BMW E36 Touring
Fra : Hans Pedersen

Dato : 06-11-05 19:25

I mine "forundersøgelser" forud for mit næste bilkøb er jeg løbet på
BMW E36 Touring, som jo bestemt er i en pris, der er "til at have med
at gøre".

Nogen siger, at det er en dyr bil at holde kørende. Hvad er jeres
erfaringer?

Et eksempel:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=280201179&page=1

Hvis det skal være 320'eren, hvad kører sådan en i praksis pr. liter?

Kan jeg hente noget ved at hive en hjem fra det sydlige tyskerland?

--
Mvh. Hans Pedersen
Varde

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 19:54

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>I mine "forundersøgelser" forud for mit næste bilkøb er jeg løbet på
> BMW E36 Touring, som jo bestemt er i en pris, der er "til at have med
> at gøre".

Dejlig bil har selv haft en 318i Touring fra 97.

> Nogen siger, at det er en dyr bil at holde kørende. Hvad er jeres
> erfaringer?

Næ ikke specielt det der kan være dyrt er hvis man kører til autoriserede
værksteder i DK, hvis man selv kan skrue kan man købe stumperne her:
www.koed.dk www.schmiedmann.dk www.ebay.de, vil anbefale dig at melde dig
ind i www.bmw-club.dk hvor der ca. hver 1½ måned afholdes værkstedsaftener
hvor man kan få hjælp til de ting man selv har svært ved, og i øvrigt er der
en del hjælp, at hente på www.bmwe34.dk/forum.

> Et eksempel:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=280201179&page=1

316 motoren er i mine øjne for lille til sådan en bil, jeg ville vælge
minimum 320´eren hvis jeg kiggede på sådan en i dag.

> Hvis det skal være 320'eren, hvad kører sådan en i praksis pr. liter?

Ved det ikke men min 318´er lå på 12-13 ved normalkørsel, og på en tur til
Frankrig lå den på 13-14.

> Kan jeg hente noget ved at hive en hjem fra det sydlige tyskerland?

Det er ikke umuligt kig på www.mobile.de www.autoscout24.de &
modep.toldskat.dk (slå evt. popupkiller fra inden du besøger sidstnævnte).

--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk

Fra : Hans Pedersen

Dato : 06-11-05 22:24

Tak for dine inputs, Dannie.

On Sun, 6 Nov 2005 19:54:29 +0100, "Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> wrote:

>316 motoren er i mine øjne for lille til sådan en bil, jeg ville vælge
>minimum 320´eren hvis jeg kiggede på sådan en i dag.

Er der nogen der kan supplere med nogle forbrugstal på sådan en
320'er?

--
Mvh. Hans Pedersen
Varde