Køb er ny bil...
Fra : Dak

Dato : 03-11-05 23:39

...overvejer en peugeot 307.

Nogen ulemper ved denne?

Dak
Suzki GS500Ev

Fra : MArtin Nielsen

Dato : 03-11-05 23:43

Masser

1. Den koster penge

Find selv på flere
"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:436a917b$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> ..overvejer en peugeot 307.
>
> Nogen ulemper ved denne?
>

> Dak
> Suzki GS500Ev

Fra : Dak

Dato : 03-11-05 23:48

Staveplade til mig der..

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-05 12:19

"Dak" <mailto:dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Køb er ny bil..."

> Staveplade til mig der..

Du talte tidligere om bil 20.000 kr - nu arbejder
du pludselig i en anden højde. Det virker en anelse
useriøst og spild af folks tid. Derfor !

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Anders Christensen

Dato : 04-11-05 12:56

Mogens wrote:

> [...]
>

> Du talte tidligere om bil 20.000 kr - nu arbejder
> du pludselig i en anden højde. Det virker en anelse
> useriøst og spild af folks tid. Derfor !

Det kan ikke tænkes at han forventer at få en 307-brandbil til 20.000
kroner?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 04-11-05 13:08

Anders Christensen wrote:

> Det kan ikke tænkes at han forventer at få en 307-brandbil til 20.000
> kroner?

Efter brug er 20k vel ikke urealistisk. Måske endda en anelse dyrt endda :)

Fra : Non-Desperado

Dato : 04-11-05 13:23

<Mogens> skrev:

> [...]
>
>Du talte tidligere om bil 20.000 kr - nu arbejder
>du pludselig i en anden højde. Det virker en anelse
>useriøst og spild af folks tid. Derfor !

Måske har han indset at der kan følge en masse ubehageligheder
med i købet af en brugt bil.

Så det han sparer i indkøb, ryger til gengæld i
værkstedsregninger.

Meeen der er da andre alternativer, der ikke futter af spontant
og som er billigere....selv fra ny.
Fik jeg forresten nævnt at jeg snart sælger min Getz....

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Dak

Dato : 04-11-05 14:32

> Du talte tidligere om bil 20.000 kr - nu arbejder
> du pludselig i en anden højde. Det virker en anelse
> useriøst og spild af folks tid. Derfor !

Nu var det kun en joke. havde lige læst artiklen med endnu en brand i
en...

Men hvis man ikke må joke i denne NG så skal jeg da nok lade vær en anden
god gang.

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-05 15:39

"Dak" <mailto:dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Køb er ny bil..."

> Nu var det kun en joke.

Sådan læste jeg den ikke...

> havde lige læst artiklen med endnu en brand i en...

Hmm...

> Men hvis man ikke må joke i denne NG

Jow jow - det er vel det sidste, man ikke må...

/Mogens
´92 Ford Sierra 2.0i til salg

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Kim Persson

Dato : 04-11-05 01:54

> ..overvejer en peugeot 307.
>
> Nogen ulemper ved denne?
Er det ikke den med indbygget gigantisk cigarettænder hehe

//Kim

Fra : Bagdad Bob

Dato : 04-11-05 02:32

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> ..overvejer en peugeot 307.
>
> Nogen ulemper ved denne?
>

> Dak
> Suzki GS500Ev

Hmm - det mest triste og uinspirerende valg i klassen?

Motorerene er ok, men resten.........

/Abildgaard

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-05 14:44

> Motorerene er ok, men resten.........

De er faktisk brandgode..... :)

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Anders Christensen

Dato : 04-11-05 19:42

Claus Petersen wrote:

> De er faktisk brandgode..... :)

De er bare ikke så gode når de er kørt varme :)

Fra : Bagdad Bob

Dato : 04-11-05 23:55

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> De er bare ikke så gode når de er kørt varme :)

Nåja, men hvis det brænder på, så må man jo slå proppen af en flaske skum

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-11-05 03:19

Dak skriver:

> ..overvejer en peugeot 307.
>
> Nogen ulemper ved denne?

Det er en branddejlig bil

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : TDN

Dato : 04-11-05 06:24

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> ..overvejer en peugeot 307.
>
> Nogen ulemper ved denne?
>

> Dak
> Suzki GS500Ev

Brandgodt tilbud og der er sikkert mange billige brugte til salg......

Mvh
Thomas

Fra : alten

Dato : 04-11-05 10:48

Ny brand i Peugeot 307
Fra 03-11-2005

En model af årgang 2002 har antændt sig selv. Bilen havde været til kontrol,
men det fejlbehæftede ABS-stik var endnu ikke repareret.

Endnu en Peugeot 307 har selvantændt.

Torsdag morgen (3. november) udbrød der brand i en Peugeot 307, som stod
inde i ejerens garage i Hjørring.

Der stod først røg og senere flammer ud fra motorrummet, og garagen nåede at
antænde, inden brandvæsnet fik ilden slukket.

Allerede samme dag blev bilen analyseret hos Brand- og Sikringsteknisk
Institut, og Peugeot-importøren konkluderer i en pressemeddelelse torsdag
aften, at årsagen til branden var et fejlbehæftet elstik ved ABS-enheden.

Den pågældende bil, en 2.0 HDI fra marts 2002, havde været til kontrol i
sommer for at få fastslået, om den hørte til de biler, der var omfattet af
akut brandfare Det blev den åbenbart bedømt til ikke at være.

Senere har bilen været på værksted for at få udbedret et defekt stik ved
styretøjets servopumpe, som er den ene af de to potentielle fejlkilder.

Men bilen havde endnu ikke fået udbedret fejl nr. to, et dårligt stik ved
ABS-enheden. Den udbedring, som ca. 8.000 biler skal igennem, er først gået
i gang i etaper i september, og den sidste gruppe, som den nu brændte bil
tilhører, får først indkaldelsen i næste uge.

Det er ottende gang, at en 307 selvantænder i Danmark, og anden gang at det
sker med en bil, der har været til kontrol.

Fra : Janner

Dato : 04-11-05 11:33

Ja jeg er fandmeme glad for vi kom af med vores 307,er .........
Umiddelbart kan jeg ikke komme på noget postitivt at sige om modellen adnet
end vores havde en pæn blå farve ha ha. Det var en 02'er HDI ... Ja den
sprang en pære en gang om ugen , den kørte ikke mere end 14 km. literen,
motoren 90 HK var sløv og uoplagt , plastikken på instrument bordet raslede
så man var ved blive åndsvag ... JA kunne blive ved...

Den blev så skiftet til en Octavia 03'er iøvringt Landberg's aflagte, ja de
den har nu kørt 120000 km. uden at springe en pære , den kører 18-20 km.
literen, motoren trækker fantastisk .. Ja sgu alt i alt en fantastisk bil.

Tilbage til emnet .......... Find noget andet end en 307'er !

--
Hygge

Jan
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18283 Se Octaviaen her

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 04-11-05 18:10

Janner <noway@jose.cum...askmeforit> skrev:
>snip en masse
>
>Den blev så skiftet til en Octavia
>03'er iøvringt Landberg's aflagte, ja de
> [...]

Jo Octaviaen er en dejlig bil, har selv en på 3 år nu. Valget
for mit vedkomne stod dengang mellem netop 307 og Octavia. Har
aldrig fortrudt 1 sek, ikke engang efter at Octaviaen brød min
ellers så gode tillid for 14 dage siden, da den dræbte
vandpumpen efter 82000 km, hvilket desværre viser sig at være en
svaghed ved VAG maskiner.
Eneste plus ved HDI frem for TDI er en noget blødere motorgang,
men også en i praksis meget mere død motor.

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-05 15:13

"alten" <ewdwe@wedfwerf.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> sommer for at få fastslået, om den hørte til de biler, der var omfattet af
> akut brandfare Det blev den åbenbart bedømt til ikke at være.

Hov..............syntes at have læst /hørt et eller andet, om at HDi
modellerne, ikke havde den skavank !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Per O.

Dato : 04-11-05 21:14

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> ..overvejer en peugeot 307.
>
> Nogen ulemper ved denne?

øøøøhhhh .. har du haft slukket for tv og i øvrigt undladt at følge med i
nyhederne de seneste måneder? Hvis ja, så er spørgsmålet relevant .. hvis
nej er spørgsmålet lettere debilt!
Men den kan være god at holde varmen ved een gang! Det har flere prøvet.

Per O.