Hjælp til rustne skruer
Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 21:21

Lyder da lovende. Nogen ud over EB's seriøse journalister som har prøvet
det?

--
Tom

Fra : Aksel

Dato : 03-11-05 22:39

> Lyder da lovende. Nogen ud over EB's seriøse journalister som har prøvet
> det?
>
> --
> Tom

Locktite er et meget respekteret firma, deres speciale er lim til låsning af
gevind mm. jeg kan ikke forestille mig at de laver et produkt der ikke dur.
Et firma der har lavet professionelle produkter i mindst 40 år har ikke råd
til at levere dårlige produkter.

Hilsen Aksel

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-11-05 22:53

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev

> [...]
dur.
> Et firma der har lavet professionelle produkter i mindst 40 år har ikke

Og lige netop til gevind der er låste med Locktite, ser jeg den største
anvendelse at kuldesprayen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 04-11-05 00:21

Tom wrote:

> Lyder da lovende. Nogen ud over EB's seriøse journalister som har prøvet
> det?

Jeg har købt et tilsvarende produkt fra Würth og skal snart prøve det på
nogle rustne bremserørs-nipler. Jeg har diskuteret det med en mekaniker
- han synes ikke det virker så godt, og sværger stadig til sin blæselampe.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Aksel

Dato : 04-11-05 00:39

> [...]
> han synes ikke det virker så godt, og sværger stadig til sin blæselampe.

Jeg havde nogle fastrustede skruer for nylig, endelig fandt jeg en
anvendelse for den creme brule brænder konen ønskede sig forrige år.

Hilsen Aksel

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 04-11-05 17:15

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Jeg havde nogle fastrustede skruer for nylig, endelig fandt jeg en
> anvendelse for den creme brule brænder konen ønskede sig forrige år.

ROFL!!!!

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 05-11-05 19:09

Lars L. Hansen wrote:

> [...]
> - han synes ikke det virker så godt, og sværger stadig til sin blæselampe.

OG... så fik jeg også lige købt en blæselampe i Silvan, med gas til 3
timer. Den virker uden tvivl - har allerede prøvet den. Vender lige
tilbage omkring Rost-Off-Ice.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-11-05 11:10

Tom (snabela) wrote:

> Lyder da lovende. Nogen ud over EB's seriøse journalister som har prøvet
> det?

Dæleme en dyr kuldespray

mvh

Christian

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 04-11-05 17:01

>Dæleme en dyr kuldespray

Kan du finde det meget billigere?
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=86822

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-11-05 11:20

> Lyder da lovende. Nogen ud over EB's seriøse journalister som har prøvet
> det?

Har prøvet følgende:
varme
kulde (vand eller olie)
varme
kulde

Efter et antal gange så løsner de aller fleste skruer sig.

Kuldespray er også forsøgt, det virker bedst på små skruer, op til M5 eller
deromkring.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : westmus

Dato : 04-11-05 16:57

Det er ingen ny opfindelse, man har længe kunnet få noget identisk
der hedder i retning af "Rust-off Ice" vist nok fra Würth (Thansen har
det!!). Jep det virker faktisk. Kan f.eks tit have en gavnlig virkning
på f.eks bremserørsniplere, som tit enten sidder seriøst fast eller
vil trække røret med rundt når man skal adskilde og røret helst
skal genbruges.

Min bror som er selvstændig mekaniker opdagede det, efter at han var
blevet prakket en flaske på af en sælger fra Würth.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-11-05 17:07

"westmus" <brianbmortensen@yahoo.dk> wrote in news:1131119841.534105.29680
@g44g2000cwa.googlegroups.com:

> [...]
> på f.eks bremserørsniplere, som tit enten sidder seriøst fast eller
> vil trække røret med rundt når man skal adskilde og røret helst

Virker det rent faktisk så det er brugbart? Hvad kan det som fx. wd40 ikke
kan?

Jeg har selv overvejet at købe en dåse eller 2, fordi den lørdag
eftermiddag man står og har problemet så kan man aldrig have løsninger nok
stående da det som regel er uden for åbningstid

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : westmus

Dato : 04-11-05 20:20

Fidusen er at den hurtige kulde påvirkning får delene til at
"arbejde" i forhold til hinanden, samtidigt med at rustolien løber i.
Det har jo selvfølgelig ikke nogen super virkning hvis der er tale om
en stor fast rustet bolt ned i ophænget, men til mindre ting...

Til de voldsommere ting er ilt/gas og en ordentlig luftnøgle stadig
helt uovertruffen og kan som normalt løsne selv den mest fastrustede
bolt. Til almindelige små skruer (f.eks stjerne/krydskræv) har det jo
også tit en gevaldig virkning at stikke skruetrækkeren i skruen og
så lige give et lile gog på enden med en hammer, før man forsøger
løsne...samme princip man får delene til at arbejde....