Ford mondero
Fra : Allan Hansen

Dato : 06-11-05 10:05

Hej NG

Jeg står over for at købe en ford mondero fra 93. Jeg kunde godt tænke mig
at vide om den har mogle skavanker fx rust?

Allan Hansen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-11-05 10:28

"Allan Hansen" <allanh@besked.com> skrev i en meddelelse

> at vide om den har mogle skavanker fx rust?

Ja, generelt i mel. nummerpladerne på sådan en gl. sag, det er ikke en vits,
hvis den ikke er blevet holdt med undervognsbehandling fra STARTEN :((. Og
der kan være noget med de org.forlygter, en akryl UV-beskyttelsesplade inden
i lygten, som bliver gul med tiden, og ikke slipper en brøkdel af lyset ud
:((.

Fra : Allan Hansen

Dato : 06-11-05 10:35

> Ja, generelt i mel. nummerpladerne på sådan en gl. sag, det er ikke en
> vits,
> hvis den ikke er blevet holdt med undervognsbehandling fra STARTEN :((.

Den skulle være undervognsbehandlet 3 gange (3-6-9 År)

> Og der kan være noget med de org.forlygter, en akryl UV-beskyttelsesplade
> inden i lygten, som bliver gul med tiden, og ikke slipper en brøkdel af
> lyset ud

Det er den en.... en lædt røg farve fremtoning....

men prisen er 40 kilo og kilometer kun 152 000

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 06-11-05 10:45

> Det er den en.... en lædt røg farve fremtoning....
>
> men prisen er 40 kilo og kilometer kun 152 000

Hej,

152.000 km for en 12 år gl. bil er ikke ubetinget en god ting, den kan have
kørt mange korte ture. Til 40.000,- burde du kunne finde en 95-96, som har
kørt under 200.000 km - eks.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=732500066&page=2
Som det tidligere er nævnt, så ruster de ad H til, men der kan være mange
kilometer i bilen, så et flot eks. er at foretrække frem for en der ikke har
kørt så langt.

mvh

Carsten Pedersen

Fra : Allan Hansen

Dato : 06-11-05 11:06

> Som det tidligere er nævnt, så ruster de ad H til, men der kan være mange
> kilometer i bilen.

Hvor er den største tildens til rust? Fx bagskærne eller vanger

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-11-05 10:45

> Det er den en.... en lædt røg farve fremtoning....
>
> men prisen er 40 kilo og kilometer kun 152 000

Det er kun en lille ting, som det autoriserede ordner i løbet af no time -
selv om forskærm m.m. skal afmonteres.

Overvej evt. om du vil montere andre (uoriginale) lygter for at afhjælpe
problemet på længere sigt - ellers kommer det igen.

Lyset på den er ikke for godt med de originale lygter, heller ikke med nye
lygter.
--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-11-05 11:10

"Allan Hansen" <allanh@besked.com> skrev i en meddelelse

> Den skulle være undervognsbehandlet 3 gange (3-6-9 År)

Det tror jeg ikke er nok, du risikere det skjuler dårligdommene, det skulle
ha' været fra "dag1.".

Fra : COZ

Dato : 06-11-05 13:04

Allan Hansen wrote:
> Hej NG
>
> Jeg står over for at købe en ford mondero fra 93. Jeg kunde godt tænke mig
> at vide om den har mogle skavanker fx rust?

Rusten er som altid et problem på ford mondeo.
Tjek især døre...

/C

Fra : Jens Hansen

Dato : 10-11-05 11:20

"Allan Hansen" skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg står over for at købe en ford mondero fra 93. Jeg kunde godt tænke mig
> at vide om den har mogle skavanker fx rust?
> Allan Hansen

Husk at mondeo fra 93 er uden ABS. (Et must i dag)

Den kan havde problemer med skæve skiver ( på min blev de skiftet til
"politi typen" dem med huller før det hjalp)

Forlygte bliver gul/grå, men det er til at skifte (et plast glas) uden at
tage lugten af. og koster under 200,-

Olie forbrug , De første 1,8 har problemer men ventiler hvis det ikke er den
rigtige olie i hver gang.
fejlen er til at hører de lyder ikke godt ved koldstart.

40.000 er dyrt check www.bilbasen.dk og du finder mange mondeoer der ikke
koster eller yngre (og med ABS)
hvis det ikker er en st.car med 2,5l motor og den er pæn.

eller se f.eks: til ½ pris.......(men med ABS)
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=264100093&page=1

--
-Jens
(Slet det med STORT der er dårligt i min mail)