/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Motorcykel transport fra tyskland - en and~
Fra : Anders Majland


Dato : 09-11-05 17:58

Nu er det for sent for mig, men der er lige rullet et tilbud ind fra
www.schille-trans.de på 208 euro

Var det tilbud kommet i sidste uge havde jeg taget det istedet for VilsTrans
og 159 euro til grænsen. Så havde jeg sparet 500km med trailer

/A



 
 
skod (09-11-2005)
Kommentar
Fra : skod


Dato : 09-11-05 18:22

> Var det tilbud kommet i sidste uge havde jeg taget det istedet for
> VilsTrans og 159 euro til grænsen. Så havde jeg sparet 500km med trailer
>

er jeg den eneste der bare tøffer derned med traileren? Sidste md var jeg i
køln og retur samme dag (1700km). Det tog 22 timer alt incl, og kostede mig
ca 800 i benz (bilen er afskrevet og ekstrem billig i rep, så det regner jeg
ikke med)

Fordelen er jo, at man kan se varen, og man er sikker på at den kommer
ordenligt hjem.
Og med hensyn til fart, har tyskerne nogle trailere der er indregistreret
til 100km/t. Det er vores ikke, men en lille fugl har sunget mig i øret, at
det tyske politi ikke gider gøre et nr ud af det hvis de ser en dansk
trailer med 100, så jeg kørte 100-105 hele vejen, og blev endda overhalet af
to politzer på vejen uden noget brok.

bare min tanke



Anders Majland (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 09-11-05 18:41

> er jeg den eneste der bare tøffer derned med traileren? Sidste md var jeg
> i køln og retur samme dag (1700km). Det tog 22 timer alt incl, og kostede
> mig ca 800 i benz (bilen er afskrevet og ekstrem billig i rep, så det
> regner jeg ikke med)

Forskellen er at vores (læs min kones) bil ikke er næsten ny og får
autoriseret service - så jeg skal regne med ihvertfald 2kr/km istedet. Og
så syntes jeg at de 159 euro var ok for at slippe for 800km og kun køre de
sidste 500 ...

> Fordelen er jo, at man kan se varen, og man er sikker på at den kommer
> ordenligt hjem.

Enig - og var det en dyrere maskine er det nok også merprisen værd

> Og med hensyn til fart, har tyskerne nogle trailere der er indregistreret
> til 100km/t. Det er vores ikke, men en lille fugl har sunget mig i øret,
> at det tyske politi ikke gider gøre et nr ud af det hvis de ser en dansk
> trailer med 100, så jeg kørte 100-105 hele vejen, og blev endda overhalet
> af to politzer på vejen uden noget brok.

Det var ikke meget trafik igår på det tidspunkt jeg kørte så det gik også
fint med op til 104 km/t herhjemme - men jeg tror dog ikke at en betjent
ville have vendt det blinde øjde til. Deres grænse går vist ret tæt på de
89km/t som lastbilerne kører .....



Anders Majland (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 09-11-05 18:48

> Forskellen er at vores (læs min kones) bil ikke er næsten ny og får
> autoriseret service

Nogen gange burde jeg måske læse korrektur eller i det mindste beslutte hvad
jeg vil skrive inden fingrene taster løs .... Essencen er at den er 1år
gammel og får (dyr) autoriseret service.



skod (09-11-2005)
Kommentar
Fra : skod


Dato : 09-11-05 19:24


>> Forskellen er at vores (læs min kones) bil ikke er næsten ny og får
>> autoriseret service
>
> Nogen gange burde jeg måske læse korrektur eller i det mindste beslutte
> hvad jeg vil skrive inden fingrene taster løs .... Essencen er at den er
> 1år gammel og får (dyr) autoriseret service.
jaja den havde jeg gættet



Armand (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-11-05 19:34

Anders Majland wrote:
>>Forskellen er at vores (læs min kones) bil ikke er næsten ny og får
>>autoriseret service
>
>
> Nogen gange burde jeg måske læse korrektur eller i det mindste beslutte hvad
> jeg vil skrive inden fingrene taster løs .... Essencen er at den er 1år
> gammel og får (dyr) autoriseret service.
>
>
Husets nykøbte økonomiske diesel kører 30.000km eller (alligevel) ét år
pr. service så km-mæssigt vil distancen aldrig blive fordyrende p.g.a.
køretøjets alder!
Og med mindre end 0.40kr pr km i brændstofudgift er den jo fornuftig at
komme langt omkring i

--
Armand.

Richard (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 09-11-05 21:19

Armand wrote:

> Husets nykøbte økonomiske diesel kører 30.000km eller (alligevel) ét år
> pr. service så km-mæssigt vil distancen aldrig blive fordyrende p.g.a.
> køretøjets alder!

Og rentetab, afskrivning, forsikring og vægt/grøn afgift fordelt pr. kørt
km er det jo kun bankmanden, der regner med, når han kigger på økonomien i
et lån til bilkøb, ikke? - herefter glemmer selv bankfolk at regne de
udgifter med, når de vælger transportmiddel til ferien, har jeg oplevet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Armand (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-11-05 21:46

Richard wrote:
> Armand wrote:
>
>> Husets nykøbte økonomiske diesel kører 30.000km eller (alligevel) ét
>> år pr. service så km-mæssigt vil distancen aldrig blive fordyrende
>> p.g.a. køretøjets alder!
>
>
> Og rentetab, afskrivning, forsikring og vægt/grøn afgift fordelt pr.
> kørt km er det jo kun bankmanden, der regner med, når han kigger på
> økonomien i et lån til bilkøb, ikke? - herefter glemmer selv bankfolk at
> regne de udgifter med, når de vælger transportmiddel til ferien, har jeg
> oplevet
>

Jup!
Når kanen er købt er det da for at bruge den, afskrivningen på en
nærmest stillestående bil er da også forskrækkelig :-|

Men det var nu mig til stor trøst at erfare 30.000/ét år -intervallet
efter(!) jeg havde handlet
Eneste uforudsete udgift er den til skorstensfejeren når nu de på
fabrikken har monteret et oliefyr som motor

--
Armand.

Anders Majland (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 10-11-05 09:15

> Når kanen er købt er det da for at bruge den, afskrivningen på en nærmest
> stillestående bil er da også forskrækkelig :-|

Den forrige bil opgav jeg desværre at få lappet sammen (men en anden har
fået den lappet og den er synet og kører stadig.). Den havde vi 4år og
100000km. Købte den for en krone og solgte den for et anhængertræk og en
tagræling til skodaen Det har da været udgifter undervejs. Bla. til
pladesmed og hydraliske ventilløftere og dæk og ca 40liter olie - service
hver 10000km løber jo op. Men den har været enorm billig at køre i. Men da
oversslaget hed 2ugers pladearbejde kiggede vi efter noget andet og min kone
ville gerne have en bil med de her moderne ting som ABS og airbags.. Mit
krav var mere beskedent en fartpilot Nyere brugte biler synes jeg
generelt er for dyre i forholdt il helt nye. Mhs skoda fabia har jeg for
dk.fritid.bil opstillet regnestykker ved køb af ny og beholde den i 3år
sammenlignet med købt af en 3år gammel og beholde den i 3år. Der er stort
set ingen forskel (med de tnuværende renteniveau), så hvorfor så tage den
gamle....



Richard (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 10-11-05 19:42

Armand wrote:

>> Og rentetab, afskrivning, forsikring og vægt/grøn afgift fordelt pr.
>> kørt km er det jo kun bankmanden, der regner med, når han kigger på
>> økonomien i et lån til bilkøb, ikke? - herefter glemmer selv bankfolk at
>> regne de udgifter med, når de vælger transportmiddel til ferien, har jeg
>> oplevet
>
> Jup!
> Når kanen er købt er det da for at bruge den, afskrivningen på en
> nærmest stillestående bil er da også forskrækkelig :-|

Tjah, man kunne i så fald vælge at betragte kapitalomkostningerne -
rentetab og afskrivning - som en slags rådighedsleje og så blot opgøre
km-prisen ud fra de variable, kørselsfhængige omkostninger, dvs.
grøn/vægtafgift, forsikring, service, rep. og benzin

Så bliver km-prisen sikkert noget mindre, men i sidste omgang spilder tid
og lyst vel også ind, når man bestemmer sig for en tur IMHO.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Anders Majland (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 10-11-05 22:18

> Tjah, man kunne i så fald vælge at betragte kapitalomkostningerne -
> rentetab og afskrivning - som en slags rådighedsleje og så blot opgøre
> km-prisen ud fra de variable, kørselsfhængige omkostninger, dvs.
> grøn/vægtafgift, forsikring, service, rep. og benzin

Værditabet på bilen er jo ikke helt uaghængig af de kørte km. Kørere man
"for lidt" betyder lidt ekstra km ikke det store, men kører man i forvejen
mere end forhandlerne regner som gennemsnitligt trækket det noget ned.

Vægtafgift og forsikring er til gængæld det samme - så dem er der ingen
grund til at tage med.

Så værditab, service, dæk og benzin - og der sjusser jeg på 2kr/km på
skodaen på "ekstra" km. Engang når jeg får tid vil jeg prøve at regne det ud
for at få et godt gæt på hvor dyrt det første år har været med den. Alle
siger jo at værditabet på en ny er meget større end på en tilkørt...

Til sammenligning ligger yamahaen omkring 1,50kr/km (og forsikring &
vægtafgift på 0,28) Beregnet over 40000km med et gæt på en restværdi på
20000kr



Richard (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 11-11-05 19:46

Anders Majland wrote:

>> Tjah, man kunne i så fald vælge at betragte kapitalomkostningerne -
>> rentetab og afskrivning - som en slags rådighedsleje og så blot opgøre
>> km-prisen ud fra de variable, kørselsfhængige omkostninger, dvs.
>> grøn/vægtafgift, forsikring, service, rep. og benzin

> Værditabet på bilen er jo ikke helt uaghængig af de kørte km. Kørere man
> "for lidt" betyder lidt ekstra km ikke det store, men kører man i forvejen
> mere end forhandlerne regner som gennemsnitligt trækket det noget ned.

> Vægtafgift og forsikring er til gængæld det samme - så dem er der ingen
> grund til at tage med.

Det var som nævnt et forslag til at dele udgifterne i kapacitets- og
driftsomkostninger, hvis man ikke ville slå det hele sammen. Hvilket jeg
synes er enklest og mest oplagt. For vægtafgift og forsikring er jo
kørselsafhængige, idet man jo ikke kan køre uden - men sagtens eje og have
en bil stående alligevel

Som sagt - det enkleste og mest naturlige er da at afskrive udgifterne på
de kørte km IMHO; men enhver kan vælge sit.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Anders Majland (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 14-11-05 09:51

> Som sagt - det enkleste og mest naturlige er da at afskrive udgifterne på
> de kørte km IMHO; men enhver kan vælge sit.

Yep - jeg argumentede ud fra at bilen var anskaffet i forvejen, kørte et
fast (stort) antal km og hvad udgiften så ville være på en ekstra tur som at
hente en mc i tyskland. Altså for at se hvor grænsen går imellem at køre
selv eller betale sig fra transporten. Med den besparelse jeg havde ved at
hente et "passende" kvantum øl og sodavand valgte jeg at få mc'en
transporteret til grænsen og selv køre de sidste km hjem med den.



Ukendt (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-11-05 18:29


> Nu er det for sent for mig, men der er lige rullet et tilbud ind fra
> www.schille-trans.de på 208 euro
>
> Var det tilbud kommet i sidste uge havde jeg taget det istedet for
> VilsTrans og 159 euro til grænsen. Så havde jeg sparet 500km med trailer
>

Fil 5 tilbud fra danske lokale (i Odense område) speditører!
Dyreste 2.000
billigste 1100,-

Det fra fra 04600 området! Dvs syd for Dresden!

De 1100,- er leveret til min adresse i Odense!

Fandt så efterfølgende ud af at den skulle til Tønder, det koster så 200,-
oveni, da den først skal et smut forbi Odense :(



Studen (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 10-11-05 11:06


"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:43722aad$0$8841$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Nu er det for sent for mig, men der er lige rullet et tilbud ind fra
> www.schille-trans.de på 208 euro

Hvis vi skal sammeligne tilbud, fik jeg ét på 186,00 ?. fra Sydtyskland til
Kjøvenhavnstrup, dør til dør (trans af motor) af
Schille Transporte
Montage und Bikerservice
Ludwigstr. 9


Kunne være værre.... Heldigvis var der en venlig sjæl fra vifferklubben, der
skulle samme vej, så den ryger med dér :)

Mvh
Studen




Anders Majland (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 10-11-05 11:34

> Hvis vi skal sammeligne tilbud

Yep - selvom andre måske ikke lige nu har den store glæde af det søge google
for at det er nemt at finde frem igen ...



Studen (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 10-11-05 13:12

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:437321fe$0$8848$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Yep - selvom andre måske ikke lige nu har den store glæde af det søge
> google for at det er nemt at finde frem igen ...


Que?? No comprendo señor :)

Stud





Harry Teicher (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Harry Teicher


Dato : 11-11-05 08:55


Studen skrev:

> Que?? No comprendo señor :)
>
> Stud

Åårgh, blærrøv, bare fordi du kan noget engelsk...


Studen (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 11-11-05 11:57


"Harry Teicher" <harry_teicher@yahoo.com> wrote in message
news:1131695684.216782.300320@g14g2000cwa.googlegroups.com...
>Åårgh, blærrøv, bare fordi du kan noget engelsk...

Engelsk..? Du mener vist spanglish.

Men du må indrømme det lyder meget bedre, end : HVAAD?


Studen



Svend Koustrup (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Svend Koustrup


Dato : 11-11-05 13:04

Det han mener er naturligvis (med temmelig dårlig formulering :) ), at
man kan finde diskutionen via google senere...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste