xpedit.dk
Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 07-11-05 16:41

Hejsa

Jeg søger nogle erfaringer med ovenstående biks

På forhånd tak
Anna
Duc M1000

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 07-11-05 20:21

"Anna Margrethe Andersen" <noname@mail.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg søger nogle erfaringer med ovenstående biks
>
> På forhånd tak
> Anna
> Duc M1000

Hej Anna.

Selv har jeg ikke handlet hos dem, men en af mine venner har købt en BMW
R1150 RT hos dem den 1. oktober i år.
Han har allerede knaldet 3000 km af på den, så vi venter spændt på at finde
ud af, hvordan deres serviceniveau er rent
vedligeholdelses-/værkstedsmæssigt.
Omtalte kammerat oplevede sit besøg hos dem som værende meget professionelt
og behageligt, de er meget servicemindede, og han har et indtryk af at
forretningen er lige så meget hobby som det er forretning, hvilket jo
absolut ikke er skidt hvis folk har hænderne skruet rigtigt på.
Kammeraten ringede 10 minutter før lukketid og ville aftale en prøvetur på
den mc han havde forelsket sig i - han fik at vide at han kunne komme med
det samme, så ville R 1150 RT'eren være klar. Han knaldede 85 km af på den,
blev endnu mere forelsket - og købte den derefter.

Det er mit indtryk at folkene hos Xpedit holder af det de laver og er
dygtige til det, ellers ville de nok heller ikke få banket forretningen op
fra at være en lille "hobbybiks" til at være en af de største (hvis ikke DEN
største danske) BMW-brugtforhandlere uden for BMWs regi, i løbet af hvad jeg
vil betegne som rimeligt kort tid.
Xpedit startede i 1996 som en deltidsforretning, da Jan og Kurt Møberg samt
Rune Bach-Andersen alle havde andet arbejde ved siden af, dengang hed
forretningen K&R Handel.
Forretningen gik så videre som fuldtidsbeskæftigelse for de tre implicerede
i 2004, og blev samtidig omdøbt til Xpedit.
Xpedit har fået solgt deres mc nr. 700 lørdag den 13. august i år, så helt
skidt går det da ikke for dem.
Og får jeg råd til den R65'er/K75RT'er jeg er forelsket i, er Xpedit sgu det
allerførste sted jeg vil kikke efter, om de har sådan en fætter på lager!

Venlig hilsen

Aragorn_DK - nej, jeg har intet med Xpedit at gøre.

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 07-11-05 22:11

Anna Margrethe Andersen skrev:
> Hejsa
>
> Jeg søger nogle erfaringer med ovenstående biks

Thja, første gang jeg kontaktede sendte jeg en mail og
bestilte reservedele for kr. 4.000. Posten kom og smed
pakken. Jeg troede det var efterkrav. Men nej, der lå bare
et girokort i kassen. Så med med tillid de har til kunderne,
den kan du roligt have til dem.

Ib Jakobsen

Fra : Peter

Dato : 07-11-05 23:02

Hej Ib og Aragorn (fin side, du er ved at stable op),

jeg vil tillade mig at spørge jeg to, da jeg gennem et stykke tid her har
fornemmet at I har check på BMW:

Jeg købte for et år siden en ældre Honda og har i år fået MC-kort og
fornemmer at jeg skal "opgraderes" til foråret.
En af mine venner har en BMW R80/7 som han vil sælge til mig for omkring
tkr. 40. Markedet er ikke specielt stort, så jeg har svært ved at vurdere
prisen. Her er lidt flere facts:

1982, km 87.000, hvid med RS-kåbe, originale sidetasker, altid serviceret
hos BMW og i en OK pæn stand.

Jeg tror ikke han han kunne drømme om at snyde mig (og det tror jeg heller
ikke), men ....

Hvad siger I umiddelbart ?

Hilsen Peter

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-11-05 16:52

"Peter" <p_dahlFJERN@SLETtiscali.dk> wrote in message
> [...]
> hos BMW og i en OK pæn stand.
>
> Jeg tror ikke han han kunne drømme om at snyde mig (og det tror jeg heller

Hej Peter.

Jeg vil først og fremmest råde dig til at se dig godt omkring, og se om ikke
du kan finde samme model/årgang på nettet.
Prøv www.xpedit.dk og www.dba.dk, og de andre herinde kan sikkert komme med
flere gode steder at kikke.
Søg på BMW R 80 GS - BMW R80/7 og BMW R 80, tag evt. årstal med, så får du
et indtryk af hvad priserne ligger på.

Umiddelbart vil jeg sige at det lyder som et okay tilbud, men det er svært
at sige noget om, når man ikke har set mc'en, tjekket det mekaniske og
prøvet en tur.
Alliér dig evt. med en kammerat som kender noget til BMWs boksermodeller,
men først og fremmest synes jeg at du skal se dig godt omkring.

Du kan evt. prøve at spørge på BMW-klubbens hjemmeside, de har et udmærket
forum, hvor alle kan spørge om alt muligt mc-relateret.
Der sidder en flok rare mennesker med en masse erfaring, og de deler gerne
med andre.
http://www.bmwmcklub.dk/forum/default.asp

Tak for de pæne ord om min hjemmeside, det er ligesom med BMWs ældre
motorcykler, det går langsomt fremad - men det går!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : lars skar

Dato : 08-11-05 19:40

Aragorn Elessar <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev:

>"Peter" <p_dahlFJERN@SLETtiscali.dk>
>wrote in message
>orldonline.dk...

>Hej Peter.

Der er nok ikke tale om en 80/7 hvis det er en 1982 model. Men
modellerne fra 1981-1984 er faktisk de mest eftertragtede, da de
har fået den "nye" gearkasse og den "nye" kobling, og andre små
forbedringér i forhold til /7 serien og de ikke har
den "firkantede" udformning som modellerne fra 1985 fik.
Prisen synes at være meget rimelig. Jeg har selv haft en 1984
model som jeg fik 85.000 kr. for!
Go ahead and buy!
God fornøjelse!

Hilsen LS.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-11-05 22:25

lars skar (slet KITG6) skrev:

> Der er nok ikke tale om en 80/7 hvis det er en 1982 model.

Det mener jeg nu godt den kan. R80/7 kørte frem til '84.

> modellerne fra 1981-1984 er faktisk de mest eftertragtede, da de
> har fået den "nye" gearkasse og den "nye" kobling,

Men også lettere svinghjul. Det skulle have krævet at man
skulle skifte ned i gear lidt før.

Ib Jakobsen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-11-05 22:28

Peter skrev:

> [...]
> hos BMW og i en OK pæn stand.
>
> Jeg tror ikke han han kunne drømme om at snyde mig (og det tror jeg heller

Slå til. Skulle du fortryde, kan du altid sælge igen. Jeg
startede også på en gammel Honda. Men med BMW'en fik jeg
rigtigt lyst til at køre langt.

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 11:33

"Anna Margrethe Andersen" <noname@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg søger nogle erfaringer med ovenstående biks
>
> På forhånd tak
> Anna
> Duc M1000

Har ikke selv erfaring med biksen.

Men en kammerat købte i foråret en nyere brugt BMW K1200 LT hos dem, han
havde set den på nettet og forelsket sig i den, så han ringede til dem og
sagde at den ville han da gerne købe, om de ikke kunne indregistrere den til
ham, så ville han hente den Weekenden efter, det ver der ikke nogen Problem
i overhovedet, et verbalt håndslag over telefonen, og de indregistrede da
bare en Mc til 275 K til en fremmede mand, da han hentede den forgik
betalingen med dankort, hvad der heller ikke var et problem.

Et par gange igennem sæsonen har han haft et par småting på den, den ene kan
jeg ikke huske, men den anden var at han syntes at visiret på den var blevet
lidt gult i farven, og det syntes han ikke var pænt, han ringede til Xpedit,
og de sendte ham bare et nyt, så han har kun ros tilovers for den biks

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 08-11-05 18:23

Hejsa

Mange tak for alle svarene. Det lyder jo til at være et rigtigt godt
sted at handle.

mvh
Anna

Fra : lars skar

Dato : 08-11-05 19:45

noname@mail.dk (Anna Margrethe Andersen) skrev:
>Hejsa
>
>Jeg søger nogle erfaringer med ovenstående biks
>
>På forhånd tak
>Anna
>Duc M1000

Jeg har haft gode erfaringer med Expedit, men på et tidspunkt
blev de fornærmede over at jeg kunne få stumperne billigere
andre steder, og sendte mig et ikke videre flaterende svar...
Jeg synes i øvrigt ikke at de er specielt billige mere,
sammenholdt med, at BMW's officielle politik med færre
forhandlere, færre led og dermed lavere priser generelt har
sænket priserne.

LS.