|
| Yamaha Virago 535 og karburatorsprit Fra : J. Jørgensen |
Dato : 06-11-05 22:24 |
|
Hej i gruppen.
En Yamaha 535 har vel ligeså meget gavn af karburatorsprit som alle andre
Mc'er?
Men det er jo ikke helt så nemt at dosere på grund af den 2 delte
benzintank.
Den eneste korrekte måde er vel at forblande benzinen i en f.eks. 10liter
dunk, men det forekommer lidt besværligt.
Det er vel ikke tilrådeligt at køre uden sprit?
Hvad gør i andre Virago 535 "helårskørere"?
Hilsen
Jørgen
| |
Matthias H Matthiess~ (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Matthias H Matthiess~ |
Dato : 07-11-05 04:52 |
|
"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse
news:af402$436e745e$55daaa7f$23912@nf4.news-service.com...
> Hej i gruppen.
>
> En Yamaha 535 har vel ligeså meget gavn af karburatorsprit som alle andre
> Mc'er?
>
> Men det er jo ikke helt så nemt at dosere på grund af den 2 delte
> benzintank.
>
> Den eneste korrekte måde er vel at forblande benzinen i en f.eks. 10liter
> dunk, men det forekommer lidt besværligt.
>
> Det er vel ikke tilrådeligt at køre uden sprit?
>
> Hvad gør i andre Virago 535 "helårskørere"?
>
> Hilsen
> Jørgen
>
>
>
Først hælder du sprit i tanken, derefter benzin. Så bliver det blandet
rigtig godt.
Hilsen Matthias
| |
J. Jørgensen (07-11-2005)
| Kommentar Fra : J. Jørgensen |
Dato : 07-11-05 11:17 |
|
"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse
news:436ecf73$0$176$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:af402$436e745e$55daaa7f$23912@nf4.news-service.com...
>> Hej i gruppen.
>>
>> En Yamaha 535 har vel ligeså meget gavn af karburatorsprit som alle andre
>> Mc'er?
>>
>> Men det er jo ikke helt så nemt at dosere på grund af den 2 delte
>> benzintank.
>>
>> Den eneste korrekte måde er vel at forblande benzinen i en f.eks. 10liter
>> dunk, men det forekommer lidt besværligt.
>>
>> Det er vel ikke tilrådeligt at køre uden sprit?
>>
>> Hvad gør i andre Virago 535 "helårskørere"?
>>
>> Hilsen
>> Jørgen
>>
>>
>>
> Først hælder du sprit i tanken, derefter benzin. Så bliver det blandet
> rigtig godt.
> Hilsen Matthias
>
Hej Matthias
Tak for dit svar, men læg lige mærke til problemet med den 2 delte
benzintank!!
Det er netop derved, der er et problem.
Der er 2 særskilte tanke på tilsammen 13,5 liter, kun forbundet med
gummislanger.
Før tankning kan du ikke se, eller vurdere hvor meget der er tilbage i hver
enkelt tank.
Ved din fremgangsmåde vil hele spritmængden havne i den nederste tank hvis
der altså er plads.
Den øverste tank vil således være uden sprit.
Jeg tror ikke, der er andre MC' er, der har et sådant system - derfor ønsker
jeg at udveksle erfaring med andreVirago 535 ejere.
Din fremgangsmåde betyder, at du ikke har nogen kontrol over hvormeget
sprit, der er i hver enkelt beholder.
Hilsen
Jørgen
| |
Ukendt (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-11-05 11:31 |
|
"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse
news:31b75$436f29a6$55daaa7f$11591@nf4.news-service.com...
> Hej Matthias
>
> Tak for dit svar, men læg lige mærke til problemet med den 2 delte
> benzintank!!
>
> Det er netop derved, der er et problem.
>
> Der er 2 særskilte tanke på tilsammen 13,5 liter, kun forbundet med
> gummislanger.
> Før tankning kan du ikke se, eller vurdere hvor meget der er tilbage i
> hver enkelt tank.
> Ved din fremgangsmåde vil hele spritmængden havne i den nederste tank hvis
> der altså er plads.
> Den øverste tank vil således være uden sprit.
>
> Jeg tror ikke, der er andre MC' er, der har et sådant system - derfor
> ønsker jeg at udveksle erfaring med andreVirago 535 ejere.
>
> Din fremgangsmåde betyder, at du ikke har nogen kontrol over hvormeget
> sprit, der er i hver enkelt beholder.
Hej.
Men det er vel kun første gang du tanker ?, hvis du tilsætter sprit ved
hver tankning bliver det vel ikke et problem, så vil der vel komme sprit i
hver af de to tanke ?
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
K1200RS '99
DMCN#819 http://www.dfmc.dk/?id=66
| |
Harry Teicher (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Harry Teicher |
Dato : 07-11-05 11:28 |
|
Hej Jørgen - hvis tankene er forbundet, burde der vel være lige meget
i hver tank, hvis tankene har sammen storrelse & placering? Jeg tror
forøvrigt ikke det gør så meget forskel, hvor meget karb. sprit der
er i hver tank, jeg propper vidt forskellige mængder i min tank
(ikke-Virago) og det genere ikke motoren. Hvad med bare at hælde de
hele i tank 1 og lad tank 2 (forbundet til karburatoren) suge fra tank
1, således at du får det hele igennem, med stigende koncentration?
mvh
Harry
| |
J. Jørgensen (08-11-2005)
| Kommentar Fra : J. Jørgensen |
Dato : 08-11-05 21:02 |
|
"Harry Teicher" <harry_teicher@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:1131359297.583205.164380@g44g2000cwa.googlegroups.com...
Hej Jørgen - hvis tankene er forbundet, burde der vel være lige meget
i hver tank, hvis tankene har sammen storrelse & placering? Jeg tror
forøvrigt ikke det gør så meget forskel, hvor meget karb. sprit der
er i hver tank, jeg propper vidt forskellige mængder i min tank
(ikke-Virago) og det genere ikke motoren. Hvad med bare at hælde de
hele i tank 1 og lad tank 2 (forbundet til karburatoren) suge fra tank
1, således at du får det hele igennem, med stigende koncentration?
mvh
Harry
Hej Harry
Den ene tank sidder som normalt på mc'er.
Den anden sidder under sædet.
Den nøjagtige størrelse på hver enkelt er ikke angivet og kendes derfor
ikke.
De kunne se ud som ca. lige store - altså ca. 6-7 liter hver.
Den øverste og den nederste er forbundet med en gummislange.
Karburatoren bliver forsynet fra den nederste ved hjælp af en benzinpumpe.
For mig at se skal jeg passe på, evt. ved hjælp af triptæller, at den
nederste tank ikke begynder at blive tom, da den da vil tage al spritten.
Det betyder, at jeg skal tanke hver gang jeg synes at have brugt 5-6 liter.
Hvis jeg samtidig sørger for at fylde helt op hver gang, må det jo kunne
lade sig gøre, at undgå den øverste tank løber tør, da al spritten ellers
løber i den nederste.
Alternativt vil være at forblande al benzinen inden påfyldning.
Begge dele er noget upraktisk, derfor efterlyser jeg erfaring fra andre
Virago 535 brugere.
Hilsen
Jørgen
| |
Peter (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 07-11-05 22:44 |
|
"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> wrote in message
news:af402$436e745e$55daaa7f$23912@nf4.news-service.com...
> Hej i gruppen.
>
> En Yamaha 535 har vel ligeså meget gavn af karburatorsprit som alle andre
> Mc'er?
Nu er det jo ikke alle andre mc'er der har gavn af karburatorsprit, udover
et par gange om året for at fjerne kondensvand fra tanken.
Det er kun hvis du oplever problemer med karburatoris, der er grund til at
anvende sprit i benzinen ved temperaturer omkring 0 grader.
--
Peter
FJR1300A
| |
|
|