Eftermontering af A/C i Polo 9N
Fra : ND

Dato : 06-11-05 21:19

Hej gruppe - jeg har postet denne på vagcars.dk uden held, så nu prøver jeg
at spørge jer kloge hoveder!

Jeg har en bekendt, som lige har købt en ny Polo TDI 130HK. Det var et
tilbud på den "gamle" ikke-faceliftede model, så han havde ikke mulighed for
at tilvælge ekstraudstyr.

Ved I, om det kan lade sig gøre at eftermontere a/c (altså ikke nødvendigvis
klima) i en Polo 9N? Ifølge den sælger, vi har talt med, sælger VW ikke
komplette kits til eftermontering - og det er derfor ikke muligt.

Skal man så ud i noget uoriginalt, eller kan man købe originale stumper -
f.eks. på ebay - og så få en fagmand til at montere det?

På forhånd tak!
Niels

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 07-11-05 01:28

"ND" <dk_niels@hotmail.com> skrev i en meddelelse...
> [...]
> nødvendigvis klima) i en Polo 9N? Ifølge den sælger, vi har talt med,
> sælger VW ikke komplette kits til eftermontering - og det er derfor ikke

Nu ved jeg ikke hvor du bor men prøv at gi' VW i Flensborg et kald .. de
plejer at være noget mere hjælpsomme med at ville eftermontere
ekstraudstyr - ved bl.a. at de eftermonterer klima i Lupo3L som slet ikke
kan fås i DK (det er noget med afgiftsfritagelsen at gøre lige i den sag)

Prøv det !

/J

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-11-05 07:06

> Jeg har en bekendt, som lige har købt en ny Polo TDI 130HK. Det var et
> tilbud på den "gamle" ikke-faceliftede model, så han havde ikke mulighed
> for at tilvælge ekstraudstyr.

Kør til Polen.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-05 07:40

> [...]
> klima) i en Polo 9N? Ifølge den sælger, vi har talt med, sælger VW ikke
> komplette kits til eftermontering - og det er derfor ikke muligt.

Det er bare et spørgsmål om at lagermanden og autoelektrikeren bruger lidt
tid sammen, men det er jo selvfølgelig kunden der skal betale så det bliver
nok dyrt.

> Skal man så ud i noget uoriginalt, eller kan man købe originale stumper -
> f.eks. på ebay - og så få en fagmand til at montere det?

Ja!

Man kan ofte finde komplette sæt på Ebay, men det er som regel brugte sæt.
Efterfølgende kræver det noget granskning og ombygning af bilens
ledningsnet.

A/C til eftermontering er oftest med den orginale tænd/sluk kontakt så det
ikke kan ses i kabinen at det er eftermonteret.
Hvorimod de uorginale aut. klima ofte har et betjeningspanel der ikke
matcher interiøret :(

Jeg ville gå efter et uorginalt A/C - det tror jeg er den bedste (og
billigste) løsning til eftermontering.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Kim

Dato : 07-11-05 17:47

> [...]
> VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk
>
> "It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Vil man så ikke kunne montere den originale betjeningspanel til den
uorginale ( Diavia) A/C ??
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-05 18:48

> Vil man så ikke kunne montere den originale betjeningspanel til den
> uorginale ( Diavia) A/C ??

Det tvivler jeg på, styringen på VW aut. klima er indbygget i
betjeningspanelet, det skulle undre mig meget hvis det var kompatibelt med
en Diavia.