/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
BMW 528i til amatør ?
Fra : Stony


Dato : 05-11-05 15:19

Hej alle i vidende mennesker.

Har altid haft Toyota , men nu skal vi have en "ny" brugt bil.
Har kig på sådan en her :

BMW 528i
År: 6/1996
Km: 162.000
Pris: kr. 189.900
Levering: kr. 3.100


Mine arbejdskollegaer fortæller mig at den er for dyr i reservedele og
tit går i stykker.
Nogen der ved noget om det ? Kan det betale sig at sætte "tænderne" i
sådan en bil som ovennævnte ? Plusser / minusser. Vi er en famile på fem ,
kan vi være i den ?
Lad nu være med at sige prøvekøre , for vi skal køre meget langt for
at finde en forhandler der sælger sådan en BMW til den pris....
Mine Toyotaer har jeg aldrig haft bøvl med.Kun småskavanker.Takker for
al den hjælp vi kan få.

Mange hilsener Amatøren.





 
 
Mogens (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 05-11-05 15:27

"Stony" <stenvej@gmail.com> wrote in message
news:436cbf67$0$38720$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Har altid haft Toyota , men nu skal vi have en "ny" brugt bil.

Farligt - en Toyota er jo altid 112% i orden...

> Har kig på sådan en her : BMW 528i - 6/1996

Nice...

> Mine arbejdskollegaer fortæller mig at den er for dyr i reservedele og tit
> går i stykker.

Misundelse er en grim ting - du er blot udsat for det.

> Vi er en famile på fem kan vi være i den ?

Der er ikke for meget plads, så...

> Mine Toyotaer har jeg aldrig haft bøvl med.Kun småskavanker.

Men aldeles uinspirerende at køre i.
Hvis du køber den 528i, bliver det svært for din kone
at sparke dig indendørs den første månedstid.

Hvilken/hvilke Toyota'er har du haft - noget i samme størrelses?

/Mogens
lidt forskelligt...



Ukendt (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-11-05 15:58

> Har altid haft Toyota , men nu skal vi have en "ny" brugt bil.
> Har kig på sådan en her :
>
> BMW 528i
> År: 6/1996
> Km: 162.000
> Pris: kr. 189.900
> Levering: kr. 3.100

SÅ kan man da snakke om en der har fundet ud af hvad kvalitet er !

> Mine arbejdskollegaer fortæller mig at den er for dyr i reservedele
og
> tit går i stykker.
> Nogen der ved noget om det ?

VÅS ! originale BMW dele er billige, nogle gange billigere end uoriginale
har jeg erfaret !
Jeg har btw aldrig haft en bedre bil en den 325iA jeg havde **dummeslag til
mig selv for at ha solgt den**

Kan det betale sig at sætte "tænderne" i
> sådan en bil som ovennævnte ?

Bestemt !

> Plusser / minusser. Vi er en famile på fem ,
> kan vi være i den ?

Ja, men igen alt er relativt, kør ud og se om den passer i størelsen til
netop jer (højde og drøjte du ved)

Plus:
Lækker slæde
God kvalitet
lækker køre komfort..

Minus.
Lidt dyr i benz :o/

> Lad nu være med at sige prøvekøre , for vi skal køre meget langt for
> at finde en forhandler der sælger sådan en BMW til den pris....

Man kan jo godt prøvekøre en anden af samme model

Mvh
Morten




Martin Johansen [600~ (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 05-11-05 16:18

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in
news:436cc88e$0$41149$14726298@news.sunsite.dk:

> Minus.
> Lidt dyr i benz :o/

Det synes jeg tit man hører om BMW.

Hvad render sådan en realistisk set i hhv by, land og motorvej?

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Lars Knudsen (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 05-11-05 20:54

Hej,

On 05 Nov 2005 15:18:08 GMT, "Martin Johansen [6000]"
<no@no.no.invalid> wrote:

>> Minus.
>> Lidt dyr i benz :o/
>Det synes jeg tit man hører om BMW.
>
>Hvad render sådan en realistisk set i hhv by, land og motorvej?


Hmm.. Det er vel ikke værre en andre biler med tilsvarende motor?

Men det er klart en 528i kører ikke helt så langt på literen som en
Suzuki Alto


** Lars


Martin Johansen [600~ (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 05-11-05 20:59

Lars Knudsen <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in
news:u93qm19dv45otc7imon3t2fnfu5hms7j25@4ax.com:

> Hmm.. Det er vel ikke værre en andre biler med tilsvarende motor?

Næh det vil jeg jo heller ikke mene.

Har bare hørt den sætning så tit "den bil er dyr i benzin" .. det siger
folk også om min SAAB... alligevel synes jeg den går ret langt på literen,
men okay hvis alt under 20 km/l er kort på literen så kan jeg godt forstå
folk er lidt konfuse omkring emnet :)

Jeg kan uden problemer holde omkring 13-15 km/l på landevejen i min bil.
Set i lyset af den har rundet snart 300kkm, er med turbo og vejer snart 1,5
ton så synes jeg ikke det er slemt..

> Men det er klart en 528i kører ikke helt så langt på literen som en
> Suzuki Alto

Gudsketakkelov for det da :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Niels Bengaard (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 05-11-05 21:43

> Har bare hørt den sætning så tit "den bil er dyr i benzin" .. det siger
> folk også om min SAAB... alligevel synes jeg den går ret langt på literen,
> men okay hvis alt under 20 km/l er kort på literen så kan jeg godt forstå
> folk er lidt konfuse omkring emnet :)
>
> Jeg kan uden problemer holde omkring 13-15 km/l på landevejen i min bil.
> Set i lyset af den har rundet snart 300kkm, er med turbo og vejer snart
> 1,5
> ton så synes jeg ikke det er slemt..

Tror du ikke det forbrug er lige optimistisk nok, Saab opgiver ca. 10-11
km/liter på 9000 turbo modellerne, de har nok selv testet det en del.
Det kan selvfølgelig være din kørestil er meget tilbagelænet med blød hat og
det hele.

Jeg vil tro man også for ca. 10 km/liter i en 528.

Niels



Martin Johansen [600~ (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 05-11-05 22:05

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in
news:436d193c$0$203$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Tror du ikke det forbrug er lige optimistisk nok,

Nej det er målt efter.

> Saab opgiver ca.
> 10-11 km/liter på 9000 turbo modellerne,

Under hvilke forhold? Det er hvad jeg ligger på gennemsnitligt.

> de har nok selv testet det en
> del. Det kan selvfølgelig være din kørestil er meget tilbagelænet med
> blød hat og det hele.

Uha den plejer ellers ikke at være det :) Men hvis det stikker til mig så
kan jeg sagtens køre morfarstil.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Lars Knudsen (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 05-11-05 22:52

Hej,

On Sat, 5 Nov 2005 21:42:36 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

>> Jeg kan uden problemer holde omkring 13-15 km/l på landevejen i min bil.
>> Set i lyset af den har rundet snart 300kkm, er med turbo og vejer snart
>> 1,5
>> ton så synes jeg ikke det er slemt..
>
>Tror du ikke det forbrug er lige optimistisk nok, Saab opgiver ca. 10-11
>km/liter på 9000 turbo modellerne, de har nok selv testet det en del.
>Det kan selvfølgelig være din kørestil er meget tilbagelænet med blød hat og
>det hele.
>
>Jeg vil tro man også for ca. 10 km/liter i en 528.


Det var også mit bud. Jeg fik kørte 11 km/liter i min Xsara 2.0 VTS
167HK - sammenlignet med det er det faktisk helt anstændigt...


** Lars


Henrik B. (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-12-05 12:25

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:436d193c$0$203$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

>> Jeg kan uden problemer holde omkring 13-15 km/l på landevejen i min bil.
>> Set i lyset af den har rundet snart 300kkm, er med turbo og vejer snart
>> 1,5
>> ton så synes jeg ikke det er slemt..
>
> Tror du ikke det forbrug er lige optimistisk nok, Saab opgiver ca. 10-11
> km/liter på 9000 turbo modellerne, de har nok selv testet det en del.

Ved blandet kørsel ja. Men Martin's (og min) er opgivet til 16,3 km/l ved
landevejskørsel.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



DJ Bobo... (11-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 11-12-05 12:42

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:439c0c7a$0$47088$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Men Martin's (og min) er opgivet til 16,3 km/l ved landevejskørsel.

Dét ville jeg godt se på tryk...
--
Mvh
Mogens



Martin Johansen [600~ (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-12-05 12:49

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in news:439c1096$0
$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
> news:439c0c7a$0$47088$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>> Men Martin's (og min) er opgivet til 16,3 km/l ved landevejskørsel.
>
> Dét ville jeg godt se på tryk...

Gerne for mig.

Du kan komme med ud og køre en tur så kan du se boardcomputeren hvad den
viser. Og ja den er nøjagtig - målt og testet over flere tankfulde.

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

DJ Bobo... (11-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 11-12-05 12:57

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
news:Xns9729826282B4Fnononoinvalid@62.243.74.163...

>>> Men Martin's (og min) er opgivet til 16,3 km/l ved landevejskørsel.

>> Dét ville jeg godt se på tryk...

> Gerne for mig.
> Du kan komme med ud og køre en tur så kan du se boardcomputeren hvad den
> viser. Og ja den er nøjagtig - målt og testet over flere tankfulde.

Hvilke forhold testes der under - hvad skal der helt rpæcis ske?
Er det blot at kunne få den til at vise "tallet" et splitsekund, eller
taler vi om en tur Nyborg - Fredericia på hovedvejen (landevej)



Henrik B. (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-12-05 13:16

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:439c1420$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

>> Gerne for mig.
>> Du kan komme med ud og køre en tur så kan du se boardcomputeren hvad den
>> viser. Og ja den er nøjagtig - målt og testet over flere tankfulde.
>
> Hvilke forhold testes der under - hvad skal der helt rpæcis ske?
> Er det blot at kunne få den til at vise "tallet" et splitsekund, eller
> taler vi om en tur Nyborg - Fredericia på hovedvejen (landevej)

Burde ikke være noget problem, da det jo så er med 70 - 80 km/t, hvor
Saab'en kører med 1600 - 1800 rpm.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Martin Johansen [600~ (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-12-05 15:26

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in news:439c1420$0
$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Hvilke forhold testes der under

Dig og mig i bilen, en strækning på eks. 50 km

> - hvad skal der helt rpæcis ske?

Vi kører en tur og bare rolig vi skal ikke i skoven.

> Er det blot at kunne få den til at vise "tallet" et splitsekund, eller
> taler vi om en tur Nyborg - Fredericia på hovedvejen (landevej)

Evt. ja.

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

DJ Bobo... (11-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 11-12-05 15:50

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
news:Xns97299CFA9B0F4nononoinvalid@62.243.74.163...

>> Er det blot at kunne få den til at vise "tallet" et splitsekund, eller
>> taler vi om en tur Nyborg - Fredericia på hovedvejen (landevej)

> Evt. ja.

Hvad svarer du ja til?
Din bil kører næppe 16,5 km/l på en tur mellem Nyborg og Fredericia
når den gamle hovedvej anvendes.
--
Mvh
Mogens



Henrik B. (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-12-05 16:10

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:439c3cb9$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
> news:Xns97299CFA9B0F4nononoinvalid@62.243.74.163...
>
>>> Er det blot at kunne få den til at vise "tallet" et splitsekund, eller
>>> taler vi om en tur Nyborg - Fredericia på hovedvejen (landevej)
>
>> Evt. ja.
>
> Hvad svarer du ja til?

At det evt. kan være på turen du nævner - dét må prøves efter.

> Din bil kører næppe 16,5 km/l på en tur mellem Nyborg og Fredericia
> når den gamle hovedvej anvendes.

Hvad hastighed skal jeg køre? Den lovbefalede (skiltede) hastighed?

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



DJ Bobo... (11-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 11-12-05 16:16

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:439c4145$0$47037$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> At det evt. kan være på turen du nævner - dét må prøves efter.

Hvad ved du om det?

> Hvad hastighed skal jeg køre? Den lovbefalede (skiltede) hastighed?

Du skal blot følge loven og skiltningen, jep - det vil være okay :)
Altså 80/90 km/t udenfor og 50/60 indenfor bymæssig bebyggelse...
--
Mvh
Mogens



Martin Johansen [600~ (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-12-05 17:05

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in news:439c3cb9$0
$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Hvad svarer du ja til?

Det du skrev

> Din bil kører næppe 16,5 km/l på en tur mellem Nyborg og Fredericia
> når den gamle hovedvej anvendes.

Jeg er ikke i tvivl om jeg kan få den til at gå 15 km/l. Det er gjort før
på landevej.

16,5 ved jeg ikke om jeg kan.. men det skal da forsøges

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-12-05 17:13

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9729ADD053214nononoinvalid@62.243.74.163...

> Jeg er ikke i tvivl om jeg kan få den til at gå 15 km/l. Det er gjort før
> på landevej.
>
> 16,5 ved jeg ikke om jeg kan.. men det skal da forsøges

Det er stadig 16,1 km/l.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



DJ Bobo... (11-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 11-12-05 17:26

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:439c4fed$0$47041$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> news:Xns9729ADD053214nononoinvalid@62.243.74.163...

>> Hvad svarer du ja til?

>Det du skrev

Der var 2 spørgsmål i min posting

>> Jeg er ikke i tvivl om jeg kan få den til at gå 15 km/l. Det er gjort før
>> på landevej.
>> 16,5 ved jeg ikke om jeg kan.. men det skal da forsøges

> Det er stadig 16,1 km/l.

Trækker måske lidt i land nu... :)

Martin, du svarer kæphøj, at det kan man meget gerne.
Kan du finde ud af, hvad du mener, bilen kan?
Citater:
>>> Men Martin's (og min) er opgivet til 16,3 km/l ved landevejskørsel.

>> Dét ville jeg godt se på tryk...

> Gerne for mig.
> Du kan komme med ud og køre en tur så kan du se boardcomputeren hvad den
> viser. Og ja den er nøjagtig - målt og testet over flere tankfulde.
--
Mvh
Mogens



Martin Johansen [600~ (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-12-05 19:36

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in
news:439c5305$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Der var 2 spørgsmål i min posting

Sorry det ser jeg først nu. Det var ikke kun i et splitsekund den skulle
vise det. Det var gennemsnittet over en strækning på ren landevej.

> Martin, du svarer kæphøj, at det kan man meget gerne.
> Kan du finde ud af, hvad du mener, bilen kan?

Jeg kan give dig resultatet fra sidste gang og det sagde 6,7l/100km dvs.
lige knap 15 km/l. Det var i sensommeren.

Jeg skal gerne prøve igen og se om jeg kan få det højere op :) Der kan jo
gå helt sport i det økonomi.

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

DJ Bobo... (11-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 11-12-05 19:41


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
news:Xns9729C75A05F95nononoinvalid@62.243.74.163...

> Sorry det ser jeg først nu. Det var ikke kun i et splitsekund den skulle
> vise det. Det var gennemsnittet over en strækning på ren landevej.

Det er øjnene, man bliver blind på først :)

> Jeg kan give dig resultatet fra sidste gang og det sagde 6,7l/100km dvs.
> lige knap 15 km/l. Det var i sensommeren.

Der er stadig et stykke vej til de 16,1/16,5 km/literen !
Altså har jeg ret

> Jeg skal gerne prøve igen og se om jeg kan få det højere op :)

Ellers udhules din postings validitet vel...
(pralleri)

> Der kan jo gå helt sport i det økonomi.

Jow jow - kender man jo fra een selv (over 11 km/l i en Camaro V8
--
Mvh
Mogens



Martin Johansen [600~ (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-12-05 20:04

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in news:439c72c3$0
$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Det er øjnene, man bliver blind på først :)

Jub

> Der er stadig et stykke vej til de 16,1/16,5 km/literen !

Ja men ikke langt.

> Altså har jeg ret

Nope

> Ellers udhules din postings validitet vel...

Næh.

> (pralleri)

Slet ikke.

Jeg praler sq ikke. Det var _ingen_ sag for mig at nå de 15km/l. Det var
med 3 mand i bilen og ikke kun pinlige 90, men også en tur på motorvej med
140. Strækningen var samlet 55km ca.

Tror du så ikke med ren landevej, kun 90 km/t og med mig alene i bilen,
evt. dig, at jeg/vi kan nå højere op? Jeg er ret så overbevist om, at vi
når ret tæt på det SAAB opgiver.

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

DJ Bobo... (11-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 11-12-05 20:20

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
news:Xns9729CC22C6C62nononoinvalid@62.243.74.163...

> Jeg praler sq ikke. Det var _ingen_ sag for mig at nå de 15km/l. Det var
> med 3 mand i bilen og ikke kun pinlige 90, men også en tur på motorvej med
> 140. Strækningen var samlet 55km ca.
> Tror du så ikke med ren landevej, kun 90 km/t og med mig alene i bilen,
> evt. dig, at jeg/vi kan nå højere op? Jeg er ret så overbevist om, at vi
> når ret tæt på det SAAB opgiver.

Kommer du privet sammen med Henrik B? )))))))))))))))))))))))))
--
Mvh
Mogens



Martin Johansen [600~ (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-12-05 20:23

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in
news:439c7bde$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Kommer du privet sammen med Henrik B? )))))))))))))))))))))))))

Lidt ) Vi færdes da de samme steder da vi har fælles interesser (SAAB)
og stikker da også hovederne sammen engang imellem når der er SAAB
indvolveret.

Siger du vi lyder som hinanden? LOL

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

DJ Bobo... (11-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 11-12-05 21:05

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
news:Xns9729CF6CBE067nononoinvalid@62.243.74.163...

> Siger du vi lyder som hinanden? LOL

Copy -> paste
--
Mvh
Mogens



Martin Johansen [600~ (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-12-05 21:14

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in news:439c867c$0
$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
> news:Xns9729CF6CBE067nononoinvalid@62.243.74.163...
>
>> Siger du vi lyder som hinanden? LOL
>
> Copy -> paste

ROFL

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

N/A (11-12-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 11-12-05 21:19



John Sahl (11-12-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 11-12-05 21:19

DJ Bobo... wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
>> Siger du vi lyder som hinanden? LOL
>
> Copy -> paste

Hvem af dem er copy og hvem er paste?

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



Brian (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-12-05 21:32

John Sahl wrote:

> Hvem af dem er copy og hvem er paste?

Eftersom Martin var senest på SAAB bølgen, må han være copy

/Brian



Henrik B. (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-12-05 13:09

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:439c1096$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
> news:439c0c7a$0$47088$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>> Men Martin's (og min) er opgivet til 16,3 km/l ved landevejskørsel.
>
> Dét ville jeg godt se på tryk...

Gerne! Omend jeg var lidt optimistisk: Det er "kun" 16,1 km/l ved landevej:

Fra 9000 CS-brochure 1993 - 6,2 liter/100 km = 16,12 km/l
http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Saab%20benz.jpg

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



DJ Bobo... (11-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 11-12-05 13:24

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:439c16ef$0$47062$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Gerne! Omend jeg var lidt optimistisk: Det er "kun" 16,1 km/l ved
> landevej:
> Fra 9000 CS-brochure 1993 - 6,2 liter/100 km = 16,12 km/l
> http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Saab%20benz.jpg

Ok - så vi er nu gået over til at bruge fabrikkernes egne
testresultater som bevis for eet eller andet. LOL.
Næh, du - det skal være uvildigt, før jég godtager noget sådan...
--
Mvh
Mogens
13,7 km/l -> in real life



Martin Johansen [600~ (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-12-05 15:27

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:439c16ef$0$47062$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Fra 9000 CS-brochure 1993 - 6,2 liter/100 km = 16,12 km/l

Har du en komplet brochure fra 1994 evt?

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-12-05 15:30

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns97299D2CD979Dnononoinvalid@62.243.74.163...

>> Fra 9000 CS-brochure 1993 - 6,2 liter/100 km = 16,12 km/l
>
> Har du en komplet brochure fra 1994 evt?

Jep. Men ikke sikkert at jeg har to.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Martin Johansen [600~ (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-12-05 17:02

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in news:439c37df$0$46976
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> news:Xns97299D2CD979Dnononoinvalid@62.243.74.163...
>
>>> Fra 9000 CS-brochure 1993 - 6,2 liter/100 km = 16,12 km/l
>>
>> Har du en komplet brochure fra 1994 evt?
>
> Jep. Men ikke sikkert at jeg har to.

Damn.. hehe. Scanne scanne...

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Martin Johansen [600~ (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-12-05 12:48

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:439c0c7a$0$47088$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Ved blandet kørsel ja.

Ja og det stemmer jo egentlig meget godt.

> Men Martin's (og min) er opgivet til 16,3 km/l
> ved landevejskørsel.

Nemlig ja

Og det er som sagt intet problem at kommer deropaf...

Kører jeg morfarkørsel på landevej dvs. 90 km/t og forsøger at være
forudseende så lander jeg gerne på 15 km/l.

Lige da jeg fik bilen lå jeg på 14 km/l.

Så jo mere jeg lærer min bil at kende jo bedre kan jeg se/føle hvornår den
kører mest økonomisk.

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

OZ7PUS (11-12-2005)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 11-12-05 15:22


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9729823C7F612nononoinvalid@62.243.74.163...
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
> news:439c0c7a$0$47088$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
>
>> Ved blandet kørsel ja.
>
> Ja og det stemmer jo egentlig meget godt.
>
>> Men Martin's (og min) er opgivet til 16,3 km/l
>> ved landevejskørsel.
>
> Nemlig ja
>
> Og det er som sagt intet problem at kommer deropaf...
>
> Kører jeg morfarkørsel på landevej dvs. 90 km/t og forsøger at være
> forudseende så lander jeg gerne på 15 km/l.
>
> Lige da jeg fik bilen lå jeg på 14 km/l.
>
> Så jo mere jeg lærer min bil at kende jo bedre kan jeg se/føle hvornår den
> kører mest økonomisk.
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> "Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
> Billigt brugt crap til salg:
> http://tuxx.dk/rodekassen.php

16km/l i nissanen uanset hvordan man køre (stort set) --.. Kun ved kørsel
med trailer går den lidt mindre .. ca 15km/l

16km/l er ved blandet kørsel , Ved motorvejs kørsel med ikke under 120kmt
går den 17-18km/l ved konstant hastighed

OZ3BTO



Martin Johansen [600~ (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-12-05 15:25

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> wrote in
news:439c361a$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> 16km/l er ved blandet kørsel , Ved motorvejs kørsel med ikke under
> 120kmt går den 17-18km/l ved konstant hastighed

Det er jo også en Diesella

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

OZ7PUS (11-12-2005)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 11-12-05 15:36


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns97299CD4B8D65nononoinvalid@62.243.74.163...
> "OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> wrote in
> news:439c361a$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
>> 16km/l er ved blandet kørsel , Ved motorvejs kørsel med ikke under
>> 120kmt går den 17-18km/l ved konstant hastighed
>
> Det er jo også en Diesella
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> "Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
> Billigt brugt crap til salg:
> http://tuxx.dk/rodekassen.php

Ja det er en dejlig ting at have ... ikke nok med at de går langt på
literen brændstoffet er også billigt ... nåja også den halve vægtafgift
:P
Og forsikringen er også til at betale sig fra til trods for at det er en 2
liters motor

OZ3BTO



Brian (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-12-05 16:09

OZ7PUS wrote:

> Og forsikringen er også til at betale sig fra til trods for at det
> er en 2 liters motor

Det er vel også svært at lave dyre ulykker i en bil hvor man
måler 0-100 med en afrivningskalender

/Brian



OZ7PUS (11-12-2005)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 11-12-05 16:17


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:439c40c1$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> OZ7PUS wrote:
>
>> Og forsikringen er også til at betale sig fra til trods for at det
>> er en 2 liters motor
>
> Det er vel også svært at lave dyre ulykker i en bil hvor man
> måler 0-100 med en afrivningskalender
>
> /Brian
>

Hvist længe siden at du har prøvet at køre diesel.

Nissanen kan sku nok komme fremad når den ellers får lov .. Har ikke lige
tiden det tager fra 0-100 men den kan da ihvertfald tage røven på både
golfer og kadetter ... Det er ok for mig
Nå ja så kan den da oss rende knapt 200 på toppen .. Ved 180 trækker den
ihvertfald stadig

OZ3BTO



Brian (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-12-05 16:26

OZ7PUS wrote:

> Hvist længe siden at du har prøvet at køre diesel.

Njaa... det er da snart 24 timer siden sidst

> Nissanen kan sku nok komme fremad når den ellers får lov .. Har ikke
> lige tiden det tager fra 0-100 men den kan da ihvertfald tage røven
> på både golfer og kadetter ... Det er ok for mig
> Nå ja så kan den da oss rende knapt 200 på toppen .. Ved 180 trækker
> den ihvertfald stadig

Er det ikke en Primera fra '94 ?
Den har vel ikke ligefrem turbo eller andre moderne hjælpemidler...

/Brian



OZ7PUS (11-12-2005)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 11-12-05 16:29


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:439c44d0$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> OZ7PUS wrote:
>
>> Hvist længe siden at du har prøvet at køre diesel.
>
> Njaa... det er da snart 24 timer siden sidst
>
>> Nissanen kan sku nok komme fremad når den ellers får lov .. Har ikke
>> lige tiden det tager fra 0-100 men den kan da ihvertfald tage røven
>> på både golfer og kadetter ... Det er ok for mig
>> Nå ja så kan den da oss rende knapt 200 på toppen .. Ved 180 trækker
>> den ihvertfald stadig
>
> Er det ikke en Primera fra '94 ?
> Den har vel ikke ligefrem turbo eller andre moderne hjælpemidler...
>
> /Brian
>


Nej det er ikke en primera men en sunny .. Og nej den har ikke turbo osv.
Heller ikke nødvendig da den alligevel har 100hk ca hvilket er riigeligt

OZ3BTO



Brian (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-12-05 16:37

OZ7PUS wrote:

> Nej det er ikke en primera men en sunny .. Og nej den har ikke turbo
> osv. Heller ikke nødvendig da den alligevel har 100hk ca hvilket
> er riigeligt

Har du målt den, eller føles det som 100hk ?

Officielt har den motor ikke mere end 75Hk/132Nm, 155Km/t på
toppen, og 17,2 fra 0-100 - det er tal fra www.autoweek.nl

Det napper da vist kun de svageste kadetter

/Brian



OZ7PUS (11-12-2005)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 11-12-05 16:55


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:439c4746$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> OZ7PUS wrote:
>
>> Nej det er ikke en primera men en sunny .. Og nej den har ikke turbo
>> osv. Heller ikke nødvendig da den alligevel har 100hk ca hvilket
>> er riigeligt
>
> Har du målt den, eller føles det som 100hk ?
>
> Officielt har den motor ikke mere end 75Hk/132Nm, 155Km/t på
> toppen, og 17,2 fra 0-100 - det er tal fra www.autoweek.nl
>
> Det napper da vist kun de svageste kadetter
>
> /Brian
>

Har jeg læst men denne er nu målt til knapt 100hk mener det var 95,xx hk
og topfarten ligger betydeligt over de 155kmt efter som jeg jævnligt
ligger med de 160-170 på vejen til hamborg

17.2 sek kan jeg ej få til at passe efter som forden gjore det under 10
sek og denne er betydeligt kvikkere der oppe

OZ3BTO



Brian (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-12-05 17:49

OZ7PUS wrote:

> Har jeg læst men denne er nu målt til knapt 100hk mener det var
> 95,xx hk og topfarten ligger betydeligt over de 155kmt efter som jeg
> jævnligt ligger med de 160-170 på vejen til hamborg
>
> 17.2 sek kan jeg ej få til at passe efter som forden gjore det
> under 10 sek og denne er betydeligt kvikkere der oppe

Fantastiske præstationer - den skulle vel aldrig være rød ?

/Brian



OZ7PUS (11-12-2005)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 11-12-05 18:17


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:439c5845$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> OZ7PUS wrote:
>
>> Har jeg læst men denne er nu målt til knapt 100hk mener det var
>> 95,xx hk og topfarten ligger betydeligt over de 155kmt efter som jeg
>> jævnligt ligger med de 160-170 på vejen til hamborg
>>
>> 17.2 sek kan jeg ej få til at passe efter som forden gjore det
>> under 10 sek og denne er betydeligt kvikkere der oppe
>
> Fantastiske præstationer - den skulle vel aldrig være rød ?
>
> /Brian
>

Jo det kan man hvist godt kalde den farve .. iøvrigt skulle der ikke være
ret mange af netop den model i DK .. Ihvertfald ikke tilsalg

OZ3BTO



Brian (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-12-05 18:25

OZ7PUS wrote:

> Jo det kan man hvist godt kalde den farve .. iøvrigt skulle der
> ikke være ret mange af netop den model i DK .. Ihvertfald ikke tilsalg

Vi har jo ført hørt historier herinde om røde biler der performer
langt over hvad der kan forventes - det var dog en Sierra




OZ7PUS (11-12-2005)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 11-12-05 18:28


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:439c60af$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> OZ7PUS wrote:
>
>> Jo det kan man hvist godt kalde den farve .. iøvrigt skulle der
>> ikke være ret mange af netop den model i DK .. Ihvertfald ikke tilsalg
>
> Vi har jo ført hørt historier herinde om røde biler der performer
> langt over hvad der kan forventes - det var dog en Sierra
>
>
>
'
skal da gerne høre den gamle ad om han ved hvor han har papirene fra
målingen

OZ3BTO



jan@stevns.net (11-12-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-12-05 19:42

"Brian" <ellers@tak.du> skrev :

>Vi har jo ført hørt historier herinde om røde biler der performer
>langt over hvad der kan forventes - det var dog en Sierra

Du glemte at fortælle det vigtigste : TEC2000

:)



--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

DJ Bobo... (11-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 11-12-05 19:44


<jan@stevns.net> wrote in message
news:pmsop1hkm8equi6nb2idnt5r4m7bo15q8f@dtext.news.tele.dk...
> "Brian" <ellers@tak.du> skrev :

> Du glemte at fortælle det vigtigste : TEC2000...

Jég fangede den heller ikke første gang :)
--
Mvh
Mogens



Brian (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-12-05 19:54

jan@stevns.net wrote:

> Du glemte at fortælle det vigtigste : TEC2000
>
> :)

Så havde det jo været for nemt

/Brian



jan@stevns.net (11-12-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-12-05 20:00

"Brian" <ellers@tak.du> skrev :

>Så havde det jo været for nemt

joehhhhh, men nu har *den* bil jo også sat sine uudslettelige spor i
gruppen ;)


--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

John Sahl (11-12-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 11-12-05 19:48

jan@stevns.net wrote:
> "Brian" <ellers@tak.du> skrev :
>
>> Vi har jo ført hørt historier herinde om røde biler der performer
>> langt over hvad der kan forventes - det var dog en Sierra
>
> Du glemte at fortælle det vigtigste : TEC2000
>
> :)

Ikke at forglemme de 11 lag Pava!

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



DJ Bobo... (11-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 11-12-05 19:52


"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message
news:439c74d1$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Ikke at forglemme de 11 lag Pava!

MEN flot er den nu
Sierra'en fra Vestjylland - nærmere bestemt Vedersø...
--
Mvh
Mogens



Ukendt (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-11-05 22:26

> > Minus.
> > Lidt dyr i benz :o/
>
> Det synes jeg tit man hører om BMW.
>
> Hvad render sådan en realistisk set i hhv by, land og motorvej?

Min var en 2½L R6 den gik ca 5kml og under i byen, og aldrig over 10kml..

Men den var også med pløreturbine, og min tunge højre fod

Mvh
Morten



Martin Johansen [600~ (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 05-11-05 23:00

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in news:436d237e$0$41142$14726298
@news.sunsite.dk:

> Min var en 2½L R6 den gik ca 5kml og under i byen, og aldrig over 10kml..

Og så synes jeg min er dyr i by med 8 km/l...

> Men den var også med pløreturbine, og min tunge højre fod

Jae den tunge fod kan koste dyrt

Men morgentrafik, koldstarter osv. tager livet af al økonomi.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Ukendt (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-11-05 12:08

> > Min var en 2½L R6 den gik ca 5kml og under i byen, og aldrig over
10kml..
>
> Og så synes jeg min er dyr i by med 8 km/l...

hehe

> > Men den var også med pløreturbine, og min tunge højre fod
>
> Jae den tunge fod kan koste dyrt
>
> Men morgentrafik, koldstarter osv. tager livet af al økonomi.

ja og når man kun har 3-4km på arbejde når den aldrig rigtigt at blive varm
hehe

Mvh
Morten



Martin Johansen [600~ (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-11-05 13:09

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in
news:436de41b$0$41148$14726298@news.sunsite.dk:

> ja og når man kun har 3-4km på arbejde når den aldrig rigtigt at blive
> varm hehe

Samme her. Så jeg piner mig selv istedet for og tager scooteren mens jeg
kan holde kulden ud :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Kent Oldhøj (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 05-11-05 23:57

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev....

>> Minus.
>> Lidt dyr i benz :o/
>
> Det synes jeg tit man hører om BMW.
>
> Hvad render sådan en realistisk set i hhv by, land og motorvej?

Som med alle andre biler med store motorer, så afhænger det MEGET af
kørestil. De fleste vil nok ligge mellem 6 og 9 km/l i snit. Skal du
vide det mere præcist, så har du ikke råd

Men i forhold til andre biler i samme klasse under samme betingelser,
så er BMW'er normalt ikke så slemme. Men BMW'er gør tit din
speederfod tungere end andre biler gør, hvis du forstår

Mogens (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 06-11-05 10:24


"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote in message
news:Xns9705F3B194AFAKENTOLDHOJ@62.243.74.163...

> Som med alle andre biler med store motorer, så afhænger det MEGET af
> kørestil. De fleste vil nok ligge mellem 6 og 9 km/l i snit. Skal du
> vide det mere præcist, så har du ikke råd
> Men i forhold til andre biler i samme klasse under samme betingelser,
> så er BMW'er normalt ikke så slemme. Men BMW'er gør tit din
> speederfod tungere end andre biler gør, hvis du forstår

En moderne E39 528i har en brændstoføkonomi,
der er langt bedre end det, du skriver !
Min bekendte taler om 14 km/l: Kbh - Århus - Kbh
--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift, nedsat til -> 139.900 DK KR)
S: '75 MG B GT V8 -> http://transpotech.dk



Morten Lorenzen (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 06-11-05 10:41

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:436dcbcc$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> En moderne E39 528i har en brændstoføkonomi,
> der er langt bedre end det, du skriver !
> Min bekendte taler om 14 km/l: Kbh - Århus - Kbh

Enig, min BMW render gerne over 13km/l.

-M
'05 BMW 325i E90



Martin Johansen [600~ (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-11-05 11:18

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote in news:436dcf8d$0
$11700$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> "Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> news:436dcbcc$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> En moderne E39 528i har en brændstoføkonomi,
>> der er langt bedre end det, du skriver !
>> Min bekendte taler om 14 km/l: Kbh - Århus - Kbh
>
> Enig, min BMW render gerne over 13km/l.
>

Det lyder godt. Så er myten om at en BMW er dyr i brændstof hermed aflivet.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Mogens (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-11-05 01:48

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
news:Xns970672F779A19nononoinvalid@62.243.74.163...

> Så er myten om at en BMW er dyr i brændstof hermed aflivet.

Næppe -> www.hvorlangtpaaliteren.dk
--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift, nedsat til -> 139.900 DK KR)
S: '75 MG B GT V8 -> http://transpotech.dk



Martin Johansen [600~ (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-11-05 23:46

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in news:4373ea3f$0$67262
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
> news:Xns970672F779A19nononoinvalid@62.243.74.163...
>
>> Så er myten om at en BMW er dyr i brændstof hermed aflivet.
>
> Næppe -> www.hvorlangtpaaliteren.dk

Den giver jeg ikke så meget for.. :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Mogens (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 12-11-05 08:17

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
news:Xns970BF1B573BAEnononoinvalid@62.243.74.163...

> Den giver jeg ikke så meget for.. :)

Hvad mener du!? - det er da grundlaget for din betaling.
--
Mvh Mogens



Martin Johansen [600~ (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-11-05 22:33

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in news:43759704$0$67255
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
> news:Xns970BF1B573BAEnononoinvalid@62.243.74.163...
>
>> Den giver jeg ikke så meget for.. :)
>
> Hvad mener du!? - det er da grundlaget for din betaling.

Nope. Jeg betaler ikke grøn ejerafgift, og heldigvis for det da. Min
betaling er sat ud fra min vægt (bilens altså :) )

Det jeg mener er, at jeg ikke altid synes den side afspejler
virkeligheden... ikke andet såmend :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Mogens (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-11-05 08:00

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
news:Xns970CE552DED35nononoinvalid@62.243.74.163...

> Det jeg mener er, at jeg ikke altid synes den side afspejler
> virkeligheden... ikke andet såmend :)

I know - men den kan udemærket anvendes som basis
for et sammenligningsgrundlag, idet brændstofforbruget
er udregnet efter en fælles norm.
--
Mvh Mogens



Jan W Nielsen (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-05 11:19

> Enig, min BMW render gerne over 13km/l.

Din er altså også blevet VOLDSOMT forbedret på det punkt ift tidligere
BMW´er..

Man kan nok godt holde 14 km/ltr i en 8 år gammel 528´er - men så skal man
dælen dulme ikke køre ret stærkt.

/Jan W Nielsen



Morten Lorenzen (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 06-11-05 11:36

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:436dd89f$0$9303$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...

> Din er altså også blevet VOLDSOMT forbedret på det punkt ift tidligere
> BMW´er..

Okay, men vidste ikke det var _så_ ny teknologi der er i min dejlige
tysker-elskerinde :)

> Man kan nok godt holde 14 km/ltr i en 8 år gammel 528´er - men så skal man
> dælen dulme ikke køre ret stærkt.

Eller holde 130 km/t konstant?

-M



Jan W Nielsen (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-05 12:57

> Okay, men vidste ikke det var _så_ ny teknologi der er i min dejlige
> tysker-elskerinde :)

Jo, jo - BMWs motorer har gennemgået en ret stor udvikling de senste år -
også på spørgsmålet om brændstofforbrug.

Jeg kan ikke huske dem på stående fod, men der er tale om ret store tekniske
forbedringer. Også på motorer i samme modeller - fra årgang til årgang.

>> Man kan nok godt holde 14 km/ltr i en 8 år gammel 528´er - men så skal
>> man dælen dulme ikke køre ret stærkt.

> Eller holde 130 km/t konstant?

Den går med 110 procents sikkerhed ikke 14 km/ltr ved konstant 130 km/t.
Regn hellere med 90-100 km/t for at opnå det lave forbrugstal.

En ny 530i - der er mere end 10 procent mere brændstoføkonomisk end den
gamle 528´er - kører 15 km/ltr ved konstant 90 km/t.

Min Vectra kører 18,1 km/ ltr ved konstant 90 km/t. (opgivet). Den kører 14
km/ltr ved 120 km/t.

Vectra´en er både lettere, har færre cylindrer, og mindre vindmodstand og er
højere gearet end en 528´er. Højere garing er ikke nødvendigvis en fordel -
men det er det ved denne hastighed - når den ikke skal sejtrække men bare
brumme roligt afsted ved 2000 o/min.

/Jan W Nielsen



Kent Oldhøj (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 06-11-05 13:39

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev....

>> De fleste vil nok ligge mellem 6 og 9 km/l i snit. Skal du
>> vide det mere præcist, så har du ikke råd
>> Men i forhold til andre biler i samme klasse under samme
>> betingelser, så er BMW'er normalt ikke så slemme. Men BMW'er
>> gør tit din speederfod tungere end andre biler gør, hvis du
>> forstår
>
> En moderne E39 528i har en brændstoføkonomi,
> der er langt bedre end det, du skriver !

Jeg har ikke udtrykt mig tydeligt nok. Det jeg mener er at en BMW
ansporer føreren til en mere sporty(og benzinkrævende) kørsel end de
fleste andre biler i samme klasse. Kører man som en BMW 528i ligger
op til, så havner de fleste førere mellem 6 og 9 km/l.

Kører man "normalt" kræver en BMW ikke mere benz end andre i samme
klasse.

> Min bekendte taler om 14 km/l: Kbh - Århus - Kbh

Så kører han Lupo 3L style

Fly Christensen (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 06-11-05 15:19

On 06 Nov 2005 12:39:20 GMT, "Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote:

>"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev....
>
>> Min bekendte taler om 14 km/l: Kbh - Århus - Kbh
>
>Så kører han Lupo 3L style

Hvis en konstant fart med ca. 130 er Lupo 3L style, så vil jeg give dig
ret - uden at kende manden.

Men fader havde en 730 (den gamle model) som lå omkring de 10 i snit.
Den kørte cirka 500.000 km motorvej i Tyskland.

E39 528 er jo "efterfølgeren" til den tideligere E39 530, så den bruger
sikkert mindre.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Frederik C (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 07-11-05 09:51


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
news:j04sm1prhsb2vplv62t0d8f0ml3cg859ba@4ax.com...
> On 06 Nov 2005 12:39:20 GMT, "Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote:
>
>>"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev....
>>
>>> Min bekendte taler om 14 km/l: Kbh - Århus - Kbh
>>
>>Så kører han Lupo 3L style
>
> Hvis en konstant fart med ca. 130 er Lupo 3L style, så vil jeg give dig
> ret - uden at kende manden.
>
> Men fader havde en 730 (den gamle model) som lå omkring de 10 i snit.
> Den kørte cirka 500.000 km motorvej i Tyskland.
>
> E39 528 er jo "efterfølgeren" til den tideligere E39 530, så den bruger
> sikkert mindre.
>
> Fly
>
> --
> In space nobody will hear your cream

E39 530 kom da efter E39 528?

Mener du E34? For da er E39 528 vel efterfølgeren til E34 525 24v?

Mvh.

Frederik



Martin Johansen [600~ (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-11-05 11:18

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote in news:Xns9705F3B194AFAKENTOLDHOJ@
62.243.74.163:

> Som med alle andre biler med store motorer, så afhænger det MEGET af
> kørestil. De fleste vil nok ligge mellem 6 og 9 km/l i snit.

Fleste store biler eller fleste BMW'er ?

For hvis det er fleste store biler så tager du grusomt fejl..

> Skal du
> vide det mere præcist, så har du ikke råd

Jeg er skam ikke på udkig efter en BMW.. endnu :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Morten Lorenzen (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 06-11-05 10:39

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9705A5D92D47Cnononoinvalid@62.243.74.163...
> "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in
> news:436cc88e$0$41149$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Minus.
>> Lidt dyr i benz :o/
>
> Det synes jeg tit man hører om BMW.
>
> Hvad render sådan en realistisk set i hhv by, land og motorvej?

Min 325i (218HK/250Nm) har over ca. 54.000 km. kørt 11,4 km/l
Det længste jeg har fået til den at gå(hvor jeg altså målte det) er 13,7
km/l.
Og det mindste var en tur til Le Mans med hhv Thomas Krath og undertegnede
bag rattet. Det var vist et pænt stykke under 10 :)

-M
'05 325i E90



Martin Johansen [600~ (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-11-05 11:19

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote in
news:436dcf3e$0$11171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Min 325i (218HK/250Nm) har over ca. 54.000 km. kørt 11,4 km/l
> Det længste jeg har fået til den at gå(hvor jeg altså målte det) er
> 13,7 km/l.
> Og det mindste var en tur til Le Mans med hhv Thomas Krath og
> undertegnede bag rattet. Det var vist et pænt stykke under 10 :)

Hehe okay. Tak for tal!

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Lars Knudsen (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 05-11-05 18:32

Hej,

On Sat, 5 Nov 2005 15:19:21 +0100, "Stony" <stenvej@gmail.com> wrote:

> BMW 528i
> År: 6/1996
> Km: 162.000
> Pris: kr. 189.900
> Levering: kr. 3.100
>
>
> Mine arbejdskollegaer fortæller mig at den er for dyr i reservedele og
>tit går i stykker.
> Nogen der ved noget om det ?

Ja.. Og nej - den er ikke specielt dyr i reservedele og e39 modellen
er generelt ofte omtalt som meget fejlfri. Du kan dog spare en del
arbejdsløn ved at lade et andet værksted en aut. BMW udføre service.

99% på at kollegaerne er grønne af misundelse

>Kan det betale sig at sætte "tænderne" i
>sådan en bil som ovennævnte ? Plusser / minusser. Vi er en famile på fem ,
>kan vi være i den ?

Jaeh - men så er den også fyldt. Hvad for noget Toyota kører i?

> Lad nu være med at sige prøvekøre , for vi skal køre meget langt for
>at finde en forhandler der sælger sådan en BMW til den pris....

Hvis du prøvekører er du nødt til at eje...


** Lars


Jan W Nielsen (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 05-11-05 22:43

> Mine arbejdskollegaer fortæller mig at den er for dyr i reservedele
> og tit går i stykker.

Det er en kongebil.

Den er ikke så billig at holde kørende som en Toyota Corolla - men det er
også noget helt andet.

Jeg ville ikke være skræmt fra vid og sans, og jeg er ellers ikke til alt
for dyre biler.

/Jan W Nielsen



Morten Lorenzen (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 06-11-05 10:50

"Stony" <stenvej@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:436cbf67$0$38720$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej alle i vidende mennesker.
>
> Har altid haft Toyota , men nu skal vi have en "ny" brugt bil.
> Har kig på sådan en her :
>
> BMW 528i
> År: 6/1996
> Km: 162.000
> Pris: kr. 189.900
> Levering: kr. 3.100

Lækkert stykke mekanik. KM-tal er aldeles i orden!

> Mine arbejdskollegaer fortæller mig at den er for dyr i reservedele
> og tit går i stykker.

Det er bare fordi de er misundelige/ikke tør købe andet end
gennemsnitsdanskeren/må ikke for konen osv.

> Nogen der ved noget om det ? Kan det betale sig at sætte "tænderne" i
> sådan en bil som ovennævnte ? Plusser / minusser. Vi er en famile på fem ,
> kan vi være i den ?

Der er ikke oceaner af plads, og er børnene for store, bliver der nok lidt
kamp på bagsædet.

> Lad nu være med at sige prøvekøre , for vi skal køre meget langt for
> at finde en forhandler der sælger sådan en BMW til den pris....

Jamen, det er som regel den eneste mulighed. - Men pas på! --> Da jeg skulle
have ny bil i foråret kørte jeg ud til hhv. Audi og BMW. Efter én time i en
Audi A4 2,0TFSI Quattro og 10 min i en 325i E90 var jeg 100% sikker på mit
valg. Jeg bestilte BMW'en samme dag jeg prøvede den. Min bil har nu gået
54.000 km, uden den mindste skygge af problemer. Og den bliver virkelig
anvendt til lidt af hvert!
Jeg ved godt at der er langt fra 54kkm til 162kkm, men stadig har jeg den
opfattelse af at nyere BMW'ere ikke er skræmmende at holde kørende.
Jeg har haft bl.a. Jeep Grand Cherokee(årg. 2002), Saab 9-5 2,3T(Årg. 2003)
og VW Touareg TDI (årg. 2004), og ingen af dem var lige så dejlige og
problemfri som min BMW. Især ikke VW'en....

> Mine Toyotaer har jeg aldrig haft bøvl med.Kun småskavanker.Takker
> for al den hjælp vi kan få.

Småskavanker er den definitionssag. Jeg er über-sart på dette punkt, der
skal ikke være den mindste fejl på noget som helst. Kender folk der er
ligeglade med om f.eks. en rem hyler, og om bilen hugger en anelse.
Men generelt tror jeg du har ret i at en Toyota som regel er sværere at slå
ihjel end grio 413. Se bare Top Gears mere eller mindre videnskablige test
af en Toyota Hi-Lux.

-M
'05 BMW 325i E90



Christensen (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 06-11-05 11:28


"Stony" <stenvej@gmail.com> wrote in message
news:436cbf67$0$38720$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej alle i vidende mennesker.
>
> Har altid haft Toyota , men nu skal vi have en "ny" brugt bil.
> Har kig på sådan en her :
>
> BMW 528i
> År: 6/1996
> Km: 162.000
> Pris: kr. 189.900
> Levering: kr. 3.100

Nice.....


> Mine arbejdskollegaer fortæller mig at den er for dyr i reservedele og tit
> går i stykker.

Det passer så ikke...i hvert fald ikke at den er dyr i stumper. Om de går i
stykker oftere end snittet ved jeg ikke...men jeg ved at min BMW-pusher
aldrig har haft en motor lukket op.....Nå det så er sagt er den nok ikke
helt så billig som en 'yota.

> Plusser / minusser.

Super bil - E39'eren er uofficielt "verdens bedste bil" *dukker sig*. Man
skal også kigge langt efter andre biler der overhovedet kommer i nærheden af
at have samme engle-motorlyd som en BMW række-6'er. Minusser...tjaa....den
er nok ikke så stor indeni som man skulle tro. Baghjulstræk og langslæggende
R6'er koster kabineplads...but who cares'? Desuden er den tørstig...men det
er fandme også en lækker maskine....uha...man sidder helt og bliver småtræt
af at man har valgt diesel...BMW eller ej.

> Lad nu være med at sige prøvekøre , for vi skal køre meget langt for
> at finde en forhandler der sælger sådan en BMW til den pris....

Hvor i landet er du fra? Hvor du er fra sjælland kan jeg varmt anbefale en
tur ind til NJ Automobiler på Englandsvej på Amager...han har rigtigt mange
E39'ere og han er super i alle henseender. Det er i hvert fald en køretur
værd.

/f christensen
320d Touring '02



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste