|
| Elgtest af den nye Hundai Atos Fra : Kim Kristensen |
Dato : 03-11-05 16:45 |
|
Mon ikke den første og eneste tanke hos testkøren er FÅÅÅÅÅÅÅÅK, det er vist
ratholderens fortjenseste og ikke bilens at den ikke ryger om på skjoldet.
http://www.tv4.se/421920.html
Med venlig hilsen Kim
| |
Andreas M. Hansen (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 03-11-05 16:49 |
|
"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:436a30c7$0$38676$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Mon ikke den første og eneste tanke hos testkøren er FÅÅÅÅÅÅÅÅK, det er
> vist
> ratholderens fortjenseste og ikke bilens at den ikke ryger om på skjoldet.
>
Tjahh - når den nye BMW 5-serie ikke kan klare elgtesten, så er det da meget
imponerende af en Atos kan !!!!
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,716805,00.html
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Kim Kristensen (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 03-11-05 17:19 |
|
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:436a317e$0$84014$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message
> news:436a30c7$0$38676$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Mon ikke den første og eneste tanke hos testkøren er FÅÅÅÅÅÅÅÅK, det er
> > vist
> > ratholderens fortjenseste og ikke bilens at den ikke ryger om på
skjoldet.
> >
>
>
> Tjahh - når den nye BMW 5-serie ikke kan klare elgtesten, så er det da
meget
> imponerende af en Atos kan !!!!
>
> http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,716805,00.html
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen
>
Det ved jeg godt da jeg selv bragte BMW-historien ind i dette forum, men det
er i mine øjne ikke brugbart som Hyundais undskyldning. Nå du skriver at
Atos kan klare elgtesten fristes jeg til at spørge om du er stiv, eller
måske bare ikke har set de film der er med begge biler. Atosfilmen kan
findes som link i historien, og den på BMW kan ses her:
http://www.teknikensvarld.se/documents/bmw/523/index.xml
Jeg må tilstå at jeg ville foretrække at sidde i BMW'en.
Med venlig hilsen Kim
| |
Jan W Nielsen (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 03-11-05 17:57 |
|
> Tjahh - når den nye BMW 5-serie ikke kan klare elgtesten
At "5´eren ikke kan klare en elgtest", bliver ikke mere sandt af, at en lam
redaktionsekretær på Aftonposten skriver det.
Det er rigtigt, at man venter på en opdatering af softwaren i 5´eren,
således at ESP´en træder hurtigere i kraft, som der er brug for med de
særlige dæk.
Men derfra og til at sige, at den bil - som er vildt velkørende - ikke kan
tage en elgtest er helt til grin, IMO.
Videofilmen viser efter min mening tydeligt, at der ikke er noget problem,
der er værd at skrive hjem om.
/Jan W Nielsen
| |
Kim Kristensen (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 03-11-05 19:34 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:436a40da$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Tjahh - når den nye BMW 5-serie ikke kan klare elgtesten
>
> At "5´eren ikke kan klare en elgtest", bliver ikke mere sandt af, at en
lam
> redaktionsekretær på Aftonposten skriver det.
>
> Det er rigtigt, at man venter på en opdatering af softwaren i 5´eren,
> således at ESP´en træder hurtigere i kraft, som der er brug for med de
> særlige dæk.
>
> Men derfra og til at sige, at den bil - som er vildt velkørende - ikke kan
> tage en elgtest er helt til grin, IMO.
>
> Videofilmen viser efter min mening tydeligt, at der ikke er noget problem,
> der er værd at skrive hjem om.
>
> /Jan W Nielsen
>
>
Præcist, det er også baggrunden for at jeg hellere vil sidde I BMW'en af de
to "when the shits the fan". Hellere sidde i en bil der slå et lille slag
med numsen, frem for en som næsten med sikkerhed vil vælte.
Med venlig hilsen Kim
| |
Finn Guldmann (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 03-11-05 20:43 |
|
Jan W Nielsen wrote:
>>Tjahh - når den nye BMW 5-serie ikke kan klare elgtesten
> At "5´eren ikke kan klare en elgtest", bliver ikke mere sandt af, at en lam
> redaktionsekretær på Aftonposten skriver det.
> Det er rigtigt, at man venter på en opdatering af softwaren i 5´eren,
> således at ESP´en træder hurtigere i kraft, som der er brug for med de
> særlige dæk.
> Men derfra og til at sige, at den bil - som er vildt velkørende - ikke kan
> tage en elgtest er helt til grin, IMO.
> Videofilmen viser efter min mening tydeligt, at der ikke er noget problem,
> der er værd at skrive hjem om.
>
Hvis bilen køres gennem en elgtest, og ikke klarer det er den vel ikke
længere. Så klarer den ikke elgtesten. Hvad der så står på bagklappen
er vel underordnet. Ligesom hvem der refererer det.
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Jan W Nielsen (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 03-11-05 23:32 |
|
> Hvis bilen køres gennem en elgtest, og ikke klarer det er den vel ikke
> længere.
Hvad er en elgtest, og hvad er det, den ikke klarer..?
/Jan W Nielsen
| |
Finn Guldmann (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-11-05 16:10 |
|
Jan W Nielsen wrote:
>>Hvis bilen køres gennem en elgtest, og ikke klarer det er den vel ikke
>>længere.
> Hvad er en elgtest, og hvad er det, den ikke klarer..?
>
Definitionen finder du nok bedst hos svenskerne. Det er dem der bruger
begrebet. (Til stor fortrydelse for visse bilfabrikker.)
Testen.
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Jan W Nielsen (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 04-11-05 18:08 |
|
> Definitionen finder du nok bedst hos svenskerne. Det er dem der bruger
> begrebet. (Til stor fortrydelse for visse bilfabrikker.)
> Testen.
Som jeg skrev længere oppe:
At "5´eren ikke kan klare en elgtest", bliver ikke mere sandt af, at en lam
redaktionsekretær på Aftonposten skriver det.
Det er noget æwl.
/Jan W Nielsen
| |
Finn Guldmann (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-11-05 19:40 |
|
Jan W Nielsen wrote:
>>Definitionen finder du nok bedst hos svenskerne. Det er dem der bruger
>>begrebet. (Til stor fortrydelse for visse bilfabrikker.)
>>Testen.
> Som jeg skrev længere oppe:
> At "5´eren ikke kan klare en elgtest", bliver ikke mere sandt af, at en lam
> redaktionsekretær på Aftonposten skriver det.
> Det er noget æwl.
>
>
Klarede den da elgtesten??????
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Jan W Nielsen (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 04-11-05 19:47 |
|
> Klarede den da elgtesten??????
Som sagt: Ja.
/Jan W Nielsen
| |
Finn Guldmann (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-11-05 20:12 |
|
Jan W Nielsen wrote:
>>Klarede den da elgtesten??????
> Som sagt: Ja.
>
Også efter deres vurdering? (Dem der udførte testen, ikke journalisten.)
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Jan W Nielsen (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 04-11-05 23:42 |
|
> Også efter deres vurdering? (Dem der udførte testen, ikke journalisten.)
Jeg skærer det lige ud i pap en sidste gang:
1) Dem der udførte testen er også journalister.
2) Jeg ved ikke af, at en "elgtest" er målfast størrelse.
3) Det nærmeste man kommer en beskrivelse af begrebet "elgtest" må vel være
en "undvigemanøvre".
4) Normalt har vi hørt ordet "elgtest" brugt i forbindelse med biler, der
vælter - som med Atos.
5) BMW 5-serie vælter ikke.
6) BMW 5-serie gør sig lidt bred i øvelsen (..og kun på punkterfri dæk), .
7) Den gør sig ikke bredere, end at det ikke er noget at skrive hjem om,
IMO.
8) BMW kan let justere ESP ind, så den griber ind før.
9) Det er helt almindelig viden, at man kan trimme ESP, så den griber før
eller senere ind.
10) Det er efter min mening direkte plat at sige, at BMW ikke klarer
elgtesten. Det ses tydeligt på de mange film der er optaget.
/Jan W Nielsen
| |
Jan W Nielsen (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 04-11-05 23:48 |
|
> 10) Det er efter min mening direkte plat at sige, at BMW ikke klarer
> elgtesten. Det ses tydeligt på de mange film der er optaget.
Lad mig lige tilføje, at jeg IKKE siger, den ikke kan blive bedre - for det
kan den.
Men blot at sige, at den "ikke kan klare en elgtest" er unuanceret og
forkert, IMO.
/Jan W Nielsen
| |
Jan W Nielsen (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 04-11-05 23:58 |
|
> Også efter deres vurdering? (Dem der udførte testen, ikke journalisten.)
1) Dem der udførte testen er også journalister.
2) Jeg ved ikke af, at en "elgtest" er målfast størrelse.
3) Det nærmeste man kommer en beskrivelse af begrebet "elgtest" må vel være
en "undvigemanøvre".
4) Normalt har vi hørt ordet "elgtest" brugt i forbindelse med biler, der
vælter - som med Atos.
5) BMW 5-serie vælter ikke.
6) BMW 5-serie gør sig lidt bred i øvelsen (..og kun på punkterfri dæk).
7) Den gør sig ikke bredere, end at det ikke er noget at skrive hjem om,
IMO.
8) BMW kan let justere ESP ind, så den griber ind før.
9) Det er helt almindelig viden, at man kan trimme ESP, så den griber før
eller senere ind.
10) Det er efter min mening direkte plat at sige, at BMW ikke klarer
elgtesten. Det ses tydeligt på de mange film der er optaget.
/Jan W Nielsen
| |
Finn Guldmann (05-11-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 05-11-05 00:21 |
|
Jan W Nielsen wrote:
>>Også efter deres vurdering? (Dem der udførte testen, ikke journalisten.)
> 1) Dem der udførte testen er også journalister.
> 2) Jeg ved ikke af, at en "elgtest" er målfast størrelse.
>
De har vel nogle faste mål for hvor hurtig der skal køres og hvor
meget der så skal kunne undviges.
> 3) Det nærmeste man kommer en beskrivelse af begrebet "elgtest" må vel være
> en "undvigemanøvre".
>
"Dobbelt undvige" hedder den vist på en dansk glatførebane.
> 4) Normalt har vi hørt ordet "elgtest" brugt i forbindelse med biler, der
> vælter - som med Atos.
>
Mener du ikke MB A?
> 5) BMW 5-serie vælter ikke.
> 6) BMW 5-serie gør sig lidt bred i øvelsen (..og kun på punkterfri dæk).
> 7) Den gør sig ikke bredere, end at det ikke er noget at skrive hjem om,
> IMO.
>
Men er det indenfor eller udenfor de kriterier dem der udfører testen
har sat? Hvis de afgør at det er udenfor har den vel dumpet uanset
hvad du og BMW mener.
Mener at huske at MB blev edderspændt rasende på svenskerne da
A-modellen dumpede. Men de tog det dog så alvorligt at de lavede om på
tingene.
> 8) BMW kan let justere ESP ind, så den griber ind før.
> 9) Det er helt almindelig viden, at man kan trimme ESP, så den griber før
> eller senere ind.
>
Det burde de vel egentlig havde gjort inden de sendte bilen på gaden.
Det må være almindelig viden at bilen vil blive udsat for en "elgtest"
og så kan de vel bare stille banen op hjemme og justere bilen ind så
den også kan klare den, inden de begynder at sælge den.
> 10) Det er efter min mening direkte plat at sige, at BMW ikke klarer
> elgtesten. Det ses tydeligt på de mange film der er optaget.
>
Hvis dem der har lavet testen siger at den dumpede, dumpede den vel
uanset hvad du finder plat.
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Jan W Nielsen (05-11-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 05-11-05 08:14 |
|
>> 4) Normalt har vi hørt ordet "elgtest" brugt i forbindelse med biler, der
>> vælter - som med Atos.
> Mener du ikke MB A?
Nej, jeg mener Atos.
(Men Mercedes A væltede også. I modsætning til 5-serien.)
>> 9) Det er helt almindelig viden, at man kan trimme ESP, så den griber før
>> eller senere ind.
> Det burde de vel egentlig havde gjort inden de sendte bilen på gaden.
Ja.
> Hvis dem der har lavet testen siger at den dumpede, dumpede den vel uanset
> hvad du finder plat.
Nej - som skrevet 5-10 gange efterhånden. .
Der er ikke tale om absolut videnskab - og vurderingen er udtryk for en
journalistisk stramning af rang. Journalisten har også behov for at få sin
nyhed eksponeret og til at slå igennem i så mange andre medier som muligt.
Enhver kan jo bare se filmene.
/Jan W Nielsen
| |
Finn Guldmann (05-11-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 05-11-05 08:38 |
|
Jan W Nielsen wrote:
>>Hvis dem der har lavet testen siger at den dumpede, dumpede den vel uanset
>>hvad du finder plat.
> Nej - som skrevet 5-10 gange efterhånden. .
> Der er ikke tale om absolut videnskab - og vurderingen er udtryk for en
> journalistisk stramning af rang. Journalisten har også behov for at få sin
> nyhed eksponeret og til at slå igennem i så mange andre medier som muligt.
> Enhver kan jo bare se filmene.
>
Altså; Hvis dem der har udført testen siger at den dumpede, *så
dumpede den*. Det kan hverken du eller BMW ændre på.
Og så er jeg fløjtende bedøvende ligeglad med hvor videnskabelig den
test har været. (Til mig at se er det en test enhver kan udføre, blot
man har et flat stykke vej og noget markering.)
Svenskerne har "opfundet" (#) testen og tyskerne frygter den. Om det
er med god grund er ligegyldigt, de har været nødt til at tage den
alvorlig fordi pressen og offentligheden elsker at høre om slige ting.
#) Kørte noget der ligner en hel del, i lastbil, både på tør vej og på
glatbane i '82. Om svenskerne havde "opfundet" elgtesten den gang ved
jeg ikke.
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Jan W Nielsen (05-11-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 05-11-05 12:04 |
|
> Altså; Hvis dem der har udført testen siger at den dumpede, *så dumpede
> den*. Det kan hverken du eller BMW ændre på.
Det er ikke rigtigt - og du forbigår mine argumenter som om, du ikke hørte
dem.
Som sagt så er der ikke absolutte definitioner på, hvornår en elgtest er
dumpet eller ej. En tilfældig journalist er derfor heller ikke noget
sandhedsvidne i en sag, der pr definition ikke er enten-eller.
Det nærmeste man ville kunne komme sådanne objektive kriterier ville være at
lave en lingvistisk undersøgelse af ordets betydning i befolkningen og
herefter køre testens resultat op mod denne i befolkningen vedtagne og
nedfældede betydning af ordet.
(En sådan undersøgelse vil formentlig munde ud i en definition, der handler
om at "vælte". Dette gør BMW´en ikke. Konklusionen vil jvf definitionen i så
fald være, at 5-serien ikke er dumpet.)
Hvis man på den måde opstillede faste kriterier for ordet "elgtest"s
betydning, ville man kunne konkludere med en vis vægt og med henvisning til
en bestemt og konkret betydning af ordet.
Som det foreligger nu, mener jeg, det er direkte plat at sige, at 5-serien
ikke kan bestå en elgtest - endnu mere plat bliver det at nævne 5-serien i
samme sætning som Atos og første generation af A-klasse, der vælter rundt
som fulde ølkuske i et keglespil.
Som skrevet før, mener jeg, der er plads til forbedring af 5´eren på
punkterfri dæk - men så gentager jeg lige mig selv en sidste gang:
"At sige at 5´eren "ikke kan klare en elgtest", bliver ikke mere sandt af,
at en lam redaktionsekretær på Aftonposten skriver det. Det er noget æwl,
IMO."
/Jan W Nielsenm
| |
Kent Friis (05-11-2005)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 05-11-05 12:18 |
|
Den Sat, 5 Nov 2005 12:04:01 +0100 skrev Jan W Nielsen:
>> Altså; Hvis dem der har udført testen siger at den dumpede, *så dumpede
>> den*. Det kan hverken du eller BMW ændre på.
>
> Det er ikke rigtigt - og du forbigår mine argumenter som om, du ikke hørte
> dem.
>
> Som sagt så er der ikke absolutte definitioner på, hvornår en elgtest er
> dumpet eller ej. En tilfældig journalist er derfor heller ikke noget
> sandhedsvidne i en sag, der pr definition ikke er enten-eller.
>
> Det nærmeste man ville kunne komme sådanne objektive kriterier ville være at
> lave en lingvistisk undersøgelse af ordets betydning i befolkningen og
> herefter køre testens resultat op mod denne i befolkningen vedtagne og
> nedfældede betydning af ordet.
>
> (En sådan undersøgelse vil formentlig munde ud i en definition, der handler
> om at "vælte". Dette gør BMW´en ikke. Konklusionen vil jvf definitionen i så
> fald være, at 5-serien ikke er dumpet.)
Det er ikke nok. Hele testen går ud på at simulere at der vader en
elg ud på fejen foran bilen, simuleret med kegler. At bilen vælter er
bare A-klasssens specialitet. Der er andre ting der kan gå galt.
- Man rammer "elgen": Står keglerne stadig hvor de skal, eller har
man kørt dem ned?
- Man kører i grøften: Simlueret af kegler i den anden side. Står
de stadig hvor de skal?
Den dag du selv møder en elg / ko / lastbil, er det om bilen vælter
nok det du skal være mindst nervøs for. Det er noget der sker med
biler der har tyngdepunktet liggende for højt.
Ude i virkelighedens verden er der ikke noget at være i tvivl om.
Elgtesten er bestået hvis man kan køre hjem. Hvis man skal transporteres
med fejeblad/ambulance/ligbil, så er den ikke bestået. Heller ikke
selvom bilen ikke væltede.
Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.
| |
Jan W Nielsen (05-11-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 05-11-05 12:33 |
|
> Ude i virkelighedens verden er der ikke noget at være i tvivl om.
> Elgtesten er bestået hvis man kan køre hjem.
Fair nok - det er også en (god) definition.
Jeg er dog heller ikke hér enig i, at testen er "dumpet" i 5?eren.
....men jeg er enig i, at der er plads til forbedring...
(Gad vide, hvordan det ville se ud, hvis man satte det pågældende punkterfri
dæk på alle mulige andre biler ude i trafikken, lastede dem tungt og dernæst
sendte dem ind på keglebanen..?)
P.S: Har du arbejdet i Århus, har du arbejdet med "motor-arbejde", har du
fået nyt job inden for det seneste års tid eller to, og har du samtidig et
efternavn mere..?
(Spørger ikke mere detaljeret end det, for ikke at offentliggøre din
identitet)
/Jan W Nielsen
| |
Kent Friis (05-11-2005)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 05-11-05 15:54 |
|
Den Sat, 5 Nov 2005 12:32:54 +0100 skrev Jan W Nielsen:
>> Ude i virkelighedens verden er der ikke noget at være i tvivl om.
>> Elgtesten er bestået hvis man kan køre hjem.
>
> Fair nok - det er også en (god) definition.
>
> Jeg er dog heller ikke hér enig i, at testen er "dumpet" i 5?eren.
Det skrev jeg heller ikke, jeg skrev kig på keglerne. Hvis den rammer
en kegle, ville ingen diskussion være hvis keglen havde været hjørnet
af en lastbil. Hvis den ikke rammer (og ikke vælter), er der ikke
noget problem.
> P.S: Har du arbejdet i Århus, har du arbejdet med "motor-arbejde", har du
> fået nyt job inden for det seneste års tid eller to, og har du samtidig et
> efternavn mere..?
Jeg har aldrig arbejdet udenfor Padborg, mit motor-kendskab begrænser
sig til hvad jeg har lært af min lillebror, og jeg har ikke fået nyt
arbejde siden jeg forlod skolen.
> (Spørger ikke mere detaljeret end det, for ikke at offentliggøre din
> identitet)
Det lyder ikke som om du kan offentliggøre den
Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.
| |
Jan W Nielsen (05-11-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 05-11-05 16:52 |
|
>> (Spørger ikke mere detaljeret end det, for ikke at offentliggøre din
>> identitet)
> Det lyder ikke som om du kan offentliggøre den
Nej, det kan jeg ikke..
Jeg har imidlertid haft samarbejde med en person, der hedder næsten det
samme som dig, og som har fratrådt sin stilling for nyelig.....i
motorbranchen..
/Jan W Nielsen
| |
Kent Friis (05-11-2005)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 05-11-05 18:12 |
|
Den Sat, 5 Nov 2005 16:51:32 +0100 skrev Jan W Nielsen:
>>> (Spørger ikke mere detaljeret end det, for ikke at offentliggøre din
>>> identitet)
>
>> Det lyder ikke som om du kan offentliggøre den
>
> Nej, det kan jeg ikke..
>
> Jeg har imidlertid haft samarbejde med en person, der hedder næsten det
> samme som dig, og som har fratrådt sin stilling for nyelig.....i
> motorbranchen..
Det kunne man næsten læse ud af spørgsmålene.
Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.
| |
Finn Guldmann (09-11-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 09-11-05 15:38 |
|
Jan W Nielsen wrote:
>>Altså; Hvis dem der har udført testen siger at den dumpede, *så dumpede
>>den*. Det kan hverken du eller BMW ændre på.
> Det er ikke rigtigt - og du forbigår mine argumenter som om, du ikke hørte
> dem.
>
Ka'dubli've'?
Altså; Hvis *jeg* opstiller en test for et eller andet, er det, alene,
*mig* der kan afgøre om den bliver bestået eller ej.
Så enkelt er det.
Nogen har så opstillet en "elgtest" hvor en Bimmer dumpede, og det er
nogen andre så sure over at de gør hvad de kan for at miskreditere
testen, i stedet for at forbedre bilen. (Som jeg dog forstår er sket.
(Hvilket jo så igen må betyde at dem der har lavet bilen har
"accepteret" at den ikke levede op til nogle berettigede
forventninger.))
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Jan W Nielsen (09-11-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 09-11-05 20:17 |
|
> Ka'dubli've'?
Man kunne spørge dig om det samme - men det seneste års tid har vist, at det
kan du godt...
Problemet er bare, at man går i ring med dig, for dine svar bygger ikke
videre på mine svar - endsige anfægter mine svars præmisser - endsige
overhovedet ser ud til at have læst/forstået mine svar..
> Altså; Hvis *jeg* opstiller en test for et eller andet, er det, alene,
> *mig* der kan afgøre om den bliver bestået eller ej.
Testen blev indledningsvist omtalt som en objektiv størrelse, der lige så
objektvivt enten blev bestået eller ikke-bestået. Dette er forkert.
> Så enkelt er det.
Ja, nemlig - det er ret enkelt.
/Jan W Nielsen
| |
Peter Weis (09-11-2005)
| Kommentar Fra : Peter Weis |
Dato : 09-11-05 21:32 |
|
Jan W Nielsen wrote:
> Testen blev indledningsvist omtalt som en objektiv størrelse, der lige så
> objektvivt enten blev bestået eller ikke-bestået. Dette er forkert.
En prøvekørsel er aldrig objektiv. Den journalistiske beskrivelse kan
være redelig når den er bedst, men aldrig objektiv.
mvh
Peter
| |
Jan W Nielsen (09-11-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 09-11-05 22:44 |
|
> En prøvekørsel er aldrig objektiv. Den journalistiske beskrivelse kan
> være redelig når den er bedst, men aldrig objektiv.
Helt enig.
/Jan W Nielsen
| |
Finn Guldmann (09-11-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 09-11-05 22:58 |
|
Jan W Nielsen wrote:
>>Ka'dubli've'?
> Man kunne spørge dig om det samme - men det seneste års tid har vist, at det
> kan du godt...
> Problemet er bare, at man går i ring med dig, for dine svar bygger ikke
> videre på mine svar - endsige anfægter mine svars præmisser - endsige
> overhovedet ser ud til at have læst/forstået mine svar..
>
Det må så være dig der render i ring.
Jeg syntes da jeg længe har stået stille på at dem der laver elgtesten
også afgør hvem der dumper og hvem der ikke gør.
>>Altså; Hvis *jeg* opstiller en test for et eller andet, er det, alene,
>>*mig* der kan afgøre om den bliver bestået eller ej.
> Testen blev indledningsvist omtalt som en objektiv størrelse, der lige så
> objektvivt enten blev bestået eller ikke-bestået. Dette er forkert.
>
Ikke hvis det er det der er resultatet af deres afgørelse, dem der har
lavet testen.
Så kunne man jo blive ved, og sige at i stedet for dumpet eller
bestået skulle der være et antal grader med "næsten bestået" og
"næsten dumpet". Og et eller andet ind i mellem og/eller uden om.
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Jan W Nielsen (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 10-11-05 00:08 |
|
> Det må så være dig der render i ring.
Lige netop - og lige meget nytter det..
> Jeg syntes da jeg længe har stået stille på at dem der laver elgtesten
> også afgør hvem der dumper og hvem der ikke gør.
Lige præcis..
/Jan W Nielsen
| |
Lars L. Hansen (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 04-11-05 00:18 |
|
Finn Guldmann wrote:
> Hvis bilen køres gennem en elgtest, og ikke klarer det er den vel ikke
> længere. Så klarer den ikke elgtesten. Hvad der så står på bagklappen er
> vel underordnet. Ligesom hvem der refererer det.
Hyundai'en var MEGET tæt på at vælte. Og havde helt sikkert væltet hvis
det havde været en mere virkelig situation eller en mindre erfaren
chauffør. BMW'en havde bare en livlig bagende. Der er milevid forskel.
--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede
| |
Per Henneberg Kriste~ (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 04-11-05 15:49 |
|
"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:436a9ab8$0$41147$14726298@news.sunsite.dk...
> Finn Guldmann wrote:
>> Hvis bilen køres gennem en elgtest, og ikke klarer det er den vel ikke
>> længere. Så klarer den ikke elgtesten. Hvad der så står på bagklappen er
>> vel underordnet. Ligesom hvem der refererer det.
>
> Hyundai'en var MEGET tæt på at vælte. Og havde helt sikkert væltet hvis
> det havde været en mere virkelig situation eller en mindre erfaren
> chauffør. BMW'en havde bare en livlig bagende. Der er milevid forskel.
Det kommer da an på hvor tidligt BMW´en får en livlig bagende. Det kan den
få længe før Atos´en tænker på at vælte ...
--
Per, Esbjerg
| |
Finn Guldmann (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-11-05 16:12 |
|
Lars L. Hansen wrote:
>> Hvis bilen køres gennem en elgtest, og ikke klarer det er den vel ikke
>> længere. Så klarer den ikke elgtesten. Hvad der så står på bagklappen
>> er vel underordnet. Ligesom hvem der refererer det.
> Hyundai'en var MEGET tæt på at vælte. Og havde helt sikkert væltet hvis
> det havde været en mere virkelig situation eller en mindre erfaren
> chauffør. BMW'en havde bare en livlig bagende. Der er milevid forskel.
>
Det er ikke mig der har fastsat kriterierne for Elgtesten. Men hvis
dem der laver testen bruger de samme mål i alle tilfælde, og siger at
den bil klarede testen og den bil klarede ikke testen, har jeg ikke
noget at udsætte på det. Det er deres test.
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Jan W Nielsen (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 04-11-05 18:11 |
|
> Det er ikke mig der har fastsat kriterierne for Elgtesten. Men hvis dem
> der laver testen bruger de samme mål i alle tilfælde, og siger at den bil
> klarede testen og den bil klarede ikke testen, har jeg ikke noget at
> udsætte på det. Det er deres test.
Der er ikke nogle faste kriterier for en elgtest.
- For det første vælter BMW´en ikke.
- For det andet er det på et specialdæk, den ikke kører optimalt.
- For det tredje kører den selv med dette specialdæk rimelig fornuftigt.
/Jan W Nielsen
| |
Finn Guldmann (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-11-05 19:41 |
|
Jan W Nielsen wrote:
>>Det er ikke mig der har fastsat kriterierne for Elgtesten. Men hvis dem
>>der laver testen bruger de samme mål i alle tilfælde, og siger at den bil
>>klarede testen og den bil klarede ikke testen, har jeg ikke noget at
>>udsætte på det. Det er deres test.
> Der er ikke nogle faste kriterier for en elgtest.
> - For det første vælter BMW´en ikke.
> - For det andet er det på et specialdæk, den ikke kører optimalt.
> - For det tredje kører den selv med dette specialdæk rimelig fornuftigt.
>
Jeg ser/læser blot hvad dem der udfører elgtesten får af resultat.
Og klarede den deres elgtest eller ikke?
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Klaus D. Mikkelsen (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 03-11-05 17:52 |
|
Kim Kristensen skriver:
>
> Mon ikke den første og eneste tanke hos testkøren er FÅÅÅÅÅÅÅÅK, det er vist
> ratholderens fortjenseste og ikke bilens at den ikke ryger om på skjoldet.
Skilled driver !
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
TDN (03-11-2005)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 03-11-05 18:05 |
|
"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:436a30c7$0$38676$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Mon ikke den første og eneste tanke hos testkøren er FÅÅÅÅÅÅÅÅK, det er
> vist
> ratholderens fortjenseste og ikke bilens at den ikke ryger om på skjoldet.
>
> http://www.tv4.se/421920.html
>
> Med venlig hilsen Kim
>
>
Mon ikke der skulle et par rene underhylere til efter det stunt.....
Mvh
Thomas
| |
Robert Eriksen (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Robert Eriksen |
Dato : 04-11-05 11:06 |
|
Kim Kristensen wrote:
> Mon ikke den første og eneste tanke hos testkøren er FÅÅÅÅÅÅÅÅK, det er vist
> ratholderens fortjenseste og ikke bilens at den ikke ryger om på skjoldet.
lidt apropos... der blev engang for længe længe siden postet et link
herinde til en firhjulstrækker i noget off-road/rally kørsel der lavede
et ligenende stunt, bare på begge sider af bilen. Altså først helt oppe
på højre hjulpar og så ovre på venstre hjulpar.
Nogen der har det link liggende et sted?
| |
|
|