Kuglepen på læder
Fra : Jesper Hansen

Dato : 10-11-05 02:30

Hjælp!

Min søn har dekoreret vores grå lædersæder i Honda'en med alm. blå kuglepen.
Ikke et voldsomt stort motiv ca. 1x1 cm men på et meget synligt sted.
Er der nogen der har en idé til at middel der kan fjerne det? Har prøvet med
alm.
husholdningssprit uden synligt resultat.

mvh. Jesper

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-11-05 06:18

"Jesper Hansen" <funky(fjerndette)@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Min søn har dekoreret vores grå lædersæder i Honda'en med alm. blå
> kuglepen.

Nogen påstår at alm. sødmælk kan opbløde kuglepen på tøj, så det kan vaskes
af med vand + opvaskemiddel.

Fra : Frank

Dato : 10-11-05 10:28

prøv forbrugerrådet - de udgiver tips til den slags.

frank

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-05 15:52

> Hjælp!
>
> Min søn har dekoreret vores grå lædersæder i Honda'en med alm. blå
> kuglepen.
> Ikke et voldsomt stort motiv ca. 1x1 cm men på et meget synligt sted.

Dooh - han er forhåbentlig gjort arveløs.

Jeg har også gråt læder i min dunk - netop derfor er der forbud mod børns
brug af skriveredskaber i min vogn.
Og den jeg bruger er godt gemt i en skuffe under sædet.

Ask Alex siger:
Det er godtnok på stof men mon ikke det er ligegyldigt.

Du skal bruge:
sødmælk eller otte procent salmiakspiritus
vand
husholdningssprit
klude

Blåt blæk
Dyp pletten i sødmælk.
Har du ikke sødmælk ved hånden, så dup på pletten med en klud,
fugtet med ufortyndet salmiakspiritus.

Blåt blæk - vand skal der til

Skyl tøjet i rent vand. Gerne flere gange.

Vask derefter tøjet som normalt.

Rødt og grønt blæk

Fugt en klud med husholdningssprit, og dup
på pletten, til den forsvinder.

Vask derefter tøjet som normalt.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"