Skifte drivaksel manchet på Hyundai Sonata
Fra : Brian

Dato : 08-11-05 11:20

Hej

Jeg er ved at skifte en drivaksel manchet på en Hyundai Sonata (årgang 93).
Jeg tror at knokle-leddet bare skal bankes af, men så ryger drivakslen ud af
gearkassen og gearolien løber ud.
Hvordan får jeg knokleleddet af?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-11-05 12:10

Hej!

Brian wrote:

> Jeg er ved at skifte en drivaksel manchet på en Hyundai Sonata (årgang 93).
> Jeg tror at knokle-leddet bare skal bankes af, men så ryger drivakslen ud af
> gearkassen og gearolien løber ud.

Well, mon ikke leddet sidder fast med en låsering af en art? Det gør det
ihvertfald på min Escort '96. Jeg ved det fordi jeg skiftede alle fire
manchetter i fredags :)

> Hvordan får jeg knokleleddet af?

Pil drivakslen ud af det yderste nav og skær den defekte manchet af. Hvis du
fjerner fedtet kan du sikkert se en låsering som forhindrer skidtet i at falde af :)

Og ja, hvis du piller drivakslen ud af gearkassen tømmer du samtidigt gearkassen
for olie. Men den kunne du jo så skifte samtidigt :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-11-05 13:53

Kim Voss Schrader skrev:

> Og ja, hvis du piller drivakslen ud af gearkassen tømmer du samtidigt
> gearkassen for olie.

Ikke nødvendigvis - på min kommer der kun en skefuld...
Hans
http://kortlink.dk/26dh
....nu med bredbånd!

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-11-05 16:48

Hej!

Hans Paulin (6310) wrote:

> Ikke nødvendigvis - på min kommer der kun en skefuld...

Ok, hvorfor kun så lidt? Der var måske ikke mere tilbage ))

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-11-05 22:20

Kim Voss Schrader skrev:

> Ok, hvorfor kun så lidt? Der var måske ikke mere tilbage ))

Det' nok dét!
Hans
http://kortlink.dk/26dh