Golf skal have træk på...!
Fra : Mads Stetter

Dato : 05-11-05 17:27

Hej Alle

Jeg skal have sat anhængertræk på min golf.
Alle dele er indkøbt,så det skal bare sættes på!

Hvordan er det så lige reglerne er?

Skal den til syn når der er monteret træk? (Også hvis der bare skal en
cykelholder på trækket?)

Skal bilen omregistreres? (540,- bobs for en ny reg. attest)

Håber i kan hjælpe mig med lidt svar...

MVH Mads Stetter
Golf 1,6 TD ´89 snart med anhängerkupplungen fra Bosal

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-11-05 17:31

Mads Stetter wrote:
> [...]
>
> Hvordan er det så lige reglerne er?
>
> Skal den til syn når der er monteret træk? (Også hvis der bare skal en

Ja (da din bil er over 8 år gammel), såfremt trækket kan bruges normalt.

> Skal bilen omregistreres? (540,- bobs for en ny reg. attest)

Nej, det er blot en ændring og det er gratis.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Leonard

Dato : 05-11-05 18:03

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Ja (da din bil er over 8 år gammel), såfremt trækket kan bruges normalt.

>Nej, det er blot en ændring og det er gratis.

Men det er ikke gratis at få den synet, så det kommer til at koste
lidt mere end bare prisen på trækket.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-11-05 00:27

Leonard wrote:

> Men det er ikke gratis at få den synet,

Det har jeg jo heller ikke påstået, jeg svarede blot på det Mads spurgte om.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 19:53

> Ja (da din bil er over 8 år gammel), såfremt trækket kan bruges normalt.

Øhh ?? er reglerne ikke sådan at hvis man ikke bruger det til en anhænger,
så skal det ikke synes ?
Og et cykelstativ er ikke en anhænger..

Mvh
Morten

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-11-05 00:27

Juel wrote:

> Øhh ?? er reglerne ikke sådan at hvis man ikke bruger det til en
> anhænger, så skal det ikke synes ?

Nej, det må ikke kunne bruges som alm. hængertræk.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Mads Stetter

Dato : 06-11-05 06:19

> Ja (da din bil er over 8 år gammel), såfremt trækket kan bruges normalt.

> Nej, det er blot en ændring og det er gratis.

> [...]

Hej Per

Tak for svarene... Glædeligt at staten ændrer min Reg. attest kvit og frit!

De er nu nogle guldklumper..... eller noget :-/

Go' Søndag til jer alle

MVH Stetter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-11-05 06:44

Mads Stetter skriver:

> Tak for svarene... Glædeligt at staten ændrer min Reg. attest kvit og frit!
>
> De er nu nogle guldklumper..... eller noget :-/

Ja, der skal en momsregistreret virksomhed til at stemple på papirene,
inden de går til staten.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-11-05 11:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Ja, der skal en momsregistreret virksomhed til at stemple på papirene,
> inden de går til staten.

Ja hvis det er selve synet, du tænker på, ellers ikke.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : alexbo

Dato : 05-11-05 18:13

"Mads Stetter" skrev

> Skal den til syn når der er monteret træk? (Også hvis der bare skal en
> cykelholder på trækket?)

Hvis der bliver svejset en klods på trækket, så det kun er cykelholderen der
kan sidde der, skal det ikke synes, eller registreres.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 21:04

Eller hvis der ikke er strøm stik monteret.

Fra : alexbo

Dato : 05-11-05 21:29

"K.Christiansen" skrev

> Eller hvis der ikke er strøm stik monteret.

Det har ingen betydning,
det må ikke være muligt at sætte en anhænger eller campingvogn på kuglen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Gert

Dato : 06-11-05 01:18

"K.Christiansen" <k.c.multi-snablea-tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Eller hvis der ikke er strøm stik monteret.

det skal der jo være i dag, ellers kan du jo ikke få spænding på din
påkrævet lygtebom med extra nrplade

Mvh
Gert

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 07:29

Ok det er min fejl. men har kun set den blive brugt på tv )

Fra : alexbo

Dato : 06-11-05 10:42

"Mads Stetter" skrev

> Hvordan er det så lige reglerne er?

Jeg starter forfra.
Hvis trækket skal bruges som træk, skal bilen til syn, det koster 4-500 kr.
derefter skal den omreg. det er gratis.
Du må gerne sætte trækket på selv.
Der skal være et korrekt mont. elstik.
Der skal ikke stemples nogle papirer på en momsreg. virksomhed.

Hvis det kun skal bruges til cykler.
Skal der svejses en klods på kuglen, så en anhænger ikke kan komme på.
Den behøver ikke elstik.
Den skal ikke til syn. den skal ikke omreg.
Det er ikke et træk det er et cykelstativ.
Der er ingen krav om brug af lygtebom.
Nr. plade og lygter må ikke være dækket, men det er uanset om du kører med
cykler eller alt muligt andet.
Det er derfor taxaèr har nr. pladen anbragt så langt nede.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-11-05 18:50

> [...]
> cykler eller alt muligt andet.
> Det er derfor taxaèr har nr. pladen anbragt så langt nede.

Lygtebom er ikke et krav...næh - ikke hvis du kan anbringe cyklen så den
ikke dækker hverken nummerplade (kan en lavtmontere nr.plade klare) og ikke
dækker bilens baglygter. Og så skal det da være en barncykel...

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller