M-B 600 Landaulet
Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-11-05 10:18

Igår sad jeg og ledte efter noget info på en gammel Mercedes, og
faldt selvfølgelig over en masse andre gamle Mercere.

Jeg studser over en detalje på Mercedes 600 Landaulet:

Hvad dælen er det luftindtag til over baghjulene?

http://www.thecarexperience.com/ass/59/PICT1001.jpg
http://www.thecarexperience.com/ass/59/PICT1005.jpg

Alle de Landaulets jeg har fundet billeder af har dem, men de findes
ikke på modeller med fast tag.

Nogen der ved det? Gæt?

Fra : Mogens

Dato : 06-11-05 17:05

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote in message

> [...]
> www.thecarexperience.com/ass/59/PICT1005.jpg
> Alle de Landaulets jeg har fundet billeder af har dem, men de findes

Jeg kan se, at nogle udgaver IKKE har det, mens pavens har - og den
er afbilledet mange agnge i forskellige sammenhæng. Jeg er derfor af
den overbevisning, at pavens udgave fik designet tilført af estetiske
grunde, og at andre efterfølgende fik udført samme trick...

/Mogens

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-11-05 20:36

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev....

> [...]
> derfor af den overbevisning, at pavens udgave fik designet
> tilført af estetiske grunde, og at andre efterfølgende fik

Jeg har ikke kunnet finde billeder af en eneste Landaulet UDEN
luftindtagene over bagskærmene.

Men sjovt nok er der masser af billeder af diverse scala modeller, og
ikke en eneste af dem har luftindtagene! Måske er det sådan nogle du
har set. Nogle af dem ser utroligt ægte ud på billeder.

Pave teorien er god, men Pavens Landaulet er en af de
allerførste(hvis ikke den første) der blev leveret i 1965.

Iøvrigt faldt jeg over en Landaulet til salg: 4.5 mill. uden
afgifter.

Fra : Mogens

Dato : 06-11-05 21:12

> Jeg har ikke kunnet finde billeder af en eneste Landaulet UDEN
> luftindtagene over bagskærmene.

OK - det har jeg så. Gider desværre ikke lede/finde igen.

> Men sjovt nok er der masser af billeder af diverse scala modeller, og
> ikke en eneste af dem har luftindtagene! Måske er det sådan nogle du
> har set. Nogle af dem ser utroligt ægte ud på billeder.

Jep...

> Pave teorien er god, men Pavens Landaulet er en af de
> allerførste(hvis ikke den første) der blev leveret i 1965.

Bygget 59 stk

> Iøvrigt faldt jeg over en Landaulet til salg: 4.5 mill. uden
> afgifter.

Føj!
--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift, nedsat til -> 139.900 DK KR)
S: '75 MG B GT V8 -> http://transpotech.dk