Pay back time :-) -> (import og reg. i S)
Fra : Mogens

Dato : 07-11-05 21:29

Sådan gør man, når man vil hente sin egen bil fra udlandet
og få den på danske plader: http://bilimport.tkrath.dk

Nu har jég brug for en vejledning, hvorledes man får en bil
(med tyske papirer) registreret på svenske plader.
(trinvis gennemgang inkl. angivelse af nødvendige dok., forsikring mm.)

Jeg har læst lidt her, men der står intet om dokumenter og blanketter:
www.autopower.se/importguiden/default.asp
--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift, nedsat til -> 139.900 DK KR)
S: '75 MG B GT V8 -> http://transpotech.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-11-05 21:53

Hej Mogens,

On Mon, 7 Nov 2005 21:29:20 +0100, "Mogens"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

> [...]
>(med tyske papirer) registreret på svenske plader.
>(trinvis gennemgang inkl. angivelse af nødvendige dok., forsikring mm.)

1 - Få et svensk personnummer. Du kan ikke indregistere bilen uden, og
der er ingen undtagelser. Du kan først få det EFTER du er flyttet til
Sverige.

2 - Ring til bilprovningen (www.bilprovningen.se) og bed om at få en
tid til registereringsbesiktning af bilen. Det er en smule mere
omfattende end alm. syn.

3 - Brug ventetiden til du kan komme til syn, på at finde en forskring
på bilen.

4 - Tag den oprindelige reg. attest og gerne nummerpladerne med. Hvis
du ikke har (fx. i Tyskland, der får man typisk kun en kopi af
fahrzeugbrief'et) så virkede en kopi for min BMW.

5 - De syner den, tager den originale reg. attest og sender den retur
til hvor det hører til (det var tilfældet da vi fik synet vores Saxo
som var på DK plader).

6 - Efter <5 dage får du nummerplader + reg. attest med posten.

7 - Ring til din forsikring med dit bil reg.nummer og bed dem aktivere
forsikringen.

8 - 2 minutter senere: Skru pladerne på, anmeld bilen "i trafik" på
www.vv.se, udskriv kvittering for det og kør glad.

8 - Efter nogen dage kommer opkrævning af vægtafgift som du betaler.
Desuden opkræves 1.500 sek i skrotpræmie, som udbetales til ejeren når
bilen engang skrottes.

9 - Du får så et officielt "skrabelod" som du klæber på nummerpladen.

That's it.

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 07-11-05 21:58

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in message

> Hej Mogens,

Hej Lars :)

> [...]
> 2 - Ring til bilprovningen (www.bilprovningen.se) og bed om at få en
> tid til registereringsbesiktning af bilen. Det er en smule mere

Ingen blanketter tiol udfyldelse?

> 3 - Brug ventetiden til du kan komme til syn, på at finde en forskring
> på bilen.

Jeg ér iagng...

> 4 - Tag den oprindelige reg. attest og gerne nummerpladerne med. Hvis
> du ikke har (fx. i Tyskland, der får man typisk kun en kopi af
> fahrzeugbrief'et) så virkede en kopi for min BMW.

Ingen nr. plader, men den originale attest...

> [...]
> forsikringen.
> 8 - 2 minutter senere: Skru pladerne på, anmeld bilen "i trafik" på

Ok - så man bruger kvitteringen inden nedenstående skrabelod dukker op?

> [...]
> bilen engang skrottes.
> 9 - Du får så et officielt "skrabelod" som du klæber på nummerpladen.

Super !
Den ryger på web'en -> hvis det altså er okay

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-11-05 22:17

On Mon, 7 Nov 2005 21:57:47 +0100, "Mogens"

>Ingen blanketter tiol udfyldelse?

Njaeh.. Man skriver under på en blanket. Hvis du ikke selv møder op
skal den der syner bilen for dig ha' fuldmagt med for at indregistere
bilen i dit navn. Det var faktisk fruen der var nede og syne den for
mig, de har de papirer der skal til på stedet, hun havde kun dansk
reg. attest og fuldmagt med.

>Ingen nr. plader, men den originale attest...

Nr. Pladerne skal de ikke have. Dem måtte jeg selv aflevere hos
polisen i DK

>Ok - så man bruger kvitteringen inden nedenstående skrabelod dukker op?

Jeps. Du får den på mail printer den ud og har den med for at vise som
bevis for at bilen er forsikret i fald du bliver standset.

>Super !
>Den ryger på web'en -> hvis det altså er okay

Oh.. Læs lige korrektur først Opdatér også med dagens pris for
reg. besiktning.....

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 07-11-05 22:23

> [...]
> bilen i dit navn. Det var faktisk fruen der var nede og syne den for
> mig, de har de papirer der skal til på stedet, hun havde kun dansk

Ok - jeg mente, om jeg skulle ha' noge med under armen.
Det er kun mig, der kører min BMW

> Nr. Pladerne skal de ikke have. Dem måtte jeg selv aflevere hos
> polisen i DK

OK - jeg mente, at jeg ingen plader havde, men det originale "brev"

> Oh.. Læs lige korrektur først Opdatér også med dagens pris for
> reg. besiktning.....

He he - shaky :)

/Mogens
som hver dag står og holder øje med posten, Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-11-05 22:32

>Ok - jeg mente, om jeg skulle ha' noge med under armen.
>Det er kun mig, der kører min BMW

Nej... Det er ikke nødvendigt. Kun attesten.

>He he - shaky :)

Jeg skrev vist slet ikke hvad det koster... Men anyway...

>som hver dag står og holder øje med posten, Lars

Har du ikke fået brev? Jeg smed det da i udbakken på kontoret i - eeeh
- torsdags??! Gad viden om piccolinen har nuppet det...

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 07-11-05 22:35

> Har du ikke fået brev? Jeg smed det da i udbakken på kontoret i - eeeh
> - torsdags??! Gad viden om piccolinen har nuppet det...

Sikkert - hun så navnet "BMW" :)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-11-05 22:46

On Mon, 7 Nov 2005 22:35:26 +0100, "Mogens"

>Sikkert - hun så navnet "BMW" :)

Hmm.. Hun kunne da bare bede om et .. lift?

Jeg er på kontoret onsdag, så prøver jeg lige igen!

** Lars

Fra : Juul

Dato : 07-11-05 22:33

> Jeg ér iagng...

Hej Mogens

Du ved det sikkert - men der kan være penge at spare ved at forsikre bilen i
en såkaldt mærkeforsikring (altså en forsikring der kun gælder BMW'er,
Volvo'er osv.). Der findes flere selskaber (bl.a. IF hvor jeg har min
forsikret)...

Ellers har jeg hørt at tennant forsikring skulle være billige. Men jeg har
ikke selv prøvet. De findes på www.tennant.se

MVH Juul

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-11-05 22:35

On Mon, 7 Nov 2005 22:33:09 +0100, "Juul" <crap@hellhole.com> wrote:

> [...]
>en såkaldt mærkeforsikring (altså en forsikring der kun gælder BMW'er,
>Volvo'er osv.). Der findes flere selskaber (bl.a. IF hvor jeg har min

IF var billigst på min... Sidste år var det Salus.. Tjaeh..

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 07-11-05 22:35

"Juul" <crap@hellhole.com> wrote in message

> Hej Mogens

Hej

> [...]
> en såkaldt mærkeforsikring (altså en forsikring der kun gælder BMW'er,
> Volvo'er osv.). Der findes flere selskaber (bl.a. IF hvor jeg har min

Jeg er pt. i dialog med IF, men havde ikke tænkt på
"mærke-muligheden"

> Ellers har jeg hørt at tennant forsikring skulle være billige. Men jeg har
> ikke selv prøvet. De findes på www.tennant.se

Thanx :)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-11-05 22:27

Hej,

On Mon, 07 Nov 2005 21:52:38 +0100, Lars Knudsen
<larsnospam@landligtxxx.dk> wrote:

>4 - Tag den oprindelige reg. attest og gerne nummerpladerne med. Hvis
>du ikke har (fx. i Tyskland, der får man typisk kun en kopi af
>fahrzeugbrief'et) så virkede en kopi for min BMW.

Rettelse - du skal ha' original reg. attest med

http://www.vv.se/templates/page3____11294.aspx

Det havde jeg så åbenbart.. Syntes bestemt det var en kopi.

Læs også

http://www.vv.se/templates/page3____989.aspx

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 07-11-05 22:33

> Rettelse - du skal ha' original reg. attest med

Jeg har endnu ikke købt en bil i Tyskalnd uden at
få det originale KfZ-Brief med. Italien er en anden sag...

> www.vv.se/templates/page3____11294.aspx

Dén side har jeg godt læst og denne sætning hujer mig ikke:
"Du skall se till att fordonet är registrerat i Sverige
innan det avregistreras i ursprungslandet..."

>Læs også www.vv.se/templates/page3____989.aspx

Jep...

> Det havde jeg så åbenbart.. Syntes bestemt det var en kopi.

Vi bliver alle ældre

/Mogens
....der søger original Road Map Europe high navigations DVD
til min '03 BMW E39...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-11-05 22:43

On Mon, 7 Nov 2005 22:32:33 +0100, "Mogens"

>Dén side har jeg godt læst og denne sætning hujer mig ikke:
>"Du skall se till att fordonet är registrerat i Sverige
>innan det avregistreras i ursprungslandet..."

Ah.. Min stod hos en forhandler og der var ikke plader på den.

>...der søger original Road Map Europe high navigations DVD
>til min '03 BMW E39...

Du skal på e-Bay skal du! Søg på "BMW DVD Navigation" - der er masser
og ikke særlig dyre. Jeg købte Skandinavien på CD til omkring 150 dkk,
langt under prisen hos en forhandler - og det er en original skive jeg
har fået (like it matters, men det er det altså). Prøv både e-Bay.de
og e-bay.co.uk.

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 07-11-05 22:47

> Du skal på e-Bay skal du!

Jow jow - haar vi været de sidste dage.

> Søg på "BMW DVD Navigation" - der er masser

I know :)

> og ikke særlig dyre.

Jeg vil ikke give 95 euro, som de koster pt.

> Jeg købte Skandinavien på CD til omkring 150 dkk,

Jeg vil have Major Road Europe

> langt under prisen hos en forhandler - og det er en original skive jeg
> har fået (like it matters, men det er det altså).

OK...

> Prøv både e-Bay.de og e-bay.co.uk.

Jep - jeg har sat en ebay-haj på jobbet
Det kunne jo være, at der var noget at hente i D...

Fra : Mogens

Dato : 07-11-05 22:48

Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message

> Det kunne jo være, at der var noget at hente i D...

Der skulle stå "noget at hente i DK"
--
Mvh Mogens

Fra : Jonas R.

Dato : 08-11-05 20:18

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in SNIP
> Jep - jeg har sat en ebay-haj på jobbet
> Det kunne jo være, at der var noget at hente i D...

Hehe og din ebay haj arbejder på sagen :)

/Jonas R.

Fra : Jonas R.

Dato : 08-11-05 20:51

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote in message
SNIP
> Hehe og din ebay haj arbejder på sagen :)

Og din ebay mand fik din DVD til 64,56 ?

Enjoy.

/Jonas R.

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 21:37

"Jonas R." <mailto:hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Pay back time -> (import og reg. i S)"

> Og din ebay mand fik din DVD til 64,56 ?
> Enjoy. /Jonas R.

Den dybeste respekt for dit arbejde - der er krummer
i den knægt :)

Thanx; Jonas!

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.162.203.208)