Privat kørsel i gulplade bil (momsfri)
Fra : Bjarke

Dato : 07-11-05 19:43

Hejsa

Hvad er "straffen" for at køre en gulplade bil der ikke er betalt moms af
til privat kørsel?

Der skal (går jeg ud fra) selvfølgelig betales momsen, men hvad er der som
ekstra straf i form af bøde eller lignende?

/Bjarke

Fra : Leonard

Dato : 07-11-05 19:55

"Bjarke" <bjarkespamme@bekhojspamme.dk> wrote:

>Der skal (går jeg ud fra) selvfølgelig betales momsen, men hvad er der som
>ekstra straf i form af bøde eller lignende?

SKAT (det der før hed Told & Skat) er kendt for at udskrive bøder på
det dobbelte af det undragede beløb, så jeg ville forvente en bøde på
det dobbelte af momsen plus at momsen selvfølgelig skal betales.
Dertil kommer jo nok en kritisk gennemgang af resten af regnskaberne i
det firma, der må stå som ejer af bilen - og det kan jo nemt blive
meget værre, måske ikke i form af fundne ureglemæssigheder, men bare
arbejdet med at fodre oplysninger i sådan en undersøgelse.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Henning

Dato : 07-11-05 22:25

On Mon, 07 Nov 2005 19:55:25 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>SKAT (det der før hed Told & Skat) er kendt for at udskrive bøder på
>det dobbelte af det undragede beløb, så jeg ville forvente en bøde på
>det dobbelte af momsen plus at momsen selvfølgelig skal betales.

Dobbelt bøde til firmaet, der udlåner bilen.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-11-05 00:23

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Dobbelt bøde til firmaet, der udlåner bilen.

Har for noget tid siden hørt, at de kræver momsen + bøde for ALLE bilerne i
firmaet.

Så hvis der er flere momsfri biler i foretagendet, så tæller taxameteret
hurtigt.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-11-05 00:49

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev >
> [...]
> firmaet.
>
> Så hvis der er flere momsfri biler i foretagendet, så tæller taxameteret

Der kommer vel også det ind i det, at der er afholdt fradragsberettigede
udgifter til et uberettiget formål?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-11-05 09:13

> Der kommer vel også det ind i det, at der er afholdt fradragsberettigede
> udgifter til et uberettiget formål?

Kort sagt:
Det kan ikke anbefales.

--