Alternativ til Mercedes søges (drøm skal r~
Fra : Ole Sørensen

Dato : 07-11-05 21:23

Jeg ved det godt... det er hul i hovedet. I hvert fald når man bor i et
land som Danmark. Men på den anden side, så lever man jo kun én gang (indtil
det modsatte er bevist). Så nu har jeg gået og overvejet et købe af en ny
Mercedes-Benz C 200 Kompressor Sedan aut. Classic. Den kan nok presses ned
til 630-640.000 kr.
Jeg har haft MB tidligere, men det var en frikørt taxa. Og jeg er faldet for
den lidt tilbagelænede "blød hat" kørestil som disse biler indbyder til
(verdens bedste aut.gear og sofasæder og et styretøj så "præcis" som på en
båd hehe).

Men kunne der være andre alternativer? Lexus siger mig ikke så meget, og BMW
er vist for sportslige hvad angår sæder og undervogn. Det samme med Alfa
Romeo. Audi A4/A6 synes jeg simpelthen ikke kører godt (de hopper og nikker
hen over vejen ved ujævnheder), men det er blot min personlige oplevelse af
de to modeller.

Hilsen Ole

Fra : Juul

Dato : 07-11-05 21:31

> [...]
nikker
> hen over vejen ved ujævnheder), men det er blot min personlige oplevelse

Volvo S60? (Eller vent et stykke tid og se om den nye S80 falder i din
smag)...

Ellers held og lykke med Merceren...

MVH Juul

Fra : Mogens

Dato : 07-11-05 22:02

"Juul" <crap@hellhole.com> wrote in message

> Volvo S60?

Joke?
(læs lidt om skribenternes negative erfaring hér i gruppen)
--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift, nedsat til -> 139.900 DK KR)
S: '75 MG B GT V8 -> http://transpotech.dk

Fra : Juul

Dato : 07-11-05 22:39

> Joke?
> (læs lidt om skribenternes negative erfaring hér i gruppen)

Neej - det var nu seriøst ment. Læste en anmeldelse af den i det sidste nye
bilmagasinet hvor den blev testet sammen med Alfa 159, BMW 3 & Audi A4.

Når han nu ikke vil have 2 af dem er der BMW og Volvo tilbage. Sidstnævnte
fik skudsmålet "bedste motor" og et par andre plusser, bla. sæder,
køreegenskaber og indretning omkring førerpladsen. Jeg holder med dig om at
det er en "gammel" bil med et par år på bagen men i standardversionerne er
de meget komfortabel udlagt som personen lægger vægt på. Ellers må han som
sagt vente på S80 der har et par esser i ærmet eller bare købe Merceren :)

Audi tabte iøvrigt testen...

VH Juul

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-11-05 00:06

Juul wrote:
> Volvo S60? (Eller vent et stykke tid og se om den nye S80 falder i din
> smag)...

Skal en rigtig bil ikke ha' baghjulstræk?
Nej, men en Volvo med en 5-cyl. motor kunne måske godt spille. Det havde jeg
ikke tænkt over.
Men med aut.gear og klima kommer en S60 vel også op omkring 600.000, og så
synes jeg at Mercedes'en er lidt mere interessant, selvom Volvoen har større
motor og er en større bil.

hilsen ole

Fra : Juul

Dato : 08-11-05 20:20

> Skal en rigtig bil ikke ha' baghjulstræk?
:)

> [...]
> Men med aut.gear og klima kommer en S60 vel også op omkring 600.000, og så
> synes jeg at Mercedes'en er lidt mere interessant, selvom Volvoen har

Det forstår jeg godt. Volvo er dyre (ligesom Mercedes) og satser på lidt
andre kvaliteter end Mercedes. Så er det nok en smagssag.

Når du nu vil kaste så mange penge efter en bil skal du da have nydelsen af
at prøve en masse forskellige og tage en lang køretur. Det kan være du
bestemmer dig for noget helt andet så...

Men god fornøjelse i hvert fald
VH Juul

Fra : Martin Kiefer

Dato : 07-11-05 22:00

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asjdhfajklsdhgjk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (indtil det modsatte er bevist). Så nu har jeg gået og overvejet et købe
> af en ny Mercedes-Benz C 200 Kompressor Sedan aut. Classic. Den kan nok

Skulle du vælge en MB kan jeg roligt fortælle dig at du ikke bliver skuffet.
Jeg har selv en MB C180 2005 Kompressor classic Sedan og har bestemt ikke
været skuffet.

Den kører som en drøm

Jeg synes bestemt ikke det er hul i hovedet at købe en sådan bil!

Martin Kiefer
www.kiefer.dk/vov.jpg

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-11-05 00:11

Martin Kiefer wrote:
> [...]
> bestemt ikke været skuffet.
>
> Den kører som en drøm
>
> Jeg synes bestemt ikke det er hul i hovedet at købe en sådan bil!

Rart at høre! Man skulle næsten tro at du var MB sælger
Har din bil manuelt gear? Jeg vil bestemt have aut.gear, men hvis du kender
lidt til aut.gear, vil du så tro at en 180 Kompressor (143 HK) med aut.gear
bliver for sløv? Der er 30.000 kr.'s forskel på C180K (143 HK) og C200K (163
HK).

hilsen ole

Fra : Kent Glerup

Dato : 07-11-05 23:00

> [...]
>hen over vejen ved ujævnheder), men det er blot min personlige oplevelse af

Hul i hovedet, tjahh.. Man skal vel ha' det sjovt?!?

Jeg ville nu trods alt hoppe forbi en Alfa forhandler, og prøve en
159. Eventuelt med en JTD maskine i. Det MÅ spille sammen med en aut.
boks. Efter at ha' set Alfa'en på BFA, har jeg den som "kabinevinder"
i klassen. Efter en del kilomater i en 156 2.0TS, tror jeg også på den
nye undervogn, specielt da 159'eren skulle være mere komfortabel.

Jeg må nok indrømme at MB ville være et af mine sidste valg i klassen,
med tanke på deres seneste rustproblemer.

MVH
Kent Glerup

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-11-05 00:16

Kent Glerup wrote:
> Hul i hovedet, tjahh.. Man skal vel ha' det sjovt?!?

Ja, det var dét jeg tænkte...

> [...]
> i klassen. Efter en del kilomater i en 156 2.0TS, tror jeg også på den
> nye undervogn, specielt da 159'eren skulle være mere komfortabel.

En 159 er flot. Ingen tvivl om det. Men jeg havde ligesom regnet med, at den
levede et liv på skyggesiden i stil med Peugeot 607. Og dermed med en masse
småproblemer af mekanisk og elektrisk art. Det kan måske afkræftes?

> Jeg må nok indrømme at MB ville være et af mine sidste valg i klassen,
> med tanke på deres seneste rustproblemer.

Ja, de har haft deres problemer må man sige. Men så vidt jeg er orienteret
(ret mig hvis jeg tager fejl), så betaler Mercedes for alt rustarbejde der
måtte komme på bilerne fra siden 1996 eller deromkring. Der er jo 30 års
antirustgaranti på bilerne. Jeg læste at de blev sendt til Tyskland og
rustbehandlet. Så kan man måske stadig se sin Mercedes som en investering.

hilsen ole

Fra : Mogens

Dato : 07-11-05 23:22

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asjdhfajklsdhgjk.dk> wrote in message

> Men kunne der være andre alternativer?

Flere handlere skilter med en Jaguar S-type Business til få penge.
www.bil.addfree.dk/cases/42184.asp
Dén kunne være et godt alternativ, som jég ser det...
--
Mvh Mogens

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-11-05 00:20

Mogens wrote:
> Flere handlere skilter med en Jaguar S-type Business til få penge.
> www.bil.addfree.dk/cases/42184.asp
> Dén kunne være et godt alternativ, som jég ser det...

Ja, det kunne være en værdig kandidat. Den udstråler/signalerer lidt af det
samme som Mercedes'en, i mine øjne. Men er den ikke baseret på en Ford
Mondeo bund? Og har fælles komponenter? Det er måske i småtingsafdelingen,
men jeg gider ikke sidde i en Jaguar og finde en cigartænder eller knapper
til elruder med Ford-logo på

hilsen ole

Fra : Mogens

Dato : 08-11-05 05:59

> [...]
> men jeg gider ikke sidde i en Jaguar og finde en cigartænder eller knapper

Det forstår jeg godt, men sådan hænger det ikke sammen.
Ford Mondeo danner grundlag for den mindre Jaguar X-type !

Fra : Henning

Dato : 08-11-05 17:49

On Tue, 8 Nov 2005 00:19:30 +0100, "Ole Sørensen"
<sorrynomail@asjdhfajklsdhgjk.dk> wrote:

>Ja, det kunne være en værdig kandidat. Den udstråler/signalerer lidt af det
>samme som Mercedes'en, i mine øjne.
Jeg har endnu aldrig mødt en Jaguar som taxa, så hvordan kan de
udstråle/signalere det samme? 90% af alle Mercedeser (overdrevet
måske?) er frikørte taxaer, som køres af unge kioskejere i København.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : spamsen

Dato : 08-11-05 19:38

Henning <nomail@all.invalid> typed:
> Jeg har endnu aldrig mødt en Jaguar som taxa, så hvordan kan de
> udstråle/signalere det samme?
jeg vil tro det udstråler, jeg har en BIL som jeg er glad for og har måtte
slippe kassen for...

> 90% af alle Mercedeser (overdrevet
> måske?) er frikørte taxaer, som køres af unge kioskejere i København.
ja eller importeret fra sydlige EU? det gør vel ikke specielt MB til en
dårlig valgt bil?
(efter hvad jeg læser indslaget til, er det nemlig det personen spørger om)

> Henning
Flemming

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-11-05 22:36

Henning wrote:
> Jeg har endnu aldrig mødt en Jaguar som taxa, så hvordan kan de
> udstråle/signalere det samme? 90% af alle Mercedeser (overdrevet
> måske?) er frikørte taxaer, som køres af unge kioskejere i København.

Nu tænker jeg ikke specielt på Mercedes og det mikroskopiske marked som
Danmark er. Jeg tænker mere på, hvad Mercedes står for, og i den kategori
kan jeg sagtens se Jaguar. Altså kvalitetsbiler som der er gjort noget ektra
ud af. Bevares, en Mondeo kan da også være en kvalitetsbil, men når man
først har prøvet en Mercedes så falmer de andre biler lidt - synes jeg
altså. Ord som: Kvalitetsfornemmelse, gennemførthed, luxus, komfort får en
ny betydning. Skulle det jo også gerne for merprisen. Jeg er sådan set
ligeglad med de frikørte taxaer. Jeg vil bare have en ordentlig vogn...

hilsen ole

Fra : Henning

Dato : 08-11-05 22:51

>ny betydning. Skulle det jo også gerne for merprisen. Jeg er sådan set
>ligeglad med de frikørte taxaer. Jeg vil bare have en ordentlig vogn...

Naa - du skriver tidligere, at den skal "udstråle" noget. Dvs. folk på
gaden må gerne lægge mærke til den...

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-11-05 23:14

Henning wrote:
> Naa - du skriver tidligere, at den skal "udstråle" noget. Dvs. folk på
> gaden må gerne lægge mærke til den...

Jeg skrev vidst bare, at Jaguaren udstråler lidt af det samme som Mercedes.
Altså kvalitet på et højere niveau end fx. en mellemklassebil som Modeo.
Hvis jeg vil lege Kong Gulerod, så kan jeg vidst godt glemme en C-model og
især en lille 4-cyl. C180 eller C200.

hilsen ole

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-11-05 23:44

"Ole Sørensen" skriver:

> [...]
> hen over vejen ved ujævnheder), men det er blot min personlige oplevelse af

Altså 2 store Hjundaj med alt i udstyr kunne være et alternativ ?

En godt brugt Phaeton ?

En Skoda superb ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-11-05 00:32

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Altså 2 store Hjundaj med alt i udstyr kunne være et alternativ ?

Hehe, ja der er sgu utroligt. Og hvem ved... det kan være at Hyundai'erne er
glimrende biler også om 5 år. Men man betaler jo for stjernen og den tyske
arbejdskraft og udvikling, og den er dyrere end de asiatiske producenter.
Jeg skal ikke kunne sige om de er bedre, men Mercedes har i tidernes løb
haft mange innovationer på bilområdet, og det bringer dem højt på min
rangliste. Alle de andre har bare kopieret hehe...

> En godt brugt Phaeton ?

Den sikkert rigtig dejligt, men hvis den skal komme i betragtning så må den
IKKE have nogle Golf / Passat kendetegn. De to biler kører nemlig slet ikke
som jeg ønsker min fremtidige bil skal køre.

> En Skoda superb ?

Prisen kunne friste, men jeg kender mig selv godt nok til at vide, at
ejerglæde over mit nye køretøj når jeg går ned i garagen hver morgen, ikke
begynder med "S" og slutter på "koda". Desværre. En lækker lille C-klasse
derimod... uhm...
http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passenger_cars/home/products/new_cars/c_class_saloon_facelift.html

hilsen ole

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-05 03:08

"Ole Sørensen" skriver:

> Jeg skal ikke kunne sige om de er bedre, men Mercedes har i tidernes løb
> haft mange innovationer på bilområdet, og det bringer dem højt på min
> rangliste. Alle de andre har bare kopieret hehe...

Måske, men det var da et alternativ.

> Den sikkert rigtig dejligt, men hvis den skal komme i betragtning så må den
> IKKE have nogle Golf / Passat kendetegn. De to biler kører nemlig slet ikke
> som jeg ønsker min fremtidige bil skal køre.

Den kører som en limusine - ikke som andet og så er der heste _nok_ at
gøre med....

> [...]
> begynder med "S" og slutter på "koda". Desværre. En lækker lille C-klasse

Du behøves jo ikke flere alternativer, du har jo valgt en Mercedes kan
jeg se.

God jagt på den rette Mercer...

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-11-05 23:23

Hov, jeg fik vidst sendt en mail til dig i stedet for. Sådan går det når man
ikke sidder på sin egen pc!

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Den kører som en limusine - ikke som andet og så er der heste nok at
> gøre med....

Men det er også et ordentligt skrummel. Det føles måske ikke sådan at køre
den, men den ER stor. Det er forsikringspræmien muligvis også.

> Du behøves jo ikke flere alternativer, du har jo valgt en Mercedes kan
> jeg se.

Tja, hvis der ikke dukker en joker op i form af et alternativ.

> God jagt på den rette Mercer...

Jo tak, nu får vi at se hvad det bliver til...

hilsen ole

Fra : Morgan Jones

Dato : 08-11-05 06:44

> [...]
> Romeo. Audi A4/A6 synes jeg simpelthen ikke kører godt (de hopper og
> nikker hen over vejen ved ujævnheder), men det er blot min personlige

Det eneste jeg vil anbefale dig er at PRØVE den nye Audi A6 før du vælger.

Men ellers - jo - en C klasse kunne også lokke mig. Evt. kunne du finde en
1-1½ år gammel een i god stand med en rabat på ~100.000k.

Mvh Morgan

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-11-05 22:44

Morgan Jones wrote:
> Det eneste jeg vil anbefale dig er at PRØVE den nye Audi A6 før du
> vælger.

Jeg har været passager i en 2,4 et par gange, men selvfølgelig skal jeg
rundt og prøve inden jeg bestemmer mig.

> Men ellers - jo - en C klasse kunne også lokke mig. Evt. kunne du
> finde en 1-1½ år gammel een i god stand med en rabat på ~100.000k.

Ja, 1 år på bagen og 60.000 km skræmmer ikke mig når vi snakker MB. Så det
var da en oplagt mulighed. Så er det bare at finde den rette farve og det
rette udstyr, i en model som ikke ligefrem oversvømmer markedet...

hilsen ole

Fra : Morgan Jones

Dato : 09-11-05 06:05

> Ja, 1 år på bagen og 60.000 km skræmmer ikke mig når vi snakker MB. Så det
> var da en oplagt mulighed. Så er det bare at finde den rette farve og det
> rette udstyr, i en model som ikke ligefrem oversvømmer markedet...

Udtstyret er ret nemt da det stort set alt sammen kan eftermonteres i
tyskland. Jeg er ikke normalt super spare-ivrig - men når man ser hvad MB
grej koster dernede (incl montering!) får man lige lyst til at besøge
Puttgarden.

Morgan :)

Fra : TDN

Dato : 08-11-05 06:51

> [...]
> Alfa Romeo. Audi A4/A6 synes jeg simpelthen ikke kører godt (de hopper og
> nikker hen over vejen ved ujævnheder), men det er blot min personlige

Hvorfor ikke presse citronen og vælge en SLK 200K til 715.000 eller CLK 200K
til 777.000, de er da noget sjovere og risikoen for at blive forvekslet med
en Taxa er noget mindre....

Mvh
Thomas

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-11-05 22:48

TDN wrote:
> Hvorfor ikke presse citronen og vælge en SLK 200K til 715.000 eller
> CLK 200K til 777.000, de er da noget sjovere og risikoen for at blive
> forvekslet med en Taxa er noget mindre....

Jeg er nu ligeglad med "taxa-faktoren" - jeg vil bare have en ordentlig
vogn! hehe
Men jeg skal bruge LIDT mere plads end i SLK og CLK. Bagsædet i sidstnævnte
er jo.. tja uindtageligt?
Men enig, det er flotte biler. Men jeg vil nu bare gerne have en almindelig
personbil med lidt kvalitet bag, og som jeg har fornøjelse af at køre i. I
Tyskland ville jeg jo slet ikke kunne komme uden om en C-klasse (eller
E-klasse for den sags skyld. Den er dog så stor at det begyndet at blive
unødvendigt).

hilsen ole

Fra : PMH

Dato : 08-11-05 08:54

> [...]

og
> nikker hen over vejen ved ujævnheder), men det er blot min personlige

Hej.. Jeg ville nok også vælge Merceren.. men men..

Jeg ville heller ikke udelukke denne Chrysler 300..
Den er bare for fed.. Og så er det jo ikke en bil man ser
i gadebilledet hver dag.. Den eneste jeg har set som har bilen
er Casper Christensen..

Jeg ved ikke hvordan den kører, men jeg er sikker at hvis den
kører som Chrysler "plejer" at gøre, så er det "ikke så ringe endda"
Synes den er total fed at se på..

http://www.chrysler.dk/vehicles/300_C/

Mvh
PMH

Fra : Non-Desperado

Dato : 08-11-05 16:42

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev:

>Jeg ville heller ikke udelukke denne Chrysler 300..
>Den er bare for fed.. Og så er det jo ikke en bil man ser
>i gadebilledet hver dag.. Den eneste jeg har set som har bilen
>er Casper Christensen..

Casper C. ?
Ja,så er der med 100% garanti dømt morfar, kiksekage og
kompostkværn.
Den mand er jo blevet Otto Leisner over night (sorry, Otto).

Er der ikke noget med at Chrysleren er bygget på
Mercedes-platform, eller er det kun Crossfire, det gælder ?

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-11-05 17:33

Non-Desperado
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev....

> Er der ikke noget med at Chrysleren er bygget på
> Mercedes-platform, eller er det kun Crossfire, det gælder ?

300C har lånt visse komponenter fra Mercedes E-klassen, f.eks. dele
af undervognen. Men "dele platform" gør de ikke.

Fra : PMH

Dato : 08-11-05 20:30

skrev i en meddelelse news:5jh1n1djb8r6l8551b36ag9ptqgiis1qce@4ax.com...

> [...]
> kompostkværn.
> Den mand er jo blevet Otto Leisner over night (sorry, Otto).

Det har vel ikke noget med bilen at gøre..!!!

Jeg fremhævede blot at det ikke er en bil man typisk ser i
gadebilledet, og at jeg aldrig har set andre end Casper C.
i denne model..
Men bilen ser super fed ud efter min mening, og at den
lugter lidt af mercer gør absolut heller ikke noget..

PMH

Fra : Morgan Jones

Dato : 08-11-05 18:38

> Jeg ville heller ikke udelukke denne Chrysler 300..
> Den er bare for fed.. Og så er det jo ikke en bil man ser
> i gadebilledet hver dag.. Den eneste jeg har set som har bilen
> er Casper Christensen..

Der er en del af dem. Jeg har set 2 forskellige sølvmetal (den ene en HEMI -
og en sort nede ved det lokale supermarked, - De er cool)

Morgan

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-11-05 22:54

PMH wrote:
> Hej.. Jeg ville nok også vælge Merceren.. men men..

Ja, det er en fin "lille" bil

> Jeg ville heller ikke udelukke denne Chrysler 300..
> Den er bare for fed.. Og så er det jo ikke en bil man ser
> i gadebilledet hver dag.. Den eneste jeg har set som har bilen
> er Casper Christensen..

Enig, den er flot. Men også lidt amerikansk vulgær - dog på den fede måde,
hvis man kan sige det sådan.
En mere almindelig hverdags-personbil ville dog være at foretrække. Jeg
synes den virker lidt for... overflødig stor. Jeg så i TopGear (tror jeg det
var), at interiøret var en skandale. Når man trykker på midterkonsollens
plastik, så giver det efter i flere cm. Det har ikke noget med sikkerhed at
gøre, det er for tyndt og billigt plastik.
Og så mener jeg de sagde, at bilen faktisk ikke kører særlig godt. Vist nok
et dårligt kompromis mellem komfort og sport. Ligesom Crossfire der aldrig
falder til ro under kørslen. Urolig og hoppende hele tiden.

hilsen ole

Fra : PMH

Dato : 09-11-05 07:50

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asdfjalsdjfa.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og så mener jeg de sagde, at bilen faktisk ikke kører særlig godt. Vist
> nok et dårligt kompromis mellem komfort og sport.

hehe.. jeg mener at kunne huske at jeg så programmet på BBC, men
jeg kan ikke huske specifikt hvad deres konklusion blev af bilen..
Men de plejer at være temmelig grundige de gutter.. Og man må sige
at bilerne bliver testede til det yderste.. Her tænker jeg på "The Stig"

Held og lykke med din nye Mercer

Kender du iøvrigt denne Mercedes side, (det gør du nok)
hvor der bare står ALT om de forskellige modeller og årgange..
http://www.mercefreaken.com/

Mvh
PMH

Fra : Martin Kiefer

Dato : 13-11-05 09:46

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> Kender du iøvrigt denne Mercedes side, (det gør du nok)
> hvor der bare står ALT om de forskellige modeller og årgange..
> http://www.mercefreaken.com/

Og hvis man kan lidt tysk er denne side faktisk endnu bedre:
http://www.jesmb.de/indexie.htm

Martin Kiefer

Fra : Henrik B.

Dato : 08-11-05 11:42

> [...]

> for den lidt tilbagelænede "blød hat" kørestil som disse biler indbyder
> til (verdens bedste aut.gear og sofasæder og et styretøj så "præcis" som

Ét godt alternativ kunne være:
http://www.saab.dk/main/DK/dk/model/95/techspecs.shtml#position4

Hèr får du mere plads og udstyr. Samt en noget mere kraftfuld motor. Den nye
2006-model er kommet. Den findes i en "Drivers Edition", hvor du får
el-læder, klima m.m. med i prisen.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-11-05 22:56

Henrik B. wrote:
> [...]
> Den nye 2006-model er kommet. Den findes i en "Drivers Edition", hvor
> du får el-læder, klima m.m. med i prisen.

Det er noteret. Den skal da prøves. Tak.

hilsen ole

Fra : Christensen

Dato : 08-11-05 15:34

> BMW er vist for sportslige hvad angår sæder og undervogn.

"vist"? - har du prøvet? Jeg mener seriøst du gør dig en bjørnetjeneste hvis
du ikke prøver den nye 325i E90. Du kan jo bare lade være med at få
sportssæder i og sætte 18" hjul på sammen med en M-undervogn. (tilbagelænet
sofastil eller ej - BMWs sportssæder er ganske enkelt suveræne, IMO)

Man kan diskutere bekvemmeligheden af de nye "run-flat" dæk, men det er en
lille ting.

Automatgearet i en ny(ere) bimmer mener jeg også er mindst ligeså godt som i
en Mercedes. Dertil kommer at du får en skæppeskøn motor - der kan mercedes
ikke være med i den klasse, IMHO.

Giv den en chancen - på den anden side kan det jo godt være det ikke siger
dig noget hvis Audien ikke gør - men den motor...hmmmmmmm.....

/f christensen
320d Touring '02

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-11-05 23:04

Christensen wrote:
> [...]
> lade være med at få sportssæder i og sætte 18" hjul på sammen med en
> M-undervogn. (tilbagelænet sofastil eller ej - BMWs sportssæder er

Nej, jeg har faktisk ikke prøvet at sidde i den ny 3-serie endnu. Men
tidligere har BMW's sæder ikke lige været min kop te. Helt tilbage fra 1990
og 5-serien synes jeg at de er for hårde og stive. Og den type person er jeg
ikke Jeg skal ha' lidt mere sofa over sæderne hehe Men derud over sidder
man muligvis bedre i en BMW efter at have kørt det halve europa tyndt, men
jeg tilbringer ikke mere end sammenlagt gns. 1 time i min bil hver dag...

> Man kan diskutere bekvemmeligheden af de nye "run-flat" dæk, men det
> er en lille ting.

Det bliver nok heller aldrig min kop te. Alt hvad der forringer komforten
foragter jeg hehe
Så hellere skifte hjul. Men i et sikkerhedsøjemed er run-flat dækkene
sikkert gode, men man kan jo også få dæktryks-alarm.

> Automatgearet i en ny(ere) bimmer mener jeg også er mindst ligeså
> godt som i en Mercedes. Dertil kommer at du får en skæppeskøn motor -
> der kan mercedes ikke være med i den klasse, IMHO.

Ja BMW's motorer overgår nok MB's i gangkultur og omdrejningsvillighed osv.
Men jeg går efter "hele pakken", og ikke kun en lækker motor. Jeg tror BMW
satser på en anden kundegruppe end MB. Og forresten så har de 4-cyl. motorer
i C180 og C200 også ballanceaksler

> Giv den en chancen

I will.

hilsen ole

Fra : Christensen

Dato : 09-11-05 06:48

> [...]
> tror BMW satser på en anden kundegruppe end MB. Og forresten så har de
> 4-cyl. motorer i C180 og C200 også ballanceaksler

Men pointen er netop at i 325'eren får du en 6-cylinderet perle - vel
omtrent til samme pris som den mercedes du har kig på? (har ikke tjekket
priser - men 600k lyder rimeligt)

Men godt ord igen - hvis E39'eren ikke var din kop the....så
æhhhh...jaaa....errr....ved jeg ikke lige hvad vi skal gøre med dig. Uanset
synes jeg da du skal tage dig en tur i en 325i aut. E90.

God fornøjelse.

/f christensen
320d Touring

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-11-05 17:50

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asjdhfajklsdhgjk.dk> skrev....

> Så nu har jeg gået og overvejet et købe af en ny
> Mercedes-Benz C 200 Kompressor Sedan aut. Classic. Den kan nok
> presses ned til 630-640.000 kr.

Jeg ville ihvertfald overveje en C230 aut.

Bortset fra flere heste osv., så er der 2 store fordele fremfor C200
modellen:

1) En spritny 2.5 liters 6 cylindret motor.

2) Et spritnyt meget rost 7-trins automatgear.

Jeg mener, hvem gider køre 4-cylindret når der står næsten 3/4 mill
på prisskiltet?

Fra : Morgan Jones

Dato : 08-11-05 18:39

Enig. Man skal op i 6 ben. Eller få en god rabat på den lille C180K.

Morgan

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-11-05 23:11

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
> 2) Et spritnyt meget rost 7-trins automatgear.
> Jeg mener, hvem gider køre 4-cylindret når der står næsten 3/4 mill

Ja, du har selvfølgelig et godt argument der. Jeg ville egentlig bare have
en hverdagsbil der kunne holde i mange år og som giver ejerglæde, og jeg
tænkte et 163 HK og 240 Nm var nok i C200K.
9,1 sek fra 0-100 og 235 km/t på toppen.
Men en V6'er passer perfekt i sådan en vogn, enig. Jeg har en defenssiv og
afslappet kørestil, og muligvis er en V6'er fråds på den konto. Den er jo
kun marginalt hurtigere end C200. Men derimod MEGET mere tørstig i praktis.
De 6-cyl. drikker altså rigtig meget ved bykørsel (som jeg oftest kører i).
Og så kan en C200 vel chiptunes lidt? Den har jo kompressor.

hilsen ole

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-11-05 23:33

> [...]

> afslappet kørestil, og muligvis er en V6'er fråds på den konto.
> Den er jo kun marginalt hurtigere end C200. Men derimod MEGET

Hvis det er en afgørende faktor, så bør du nok istedet kigge på en
C220 CDI.

> Og så kan en C200 vel chiptunes lidt? Den har jo kompressor.

Det kan den da. C230 forgængeren var jo i princippet magen til C200K,
blot chippet til flere hk. Men de flere hk var ikke min pointe. Det
var motor og gearkasse. M-B's nye 7-trins automatgear bliver rost til
skyerne de fleste steder. Især ved bykørsel. Men det fås altså ikke
sammen med de 4-cylindrede modeller.

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 09-11-05 22:54

> [...]
nikker
> hen over vejen ved ujævnheder), men det er blot min personlige oplevelse

Jeg har en A4 2,5 TDI med automatgear (multitronic). Jeg synes den kører
langt bedre end forventet (firmabil, så jeg kunne ikke vælge mærke selv).
Især engelske bilblade klager over at den ikke er sportslig nok i styringen.
Jeg synes den ligger perfekt på vejen. Nu bruger jeg den mest til
motorvejskørsel hvilket selvf. stiller andre krav en snørklede B-veje.

Multitronic kræver en anelse tilvænning. Idag synes jeg dog det er perfekt.
Ingen hakken ved gearskift.

Det væsentligste minus ved A4 er, at der er ingen plads ved bagsædet.

Henrik