Forgaffelfjeder
Fra : Albert

Dato : 10-06-01 11:00

Ville tjekke fjederstatus + skifte olie her i weekenden, men det lod sig
bare ikke gøre :

Jeg løsnede den store umbraco i toppen af gaffelbenet og burde nu kunne tage
fjederen ud (evt skudt i hovedet på mig, hvis den var frisk), men fjederen
sad fast i bunden OG i den skrue jeg løsnede. Jeg kunne få lov til at hive
skruen et par centimeter op men heller ikke mere.

Ifølge 2xHaynes (der findes 2 versioner) + en eller anden tysk skruebog, så
skulle topmøtrikken bare være til at tage ud.

Kan fjederen have kilet sig fast på en eller anden måde ? og ja - hvad gør
jeg så - jeg tør jo ikke bare hive, hvis det nu er en modifikation af en
eller anden art ??

mvh Albert
CBR1000 SC24

Fra : Armand

Dato : 10-06-01 22:45

Albert <toma@email.dk> skrev i en
> [...]
skruebog, så
> skulle topmøtrikken bare være til at tage ud.
> Kan fjederen have kilet sig fast på en eller anden måde ?

Fjederen burde under ingen omstændigheder kunne binde/klemme

Sagen tyder på en forkert samling ved tidligere lejlighed, eller en
dårligt konstrueret uoriginal fjeder :-/

Du får den nok ikke skilt ad uden at flå(!) lortet fra hinanden, så prøv
at lægge kræfterne i!

--
Armand.