/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fuld fart på folkets vogn.
Fra : BJ


Dato : 08-11-05 10:11

Nyeste "undersøgelse" viser at VW-kørere er slemme til at give den gas:

http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3370612/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



 
 
Leonard (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 08-11-05 10:50

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>Nyeste "undersøgelse" viser at VW-kørere er slemme til at give den gas:

Forklaringen er simpel:

Fordi de kan.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Klaus D. Mikkelsen (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 08-11-05 10:58

Leonard skriver:
>
> Fordi de kan.

Også en Lupo ???


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Lars L. Hansen (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 08-11-05 11:07

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Også en Lupo ???

Jada, det tager bare lidt længere tid. Derfor bliver fartglade
Lupo-ejere ekstra sure, hvis man er lang tid om at trække ind efter en
overhaling (f.eks. for at opretholde sikkerhedsafstand). De blinker og
går helt amok, for hvis de bliver nødt til at bremse ned, tager det en
krig at nå op på deres 140-150 cruise speed :)

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

Per Henneberg Kriste~ (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 08-11-05 10:53


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43706bce$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nyeste "undersøgelse" viser at VW-kørere er slemme til at give den gas:

Det er fordi vi ka´ :)

> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3370612/


--
Per, Esbjerg



Lars L. Hansen (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 08-11-05 10:57

BJ wrote:
> Nyeste "undersøgelse" viser at VW-kørere er slemme til at give den gas:
>

Det vidste vi godt...
På motorvejen bliver man - hvis man overholder hastighedsgrænsen på
"virkelige" 130 - stort set kun overhalet af Passat-sælgerslæder eller
udkn*ppede Golf'er .

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

Per Henneberg Kriste~ (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 08-11-05 11:56


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43707667$0$41141$14726298@news.sunsite.dk...

> Det vidste vi godt...

> På motorvejen bliver man - hvis man overholder hastighedsgrænsen på
> "virkelige" 130 - stort set kun overhalet af Passat-sælgerslæder eller
> udkn*ppede Golf'er .

I det mindste ....

> '00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
> '87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

er de ikke udkn*ppede når de forlader fabrikken.

Jeg har haft "fornøjelsen" at køre rundt i en sælgerslæde Citroén GTI plus
et par andre bogstaver eller tre og det var da det arveste l*rt der
nogensinde har været monteret med mere end 1 hjul. Der var ikke andet end
problemer de par uger det tog at snyde en forhandler med den.

--
Per, Esbjerg



Lars L. Hansen (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 08-11-05 12:16

Per Henneberg Kristensen wrote:
> I det mindste ....

> er de ikke udkn*ppede når de forlader fabrikken.
>
> Jeg har haft "fornøjelsen" at køre rundt i en sælgerslæde Citroén GTI plus
> et par andre bogstaver eller tre og det var da det arveste l*rt der
> nogensinde har været monteret med mere end 1 hjul. Der var ikke andet end
> problemer de par uger det tog at snyde en forhandler med den.

Slap da helt af - det var ikke et angreb på VW som mærke, så der er
intet behov for gengældelse. Mere et forsøg på at formidle hvilke
chauffører der kører de pågældende biler:
1) Sælgere i Passat'er
2) Unge drenge fra Teknisk Skole, med THansen-gejlede Golf2'ere.

Og i øvrigt vil din kritik nok mere rammende, hvis det en dag skulle
lykkes dig at komme i tanke om hvilken bil du egentlig kørte i.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

Per Henneberg Kriste~ (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 08-11-05 12:39


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:437088fd$0$41143$14726298@news.sunsite.dk...
> Per Henneberg Kristensen wrote:
>> I det mindste ....
>
>> er de ikke udkn*ppede når de forlader fabrikken.
>>
>> Jeg har haft "fornøjelsen" at køre rundt i en sælgerslæde Citroén GTI
>> plus et par andre bogstaver eller tre og det var da det arveste l*rt der
>> nogensinde har været monteret med mere end 1 hjul. Der var ikke andet end
>> problemer de par uger det tog at snyde en forhandler med den.
>
> Slap da helt af - det var ikke et angreb på VW som mærke, så der er intet
> behov for gengældelse.

Mit var til gengæld et angreb på Citroen :)

> Mere et forsøg på at formidle hvilke chauffører der kører de pågældende
> biler:
> 1) Sælgere i Passat'er
> 2) Unge drenge fra Teknisk Skole, med THansen-gejlede Golf2'ere.

Der var mange Golf II´ere i Silkeborg forleden dag ... og de er jo flotte
selv om de er så gamle ;)

> Og i øvrigt vil din kritik nok mere rammende, hvis det en dag skulle
> lykkes dig at komme i tanke om hvilken bil du egentlig kørte i.

Det var helt sikkert en GTI. Nu jeg tænker over det har der også stået ABS
på den - men om der er flere bogstaver indblandet er jeg i tvivl om. Kan det
være GTX? Tidspunkt: Omkring 1990 plus minus et par år.

Jeg husker desværre ikke hvad der var galt, kun at den kostede en formue på
værkstedet (firmabetalt ophold).


--
Per, Esbjerg



Ukendt (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-11-05 18:07


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:43708414$1$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43707667$0$41141$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Det vidste vi godt...
>
>> På motorvejen bliver man - hvis man overholder hastighedsgrænsen på
>> "virkelige" 130 - stort set kun overhalet af Passat-sælgerslæder eller
>> udkn*ppede Golf'er .
>
> I det mindste ....
>
>> '00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
>> '87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
>
> er de ikke udkn*ppede når de forlader fabrikken.
>
> Jeg har haft "fornøjelsen" at køre rundt i en sælgerslæde Citroén GTI plus
> et par andre bogstaver eller tre og det var da det arveste l*rt der
> nogensinde har været monteret med mere end 1 hjul. Der var ikke andet end
> problemer de par uger det tog at snyde en forhandler med den.

Hvis man er kommet til at købe en forkert bil, så var en tur til en forstad
i Frankrig måske løsningen. Man bør dog lige checke kaskoforsikringen inden


--
Tom



Per Henneberg Kriste~ (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 08-11-05 11:08


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43706bce$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nyeste "undersøgelse" viser at VW-kørere er slemme til at give den gas:
>
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3370612/

I seriøsitetens tegn vil jeg da gerne bidrage med at de biler der blev
snuppet meget nemt kan komme udefra, især da mange af kontrollerne er blevet
udført på det sikreste sted - motorvejene.

Jeg var i Silkeborg den anden dag, hvor jeg fik en halv time 3 kvarter til
at gå ved McDonald i den nordlige del af byen - jeg har kun en gang set så
mange VW´er køre forbi mig og det var da jeg for mange år siden var i
Folkeburg (Wolfsburg), hvor der som bekendt ligger en større VW-fabrik.

Måske har der været særlig mange Silkeborgensere på besøg i Esbjerg i
sommers :)

Eller måske er VW´s små biler i en årgang og en stand (import fra D) at den
appellerer til den del af befolkningsgruppen, som ikke tænker så meget over
hvor hurtigt de må køre før de bliver snuppet.

Ud over hurtige sælgere bliver jeg tit overhalet af en flok unge i en
hurtig bil.


--
Per, Esbjerg



Peter Schrøder (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter Schrøder


Dato : 08-11-05 11:59

BJ skrev:

> Nyeste "undersøgelse" viser at VW-kørere er slemme til at give den
> gas:

Germanicus Mentalicus?

--
Med venlig hilsen
Peter Schrøder

Martin Sørensen (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 08-11-05 13:07


Per Henneberg Kristensen skrev:

> "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
> news:43706bce$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Nyeste "undersøgelse" viser at VW-kørere er slemme til at give den gas:
>
> Det er fordi vi ka´ :)
>
Det er der sku' da så mange andre der også kan Selv min gamle
Accord med 115hk.

Min egen uvidenskabelige fornemmelse passer meget godt med
overskriften. Og jeg har også indtryk af at VW (+ Audi?)-piloter ofte
har så hulens travlt at de ligger 1.5m bag ens kofanger mens man gør
en overhaling på motorvejen færdig. Det sker ikke helt så ofte med
Alfa'er, Bimmere eller lignende.

Skal siges at jeg bor i et område med flere BMW 5ere end 3ere.

mvh

Martin

Honda Accord 2.0 fra 1994 - 314Mm and counting.


Peter Weis (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 08-11-05 18:49

Martin Sørensen wrote:

> Min egen uvidenskabelige fornemmelse passer meget godt med
> overskriften. Og jeg har også indtryk af at VW (+ Audi?)-piloter ofte
> har så hulens travlt at de ligger 1.5m bag ens kofanger mens man gør
> en overhaling på motorvejen færdig. Det sker ikke helt så ofte med
> Alfa'er, Bimmere eller lignende.

Jeg synes også det sker med Bimmere, men måske i mindre omfang end
tidligere.
Det er som om at VW-, Audi- og BMW-ejere tror at de har mere ret til
vejen fordi de har betalt overpris for bilen.

mvh
Peter

Brian (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 08-11-05 19:10

Peter Weis wrote:

> Det er som om at VW-, Audi- og BMW-ejere tror at de har mere ret til
> vejen fordi de har betalt overpris for bilen.

Eller også er man af den overbevisning at de betaler for meget for deres
bil, og lægger mere mærke til det, når det er netop de mærker

/Brian



Peter Weis (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 08-11-05 21:23

Brian wrote:

> Eller også er man af den overbevisning at de betaler for meget for deres
> bil, og lægger mere mærke til det, når det er netop de mærker

Jeg tror jeg ville lægge mere mærke til det det hvis der var tale om
virkelige luksusbiler (fx Bentley og Ferrari) eller rigtige
discountbiler (fx ældre koreanere).

mvh
Peter

Christian B. Andrese~ (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 08-11-05 13:50


BJ wrote:
> Nyeste "undersøgelse" viser at VW-kørere er slemme til at give den gas:
>
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3370612/

Med fare for selv at få kommentarer (pga mit PSA køretøj) vil jeg
bekræfte ovenstående med hele 2 eksempler fra morgenens stykke på
E45 mellem Randers og Århus:

1)
En næsten ny sort VW Toureg V10, hvor blinklyset til venstre blinkede
hele tiden (Der må have været noget galt med afviserarmen) syntes
ikke at det kunne passe at jeg skulle have lov til at færdiggøre min
overhaling. Desuden så kunne jeg ikke trække ind når bilerne i
højre bane holder en afstand på under 50 m ved ca. 120 km/t.
Da jeg så endelig fik plads til at trække ind og han kunne køre
forbi kunne hans V10 flytte ham de knap 100 m frem til næste bil som
havde kørt foran mig. Og så fortsatte han.
Så kunne hans blodtryk blive endnu højere Han havde selvfølgelig
også alt mulig grund til at komme forrest, han havde jo den dyreste
bil ))))) Klaphat !

2)
En stribe biler i venstre spor var ved at overhale en lastbil i højre
spor. Der var frit ca. 200 bag lastbilen. En sølvfarvet Lupo med
næsten helt tonede ruder trækker ind i højre spor, kører op forbi
alle de andre biler og presser sig ind mellem to biler som i forvejen
kørte tæt.
Klaphat !

--

Christian


Per Henneberg Kriste~ (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 08-11-05 14:23


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1131454224.248478.181980@o13g2000cwo.googlegroups.com...

2)
En stribe biler i venstre spor var ved at overhale en lastbil i højre
spor. Der var frit ca. 200 bag lastbilen. En sølvfarvet Lupo med
næsten helt tonede ruder trækker ind i højre spor, kører op forbi
alle de andre biler og presser sig ind mellem to biler som i forvejen
kørte tæt.
Klaphat !

Havde politiet set det var han blevet et par klip rigere ...


--
Per, Esbjerg



Leonard (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 08-11-05 17:07

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>Nyeste "undersøgelse" viser at VW-kørere er slemme til at give den gas:

Og det er fantastisk så meget journalister kan få ud af sådan en
videnskabelig undersøgelse

"Vilde unge vælger Volkswagen", det sagde han lige i P3 Nyhederne

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Christian B. Andrese~ (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 09-11-05 08:34


Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1131454224.248478.181980@o13g2000cwo.googlegroups.com...
>
> 2)
> En stribe biler i venstre spor var ved at overhale en lastbil i højre
> spor. Der var frit ca. 200 bag lastbilen. En sølvfarvet Lupo med
> næsten helt tonede ruder trækker ind i højre spor, kører op forbi
> alle de andre biler og presser sig ind mellem to biler som i forvejen
> kørte tæt.
> Klaphat !
>
> Havde politiet set det var han blevet et par klip rigere ...

Det er helt sikkert,

Det samme vill den Volvo V70 som lavede samme nummer 2 gange lige efter
hinnanden om eftermiddagen ned af bakken ned mod rastepladsen lige før
E45 kører over Gudenfloden. Han zigzaggede (staveplade søges) med ca.
120 km/t. HVAD TÆNKER FOLK PÅ ?
Det er i forvejen et meget trafikeret og hektisk sted kl 16.30.

Klaphatter !

--

Christian


Christian B. Andrese~ (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 09-11-05 08:36


Tom (snabela) wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:43708414$1$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:43707667$0$41141$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> >> Det vidste vi godt...
> >
> >> På motorvejen bliver man - hvis man overholder hastighedsgrænsen på
> >> "virkelige" 130 - stort set kun overhalet af Passat-sælgerslæder eller
> >> udkn*ppede Golf'er .
> >
> > I det mindste ....
> >
> >> '00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
> >> '87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
> >
> > er de ikke udkn*ppede når de forlader fabrikken.
> >
> > Jeg har haft "fornøjelsen" at køre rundt i en sælgerslæde Citroén GTI plus
> > et par andre bogstaver eller tre og det var da det arveste l*rt der
> > nogensinde har været monteret med mere end 1 hjul. Der var ikke andet end
> > problemer de par uger det tog at snyde en forhandler med den.
>
> Hvis man er kommet til at købe en forkert bil, så var en tur til en forstad
> i Frankrig måske løsningen. Man bør dog lige checke kaskoforsikringen inden
>

LOL

Ja, det kunne være at "borgerkrigslign. tilstande" gav dem en
undtagelse ?

--

Christian


Jan W Nielsen (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 09-11-05 13:44

> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3370612/

Tror forklaringen skal findes i, at VW (og Peugeot) markere sig stærk på
dieselfronten.

Dieselkørere holder ofte en højere hastighed tror jeg. Ikke fordi de kører
diesel, men fordi de kører meget.

/Jan W Nielsen




Martin Sørensen (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 09-11-05 15:15


Jan W Nielsen skrev:

> > http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3370612/
>
> Dieselkørere holder ofte en højere hastighed tror jeg. Ikke fordi de kører
> diesel, men fordi de kører meget.
>
Eller (når vi nu er ved gætterierne), fordi de har en relativ høj
andel af firmabil-markedet, hvor piloterne hverken betaler brændstof,
forsikring eller reparationer?

Var der ikke tidligere i år en undersøgelse der mente at kunne
konkludere at firmabillister generelt kører hurtigere?

mvh Martin

PS: Jeg ved godt at det er generaliseringer.


Jan W Nielsen (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 09-11-05 18:52

> Eller (når vi nu er ved gætterierne), fordi de har en relativ høj
> andel af firmabil-markedet, hvor piloterne hverken betaler brændstof,
> forsikring eller reparationer?

> Var der ikke tidligere i år en undersøgelse der mente at kunne
> konkludere at firmabillister generelt kører hurtigere?

Det tror jeg nok, jo.

Men jeg tror primært, det skyldes erhvervsbilisternes større rutine.

> PS: Jeg ved godt at det er generaliseringer.

Der er ikke noget galt i at dele folk op i grupper - og at beskrive disse
grupper. Det er en videnskab og hedder sociologi...

/Jan W Nielsen



Folmer Rasmussen (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 11-11-05 17:31

On Wed, 9 Nov 2005 18:51:52 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> Eller (når vi nu er ved gætterierne), fordi de har en relativ høj
>> andel af firmabil-markedet, hvor piloterne hverken betaler brændstof,
>> forsikring eller reparationer?
>
>> Var der ikke tidligere i år en undersøgelse der mente at kunne
>> konkludere at firmabillister generelt kører hurtigere?
>
>Det tror jeg nok, jo.
>
>Men jeg tror primært, det skyldes erhvervsbilisternes større rutine.

>--

Jeg er ked af at skulle gentage mig selv, men indtil mange års kørsel
og deraf følgende rutine, bliver ikke her i gruppen anset for at være
gældende til hverken det ene elller det andet.

Sig mig engang? Følger du ikke med i gruppen? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer



Peter Weis (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 11-11-05 18:50

Folmer Rasmussen wrote:

> Jeg er ked af at skulle gentage mig selv, men indtil mange års kørsel
> og deraf følgende rutine, bliver ikke her i gruppen anset for at være
> gældende til hverken det ene elller det andet.

Erfaring kan blive en sovepude som gør uopmærksom. Så erfaringens værdi
afhænger af hvordan den bruges.

mvh
Peter

Jan W Nielsen (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 13-11-05 21:19

> Erfaring kan blive en sovepude som gør uopmærksom. Så erfaringens værdi
> afhænger af hvordan den bruges.

Enig.

/Jan W Nielsen



Jan W Nielsen (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 13-11-05 21:18

> Sig mig engang? Følger du ikke med i gruppen? *LOL*

I perioder, jo, da..

P.S.: Det går da fremad med byggeriet på E4, hva..?

Inden længe har de jo motorveje hele vejen til Stockholm...

/Jan W Nielsem



Folmer Rasmussen (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 13-11-05 21:35

On Sun, 13 Nov 2005 21:18:27 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> Sig mig engang? Følger du ikke med i gruppen? *LOL*
>
>I perioder, jo, da..
>
>P.S.: Det går da fremad med byggeriet på E4, hva..?
>
>Inden længe har de jo motorveje hele vejen til Stockholm...

>--

Jep. Næste år sidst på sommeren, så er der hul igennem.

Venlig hilsen
Folmer



Jan W Nielsen (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 13-11-05 23:13

> Jep. Næste år sidst på sommeren, så er der hul igennem.

Noget federe end det gamle skrammel, som man kærte på før hen..

Jeg kunne dog ikke finde noget sted at køre gotis - udover OKQ8, Preem mv.

/Jan W Nielsen




Folmer Rasmussen (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 13-11-05 23:25

On Sun, 13 Nov 2005 23:12:37 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> Jep. Næste år sidst på sommeren, så er der hul igennem.
>
>Noget federe end det gamle skrammel, som man kærte på før hen..
>
>Jeg kunne dog ikke finde noget sted at køre gotis - udover OKQ8, Preem mv.

>--

Din uvidenhed er uden huller, kan jeg forstå. *LOL*

Din evne til at se hvad du kører forbi, halter ikke langt efter.

Lige når vejarbejdet med det sidste stykke motorvej er slut, ligger
der en Shel-tank. Lige ved siden af den ligger der en Godis-fabrik. De
har nogle ret store reklamer der ses tydeligt fra vejen.

Længere oppe ad vejen ligger Gränna. Det er jo, som alle véd, alt
godis' moder.

Der er skiltet med de der brune turistskilte, med turistväg.

Nede i Gränna ligger der den ene polkagris-fabrik efter den anden, så
du er virkelig gået glip af noget.

Nu har du jo selvfølgelig heller ikke spurgt dig for, hos folk der véd
lidt om Sverige, men det er jo din egen skyld.

Venlig hilsen
Folmer

PS:

Hvor mange kr. går Maja i timen inde i NK? *LOL*



BJ (09-11-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 09-11-05 20:03



"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1131545719.890889.115340@g49g2000cwa.googlegroups.com...

KLIP

Eller (når vi nu er ved gætterierne), fordi de har en relativ høj
andel af firmabil-markedet, hvor piloterne hverken betaler brændstof,
forsikring eller reparationer?


Tjaeee... du må endelig ikke tro, en firmabil er gratis, specielt ikke, da
alle betaler topskat af "lortet".

Tag eks. en potte som VW Passat:

2.0 TDI Trendline kr. 400.000,- ... at erlægge i skat (kolde kontanter) pr.
md.: 5.425,- kr.
2.0 TDI Comfortline kr. 414.000,- at erlægge i skat (kolde kontanter) pr.
md.: 5.588,- kr.
2.0 Variant Trendline kr. 418.000,- ... at erlægge i skat (kolde kontanter)
pr. md.: 5.635,- kr.
2.0 Variant Comfortline kr. 432.000,- ... at erlægge i skat (kolde
kontanter) pr. md.: 5.798,- kr.

HUSK: Der er ingen opsparing da bilen *aldrig* bliver låners ejendom.

PS: Jeg ønske alle lønmodtagere en fri bil..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Sørensen (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 10-11-05 09:21


BJ skrev:

> Tjaeee... du må endelig ikke tro, en firmabil er gratis, specielt ikke, da
> alle betaler topskat af "lortet".
>
Det er jeg klar over.

> Tag eks. en potte som VW Passat:
>
> 2.0 TDI Trendline kr. 400.000,- ... at erlægge i skat (kolde kontanter) pr.
> md.: 5.425,- kr.
> 2.0 TDI Comfortline kr. 414.000,- at erlægge i skat (kolde kontanter) pr.
> md.: 5.588,- kr.
> 2.0 Variant Trendline kr. 418.000,- ... at erlægge i skat (kolde kontanter)
> pr. md.: 5.635,- kr.
> 2.0 Variant Comfortline kr. 432.000,- ... at erlægge i skat (kolde
> kontanter) pr. md.: 5.798,- kr.
>
Jada. Forskellen (og det var den pointe jeg prøvede at komme med) er
at det koster det samme uanset hvordan man kører, så lang tid man
undgår bøder. Man får ikke noget ud af at prøve at spare på
brædstof, f.eks.

> HUSK: Der er ingen opsparing da bilen *aldrig* bliver låners ejendom.

Det betyder så også at man ikke behøver at bekymre sig om dens
tilstand når den skal udskiftes. Udgifterne er ikke
adfærdsregulerende.
>
> PS: Jeg ønske alle lønmodtagere en fri bil..

Ellers tak, jeg har ikke råd

mvh

Martin Sørensen

PS: Jeg ved godt at der er firmabilister som behandler bilen som var
den deres egen. Jeg kører selv i en ex-firmabil som jeg var meget
heldig med.


BJ (10-11-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 10-11-05 09:50


"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1131610843.928462.63030@g47g2000cwa.googlegroups.com...

KLIP

> Det betyder så også at man ikke behøver at bekymre sig om dens
> tilstand når den skal udskiftes. Udgifterne er ikke
> adfærdsregulerende.

Jeg har ikke i min tid, kendt nogen sælgere eller teknikere som ikke var
omhyggelige med deres firmabiler.

Det er trods alt deres arbejdsplads som skal hjælpe til med at give det
daglige brød.

Det sidste har du til dels ret i.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste