Jeg har kørt med aviser II
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-11-05 15:51

Den fortsatte historie om hvad der foregår om natten, når folk ligger i
deres senge. Det kom bag på mig med alt den aktivitet om natten. Jeg
forsøger at give et indblik!

Nu handler denne historie om en knallert - men resten af mine historier
handler om biler, såh ...

Det var en rigtig kold vintermorgen - temperaturen lå mellem 5 og 10
minusgrader. Klokken var omkring 5 om morgenen, da jeg fik øje på en
knallert på stisystemet i Sønderriis. Hverken køreren eller passagereren var
iført noget tøj af betydning - jeg valgte derfor at liste efter den.

Jeg slukkede lyset og fulgte forsigtigt efter. De kører imod
industrikvarteret i sædding og kommer 100 meter væk fra stisystemet, da de
pludselig holder stille. Jeg kører ind til siden og stopper scooteren. De
snakker lidt og vender så rundt. De kører lige forbi mig og får så øje på
mig. Jeg beslutter mig for at køre efter dem.

Jeg kan se der går mere og mere panik i deres kørsel, og turen ender imellem
nogle huse, da de smider scooteren og løber hver sin vej. Jeg beslutter mig
for en af dem og kører efter ham. Det ender med at jeg kører frem og tilbage
på den ene side af en bil, mens han løber frem og tilbage på den anden.

Jeg har min lampe med, og lyser ham i hovedet. Den lyser nemt terrænet op
100 meter væk - og det får ham tilsyneladende til at give op, så han kommer
hen til mig.

Jeg ringer til politiet og forklarer situationen. De får data på ham. Så
begynder ventetiden på at politiet skal komme.

Det er som sagt pissekoldt og han begynder ret hurtigt at fryse. Han spørger
om ikke bare han kan gå, så kan han snakke med politiet "i morgen". Jeg
svarer nej.

Så spørger han hvad jeg ville gøre hvis han stak af. Jeg svarer at så finder
hundene ham nok. "Hundene", siger han ... "hvilke hunde"?

Jeg fortæller ham - stik imod sandheden - at politiet plejer at have hunde
med.

Han løber ingensteder.

Politiet kommer og tager ham med.

Det er 3. gang han bliver snuppet af politiet. Han er 13 år.

--
Per, Esbjerg