Peugeot 605 - gode råd ønskes.
Fra : Thomas Westerberg

Dato : 07-11-05 09:52

Hej her i Gruppen

Jeg står og er ved at købe mig en Peugeot 605 2.0 - har kig på SRi & SLi i
årgange fra 90 - 94

Er der noget man skal være specielt opmærksom på ved disse modeller.
Specielt er der en SRi fra 94 som dog skal synes, men hvad plejer de at
fejle ?
Rust er ikke det store problem, og jeg ved erfaringsmæssig at Peugeot
motorer er slidstærke.

Har haft, 309 - 330.000 km, 405 - 360.000 km og pt 306 208.000 (still
running)

Alle erfaringer ønskes - + bare kom med dem. (køber nok en alligevel)

Mvh

Thomas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-11-05 10:25

Thomas Westerberg wrote:
> [...]
>
> Er der noget man skal være specielt opmærksom på ved disse modeller.
> Specielt er der en SRi fra 94 som dog skal synes, men hvad plejer de at

Olieforbrug
Pakning ved bundkar
Håndbremsen er tit defekt pga. det tåbelige system

> Rust er ikke det store problem, og jeg ved erfaringsmæssig at Peugeot
> motorer er slidstærke.

Vores fik lavet rust et sted, i støddæmpertårnet i batterisiden.

> Alle erfaringer ønskes - + bare kom med dem. (køber nok en alligevel)

Savner stadig vores, men den blev for dyr + den er ikke så praktisk
til stor hund og barnevogn.

Vores var en 2.0i SLi og var fra 1991. Den havde kørt 298.000 km da vi
solgte den og her er den sidste synsrapport jeg kan finde, det er ikke
os der har synet den den gang:

1 1 Til ejeren af Peugeot 605 , reg.nr. XX11111
2 2 Den 3. juli 2003 kl. 13.35 har vi periodesynet Deres køretøj med
følgende resultat:
3 3 Køretøjet er godkendt
4 10 BREMSEKONTROL
5 12 Driftbremse : i orden
6 14 MILJØKONTROL
7 15 Forureningsniveau : i orden

Det må have kostet ham en del penge, men det er en dejlig vogn.

mvh

Christian