gul plade
Fra : Aragorn25

Dato : 05-11-05 17:52

kan jeg som privat person købe en cirtoen berlingo på gule plader til de
79999kr eller skal man være erhvervsgut før det kan lade sig gøre``?
da jeg kun skal køre alene i den ca 50km om dagen ville jeg helst købe den
på gule plader og spare 100k

Er der nogen der kan forklare mig reglerne=?
jeg kender til de 5040kr ektra i vægtafgift. men det er også det

Fra : Jørgen L.

Dato : 05-11-05 18:08

> [...]
> 79999kr eller skal man være erhvervsgut før det kan lade sig gøre``?
> da jeg kun skal køre alene i den ca 50km om dagen ville jeg helst købe den

Ja du kan som privatperson godt købe en gulplade bil, men hvis der ikke er
betalt moms af den skal det lægges oven i prisen.
er bilen ny er momsen kun af bilen værdi uden afgift, men har bilen kørt
lidt som erverv skal der svares moms af hele bilen.

> Er der nogen der kan forklare mig reglerne=?
> jeg kender til de 5040kr ektra i vægtafgift. men det er også det

Hvis du kører for dit firma kan du få den afgift halveret.

Hilsen Jørgen

Fra : Aragorn25

Dato : 05-11-05 18:15

det er en ny een jeg har tænkt mig at købe, fik bare en broshure ind af
døren med lidt reklamestoff, der stod: erhvervsbiler berlingo til 80000kr,
ved ikke om der er iclm moms, det er der sikkert ikke

Fra : Jørgen L.

Dato : 05-11-05 18:22

> det er en ny een jeg har tænkt mig at købe, fik bare en broshure ind af
> døren med lidt reklamestoff, der stod: erhvervsbiler berlingo til 80000kr,
> ved ikke om der er iclm moms, det er der sikkert ikke

Så skal du lægge ca 10-20.000 oven i

Hilsen Jørgen

Fra : Ole Jensen

Dato : 05-11-05 21:31

Jørgen L. <Noemail@noemail.dk.dk> wrote:

> Så skal du lægge ca 10-20.000 oven i
>
> Hilsen Jørgen

Hvis man så køber denne bil, og prisen er 80.000 + momsen, ca. 15.000 =
95.000, så skal man også betale denne ekstra afgift på 5.040 om året.
Skal der også betales grøn afgift derudover?

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-11-05 21:47

"Ole Jensen" <newsplus@website.dk> skrev > Hvis man så køber denne bil, og
prisen er 80.000 + momsen, ca. 15.000 =
> 95.000, så skal man også betale denne ekstra afgift på 5.040 om året.
> Skal der også betales grøn afgift derudover?

Ja, og den kan være incl. et dieseltillæg......Og så lidt oveni forsikringen
er der også.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen