Avanceret ny SAAB feature?
Fra : J.K.A.

Dato : 09-11-05 13:52

Jeg har på rygte basis hørt om en ny feature som SAAB skulle være på vej
til at integrere i deres biler. Det skulle gå ud på at noget elektronik i
bilen kan registrere om føreren af bilen har blikket rettet fremaf og ud
mod trafikken eller om han / hun ser andre steder hen. Systemet skulle så
komme med en advarselstone hvis man ikke ser ret frem i et vist stykke tid.

Nogle der har hørt noget ?
Har nogle links?

Regards

Jesper

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-05 17:01

Den Wed, 9 Nov 2005 13:51:59 +0100 skrev J.K.A.:

> [...]
> komme med en advarselstone hvis man ikke ser ret frem i et vist stykke tid.

Det bliver da ikke nogen success i DK, efter i har sat fejlmargin
ned til +3 km/t, skal man jo helst ikke tage øjnene fra speedometeret
mere end et øjeblik hvert femte sekund, hvis man vil undgå en bøde.

Mvh
Kent

Fra : Juul

Dato : 09-11-05 20:56

> [...]
> mod trafikken eller om han / hun ser andre steder hen. Systemet skulle så
> komme med en advarselstone hvis man ikke ser ret frem i et vist stykke

Det er generelt det bilfabrikanterne er meget interesserede i nu. Jeg tror
andre bilfabrikanter end SAAB er tættere på at lancere dette.

Idéen er her: Man kan bygge alle de aktive sikkerhedssystemer ind i bilen
man vil og det kan gøre bilen sikrere. Men hvis chaufføren ikke er i stand
til at føre bilen ordentligt (enten fordi han er fuld, påvirket, træt eller
bare er en idiot) så vil man aldrig få nytte af disse systemer. Derfor - er
chaufføren opmærksom vil langt de fleste ulykker aldrig ske og alle andre
systemer er overflødige. Langt under 10% af ulykker skyldes andet end
menneskelige fejl (tekniske fejl, naturkatastrofer osv.)...

VH Juul

Fra : Brizz

Dato : 10-11-05 00:47

J.K.A. wrote:
> [...]
> komme med en advarselstone hvis man ikke ser ret frem i et vist stykke tid.

Så når man kigger sig over skulderen efter cykelister begynder den at
hyle. Lyder som et system man kan blive noget træt af.

--
Mvh Brian
---

Ved mail sæt et eller andet + @ foran mit domæne.

Fra : J.K.A.

Dato : 10-11-05 09:27

On Wed, 09 Nov 2005 19:47:19 -0400, Brizz wrote:

> Så når man kigger sig over skulderen efter cykelister begynder den at
> hyle. Lyder som et system man kan blive noget træt af.

Du tror ikke man har taget højde for den situation ?

Det tror jeg godt du kan regne med.

Fra : Brizz

Dato : 11-11-05 01:40

J.K.A. wrote:
> Du tror ikke man har taget højde for den situation ?
>
> Det tror jeg godt du kan regne med.

Kan ikke lige gennemskue hvordan den skal gennemskue hvordan den kan
skelne mellem du kigger efter cykelister eller er uopmærksom?

--
Mvh Brian
---

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-05 11:10

"J.K.A." <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mod trafikken eller om han / hun ser andre steder hen. Systemet skulle så
> komme med en advarselstone hvis man ikke ser ret frem i et vist stykke

Shit en gang hyleri når man kører rundt om sommeren på strandvejen