|
| Hyosung Fra : Lars Nielsen |
Dato : 08-11-05 21:46 |
|
Jeg har set reklamer for
http://www.hyosungmotors.co.kr/english/e_main_index.htm men er i tvivl om
sikkerheden ved sådan nogle "ukendte" cykler. Er der nogen der har prøvet
en eller er ejer af en. Jeg tænker hovedsageæligt på gt650s og gv650.
Prisen ligger jo på 100.000 for ny af.
Lars
| |
[6705] Jesper Sørens~ (08-11-2005)
| Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~ |
Dato : 08-11-05 22:47 |
|
"Lars Nielsen" <lars@feffe.dk> skrev i en meddelelse
news:dkr2qf$nu5$1@abbeden.bunk.cc...
> Jeg har set reklamer for
> http://www.hyosungmotors.co.kr/english/e_main_index.htm men er i tvivl om
> sikkerheden ved sådan nogle "ukendte" cykler. Er der nogen der har prøvet
> en eller er ejer af en. Jeg tænker hovedsageæligt på gt650s og gv650.
> Prisen ligger jo på 100.000 for ny af.
Hvilket du også kan få en Suzuki SV1000 for .. eller en Suzuki SV650 S til
98.995,-
og nu er der jo ret stor stilmæssig forskel på GT650 og GV650 ..
Hvis der går noget i stykker på en Hyosung har jeg fået fortalt af en som
har prøvet det at man nemt kan komme til at vente 1 måned på stumper fra
Korea...
--
/J
Suzuki SV 1000 K4
dfmc.dk/853
| |
Anders Majland (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 10-11-05 18:00 |
|
> Hvis der går noget i stykker på en Hyosung har jeg fået fortalt af en som
> har prøvet det at man nemt kan komme til at vente 1 måned på stumper fra
> Korea...
Så det er ligesom at have en Aprilia ...
(Håber at TMP er blevet bedre - det er et par år siden jeg oplevede
problemerne. Som f.eks 6 uger på at blinklys)
| |
Janner (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Janner |
Dato : 10-11-05 19:09 |
| | |
Ukendt (11-11-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-11-05 23:04 |
|
"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:43737c9c$0$99987$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hvis der går noget i stykker på en Hyosung har jeg fået fortalt af en som
>> har prøvet det at man nemt kan komme til at vente 1 måned på stumper fra
>> Korea...
>
> Så det er ligesom at have en Aprilia ...
> (Håber at TMP er blevet bedre - det er et par år siden jeg oplevede
> problemerne. Som f.eks 6 uger på at blinklys)
Ventede 7 måneder på et speedometer til en Guzzi !
TMP stinker !..............
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
K1200RS '99
DMCN#819 http://www.dfmc.dk/?id=66
| |
Jesper Pedersen (09-11-2005)
| Kommentar Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 09-11-05 20:53 |
|
Lars Nielsen wrote:
> Jeg har set reklamer for
> http://www.hyosungmotors.co.kr/english/e_main_index.htm men er i tvivl om
> sikkerheden ved sådan nogle "ukendte" cykler. Er der nogen der har prøvet
> en eller er ejer af en. Jeg tænker hovedsageæligt på gt650s og gv650.
> Prisen ligger jo på 100.000 for ny af.
GT650s koster kun 83.000,- og uden kåbe koster den 60.000,-
Nu er det jo kun i DK at mærket er nyt. Har kørt i andre europæiske lande
i et par år ekstra.
04 modellen (Comet) blev kritiseret for at have dårlige bremser og en
dårlig forgaffel. På 05 modellen skulle det være i orden.
Har prøvet både en GT650 og en SV650, og jeg syntes koreaneren er noget
stærkere. Motoren trækker mere end på SV650, så i min verden er der ikke
noget galt i at vælge en Hyosung. Dog skal man være opmærksom på om der
bliver dannet rust i svejsningerne på stellet. Har set det på en 04 model.
Desuden er afskrivningen også større på en hyosung end på en SV650. Der
bliver stadig skævet mistroisk til koreaneren. Nok forde den "den bare er
en kopi af en SV..."
Men prøv dem begge, og tag den du syntes bedst om.
/
Jesper
| |
[6705] Jesper Sørens~ (10-11-2005)
| Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~ |
Dato : 10-11-05 00:18 |
|
"Jesper Pedersen" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:dktk3o$8q5$1@abbeden.bunk.cc...
> GT650s koster kun 83.000,- og uden kåbe koster den 60.000,-
Mere korrekt så er priserne 82.900,- + lev. for en GT 650 S og 65.550,- +
lev. for en GT 650 !
Yderligere så koster en GT 650 R 85.900,- + lev. hvilket fremgår af den
danske importørs hjemmeside:
http://www.unicparts.dk/page.asp?id=38
Her fremgår det også at GV 650 koster 99.900,- + lev. hvilket må siges at
være så tæt på 100.000,- som det næsten bliver
> 04 modellen (Comet) blev kritiseret for at have dårlige bremser og en
> dårlig forgaffel. På 05 modellen skulle det være i orden.
Ja, men tror du bare sådan uden videre på det ?
> Har prøvet både en GT650 og en SV650, og jeg syntes koreaneren er noget
> stærkere. Motoren trækker mere end på SV650
Ja, men den har også 7 / 9 HK ekstra på papieret og det er alligevel knap
10% / 13% ekstra i forhold til SV'erens 70 / 72 HK .. ergo er det ikke så
sært !!!
Hvis man mangler effekt så koster en SV 1000 kun 11.000,- ekstra ift. en SV
650 og det er de billigste HK man finder !!! Kun 230,- per HK !!!
> Desuden er afskrivningen også større på en hyosung end på en SV650. Der
> bliver stadig skævet mistroisk til koreaneren. Nok forde den "den bare er
> en kopi af en SV..."
Det må man forvente og da økonomi som oftest også er en god del af et MC køb
så har det også noget at skulle have sagt .. hos nogen mere end hos andre
At jeg selv kører SV kan ikke komme som nogen overraskelse men jeg er stadig
af den holdning at Hyosung er noget man skal holde sig fra !
--
/J
Suzuki SV 1000 K4
dfmc.dk/853
10.000 sjove km
http://otiss.homepage.dk/10000km.jpg
| |
Janner (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Janner |
Dato : 10-11-05 09:39 |
|
Ja hellere være en original end en dårlig kopi, den gamle Hoysoung bremsede
og styrede ihvertfald som en pose kartofler ....... Gear skiftet var til
lukke op og S#### i , motoren virkede ok sprød. Men så til finishen uha uha
så hellere en SV'er. Maling på stellet samt fælge er yderst tvivlsom,
gensalgs værdien vil nok også være tvivlsom .... Ja jeg vilge vælge noget
andet !
Så er der prestigen omkring mærket ....... Ja her kan man sige meget jo *GG*
Selv kører jeg skoda når vejret er dårligt her er der også et eller andet
der er fast brændt til folks hjerner ?? Skoda er Skoda ja det troede jeg
også indtil jeg fik øjnene op for hvor dejlig en bil det er ... Eneste minus
er at man er tvangs indlagt til til se på det grimme Skoda logo der ligner
en grøn PIK med vinger lige der midt på rattet.
Om man så kan overføre det til Hoysoung .. Ja det er nok et mærke vi skal
vende os til, men indtil de har bevist at de godt kan lave motorcykler der
styrer godt og af super kvalitet så tror jeg man skal træde varsomt .. Den
skal jo sælges igen på et tidspunkt og tror sgu ikke lige det er den bedste
pris man får for den hvis man bytter den ind til en anden japansk mærkevare
mc.
En anden ting med sådan en Hoysoung er at der ikke bliver lavet gejl +
ekstra udstyr til den, vil man f.eks. ha' et DB glas ?? Nææh det kan man
ikke ... Nææh nej køb hellere en Sukki
--
Hygge
Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18283
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/
| |
Jesper Pedersen (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 10-11-05 12:10 |
|
Janner wrote:
> Ja hellere være en original end en dårlig kopi
Jamen der er mange der vælger kopi'er frem for originalen. En SV650 er jo
også "kun" en kopi af en anden MC...
/
Jesper
| |
[6705] Jesper Sørens~ (10-11-2005)
| Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~ |
Dato : 10-11-05 23:48 |
|
"Jesper Pedersen" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:dkv9q5$tfu$1@abbeden.bunk.cc...
>> Ja hellere være en original end en dårlig kopi
>
> Jamen der er mange der vælger kopi'er frem for originalen. En SV650 er jo
> også "kun" en kopi af en anden MC...
Dvs fordi at Honda lavede en basis bike V2'er tilbage i midt firserne så har
de for al fremtid patent på basis bike V2'er ??
Eller skal vi endnu længere tilbage ?
Harley lavede tilbage i 1920'erne en 730ccm basisbike V2'er, er det den du
mener at SV'eren kopierer ???
--
/J
Suzuki SV 1000 K4
dfmc.dk/853
10.000 sjove km
http://otiss.homepage.dk/10000km.jpg
| |
Anders Majland (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 10-11-05 18:04 |
|
> Eneste minus er at man er tvangs indlagt til til se på det grimme Skoda
> logo der ligner en grøn PIK med vinger lige der midt på rattet.
Så prøv at holde øjnene på vejen istedet - det har hjulpet for mig
Men ellers så er det bare en klistermærkat der kan flåes af og erstattes af
et andet fra samme koncern...
/A
| |
Janner (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Janner |
Dato : 10-11-05 19:09 |
|
> Men ellers så er det bare en klistermærkat der kan flåes af og erstattes
> af
> et andet fra samme koncern...
JA he he men hvor plat ville det ikke lige være at montere et vw logo ....
nej den grønne pik med vinger skal man lære elske
| |
Torben Scheel (11-11-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 11-11-05 09:54 |
|
Janner wrote:
>>Men ellers så er det bare en klistermærkat der kan flåes af og erstattes
>>af
>>et andet fra samme koncern...
>
>
>
> JA he he men hvor plat ville det ikke lige være at montere et vw logo ....
> nej den grønne pik med vinger skal man lære elske
>
Passer den på en Honda?
--
vh
Torben
| |
"J.C.Kløve" (12-11-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 12-11-05 08:48 |
|
Janner wrote:
> Ja hellere være en original end en dårlig kopi, den gamle Hoysoung bremsede
> og styrede ihvertfald som en pose kartofler ....... Gear skiftet var til
> lukke op og S#### i , motoren virkede ok sprød. Men så til finishen uha uha
> så hellere en SV'er. Maling på stellet samt fælge er yderst tvivlsom,
> gensalgs værdien vil nok også være tvivlsom .... Ja jeg vilge vælge noget
> andet !
>
> Så er der prestigen omkring mærket ....... Ja her kan man sige meget jo *GG*
> Selv kører jeg skoda når vejret er dårligt her er der også et eller andet
> der er fast brændt til folks hjerner ?? Skoda er Skoda ja det troede jeg
> også indtil jeg fik øjnene op for hvor dejlig en bil det er ... Eneste minus
> er at man er tvangs indlagt til til se på det grimme Skoda logo der ligner
> en grøn PIK med vinger lige der midt på rattet.
>
> Om man så kan overføre det til Hoysoung .. Ja det er nok et mærke vi skal
> vende os til, men indtil de har bevist at de godt kan lave motorcykler der
> styrer godt og af super kvalitet så tror jeg man skal træde varsomt .. Den
> skal jo sælges igen på et tidspunkt og tror sgu ikke lige det er den bedste
> pris man får for den hvis man bytter den ind til en anden japansk mærkevare
> mc.
>
> En anden ting med sådan en Hoysoung er at der ikke bliver lavet gejl +
> ekstra udstyr til den, vil man f.eks. ha' et DB glas ?? Nææh det kan man
> ikke ... Nææh nej køb hellere en Sukki
Holder den i dag?
Efter VW købte skidtet, er det jo netop _ikke_ længere en billig kopi af
noget som helst...., hvad koster en sådan svend i dag? 250-300K ??
--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*
| |
Ukendt (12-11-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-11-05 11:16 |
|
J.C.Kløve skrev i meddelelsen
<43759e4d$0$1812$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>Holder den i dag?
>Efter VW købte skidtet, er det jo netop _ikke_ længere en billig kopi af
>noget som helst...., hvad koster en sådan svend i dag? 250-300K ??
Skoda var i oprindelig form ikke kopi af nogetsomhelst. Det er i
hækmotorversionen en samling af egenartede løsninger på godt og ondt, sjovt
nok med en meget høj driftsikkerhed, (meget højere end den Opel, VW, og
Jaguar jeg har haft fornøjelsen af at eje).
Idag er Skoda originalen, eller kopien, alt efter hvor koncernen vælger at
udvikle, (Skoda favorit motor i Polo eksempelvis), Sjovt nok virker det
stadig som om Skodaen tar' teten på driftssikkerhed.
mvh
Orla
| |
Armand (13-11-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-11-05 00:46 |
|
Orla Pedersen wrote:
>
> Idag er Skoda originalen, eller kopien, alt efter hvor koncernen vælger at
> udvikle, (Skoda favorit motor i Polo eksempelvis), Sjovt nok virker det
> stadig som om Skodaen tar' teten på driftssikkerhed.
Nu er lige netop VW jo også faldet godt af på den i de senere år :-|
Som jeg opfatter det forstærkes den kendsgerning af at det for mange i
VW-DK alligevel er utænkeligt at et af eres produkter fejler
--
Armand.
| |
Jesper Pedersen (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 10-11-05 12:08 |
|
[6705] Jesper Sørensen wrote:
> "Jesper Pedersen" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:dktk3o$8q5$1@abbeden.bunk.cc...
>> GT650s koster kun 83.000,- og uden kåbe koster den 60.000,-
> Mere korrekt så er priserne 82.900,- + lev. for en GT 650 S og 65.550,- +
> lev. for en GT 650 !
Jamen så køber man da bare sin GT650 hos bikes-and-parts for de 59.900,-
plus levering...
> Her fremgår det også at GV 650 koster 99.900,- + lev. hvilket må siges at
> være så tæt på 100.000,- som det næsten bliver
Den er jo heller ikke en kopi af en SV'er, men nærmere af en V-Rod...
>> 04 modellen (Comet) blev kritiseret for at have dårlige bremser og en
>> dårlig forgaffel. På 05 modellen skulle det være i orden.
> Ja, men tror du bare sådan uden videre på det ?
Tjaee, Stephans MC fejlede intet på det punkt...
>> Har prøvet både en GT650 og en SV650, og jeg syntes koreaneren er noget
>> stærkere. Motoren trækker mere end på SV650
> Ja, men den har også 7 / 9 HK ekstra på papieret og det er alligevel knap
> 10% / 13% ekstra i forhold til SV'erens 70 / 72 HK .. ergo er det ikke så
> sært !!!
På baghjulet har den nu ikke mere end en SV650. Mange af de SV'er jeg er
stødt på har haft ca 70Hk på baghjulet. Hk betyder intet på en V2'er, det
er momentet der gør den sjov
> At jeg selv kører SV kan ikke komme som nogen overraskelse men jeg er stadig
> af den holdning at Hyosung er noget man skal holde sig fra !
Jamen jeg er jo enig. Suzuki har jo ydet teknisk kompetence til Hyosung
siden 1979 så man kan jo ikke forvente noget godt
/
Jesper
| |
Henrik Nielsen (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 10-11-05 13:30 |
|
"Hk betyder intet på en V2'er, det er momentet der gør den sjov"
Jeg henter lige nogle popcorn.....
Det har vist været oppe at vende nogle gange... :-/
Check evt. bl.a. Orla's hjemmeside, og du få svært ved at se forskel på R4
og V2.... ofte ligger R4 vist højest !!
--
Mvh.
Henrik
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Orla Pedersen (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 10-11-05 14:01 |
|
Henrik Nielsen wrote:
> "Hk betyder intet på en V2'er, det er momentet der gør den sjov"
> Jeg henter lige nogle popcorn.....
> Det har vist været oppe at vende nogle gange... :-/
> Check evt. bl.a. Orla's hjemmeside, og du få svært ved at se forskel på R4
> og V2.... ofte ligger R4 vist højest !!
Naije, ikke endnu, det er alt for tidligt at bringe fakta ind i billedet.
I øvrigt har jeg ikke min reklameaftale for min side på plads endnu ;-D
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Orla Pedersen (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 10-11-05 14:01 |
|
Henrik Nielsen wrote:
> "Hk betyder intet på en V2'er, det er momentet der gør den sjov"
> Jeg henter lige nogle popcorn.....
> Det har vist været oppe at vende nogle gange... :-/
> Check evt. bl.a. Orla's hjemmeside, og du få svært ved at se forskel på R4
> og V2.... ofte ligger R4 vist højest !!
Naije, ikke endnu, det er alt for tidligt at bringe fakta ind i billedet.
I øvrigt har jeg ikke min reklameaftale for min side på plads endnu ;-D
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Moller (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 10-11-05 20:47 |
|
Jesper Pedersen wrote:
> På baghjulet har den nu ikke mere end en SV650. Mange af de SV'er jeg er
> stødt på har haft ca 70Hk på baghjulet. Hk betyder intet på en V2'er,
> det er momentet der gør den sjov
Hmmm, en SV650 har da narda moment, så det må betyde du syntes en SV
ikke er sjov :) og så har den et effekt område som en 2 takter, hvis man
ser bort fra at man ikke mærker det på samme måde når det slår ind.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Jesper Pedersen (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 10-11-05 21:34 |
|
Moller wrote:
> Jesper Pedersen wrote:
>> På baghjulet har den nu ikke mere end en SV650. Mange af de SV'er jeg er
>> stødt på har haft ca 70Hk på baghjulet. Hk betyder intet på en V2'er,
>> det er momentet der gør den sjov
> Hmmm, en SV650 har da narda moment, så det må betyde du syntes en SV
> ikke er sjov :) og så har den et effekt område som en 2 takter, hvis man
> ser bort fra at man ikke mærker det på samme måde når det slår ind.
Nemlig, der har aldrig været et særligt stort smil i hjelmen når jeg har
kørt på en SV650
Hyosung'en trækker derimod mine arme noget længere end hvad en SV'er kan.
Det er der forskellen på moment ligger
/
Jesper
| |
[6705] Jesper Sørens~ (10-11-2005)
| Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~ |
Dato : 10-11-05 23:35 |
|
"Jesper Pedersen" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:dkv9m7$t6e$1@abbeden.bunk.cc...
> Jamen så køber man da bare sin GT650 hos bikes-and-parts for de 59.900,-
> plus levering...
Da må jeg så trække mine ord i mig igen, havde ikke bemærket at
Bikes-and-Parts har dem til 59.900,- + lev.
--
/J
Suzuki SV 1000 K4
dfmc.dk/853
10.000 sjove km
http://otiss.homepage.dk/10000km.jpg
| |
Moller (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 10-11-05 23:59 |
|
[6705] Jesper Sørensen wrote:
> "Jesper Pedersen" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:dkv9m7$t6e$1@abbeden.bunk.cc...
>> Jamen så køber man da bare sin GT650 hos bikes-and-parts for de 59.900,-
>> plus levering...
>
> Da må jeg så trække mine ord i mig igen, havde ikke bemærket at
> Bikes-and-Parts har dem til 59.900,- + lev.
Der gik rygter blandt nogen forhandlere om at importøren ville skaffe
nogen af den billige model hjem, så de ku sælges for ca. 5000Kr. mere
end en ny GS500E, men det blev trukket tilbage da, det ville gi for
meget brok fra købere som havde givet det mere for dem allerede, så man
valgte ikke at sætte den så meget ned aligevel. Men vi skal nok kunne se
nogen til foråret til omkring de 50 kilo nogen steder som knald tilbud.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 10-11-05 21:22 |
|
Moller <news@molnit.com> writes:
> Jesper Pedersen wrote:
>
>> På baghjulet har den nu ikke mere end en SV650. Mange af de SV'er
>> jeg er stødt på har haft ca 70Hk på baghjulet. Hk betyder intet på
>> en V2'er, det er momentet der gør den sjov
>
> Hmmm, en SV650 har da narda moment, så det må betyde du syntes
> en SV ikke er sjov :) og så har den et effekt område som en 2 takter,
> hvis man ser bort fra at man ikke mærker det på samme måde når det
> slår ind.
Jeps, skodcykel. Den begynder jo først at trække ved 7.000rpm, og max
er 10.500rpm, dvs at 1/3 af rpm-feltet kan bruges på bane.
Og sæt det så lige i kontrast med min R6'er som er en notorisk række-4
som "ikke har noget moment". Der går det brugbare felt fra 8.000rpm
til 15.500rpm. Det giver et brugbart rpm-felt på næsten 1/2 af
totalområdet.
På den anden side er en SV'er ok på små, tekniske baner. Men den har
*intet* at lave på Anderstorp - det kræver 3 gear blot at komme ned af
den gamle start/mål side, og så skal man 2 gear ned inden svinget =:-|
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
[6705] Jesper Sørens~ (10-11-2005)
| Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~ |
Dato : 10-11-05 23:40 |
|
"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> forvildede sig hen til sit
tastatur og skriblede følgende....
> Jeps, skodcykel. Den begynder jo først at trække ved 7.000rpm, og max
> er 10.500rpm, dvs at 1/3 af rpm-feltet kan bruges på bane.
Nu er det jo heller ikke alle som bruger deres cykel på bane
> Og sæt det så lige i kontrast med min R6'er som er en notorisk række-4
> som "ikke har noget moment". Der går det brugbare felt fra 8.000rpm
> til 15.500rpm. Det giver et brugbart rpm-felt på næsten 1/2 af
> totalområdet.
Hvordan er det lige at du kan sammenligne en 70 HK V2'er med en 120 HK R4'er
???
Er det ikke æbler vs. pærer ??
R6'er er en gadeversion af Yamaha's vildeste banejern og en SV650 er en
basis bike !?
--
/J
Suzuki SV 1000 K4
dfmc.dk/853
10.000 sjove km
http://otiss.homepage.dk/10000km.jpg
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (11-11-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 11-11-05 09:47 |
|
"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> writes:
> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> forvildede sig hen til sit
> tastatur og skriblede følgende....
>
>> Jeps, skodcykel. Den begynder jo først at trække ved 7.000rpm, og max
>> er 10.500rpm, dvs at 1/3 af rpm-feltet kan bruges på bane.
>
> Nu er det jo heller ikke alle som bruger deres cykel på bane
Well, jeg kender en 4-5 stykker der kører på bane med deres SV650'er.
En af mine venner har sågar en uden plader - dvs den kører *kun* på
bane.
>> Og sæt det så lige i kontrast med min R6'er som er en notorisk række-4
>> som "ikke har noget moment". Der går det brugbare felt fra 8.000rpm
>> til 15.500rpm. Det giver et brugbart rpm-felt på næsten 1/2 af
>> totalområdet.
>
> Hvordan er det lige at du kan sammenligne en 70 HK V2'er med en 120 HK R4'er
> ???
> Er det ikke æbler vs. pærer ??
Jeg sammenligner hvor meget af omdrejningsfeltet, som jeg reelt kan
bruge på banen. Det er da æbler vs æbler.
Iøvrigt er 120hk et "guaranteed not to exceed" tal. Min R6 lægger ca
90hk på bænken (bande svovle).
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
Jesper Pedersen (11-11-2005)
| Kommentar Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 11-11-05 23:41 |
|
>> Nu er det jo heller ikke alle som bruger deres cykel på bane
> Well, jeg kender en 4-5 stykker der kører på bane med deres SV650'er.
> En af mine venner har sågar en uden plader - dvs den kører *kun* på
> bane.
Det kan man også med en Hyosung....
http://www.gt650-cup.de/
/
Jesper
| |
Jacob Bunk Nielsen (19-11-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 19-11-05 16:32 |
|
"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> writes:
> Hvis der går noget i stykker på en Hyosung har jeg fået fortalt af en som
> har prøvet det at man nemt kan komme til at vente 1 måned på stumper fra
> Korea...
Det er ligesom ved Suzuki (og sikkert også mange af de andre mærker),
der kommer stumperne jo nok bare ikke fra Korea, så lige præcis det
argument kan man vist ikke bruge mod Hyosung.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
|
|