Diabetes bilforsikring ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-11-05 12:16

Faldt lige over denne artikel:
http://www.diabetes.dk/wm5318

Er der nogen herinde, som har tegnet deres bilforsikring gennem foreningen ?
I så fald, hvor meget sparer i pr. år ?

Deres forsikring er gennem Tryg og hvis jeg ville gøre brug af deres tilbud,
så skulle jeg betale ca. 1200,- mere end jeg gør nu og det selvom jeg har
Tryg i forvejen.
Men anyways, så var der noget fremme i medierne i sidste uge, om at de ville
stoppe tilbuddet for ikke diabetikere.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-11-05 12:59

Per Beer Hansen skrev:

> Men anyways, så var der noget fremme i medierne i sidste uge, om at
> de ville stoppe tilbuddet for ikke diabetikere.

Jeg fik "tilbuddet" en gang - men min forsikring (Sønderjysk, hedder den
vist) var billigere.

Kræver dog at man ikke kommer fra Vordingborg
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidbil/xq8

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-11-05 13:36

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse news:4Clbf.79$1g2.41@news.get2net.dk...
> Faldt lige over denne artikel:
> http://www.diabetes.dk/wm5318
>
> Er der nogen herinde, som har tegnet deres bilforsikring gennem foreningen ?
> I så fald, hvor meget sparer i pr. år ?

En kammerat har meldt sig ind i diabetes foreningen som
støttemedlem for at få adgang til den forsikringsaftale. Han
sparer vist omkring 5000,- om året i forhold til den
næstbilligste mulighed han fandt (som i øvrigt også er en
gruppeaftale hos tryg, men igennem IDA). Til gengæld har
han en ret stor selvrisiko (mener det er omkring 7000,- hvor
selvrisikoen ved IDA forsikringen er ca. 1300,-).

> [...]
> Men anyways, så var der noget fremme i medierne i sidste uge, om at de ville stoppe tilbuddet for ikke diabetikere.

Det er mit indtryk at den slags ordninger ofte er gode for
bilister med ingen eller kun lidt ancenitet - for bilister som
dig med adskillige år i egen bil er det så som så med
besparelsen.

/Jakob

Fra : mullerman

Dato : 06-11-05 16:22

> [...]
> Men anyways, så var der noget fremme i medierne i sidste uge, om at de
> ville stoppe tilbuddet for ikke diabetikere.

Da jeg købte bil i februar blev jeg medlem og betaler ca 8000 (og 8000 i
selvrisiko) pr år for ansvar og kaske. Jeg har ikke tidligere haft bil, er
25 og bor i kbh.
HAvde jeg ikke været medlem i diabetesforeningen skulle tryg have haft 36000
for samme forsikring, så det var en pæn besparelse for mig.
Kan lige nævne at bilen er en citroen c4 2,0 hdi exclusive

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-11-05 17:11

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> tryg have haft 36000 for samme forsikring, så det var en
> pæn besparelse for mig. Kan lige nævne at bilen er en citroen c4 2,0 hdi

Det kan jeg slet ikke få til at passe med deres prisliste. Hverken den de
selv sendte til mig i sommers eller den som COZ har linket til længere nede
i tråden.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : mullerman

Dato : 06-11-05 17:20

> Det kan jeg slet ikke få til at passe med deres prisliste. Hverken den de
> selv sendte til mig i sommers eller den som COZ har linket til længere
> nede i tråden.
> --

Som skrevet, så tegnede jeg den i februar, da de var væsentligt billigere
end de er nu ;)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-11-05 18:02

> Som skrevet, så tegnede jeg den i februar, da de var
> væsentligt billigere end de er nu ;)

Ok. Jeg fik prislisten der galdt fra 1/4 2005. Måske de er blevet dyrere fra
den dato. De kunne i hvert fald på ingen måde konkurrere med mine andre
tilbud (på hverken mc eller bil). Det er noget skummelt noget med den
forsikringsbranche.

Fra : mullerman

Dato : 06-11-05 20:17

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra den dato. De kunne i hvert fald på ingen måde konkurrere med mine
> andre tilbud (på hverken mc eller bil). Det er noget skummelt noget med

Ja. De skiftede ret hurtigt priser. Jeg anbefalede diabetesforeningen til
flere kammerater, men de fandt også hurtigt ud af at prisen havde ændret
sig.
Men jeg er fint tilfreds. Jeg sparer 26000 (sammenlignet med samme
forsikring gennen tryg udenom diabetesforeningen) og 10000 sammenlignet med
rasmussen assurance. Og besparelsen kommer i hus ved at betale 100 kr en
gang om året til diabetesforeningen ;)

Fra : COZ

Dato : 06-11-05 16:45

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> Tryg i forvejen.
> Men anyways, så var der noget fremme i medierne i sidste uge, om at de ville

Men er de nu også de billigste... se her: http://www.diabetes.dk/wm5144
Jeg syntes ikke de ser billige ud.

Ellers prøv rasmussenasurance.

/C