AC afløb på mondeo
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-11-05 14:03

Hej.

Når jeg har brugt AC i min 97 mondeo og slukker for det går der ikke
ret lang tid inden bilen begynder at dugge. Dette tager næsten et helt
døgn om at forsvinde.
Desuden syntes jeg ikke at jeg oplever vand under bilen efter at have
kørt med AC. Derfor er min tanke om afløbet kan være stoppet. Hvor
findes dette afløb? Og hvorledes kontrollerer man om det er stoppet
eller ej? Hvad kan grunden ellers være når bilen så gerne vil dugge?
Der er ingen vand i bunden eller nogle steder...

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-11-05 14:33

Også skrev Vollert
> [...]
> eller ej? Hvad kan grunden ellers være når bilen så gerne vil dugge?
> Der er ingen vand i bunden eller nogle steder...

Det gør min osse når det er vådt eller regner så dugger bilen fuldstændig
til når den bliver startet og så skal ACen op på fuld drøn for at fjerne det
igen og næste gang jeg så stopper og starter igen er det samme tur igen, så
jeg er også vild efter svar.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 04-11-05 18:44

Martin Vollert <sætmartinforan@@plakaten.dk> skrev:
> Også skrev Vollert

> [...]

Drypper det ud under bilen når i slukker bilen, det kan være
ganske lidt nu, hvor det er blevet koldere i vejret. Men prøv en
dag hvor det er rigtig fugtigt.
Ellers smid bilen på en lift, hvis du har adgang til sådan en,
på nogle biler er det en slange der går ned, på min Octavia, er
der 2 huller i bunden, der bruges til dræn. Så burde du kunne
kontrollere om der kommer vand ud.

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-05 20:09

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til når den bliver startet og så skal ACen op på fuld drøn for at fjerne
> det igen og næste gang jeg så stopper og starter igen er det samme tur

Min gør det også
Der er ikke noget unormalt i det. Det er fordi der samler sig en masse fugt
på fordamperen som først skal "fordampe". Før holder den ikke op med at
dugge.

Det er mest om sommeren at vandet driver ud under bilen, om vinteren kan man
ikke rigtig se noget

--
Tom