brugtbilkøb: Seat Ibiza 1,4 ekstra 1997
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-11-05 23:35

halløj

Det er således at mine forældres bekendte har sådan en spand, om
skulle udskiftet med en ny SEAT, ved ikke hvilken

Bilen skal snart til syn, ejer siger der skal skiftes bræmser. Jeg
spurtge til hvordan styrtøjet har det, hvor ejer svarede der var en
lille anelse slør ved 120km/t men sagde han regnede med det var lidt
skæve skiver der gjorde det?

Jeg har ikke rigtigt kigget på noget andet, men da jeg har en 20årig
Opel Kadett der skal synes, ved jeg ikke helt om jeg vil gøre noget
med den når jeg synes tilbudet på Seat´en lød godt (hvad
bilforhandleren vil give)

Hvad skal jeg kigge efter når jeg kommer ud og kigger på den, og hvad
skal man være opmærksom på sådan en dyt?

Mange tak for jeres svar, Bjarke Hansen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-11-05 00:37

> [...]
>spurtge til hvordan styrtøjet har det, hvor ejer svarede der var en
>lille anelse slør ved 120km/t men sagde han regnede med det var lidt

Pas på, manden aner ikke hvad han taler om!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-05 07:34

> Hvad skal jeg kigge efter når jeg kommer ud og kigger på den, og hvad
> skal man være opmærksom på sådan en dyt?

Rust, rust og rust.

Jeg havde sidste år bestemt mig for at købe sådan en dunk som bil nr. 2. da
den jo er billigere end en tilsvarende Polo.

Samtlige jeg kiggede på var i mere eller mindre angrebet af rust. Et par
enkelt pæne eksemplarer var nymalet, hvilket får en til at tænke: hvorfor.

Jeg endte op mede at købe en Polo 1996 istedet for, da de generelt var i
meget bedre rustmæssig stand, prisen var dog op til 10.000 dyrere for Polo -
men det er mit klare indtryk at en brugt Polo er mere efterspurgt end en
brugt Ibiza.

Og så tror jeg ikke 1,4'eren har servostyring - sådan er det med Polo.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-11-05 16:46

Uffe Ravn skrev:

> Pas på, manden aner ikke hvad han taler om!

Okay men kan du uddybe lidt? Det kan vel også være bærekuglerne? det
er vel heller ikke det sværeste at skifte?

Det kan da være manden ikke ved hvad han snakker om, men den har da
været til servicve mindst 1 gang årligt. Men kan det være noget
komplex galt med bilen da, hvis der er en anelse slør ved bestemt
hastighed?

Fra : alexbo

Dato : 07-11-05 17:23

"Bjarke Hansen" skrev i

> [...]
>været til servicve mindst 1 gang årligt. Men kan det være noget
>komplex galt med bilen da, hvis der er en anelse slør ved bestemt

Nej,
det slør han omtaler er ude tvivl ubalance, at rattet ryster lidt ved 120
km/t, det kan være skiverne men det er mere sandsynligt at hjulene skal
afbalanceres.
Måske trænger den til nye dæk.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-11-05 16:49

Bjarke Hansen skriver:

> [...]
> været til servicve mindst 1 gang årligt. Men kan det være noget
> komplex galt med bilen da, hvis der er en anelse slør ved bestemt

Ratslør har intet med hastighed at gøre !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-11-05 16:50

Claus Petersen (SNABELA) skrev:

> Rust, rust og rust.

Ja okay, men sådan er det vel med alle biler?!

> [...]
> enkelt pæne eksemplarer var nymalet, hvilket får en til at tænke: hvorfor.

Fordi de måske holdte i karport? Men hvor var de angrebet af rust?

> [...]
> men det er mit klare indtryk at en brugt Polo er mere efterspurgt end en

Okay, men nu har jeg mulighed for at få den til godt 20K og det synes
jeg jo er billigt?

> Og så tror jeg ikke 1,4'eren har servostyring - sådan er det med Polo.

Nej det har SEAT´en ikke, men det er jeg nu vandt til med min kadett,
kan da være det er mere behageligt at køre, men ikke noget jeg ser
mig afhængig af.

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-05 18:45

> Ja okay, men sådan er det vel med alle biler?!

Nu sammenligner jeg lige med Polo, og det var generelt i bedre stand, mange
var helt rustfrie trods 10 år på bagen.

> Fordi de måske holdte i karport? Men hvor var de angrebet af rust?

Skæmkanter, døre, paneler, bagsmæk - you name it.

> Okay, men nu har jeg mulighed for at få den til godt 20K og det synes
> jeg jo er billigt?

Det fåes nok ikke billigere.

> Nej det har SEAT´en ikke, men det er jeg nu vandt til med min kadett,
> kan da være det er mere behageligt at køre, men ikke noget jeg ser
> mig afhængig af.

Respekt - du må have store overarme :)

OK! men 185'ere er træls på en bil uden servo, det giver lidt Gnu lugt under
armene når der skal parallel parkeres i en ruf.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-11-05 19:19

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>OK! men 185'ere er træls på en bil uden servo, det giver lidt Gnu lugt under
>armene når der skal parallel parkeres i en ruf.

Syns du ? Jeg kører med 185'ere på rekorden, og den er da let nok at
snurre rattet på (uden servohjælp)

(Man skal bare huske at lade den rulle medens man drejer)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-11-05 16:52

Bjarke Hansen skriver:

> Ja okay, men sådan er det vel med alle biler?!

Nej.

Afleverede en Golf II tidligere på året til en forhandler, den var stort
set rustfri.

> Fordi de måske holdte i karport?

Næppe !
Salgslakering er nok nærmere ordet

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-11-05 19:42

Claus Petersen (SNABELA) skrev:

> Nu sammenligner jeg lige med Polo, og det var generelt i bedre stand, mange
> var helt rustfrie trods 10 år på bagen.
Ja det er jo en god ting

> Skæmkanter, døre, paneler, bagsmæk - you name it.

Jeg ved der er lidt bobler under gummilisten ved vinduet, det er hvad
ejeren har opdaget.

> Det fåes nok ikke billigere.

Det jo det jeg mangler dog lige at sige den har kørt ca. 185.000,
og så kom derlige er par flere spørgsmål, hvad er det man skal
tjekke om dele er skiftet?

Tandrem? Nu er det kun mit 2. bilkøb og har derfor ikke så meget
erfaring kan man sige. så i er en god hjælp

> Respekt - du må have store overarme :)

Ha, tja jeg er da kraftigt bygget

Jeg synes nu godtnok en Volvo 460´er er noget mere tung i det, der er
måske grænsen, det jo en tung vogn at svinge rundt med.

> OK! men 185'ere er træls på en bil uden servo, det giver lidt Gnu lugt under
> armene når der skal parallel parkeres i en ruf.

185´eren???