/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Klage ang. syn?
Fra : Henrik B.


Dato : 10-11-05 16:52

Hej alle.

Hvordan fa'n angriber man sagen, hvis man kommer ud for sådan en båtnakke
som nedenstående historie vidner om? Når først det er skrevet i
synspapirerne at man skal stille med dokumentation i én eller anden form, så
er det vel ikke til at komme uden om? Er de Konger der bare skal følges
slavisk?

Bilen er en 900S = En 900 lavtrykssturbo med 140 Hk.


"Glad og fro i den forvisning at Saab'en, 900S årg. '93 er i bedre form idag
end nogen sinde før. mødte jeg idag op på en synshal kl. 10:10
Ny total istandsat alt rust væk ny lak osv.
Sur mand. nå, lidt små snak kunne vel bløde ham op .......
nej.......
Efter at have hamret løs i bunden af bilen, bræket med div. brækjern og
beklaget sig over at den lige er blevet undervogns behandlet
Uden at finde noget.
Kører han en tur i bilen, ned af vejen som en vis herre er efter ham. ?
tilbage igen siger han
Bilen er chip tunet. ??? påstår idioten
Den kører bedre end en rigtig højtryk turbo, den er mindst tunet til 200 HK.
gu er den ej prøver jeg. ???? måløs
Den har mindst 185-200 hk. den har også forkerte dæk
Dumpet. bilen er ikke lovlig. færdig slut.
Omsyn med dokumentation om støj HK og forurening mv."

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



 
 
alexbo (10-11-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 10-11-05 17:01


"Henrik B." skrev

> Hvordan fa'n angriber man sagen,

Skift de forkerte hjul, og kør til syn, hvis det går galt beder du om at
tale med chefen.
Det skulle du have gjort første gang, nu har du ikke en chance for at bevise
den ikke var chippet.

mvh
Alex Christensen



Niels Bengaard (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 10-11-05 17:19

> Den kører bedre end en rigtig højtryk turbo, den er mindst tunet til 200
> HK.
> gu er den ej prøver jeg. ???? måløs
> Den har mindst 185-200 hk. den har også forkerte dæk
> Dumpet. bilen er ikke lovlig. færdig slut.
> Omsyn med dokumentation om støj HK og forurening mv."

Hvis den ikke er chippet, så er det bare forbi Saab værkstedet med den, de
kan tjekke om den er ok og skrive en attest på det.
Du kommer ingen vegne nu uden en form for dokumentation.

Niels



Martin Johansen [600~ (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-11-05 18:19

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in
news:437372ff$0$173$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hvis den ikke er chippet, så er det bare forbi Saab værkstedet med
> den, de kan tjekke om den er ok og skrive en attest på det.
> Du kommer ingen vegne nu uden en form for dokumentation.

Det er vel synshallen der skal bevise den er chippet? Kan de ikke bevise
noget så har de bare at godkende bilen..

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Niels Bengaard (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 10-11-05 18:30

>> Hvis den ikke er chippet, så er det bare forbi Saab værkstedet med
>> den, de kan tjekke om den er ok og skrive en attest på det.
>> Du kommer ingen vegne nu uden en form for dokumentation.
>
> Det er vel synshallen der skal bevise den er chippet? Kan de ikke bevise
> noget så har de bare at godkende bilen..

Hvis synshallen mener noget ikke er som det skal være, skal du dokumentere
det er det. Bevise er et forkert ord at bruge i den her sammenhæng, har de
mistanke er det nok til at forlange dokumentation.
Det gælder for alle konstruktive ændringer af motor, lygter, undervogn osv.
Det kan lyde urimeligt, men sådan er det mig bekendt.

Niels



Martin Johansen [600~ (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-11-05 19:10

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in
news:4373838b$0$196$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hvis synshallen mener noget ikke er som det skal være, skal du
> dokumentere det er det. Bevise er et forkert ord at bruge i den her
> sammenhæng, har de mistanke er det nok til at forlange dokumentation.
> Det gælder for alle konstruktive ændringer af motor, lygter, undervogn
> osv. Det kan lyde urimeligt, men sådan er det mig bekendt.

Det skulle ikke undre mig andet end du har ret. Men i så fald så kan man
vel klage over en forkert mistanke?

Forstået på den måde at der skal være noget at bygge mistanken over..

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Mogens (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 10-11-05 17:38

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:43736c9d$0$8801$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hvordan fa'n angriber man sagen, hvis man kommer ud for sådan en båtnakke
> som nedenstående historie vidner om?

Bedt om at tale med chefen, da du var til syn...
--
Mvh Mogens




Leonard (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 10-11-05 18:24

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Bedt om at tale med chefen, da du var til syn...

Der hvor jeg skal til syn i morgen er der kun en assistent. Chefen er
i en anden by, 30 km væk. Hvad så?
- ja, tlf er jo opfundet, men vil det hjælpe når han ikke kan se
bilen?

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Mogens (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 10-11-05 18:28

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:9f07n156o8pn7vidogq8ps908q54g3s463@4ax.com...

>>Bedt om at tale med chefen, da du var til syn...

> Der hvor jeg skal til syn i morgen er der kun en assistent. Chefen er
> i en anden by, 30 km væk. Hvad så?
> - ja, tlf er jo opfundet, men vil det hjælpe når han ikke kan se
> bilen?


Medarbejderen er chefens forlængede arm - så det er ikke
noget problem. Så bed medarbejderen ringe til chefen, hvor-
efter du overtager telefonrøret...



S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift, nedsat til -> 139.900 DK KR)
S: '75 MG B GT V8 -> http://transpotech.dk



Henrik B. (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 10-11-05 23:04

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43737766$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
> news:43736c9d$0$8801$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Hvordan fa'n angriber man sagen, hvis man kommer ud for sådan en båtnakke
>> som nedenstående historie vidner om?
>
> Bedt om at tale med chefen, da du var til syn...

Der ér klaget til chefen - som iøvrigt står bag sin synsassistent!

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Ukendt (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-11-05 23:20


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4373c3cc$0$8803$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> news:43737766$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
>> news:43736c9d$0$8801$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>>> Hvordan fa'n angriber man sagen, hvis man kommer ud for sådan en
>>> båtnakke som nedenstående historie vidner om?
>>
>> Bedt om at tale med chefen, da du var til syn...
>
> Der ér klaget til chefen - som iøvrigt står bag sin synsassistent!

Så skriv til aviserne, det plejer at hjælpe hvis de vil tage historien

--
Tom



Ukendt (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-11-05 19:14

> Kører han en tur i bilen, ned af vejen som en vis herre er efter ham. ?
> tilbage igen siger han
> Bilen er chip tunet. ??? påstår idioten
> Den kører bedre end en rigtig højtryk turbo, den er mindst tunet til 200
> HK.
> gu er den ej prøver jeg. ???? måløs
> Den har mindst 185-200 hk. den har også forkerte dæk
> Dumpet. bilen er ikke lovlig. færdig slut.
> Omsyn med dokumentation om støj HK og forurening mv."

Det er vel ham der skal bevise at den er chippet.
Jeg ville nok have bedt om at tale med chefen inden jeg forlod stedet.

Jeg må indrømme at jeg selv har tænkt tanken, da min egen dunk giver ca. 20
Hk mere end opgivet af fabrikken.


--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"








Per Henneberg Kriste~ (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 11-11-05 12:26


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:43738de9$0$8068$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Jeg må indrømme at jeg selv har tænkt tanken, da min egen dunk giver ca.
> 20

25, ikke???


--
Per, Esbjerg



Ukendt (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-11-05 17:54


>> Jeg må indrømme at jeg selv har tænkt tanken, da min egen dunk giver ca.
>> 20
>
> 25, ikke???
>

Jamen så 24 da, men jeg lader tvivlen om et optimistisk rullefelt komme til
sin ret.


--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"




Per Henneberg Kriste~ (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 11-11-05 18:59


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4374cca3$0$11171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>>> Jeg må indrømme at jeg selv har tænkt tanken, da min egen dunk giver ca.
>>> 20
>>
>> 25, ikke???
>>
>
> Jamen så 24 da, men jeg lader tvivlen om et optimistisk rullefelt komme
> til sin ret.

Jeg tror nu den passer meget godt...

--
Per, Esbjerg



Kim (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 10-11-05 23:23


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43736c9d$0$8801$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej alle.
>
> Hvordan fa'n angriber man sagen, hvis man kommer ud for sådan en båtnakke
> som nedenstående historie vidner om? Når først det er skrevet i
> synspapirerne at man skal stille med dokumentation i én eller anden form,
> så er det vel ikke til at komme uden om? Er de Konger der bare skal følges
> slavisk?
>
> Bilen er en 900S = En 900 lavtrykssturbo med 140 Hk.
>
>
> "Glad og fro i den forvisning at Saab'en, 900S årg. '93 er i bedre form
> idag end nogen sinde før. mødte jeg idag op på en synshal kl. 10:10
> Ny total istandsat alt rust væk ny lak osv.
> Sur mand. nå, lidt små snak kunne vel bløde ham op .......
> nej.......
> Efter at have hamret løs i bunden af bilen, bræket med div. brækjern og
> beklaget sig over at den lige er blevet undervogns behandlet
> Uden at finde noget.
> Kører han en tur i bilen, ned af vejen som en vis herre er efter ham. ?
> tilbage igen siger han
> Bilen er chip tunet. ??? påstår idioten
> Den kører bedre end en rigtig højtryk turbo, den er mindst tunet til 200
> HK.
> gu er den ej prøver jeg. ???? måløs
> Den har mindst 185-200 hk. den har også forkerte dæk
> Dumpet. bilen er ikke lovlig. færdig slut.
> Omsyn med dokumentation om støj HK og forurening mv."
>
> --
> -----------------------------------
> Dyrlægebiler - Det intelligente valg
>



Kent Nielsen (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 11-11-05 07:15


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43736c9d$0$8801$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej alle.
>
> Hvordan fa'n angriber man sagen, hvis man kommer ud for sådan en båtnakke
> som nedenstående historie vidner om? Når først det er skrevet i
> synspapirerne at man skal stille med dokumentation i én eller anden form,
> så er det vel ikke til at komme uden om? Er de Konger der bare skal følges
> slavisk?

Hvilken synsvirksomhed har du været hos ?

Mht at klage, skal du klage over synet hos færdselsstyrelsen, der skulle
gerne være en vejledning sammen med din synsraport.

--
Mvh
Kent Nielsen



Niels Bengaard (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 11-11-05 15:33

>> Hej alle.
>>
>> Hvordan fa'n angriber man sagen, hvis man kommer ud for sådan en båtnakke
>> som nedenstående historie vidner om? Når først det er skrevet i
>> synspapirerne at man skal stille med dokumentation i én eller anden form,
>> så er det vel ikke til at komme uden om? Er de Konger der bare skal
>> følges slavisk?
>
> Hvilken synsvirksomhed har du været hos ?
>
> Mht at klage, skal du klage over synet hos færdselsstyrelsen, der skulle
> gerne være en vejledning sammen med din synsraport.
>
> --
> Mvh
> Kent Nielsen

Som jeg husker det kan man klage til færdselsstyrelsen indenfor 4 uger, hvis
ikke forskriften for afholdelse af syn er overholdt.
Klagen har dog ikke opsættende virkning, så resultatet er stadig gældende
til det evt. bliver omgjort.
Jeg er dog ikke klar over præcis hvad der står i regelsættet om at afvise
formodet chiptunede biler, altså om bilen blot kan afvises med krav om
dokumentation eller om synsstedet skal kunne dokumentere det yderligere før
en afvisning er ok.

Vil man klage over resultatet af et syn, som er foretaget indenfor
regelsættet, skal det foregå til den lokale synsmyndighed.

Niels



Rasmus Bojsen (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus Bojsen


Dato : 11-11-05 23:00

Henrik B. wrote:
> Hej alle.
>
> Hvordan fa'n angriber man sagen, hvis man kommer ud for sådan en båtnakke
> som nedenstående historie vidner om? Når først det er skrevet i
> synspapirerne at man skal stille med dokumentation i én eller anden form, så
> er det vel ikke til at komme uden om? Er de Konger der bare skal følges
> slavisk?
[snip]
>

Det minder meget om mit syn igår, hvor synsmanden spørger til hvilken
motor jeg har i min bil - da min bil er en Nissan Primera 2.0 eGT,
svarer jeg en standard eGT motor med 150 HK - så bliver manden straks
mistænksom og finder typegodkendelsen frem fra 1991 og viser mig at der
er ikke nogen der har mere en 110 på det tidspunkt. (Det forvirrer mig
lidt, men da en standard P10 2.0 på dette tidspunkt havde 115 HK kunne
det måske godt passe)
Konklusion = jeg må have skiftet motor og skal fremskaffe dokumenter
herpå, alle mine argumenter om at alt andet udstyr osv bliver overhørt
fordi "det kan jo også ændres".

Resten af synet går fint, men bilen bliver dumpet pga. jeg skal
fremskaffe dokumenter på motorskift.

Jeg får typegodkendelsen med hjem og er pænt irriteret på manden. Jeg
læser nærmere på godkendelsen og ser at måleenheden her er kW og 110 kW
svarer ca. til 150 HK.

I dag har jeg så ringet til synshallen - det var ikke muligt at komme i
kontakt med nogen ledende medarbejder, så jeg fik selvsamme
synsmedarbejder i røret - og bad ham læse typegodkendelsen igen, og se
måleenheden - han spørger hvad 110 kW så svarer til, jeg må så sige 150
HK. Han vil ændre afgørelsen og jeg får fremsendt ny synsrapport snarest.

Nu håber jeg så ikke at jeg skal igennem det samme til næste syn..

Mvh.
Rasmus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste