Underlig lyd under kørsel med POLO variant~
Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 19:37

Hej med jer,

Min kones polo siger en lidt under lyd, tikkende og lidt ligesom noget i
spand der rumler.

Det kommer fra instrumentbrættet og er nogen gange mere udtalt end andre
gange.

Lyden har det med at lyde højere/mere når man gasser op eller accelererer.

Nogen bud?

MVH

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 11:56

> [...]
> gange.
>
> Lyden har det med at lyde højere/mere når man gasser op eller accelererer.

Måske er det instrumentet, viserne er styret af små steppermotorer, jeg har
tidligere hørt om at Golf 3 har haft støjende instrumenter pga. defekte
steppermotorer. Da princippet er det samme er det måske en mulighed.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 12:11

> [...]
> har tidligere hørt om at Golf 3 har haft støjende instrumenter pga.
> defekte steppermotorer. Da princippet er det samme er det måske en

Ja det er da en mulighed, skal det hele så skiftes hvis vi vil af med lyden?

MVH

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 14:20

> Ja det er da en mulighed, skal det hele så skiftes hvis vi vil af med
> lyden?

Ja!

Personligt ville jeg nok finde et ved en ophugger og så bruge det som
reservedelsdonor (altså nøjes med at skifte den defekt steppermotor) så er
km tæller intakt. Det kræver lidt snilde med en lodkolbe.

Har du lyttet dig frem til at det kommer fra instrumentet, sådan at du ved
det med sikkerhed ?

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 14:28

> [...]
> reservedelsdonor (altså nøjes med at skifte den defekt steppermotor) så er
> km tæller intakt. Det kræver lidt snilde med en lodkolbe.

OK

> Har du lyttet dig frem til at det kommer fra instrumentet, sådan at du ved
> det med sikkerhed ?

Det lyder som om det kommer fra sikringsboxen men det er jo lidt svært at
lytte for det er kun når bilen kører og man presser den.

MVH

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-05 19:10

> Det lyder som om det kommer fra sikringsboxen men det er jo lidt svært at
> lytte for det er kun når bilen kører og man presser den.

Så er det måske noget helt andet - et relæ f.eks.
De sidder jo i hobetalt der under instrumentet lige over sikringsboxen.