TV-Avisen klokken 18:30
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-11-05 18:21

Hejsa

TV-Avisen bringer klokken 18:30 en historie, hvor der blandt andet ses på,
hvad man kan spare på bil-rep i Polen.

.....blot til orientering...

/Jan W Nielsen

Fra : Kelter

Dato : 05-11-05 20:48

Kan man forlange mere? Kvalitetsarbejde til lavpris.
Eneste minus er fravær af bil i en måneds tid.
Det er små værksteder dernede.
John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-11-05 20:57

"Kelter" <traveler@privat.dk> wrote in

> Kan man forlange mere? Kvalitetsarbejde til lavpris.
> Eneste minus er fravær af bil i en måneds tid.

Er det ikke kun hvis man lader dem om transporten?

Nu så jeg ikke udsendelsen, men personligt ville jeg da arrangere en lille
3 dages ferie eller lign. og få lavet bilen i de få dage man er dernede.

Aldrig nogensinde kunne jeg finde på at overlade min til til en
autotransporter og så i en hel måned??

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Leonard

Dato : 05-11-05 21:09

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote:

>Nu så jeg ikke udsendelsen, men personligt ville jeg da arrangere en lille
>3 dages ferie eller lign. og få lavet bilen i de få dage man er dernede.

Nu er det jo svært at få 200 arbejdstimer til at gå på 3 dage, og der
skal nogle timer før det kan betale sig. En totalrenovering af et
gammelt lig er jo ikke noget man lige overstår påp 20 timer ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-11-05 21:13

Leonard <usenet@leonard.dk> wrote in

> Nu er det jo svært at få 200 arbejdstimer til at gå på 3 dage,

Der må da være nogle seværdigheder, bordeller eller andet man kan besøge :)

> En totalrenovering af et
> gammelt lig er jo ikke noget man lige overstår påp 20 timer ...

Jo jo men en "lille" omlakering, læderkabine eller andet burde kunne nåes
inden for en lille uges tid.

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 01:19

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> Leonard <usenet@leonard.dk> wrote in

> Der må da være nogle seværdigheder, bordeller eller andet man kan besøge
> :)

hehe 3 dage på bordel?

--
Tom

Fra : Pallejc

Dato : 06-11-05 10:10

> hehe 3 dage på bordel?
>
> --
> Tom

Så er det godt man ikke skal gå hjem *GG*

Palle

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-11-05 11:20

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> hehe 3 dage på bordel?

Ja hvorfor ikke?

Fra : Non-Desperado

Dato : 06-11-05 10:27

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev:

>Leonard <usenet@leonard.dk> wrote in

>Der må da være nogle seværdigheder, bordeller eller andet man kan besøge :)

Det kunne være at en driftig polsk forretningsmand kunne strikke
en "total service"-pakke sammen.....

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : BJ

Dato : 05-11-05 22:36

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

KLIP

> TV-Avisen bringer klokken 18:30 en historie, hvor der blandt andet ses på,
> hvad man kan spare på bil-rep i Polen.

Jeg ved fra pålidelig kilde at bl.a. Skoda-reservedele er uhyggelig billige
i Tjekkiet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kelter

Dato : 06-11-05 10:32

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in message

> En totalrenovering af et
> gammelt lig er jo ikke noget man lige overstår påp 20 timer ...

Nej og det er her der er mange penge at spare.
Hvis man selv mener at man kan klare det på en ferie, uden at kunne polsk
kommer man let galt afsted.
Så er der kun Stettin til omtrent danske priser.
Man skal længere ned, mod de tyske grænse, hvor der er stor arbejdsløshed og
der taler de polsk og russisk.
I reglen er det kun de meget unge der behersker engelsk/tysk
De er ikke bedre en andre mennesker. Hvis der kommer en turist og vil tørres
for nogle penge, så kan han sagtens blive det.
Det kræver kulturindsigt og sprogforståelse at finde de rigtige værksteder
De er ofte meget små.(i danmark ville vi kalde det en garage.)
Pengene er også små. Udgiften til lak og reservedele skal betales forud.
Ellers har værkstedet ikke penge til at skaffe dem hjem for.
Bilerne bliver f.eks. strippet fuldstændig før rustbehandling og lakering.
Så prisen er det samme om man vil have samme farve eller farveskift.
Men man kan få udført et særdelse godt stykke arbejde til en billig penge,
hvis man tager ovennævnte forhold i betragtning.
Og lader det tage den tid det tager.
John

Fra : John Sahl

Dato : 06-11-05 10:58

Jan W Nielsen wrote:
> TV-Avisen bringer klokken 18:30 en historie, hvor der blandt andet
> ses på, hvad man kan spare på bil-rep i Polen.

Jeg kan der ud over anbefale at man følger tråden her som omhandler
et polsk projekt: http://bmwe34.dk/forum/viewtopic.php?t=19957

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede