/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kan diesel blive for gammel?
Fra : Niels Jacobsen


Dato : 05-11-05 08:41

Hej

Min tankmand fortæller at en af hans kunder køber rigeligt ind af
diesel når det er billigt og opbevarer det i dunke.
Kunden kører i en Citroen med en HDi motor, og denne motor var brændt
sammen på en eller anden måde. Den skulle laves for kr.15.000,-
Forklaringen skulle være at den diesel kunden selv har opbevaret og
tanket skulle være bundfældet og være for gammel.
Kunden fik også at vide, at han fremover skulle tanke diesel på store
tankstationer hvor der kommer mange lastbiler, og derfor er et vist flow
i dieseltankene.
Har det noget på sig?

M.v.h
Niels



 
 
p.jarnbak (05-11-2005)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 05-11-05 09:45


"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> wrote in message
news:436c620c$0$84019$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Min tankmand fortæller at en af hans kunder køber rigeligt ind af diesel
> når det er billigt og opbevarer det i dunke.
> Kunden kører i en Citroen med en HDi motor, og denne motor var brændt
> sammen på en eller anden måde. Den skulle laves for kr.15.000,-
> Forklaringen skulle være at den diesel kunden selv har opbevaret og tanket
> skulle være bundfældet og være for gammel.
> Kunden fik også at vide, at han fremover skulle tanke diesel på store
> tankstationer hvor der kommer mange lastbiler, og derfor er et vist flow i
> dieseltankene.
> Har det noget på sig?

Det kunne jo være det er dunkene der ikke tåler diesel og derfor udskiller
noget der ødelægger dysser/pumpe.En regning på 15k lyder ikke som om det er
motoren der er noget galt med, så det er mit bud.
Hej Palle.



KubikH (05-11-2005)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 05-11-05 10:37


"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:436c70f3$0$38731$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> wrote in message
> news:436c620c$0$84019$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hej
>>
>> Min tankmand fortæller at en af hans kunder køber rigeligt ind af diesel
>> når det er billigt og opbevarer det i dunke.
>> Kunden kører i en Citroen med en HDi motor, og denne motor var brændt
>> sammen på en eller anden måde. Den skulle laves for kr.15.000,-
>> Forklaringen skulle være at den diesel kunden selv har opbevaret og
>> tanket skulle være bundfældet og være for gammel.
>> Kunden fik også at vide, at han fremover skulle tanke diesel på store
>> tankstationer hvor der kommer mange lastbiler, og derfor er et vist flow
>> i dieseltankene.
>> Har det noget på sig?
>
> Det kunne jo være det er dunkene der ikke tåler diesel og derfor udskiller
> noget der ødelægger dysser/pumpe.En regning på 15k lyder ikke som om det
> er
> motoren der er noget galt med, så det er mit bud.
> Hej Palle.
Hej
Jeg tror ikke det er dieseln, det er nok nærmere skidt fra / i dunkene.
Men det burde dieselfilteret vel kunne tage.
Det kunne være sjovt at spørge ind til det, og få et mere konkret svar.

Hvor jeg arbejder (på et kraftværk), har vi nøddiesler stående, og den
ældste har stået med diesel på de sidste 12 år.
Den starter glad og villig hver gang, der køres prøve med den.
Vi har også en tank til at stå med med noger der ligner 25000m3 diesel i.
Det er til nøddrift med kedler, det står også i år og dag uden problemer.
Mvh
Niels



Jørgen M. Rasmussen (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 05-11-05 11:04


"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har også en tank til at stå med med noger der ligner 25000m3 diesel i.
> Det er til nøddrift med kedler, det står også i år og dag uden problemer.

Jeg tror at det. det er fordi der kommer "dieselpest" i. Det er alger som
kommer i den kondens der samles i bunden af tanken, så hvis man sørger for
de ikke kommer, ved at holde tanken fyldt, eller at de forsvinder inden der
bliver for mange, ved at tilsætte karburatorsprit, er man nok problemet
kvit.
BTW. Så er benz er "ferskvare"- kan blive for gammel, i hvertfald til
højtydende 2-takts motorer. Det har kostet flere påhængsmotorer at, de er
blevet startet om foråret, på det som har stået i tanken vinteren over. Selv
om der er brugt det rigtige 2-takts, selvblandende, olie.



JBH (05-11-2005)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 05-11-05 13:01

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> wrote in message
news:436c620c$0$84019$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Min tankmand fortæller at en af hans kunder køber rigeligt ind af
> diesel når det er billigt og opbevarer det i dunke.
> Kunden kører i en Citroen med en HDi motor, og denne motor var brændt
> sammen på en eller anden måde. Den skulle laves for kr.15.000,-
> Forklaringen skulle være at den diesel kunden selv har opbevaret og
> tanket skulle være bundfældet og være for gammel.
> Kunden fik også at vide, at han fremover skulle tanke diesel på store
> tankstationer hvor der kommer mange lastbiler, og derfor er et vist flow
> i dieseltankene.
> Har det noget på sig?

En mekaniker fortalte mig at pumpen og dyserne i de nye HDI dieselmotorer er
meget følsomme overfor urenheder (især vand) i brændstoffet. De havde haft
et par reparationer i 20.000 kr´s klassen, Også på biler som ifølge ejeren
ikke havde kørt på "alternative" brændstoffer men kun var blevet tanket på
tankstationer

mvh
JBH



Brizz (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 05-11-05 19:13

Niels Jacobsen wrote:
> Hej
>
> Min tankmand fortæller at en af hans kunder køber rigeligt ind af
> diesel når det er billigt og opbevarer det i dunke.
> Kunden kører i en Citroen med en HDi motor, og denne motor var brændt
> sammen på en eller anden måde. Den skulle laves for kr.15.000,-
> Forklaringen skulle være at den diesel kunden selv har opbevaret og
> tanket skulle være bundfældet og være for gammel.
> Kunden fik også at vide, at han fremover skulle tanke diesel på store
> tankstationer hvor der kommer mange lastbiler, og derfor er et vist flow
> i dieseltankene.
> Har det noget på sig?

Diesel kan sagtens blive for gammelt. Men tvivler på det er det han har
oplevet. For vi taler virkelig mange år. Kan huske der var en sag med
forsvaret for et par år siden med at de solgte en helveds masse diesel
pga det var for gammelt og ikke kunne bruges i alle deres maskiner. Så
jo diesel kan godt blive for gammelt.

--
Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Ved mail sæt et eller andet + @ foran mit domæne.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste