Ford Sierra XR4i ----- Hjælp Panik Hjælp H~
Fra : Gasse

Dato : 04-11-05 07:38

Ford Sierra XR4i ----- Hjælp Panik Hjælp Haster

Min XR4i er blevet totalskadet.

Den har været i vores familie siden 1983, den fik lavet rust i vognbund for
2 år siden, der fik den genindhugget stelnr i højre vognbund, og fik en
genindhuggnings tiladelse, tiladelsen er blevet væk under ombygning af
huset, og synshallen kan ikke se de har udstedt en ...

Findes der ikke et boddynr i en Ford Sierra fra 83, eller kan jeg på anden
måde godtgøre at det er den rigtige bil

På forhånd tak
Kaj Gasseholm

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 04-11-05 11:07

"Gasse" <gasse@zerocrapmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> huset, og synshallen kan ikke se de har udstedt en ...
>
> Findes der ikke et boddynr i en Ford Sierra fra 83, eller kan jeg på anden

Er det ikke motorkontoret du skal have fat i? Det er da vist ikke synshallen
der udsteder genindhugningstilladelsen?
Hilsen Matthias

Fra : jacob

Dato : 04-11-05 13:17

> Er det ikke motorkontoret du skal have fat i? Det er da vist ikke
> synshallen der udsteder genindhugningstilladelsen?
> Hilsen Matthias
JO det er lige netop i synshallen vi udsteder disse tilladelser, men hvis de
ikke kan finde den, så vil du nok kunne finde en typeplade med stelnummeret
på, og datomærkningen på ruderne vil nok også dokumentere at bilen er fra
samme årgang...( evt, også mærkater på sikkerhedsselerne).

Jeg håber at det lykkes for dig og din bil.
MVH
Jacob ( synsmand)

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 04-11-05 13:58

"jacob" <jjo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bilen er fra samme årgang...( evt, også mærkater på sikkerhedsselerne).
>
> Jeg håber at det lykkes for dig og din bil.

Hej Jacob. Tak for dit svar. Så blev jeg også lidt klogere.
Hilsen Matthias

Fra : Gasse

Dato : 04-11-05 18:27

"Det var synshallen der hade udstedt den.

De kunne ikke finde en kopi, og så var jeg sku' på den . . . . .

Nå men for at gøre en lang historie kort, så fik jeg ikke hjælp jeg kunne
bruge til noget, fra
Ford Danmark ( De gjorde virkelig hvad de kunne )
Holstebro Synshal ( deres kopi af aftesten var væk )
Færdselsstyrelsen, Bilteknisk afdeling
Told & Skat - Herning Motor afdeling

Ingen af dem kunne hjælpe med af identificere bilen.
Ingen af dem har oplysninger om
Stel Nr ( Det hade Ford Danmark )
Body Nr
Rude Nr
Ledningsnet
Nøgle Nr
Motor & Gearkasse
OSV.

Så har du/i en bil der er over 10år gammel, bliver det svært at bevise hvor
den kommer fra, hvis ikke i har en attest om genindhug af stel nr:

Modpartens forsikring valgte at tro på mig og udbetale de 40Kilo for min
XR4i fra 83 med 185.000km på bagen

Hilsen Gasse en glad mand

Fra : Thomas

Dato : 04-11-05 19:03

> Modpartens forsikring valgte at tro på mig og udbetale de 40Kilo for
> min XR4i fra 83 med 185.000km på bagen

Jeg tror at du skal være heldig!! ;)

--
Mvh/TK