Autolift
Fra : Gert Kristensen

Dato : 09-11-05 18:23

er det det rigtige sted at spørge om auto lifte?

er der nogen der har erfaringer med auto lifte. overvejer at købe en hjem
til men er lidt i tvivl om hvad der er mest fornuft i stenhøj eller en af de
pris billige i den blå avis. det er en 2 søjlet jeg har brug for
Martin kristensen
Randers

Fra : alexbo

Dato : 09-11-05 18:56

"Gert Kristensen" skrev i

> er der nogen der har erfaringer med auto lifte. overvejer at købe en hjem
> til men er lidt i tvivl om hvad der er mest fornuft i stenhøj eller en af
> de pris billige i den blå avis. det er en 2 søjlet jeg har brug for

Jeg har svært ved at se at man som privat kan nå at slide selv den billigste
lift op.
Selv om den kun magter 5.000 ture op og ned, vil det være rigeligt.

Den vil formentlig oven i købet blive passet bedre end en værkstedslift.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-05 19:57

> [...]
> Selv om den kun magter 5.000 ture op og ned, vil det være rigeligt.
>
> Den vil formentlig oven i købet blive passet bedre end en værkstedslift.

....og husk at man faktisk har pligt til at få den synet 1 gang hvert år. For
et par år siden var der en her i gruppen der havde en sådan, hvor boltene
knækkede i den ene side og bilen faldt ned. Han viste endda fotos af bilen.
Han var så heldig at han lige var inde og hente noget da bilen faldt ned.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-05 18:20

> [...]
> af bilen. Han var så heldig at han lige var inde og hente noget da bilen

Lykkedes mig at finde billederne
http://www.fordp7-bornholm.dk/lift/

--
Tom

Fra : Niels Sandholm

Dato : 09-11-05 23:55

Jeg vil råde dig til at købe en stenhøj lift
den kan du ikke slide op.
mvh Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-05 00:02

Gert Kristensen skriver:

> er det det rigtige sted at spørge om auto lifte?

Ja

> er der nogen der har erfaringer med auto lifte. overvejer at købe en hjem
> til men er lidt i tvivl om hvad der er mest fornuft i stenhøj eller en af de
> pris billige i den blå avis. det er en 2 søjlet jeg har brug for

Overvej om du har brug for den ekstra kvalitet en stenhøj lift koster.

En billig lift koster omkring 12.000 kr. Det er de meget praktiske 2
søjlede - sådan en vile jeg snuppe, hvis det kun er til hobby brug.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-11-05 08:58

Tom (snabela) wrote:

> Lykkedes mig at finde billederne
> http://www.fordp7-bornholm.dk/lift/

Hold da op han har været heldig.

--

Christian

Fra : Gert

Dato : 11-11-05 18:15

> Lykkedes mig at finde billederne
> http://www.fordp7-bornholm.dk/lift/

>Hold da op han har været heldig.

tak og han har stadig en voldsom respekt for brugte lifte

Mvh
Gert (som var den "heldige")

Fra : solvang

Dato : 13-11-05 10:08

> fotos

Hvilken bolte skulle det være ???

Husk det er spindler armene køre i!

Det ser da ikke ud til at den er faldet ned, mere at det kun er den ene side
der er kørt ned!!

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 10:13

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/749a100d3e0b8ff4/291ea18d67d87d18?lnk=st&q=stenh%C3%B8j+kn%C3%A6kket&rnum=1&hl=da#291ea18d67d87d18

--
Tom

Fra : solvang

Dato : 13-11-05 10:25

> "solvang" <solvang@FJERNparadis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
"men lige så snart han er tilbage skal jeg høre om han kan hjælpe mig med 2
nye møtrikker og 2 sikkerhedsmøtrikker
som jeg har tænkt mig at udbygge liften med "

Hvor mon de sidder?

Fra : alexbo

Dato : 13-11-05 11:07

"solvang" skrev

> [...]
> 2
> nye møtrikker og 2 sikkerhedsmøtrikker
> som jeg har tænkt mig at udbygge liften med "

På spindlen,
hvis gevindet bliver revet i stykker glider møtrik, liftarme og bil ned af
spindlen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Gert

Dato : 14-11-05 18:09

> [...]
2
> nye møtrikker og 2 sikkerhedsmøtrikker
> som jeg har tænkt mig at udbygge liften med "

de sidder ca 1-2 cm under hoved møtrikkerne, og følger med op og ned uden
at bære noget
under normale omstændigheder, skulle det så ske at gevindet slipper i bære
møtrikkerne, falder liften kun de par cm.
og du ka få din bil ned i normalt tempo

Mvh
Gert

Fra : Solvang

Dato : 14-11-05 19:00

"Gert" <GRM@c.dkk> skrev i en meddelelse

> [...]
> under normale omstændigheder, skulle det så ske at gevindet slipper i bære
> møtrikkerne, falder liften kun de par cm.

Hvor gammel er den lift??
Bliver de checket ved eftersyn - hvordan mon??

Fra : Gert

Dato : 14-11-05 22:28

"Solvang" <Solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor gammel er den lift??
> Bliver de checket ved eftersyn - hvordan mon??

må nok indrømme jeg aner ikke hvor gammel den er, men vil skyde på omkring
midten af 70'erne +-

jeg ved at Stenhøj fortager eftersyn, men min har ikke fået et sådan
for det første fordi, jeg er ret sikker på den ville brække sig af grin når
de så den
og for det andet er jeg for nærig (behøver ingen morale pege fingere
bemærkninger, kende rjo konsekvenserne)

liften har stået stille(adskilt) siden uheldet mest pga ham der skal lave
nye møtrikker til den ikke har haft tiden til det.
og samtidig overvejer jeg at finde en go brugt 2 søjlet Stenhøj som
erstatning, når der skal laves nyt værksted.

så indtil da står den bare i vejen og eneste skade den gør er at jeg
jævnligt banker hovedet mod den arm der er oppe

Mvh
Gert

Fra : Solvang

Dato : 15-11-05 09:19

> [...]
> >
> så indtil da står den bare i vejen og eneste skade den gør er at jeg
> jævnligt banker hovedet mod den arm der er oppe

Så har du ikke fået bilen ned )

kør dog armen ned, - aktiver den lille micro-sw...

Fra : Gert

Dato : 15-11-05 16:56

> Så har du ikke fået bilen ned )
>
> kør dog armen ned, - aktiver den lille micro-sw...

he he jo fik bilen ned samme dag som uheldet skete

kan jeg ikke, spindlen er pillet ud i den side som driver hele liften så med
mindre jeg gider dreje den 1-2- rigtig mange gange rundt den anden spindel
(hvilket jeg ikke gør) så blir armen oppe

men gør ikke så meget, det virker jo som en reminder til mig på flere måder.
at jeg altid skal sørge for at møtrikkerne er i orden på liften.
og at jeg skal se at få sparket ham i r*ven som har lovet at dreje nye
møtrikker til mig, så jeg ka få liften i gang igen

Mvh
Gert

Fra : Gert

Dato : 14-11-05 18:13

"solvang" <solvang@FJERNparadis.dk> skrev i en meddelelse

> Det ser da ikke ud til at den er faldet ned, mere at det kun er den ene
side
> der er kørt ned!!

jeg ka så med stor sikkerhed sige at den faldt!

jeg stod ved betjeningen da det skete (samme siden som den faldt ned i)
liften var på vej op og havde heldigvis kun nået (som mar ser på billederne)
under ½vejs op.
var det sket i top af lift, er jeg ik sikker på at hverken lift eller bil
havde virket i dag.

(liften er for i øvrigt stadig ikke samlet)

Mvh
Gert

Fra : Bjarne

Dato : 12-11-05 09:18

In article <4374d185$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
   "Gert" <GRM@c.dkk> writes:

> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> fotos

> tak og han har stadig en voldsom respekt for brugte lifte
>
> Mvh
> Gert (som var den "heldige")

Tillykke med overlevelsen.
Hvad var det der gik galt (altså med liften) ?

mvh,
Bjarne

Fra : solvang

Dato : 13-11-05 10:00

"Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse

Hvilken bolte skulle det være ???

Det er spindler armene køre i!

Det ser da ikke ud til at den er faldet ned, mere at det kun er den ene side
der er kørt op!!

Fra : solvang

Dato : 13-11-05 10:02

Fra : Gert

Dato : 14-11-05 18:20

"Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med overlevelsen.
> Hvad var det der gik galt (altså med liften) ?

tak for det!

jamen møtrikkerne var ganske simpelt slidt ud, den tidligere ejer havde selv
drejet nye til den, men havde så åbenbart overset
at der også skulle sikkerheds møtrikker til, så dem havde han undladt :-/

jeg var så selv at fjols og undlod at kontrolere at de møtrikker var i
orden.
men jeg fik så også straffen for det.
jeg glemmer det med stor sikkerhed ikke igen

Mvh
Gert

Fra : Bjarne

Dato : 14-11-05 21:28

In article <4378c733$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
   "Gert" <GRM@c.dkk> writes:

> [...]
> orden.
> men jeg fik så også straffen for det.
> jeg glemmer det med stor sikkerhed ikke igen

Tak for tilbagemeldingen. Det er fedt at lære noget fra een
der overlevede

mvh,
Bjarne

Fra : Gert

Dato : 14-11-05 22:29

"Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for tilbagemeldingen. Det er fedt at lære noget fra een
> der overlevede

Velbekomme
er glad for jeg stadig kan melde tilbage
og hvis det kan hjælpe til at andre undgår samme oplevelse, så har min ikke
været helt forgæves

Mvh
Gert