregner det hele ud fra?
Hvad er formålet med denne tilfældighed?
Jeg har ringet og spurgt hvorfor man gør sådan, men fik ikke noget
fornuftigt svar. Han vidste det sikkert ikke.
For 2 år siden var "min" dato 9/1-04 hvorimod den hedder 15/11 denne gang.
Jeg har dog narret dem og synet den før
--
hilzen
hanzen

Fra : Allan / Kolding

Dato : 10-11-05 21:06

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Datoen kan svinge med +/- 2-3 måneder så næste gang bliver mellem oktober
> 2007 og april 2008.Sådan cirka.

Det er korrekt.

Bekendtgørelse om godkendelse og syn af køretøjer

§ 56 Færdselsstyrelsen indkalder det enkelte køretøj til syn. Indkaldelsen
sendes til køretøjets ejer (bruger). Indkaldelsen indeholder oplysning om
den seneste dato for fremstilling af køretøjet til syn og udsendes senest 1
måned før denne dato. Færdselsstyrelsen kan af hensyn til kapaciteten
fastsætte den seneste frist for fremstilling af køretøjet til syn i
tidsrummet fra 2 måneder før til 3 måneder efter datoen for første
registrering (månedsdatoen). Færdselsstyrelsen underretter Centralregisteret
om datoen for seneste frist for fremstilling af køretøjet.
Stk. 2. Et køretøj, der skal indkaldes til periodisk syn, indkaldes dog
ikke, hvis det inden for 6 måneder før køretøjets månedsdato er synet og
godkendt, og denne godkendelse er anmeldt til Centralregisteret.

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20040076205-REGL

Allan / Kolding

Fra : hanzen

Dato : 10-11-05 21:15

"Allan / Kolding" <bruhn.allan@VÆKstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Det er korrekt.

Ja, men underligt.
Man kunne da bare bruge den dato man har som udgangspunkt nemlig 1. reg i
stedet for at vælge en tilsyneladende tilfældig dato lidt før eller efter.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Leonard

Dato : 11-11-05 13:26

Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Nå, skidt, jeg har lige bestilt tid til imorgen kl. 11:40, mig bekendt
>fejler den nemlig ikke noget.

Øv, der var jeg så lige lidt for hurtig.
Udstødning knækket, bagfjeder knækket og dækkenes bæreevne ikke høj
nok.
De 2 første ville jeg have opdaget, hvis mit værksted var færdigt, for
så var den jo lige blevet smidt på liften og kigget efter underneden.

Det med dækkene undrer mig, da min lokale dækmand altid har snakket om
at det er vigtigt at huske på en varevogn.

Synsassistenten sagde at bilen har et akseltryk på 1500 kg pr aksel og
dækkene skal derfor kunne bære 750 kg hver. De nuværende dæk kan kun
bære 710 kg.

Det der undrer mig er at det ikke har nogen indflydelse at bilen ved
indregistrering fik flyttet rundt på tallene, så totalvægten er
skrevet ned fra 2800 til 2500 kg, mens påhængsvægten er øget
tilsvarende til 2000 kg. Og det giver da ca 150 kg mindre pr. aksel.

Hvor er det lige jeg finder en tabel med bogstavkoderne for bæreevne,
så jeg lige kan tjekke om de vinterdæk jeg har liggende kan bære nok?
- hvordan er det nu med dæk og alder?
Vinterdækkene er ikke helt nye længere.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : alexbo

Dato : 11-11-05 13:58

"Leonard" skrev

> [...]
> skrevet ned fra 2800 til 2500 kg, mens påhængsvægten er øget
> tilsvarende til 2000 kg. Og det giver da ca 150 kg mindre pr. aksel.
Selv om totalvægten er sat ned, er den tilladte vægt pr. aksel jo ikke sat
ned, også før nedsættelsen havde de 2 aksler tilsammen en større bæreevne
end bilen.

> Hvor er det lige jeg finder en tabel med bogstavkoderne for bæreevne,
Mon ikke du kan finde dem hos et dækfirma, men index 98 svarer til 750 kg.
højre index giver 25 kg. pr nr. lavere 20 kg. pr nr. i det område.

> - hvordan er det nu med dæk og alder?

Kig efter evner og sprækker i siden af dækket, man kan godt fornemme hvis
dækket
ikke har det godt, det ser mørt ud.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leonard

Dato : 11-11-05 14:38

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>Mon ikke du kan finde dem hos et dækfirma, men index 98 svarer til 750 kg.
>højre index giver 25 kg. pr nr. lavere 20 kg. pr nr. i det område.

Fint og det passer jo fint med at der står 96H på de dæk, der kun kan
bære 710 kg.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::