Weber Gril model 307 :o)
Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 17:08

Fra : C. Caspersen

Dato : 03-11-05 17:13

Ja, det er dybt tragisk, andet er der ikke at sige.

/Caspersen

PS: Sælger de så mange biler fordi kunderne er loyale - de køber en ny
Peugeot, når den gamle brænder

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-11-05 17:21

> Tom

Det gør nok noget positivt for gensalgsværdien på sigt, for den kan jo
hurtig blive en sjældenhed.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Non-Desperado

Dato : 03-11-05 17:59

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev:

>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=319233

Jeg har hørt at askeskuffen bliver det nye julegavehit til
307-ejere...Og den skulle vist være en del af standardudstyret på
de nye biler fra fabrikken... *G*

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 20:04

Nå, det var åbenbart falsk alarm

Tom

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 03-11-05 20:15

>Nå, det var åbenbart falsk alarm
>http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=406132

Ja, Nordjyske er lidt af en lokal sensations sprøjte - en nordjysk udgave af
EB. Er spændt på om de overhovedet bringer denne del af historien.. nu har
de jo lige kørt alle kanoner i stilling.. se blot seneste artikket om sagen
www.nordjyske.dk : "Peugeot-ejer lettet over, at ilden ikke fik fat"

Man kan jo næsten ikke holde tårene tilbage

-Thomasa

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 21:59

Ifølge nordjyske og EB har den været til tjek to gange, selvom Peugeot DK
siger en gang - hvem mon har ret.
Det kunne jo være at værkstedet har glemt at registrere.....

> [...]
> har de jo lige kørt alle kanoner i stilling.. se blot seneste artikket om

Ikke desto mindre er det jo en livsfarlig situation - deres garage ser
temmelig udbrændt ud.
Jeg kan da ikke se noget sensations sprøjte over at famillien er lettet over
at branden ikke fik fat i deres hus.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 03-11-05 22:09

Hej,

> Ifølge nordjyske og EB har den været til tjek to gange, selvom Peugeot DK
> siger en gang - hvem mon har ret.
> Det kunne jo være at værkstedet har glemt at registrere.....

Ja, men Peugeot skriver jo at reservedelene først er at kommet nu.

> [...]
> Jeg kan da ikke se noget sensations sprøjte over at famillien er lettet
> over at branden ikke fik fat i deres hus.

Det er selvfølgelig træls at garagen futter af, men artiklen de bragte to
timer tidligere under overskriften "Ægtepar fik en alvorlig forskrækkelse"
siger nogenlunde det samme som den næste artikkel. Jeg syntes ærligt talt
det er ringe at de ikke lige klapper hesten og undersøger tingene efter den
første artikkel.

-Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 22:16

> Ja, men Peugeot skriver jo at reservedelene først er at kommet nu.

Det har jeg kun undren til overs for - der er trods alt gået en rum tid
siden de erkendte fejlen.

> [...]
> siger nogenlunde det samme som den næste artikkel. Jeg syntes ærligt talt
> det er ringe at de ikke lige klapper hesten og undersøger tingene efter

Træls er ikke lige et dækkende ord her.
Jeg kan stadig ikke se "sensationen".

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 03-11-05 22:28

Hej,

> Træls er ikke lige et dækkende ord her.

Hvis ikke det er træls at garagen futter af hvad er så ??

> Jeg kan stadig ikke se "sensationen".

Sensation er måske nok et forkert valg her, men jeg syntes bare at deres
dækning måske er lige i overkanten set i forhold til hvad der er sket og
hvor godt de har undersøgt sagen.

-Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 22:35

"Thomas Kaufmann Jensen" <spam@kauf.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,

> Hvis ikke det er træls at garagen futter af hvad er så ??

Det er træls, men ordet er nok ikke helt dækkende for ægteparrets situation.
Jeg tror personligt at de synes det er lidt mere end træls.

> Sensation er måske nok et forkert valg her, men jeg syntes bare at deres
> dækning måske er lige i overkanten set i forhold til hvad der er sket og
> hvor godt de har undersøgt sagen.

Mener du fordi at de ikke har spurgt peugeot om en udtalelse?
Det er vel irrelevant i forhold til at deres bil og garage udbrændte totalt.
Intet Peugeot måtte have at sige i sagen kan lave om på at de er rystede og
at ilden kunne have fået fat i deres hus også. Uanset om bilen stod for tur
til en snarlig endelig reparation.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-11-05 08:53

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in

> Ifølge nordjyske og EB har den været til tjek to gange, selvom Peugeot
> DK siger en gang - hvem mon har ret.
> Det kunne jo være at værkstedet har glemt at registrere.....

Uhmm... nu mener jeg at Peugeot startede med at indkalde bilerne til
check for den første fejl, derefter indkaldte de den til rep af denne
fejl. Det kan være det er de 2 gange ægteparret/NJ/EB tæller, mens at den
måske burde være indkaldt 3 eller 4 gange (1 for check af servo, 1 for
udskift af stik på servo og 1 eller 2 gange for det stik som rent faktisk
er skyld i denne brand).

Thomas

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-11-05 20:42

> Nå, det var åbenbart falsk alarm

> Tom

Gad vist hvad forsikringsselskabet siger til det, nå de nu har været
indkaldt men ikke har takket ja til invitationen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 03-11-05 20:46

Hej,

> Gad vist hvad forsikringsselskabet siger til det, nå de nu har været
> indkaldt men ikke har takket ja til invitationen.

Ifølge artiklen på politikken har den ikke være indkaldt endnu, deres bil
var en af de næste der skulle ind.

-Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 20:54

> Hej,

> Ifølge artiklen på politikken har den ikke være indkaldt endnu, deres bil
> var en af de næste der skulle ind.

hehe, men så kom den alligevel ind til peugeot på en haster-billet

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 22:05

Der er vist lidt uoverenstemmelse om hvorvidt bilen har været inde til anden
omgang:

Knud Jensen understreger, at parret ikke er sure på Peugeot og altid har
været rigtig glade for dem. Efter at det kom frem, at Peugeot 307 havde en
fejl, der kunne sætte bilen i brand, har parrets bil været til kontrol to
gange.

> hehe, men så kom den alligevel ind til peugeot på en haster-billet

Jow det!

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-11-05 21:29

> [...]
> Hej,

> Ifølge artiklen på politikken har den ikke være indkaldt endnu, deres bil

Okay, så er det jo en helt anden "sag".

Med venlig hilsen Kim

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 03-11-05 21:52

Hej,

> Okay, så er det jo en helt anden "sag".

Ja.. det er så bare nordjyske der overdriver en smule (som sædvanligt), og
sheriffen fra Hjørring der blabrer løs om nogen han ikke ved noget om for at
komme i avisen... :) .. velkommen til Nordjylland

-Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 22:06

> Ja.. det er så bare nordjyske der overdriver en smule (som sædvanligt), og
> sheriffen fra Hjørring der blabrer løs om nogen han ikke ved noget om for
> at komme i avisen... :) .. velkommen til Nordjylland

Prøv nu lige at læse hvad der står inden du pisker en stemning op:

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 03-11-05 22:13

Hej,

> [...]
> fejl, der kunne sætte bilen i brand, har parrets bil været til kontrol to

Ja, men jeg har nu lidt ondt af Peugeot, nu skal de jo høre alle mine
dårlige vittigheder når jeg skal til service på tirsdag , nu håber jeg
bare ikke de brænder mig af, nu da de sikkert får rigtigt travlt med at
skifte stik i 307'ere.

-Thomas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-11-05 11:02

> [...]
> dårlige vittigheder når jeg skal til service på tirsdag , nu håber jeg
> bare ikke de brænder mig af, nu da de sikkert får rigtigt travlt med at

Helt rolig, de brænder ikke DIG af, de nøjes med at brænde bilen af.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kent Friis

Dato : 04-11-05 17:14

Den Fri, 4 Nov 2005 11:01:33 +0100 skrev Uffe Bærentsen:

> "Thomas Kaufmann Jensen" <spam@kauf.dk> skrev i en meddelelse

> Helt rolig, de brænder ikke DIG af, de nøjes med at brænde bilen af.

Det kommer vel an på om han når at stige ud af bilen...

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 20:51

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Gad vist hvad forsikringsselskabet siger til det, nå de nu har været
> indkaldt men ikke har takket ja til invitationen.

Selskabet skal selvfølgelig betale. De har næppe lavet en klausul der
påbyder kunden at køre på værksted med bilen fordi importøren "anbefaler"
det.
De kan selvfølgelig "prøve" med at forsikringstageren har handlet grovt
uagtsom, men den holder ikke i retten......der skal MEEEEEGET til før retten
accepterer noget som grovt uagtsomt.
Artiklen tyder også på at ejeren har fået skiftet et stik, men bare ikke det
andet af samme type. Så måske er der tale om en misforståelse

--
Tom

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-11-05 21:32

> [...]
det
> andet af samme type. Så måske er der tale om en misforståelse

Hvis de som Thomas skriver ikke har været indkaldt af Peugeot endnu, så må
det vel være Peugeots problem. Hvis forsikringsselskaber bare æder
producenternes fejl på en almindelig ansvar/kaskoforsikring, så kan det jo
hurtigt blive dyrt for os andre.

Med venlig hilsen Kim

Fra : JBH

Dato : 03-11-05 20:40

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Nå, det var åbenbart falsk alarm

Hmm.. der er åbenbart 2 stik som kan sætte brand i de Pegøjér.

mvh
JBH

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-11-05 22:53

> Hmm.. der er åbenbart 2 stik som kan sætte brand i de Pegøjér.

Man kan bare gætte på hvornår de finder et tredje stik.
Først var det et, så fortsatte brandene, så blev det et andet, osv. Noget af
en historie.

Niels

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-11-05 22:55

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev

> Man kan bare gætte på hvornår de finder et tredje stik.
> Først var det et, så fortsatte brandene, så blev det et andet, osv. Noget
af
> en historie.

Jeps, hvem mon tager det sidste stik hjem?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 21:54

> Nå, det var åbenbart falsk alarm

"Vi står netop foran at indkalde bl.a. denne bil til denne reparation og
derfor var denne fejl endnu ikke repareret", siger kommunikationschef Janne
Bock fra Peugeot Danmark.

Det kan de vist spare sig :)

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 21:11

Læs denne skrivelse fra Peugeot Danmark vedr. sagen:
http://www.peugeot.dk/inform/news/news_details.php#7d316c6f6dd11687b2bbebc08c9c864e

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 21:17

"Peter" <-> skrev i en meddelelse

> Læs denne skrivelse fra Peugeot Danmark vedr. sagen:
> http://www.peugeot.dk/inform/news/news_details.php#7d316c6f6dd11687b2bbebc08c9c864e

Hold da fast, jeg troede for længst at alle 307 var opdateret og så viser
det sig at måske kun halvdelen har fået skiftet stikkende

--
Tom

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-11-05 21:29

"Peter" <-> skrev

> Læs denne skrivelse fra Peugeot Danmark vedr. sagen:

http://www.peugeot.dk/inform/news/news_details.php#7d316c6f6dd11687b2bbebc08c9c864e

Det er dog fantastisk heldigt af Peugeot Danmark, at de netop nu, lige netop
har fået leveret dele til at reparere de sidste stik i 307erne.
Og det netop nu hvor pressens søgelys er landet på dem igen, i forbindelse
med endnu et tilfælde af spontan selvforbrænding.

Det er også meget interessant at den nyeste 307er er udstyret med ESP, og er
derfor "født" uden denne fejlmulighed.

Dvs. at der ingen elektrisk servopumpe er i?
Og heller ingen ABS?

Jeg er meget imponeret over Peugeot.

--
Mvh. Uffe Ravn
Ovenstående indlæg kan indeholde rester af ironi.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-05 21:43

Uffe Ravn skriver:

> Det er også meget interessant at den nyeste 307er er udstyret med ESP, og er
> derfor "født" uden denne fejlmulighed.

Let populistisk fra Pesjø, men det er nok fordi den bruger en anden type
stik....gad vide om de er bedre ??

Klaus

http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-11-05 21:52

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den>

> Let populistisk fra Pesjø, men det er nok fordi den bruger en anden type
> stik....gad vide om de er bedre ??

De kan vel næppe være dårligere.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-05 21:54

Uffe Ravn skriver:

> De kan vel næppe være dårligere.

Det kan de vel. At ABS pludesligt svigter totalt, så der ingen
bremsekraft er ?

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 03-11-05 22:01

Hej,

> Det kan de vel. At ABS pludesligt svigter totalt, så der ingen
> bremsekraft er ?

Øheee.. hvis ABS svigter virker bremserne da stadig - de kan bare blokere.
Bremsesystemet skal være lavet så det virker hvis ABS enheden svigter (det
er vel egentligt også meget fornuftigt)

-Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-11-05 03:16

Thomas Kaufmann Jensen skriver:

> Øheee.. hvis ABS svigter virker bremserne da stadig - de kan bare blokere.
> Bremsesystemet skal være lavet så det virker hvis ABS enheden svigter (det
> er vel egentligt også meget fornuftigt)

Et eller andet sted fra styringen går der en ledning ned til ABS
blokken, der fortæller at den skal slækek lidt på trykket...........

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-11-05 22:04

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev

> Det kan de vel. At ABS pludesligt svigter totalt, så der ingen
> bremsekraft er ?

¨Det er selvfølgelig en fejlmulighed, men jeg mener at de fleste ABS-anlæg
er konstrueret sådan, at standdart el-fejl kun vil gøre bremsekraften en
anelse ringere, og naturligvis vil den blokeringsfrie funktione gå i
fløjten.

Hvad angår "brake by wire" er din frygt reel.
En sådan maskine trude jeg ikke sætte mig ind i.
Selv om jeg sikkert allerede har gjort vovestykket ude at vide det, jeg
mener at der har været nogle Taxi der været konstrueret sådan.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 03-11-05 23:11

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse news:436a7b40$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Selv om jeg sikkert allerede har gjort vovestykket ude at vide det, jeg
> mener at der har været nogle Taxi der været konstrueret sådan.

Ja - det er sgu lidt skræmmende. Har lige i dag læst en
anmeldelse af en Lexus 300 etellerandet - den bliver
kørt helt elektronisk. Rattet har ikke en gang forbindelse
til hjulene...

/Jakob

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 04-11-05 01:35

Jakob Jeppesen wrote:
> Ja - det er sgu lidt skræmmende. Har lige i dag læst en
> anmeldelse af en Lexus 300 etellerandet - den bliver
> kørt helt elektronisk. Rattet har ikke en gang forbindelse
> til hjulene...

Herregud, sådan er det da også i CX'eren :) Der har rattet kun
hydraulisk forbindelse til hjulene. Kun hvis hydrauliktrykket
forsvinder, kommer der fysisk forbindelse. Intet nyt under solen der ;)

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2