budget vinterdæk
Fra : mullerman

Dato : 03-11-05 13:44

Hej Ng

Hvad er incitamenterne for ikke at vælge disse dæk?
http://www.daekbutikken.dk/shop/productlist.asp?Id=6481

Der er jo ca 450 kr pr dæk at spare når vi snakker 205/55/16...

Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-05 15:14

mullerman skriver:

> Hvad er incitamenterne for ikke at vælge disse dæk?

Kører du også på slidbanedæk om sommeren ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : mullerman

Dato : 03-11-05 15:38

> mullerman skriver:

> Kører du også på slidbanedæk om sommeren ?

Har ingen ide om hvad du mener?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-05 15:46

mullerman skriver:

> Har ingen ide om hvad du mener?

Dine sommerdæk, er det også billige dæk, eller er det dyre gode dæk ?

Der er trods alt en grund til at nogle dæk er dyre. De er bedre, men det
er trods alt kun det der søger for at holde dig på vejen.

Jeg ville _aldrig_ gå på kompromis med mine dæk.

Fra : mullerman

Dato : 03-11-05 16:22

> mullerman skriver:

> Dine sommerdæk, er det også billige dæk, eller er det dyre gode dæk ?

Ved det ikke, men tror de er ok... de sad jo på bilen da jeg købte den...

> Der er trods alt en grund til at nogle dæk er dyre. De er bedre, men det
> er trods alt kun det der søger for at holde dig på vejen.
>
> Jeg ville _aldrig_ gå på kompromis med mine dæk.

Ok, jeg var også bare interesseret, da der jo er en del at spare iflg
linket...

Fra : BJ

Dato : 03-11-05 16:13

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har ingen ide om hvad du mener?

Du skal være opmærksom på om de billige vinterdæk er såkaldte re-gummierede.

Det vil sige, der er anvendt en gammel (tidligere) brugt karkasse, hvorpå
den nye slidbane (det gummi som lamellerne er skåret i) er vulkaniseret på.

Spørg forhandleren om dækket er 're-gummieret'.

Jeg ville ikke køre med re-gummierede dæk.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 20:44

> [...]
> på.
>
> Spørg forhandleren om dækket er 're-gummieret'.
>
> Jeg ville ikke køre med re-gummierede dæk.

Jeg tror ikke at de er regummirede, hvis man klikker på billedet af dækket
kom der en tekst om at det er nye dæk.

Men anyways - man får som regel hvad man betaler for - og jeg ville ikke gå
på kompromis med dæk.
Af samme årsag har jeg valgt et anerkendt mærke med gode testresultater.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - m. ContiWinterContact TS810 -

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : mullerman

Dato : 03-11-05 20:51

> [...]
> gå på kompromis med dæk.
> Af samme årsag har jeg valgt et anerkendt mærke med gode testresultater.

Ok, jeg har også efterhånden indstille mig på at det enten bliver Michelin
alpin eller Goodyear ultra grip 7 + stålfælge... At det så koster over 6000
er jo bare et surt æble at bide i :(

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-05 15:50

mullerman skriver:

> Hvad er incitamenterne for ikke at vælge disse dæk?
> http://www.daekbutikken.dk/shop/productlist.asp?Id=6481

Hra du for øvrigt overvejet at købe et sæt 15 " fælge med vinterdæk ?
Det kan du få til samme pris som 16" gummi alene. Så er det også
billigere at skifte næste gang!

Fra : mullerman

Dato : 03-11-05 16:25

> mullerman skriver:

> Hra du for øvrigt overvejet at købe et sæt 15 " fælge med vinterdæk ?
> Det kan du få til samme pris som 16" gummi alene. Så er det også
> billigere at skifte næste gang!

Det ville jeg hellere end gerne, men der kan ikke sidde 15" på :(
Der skal 16" på, og det gør jo det hele lidt dyrere...

Har du/i evt en ide om hvor de billigste 16" stålfælge med Michelin Alpin
eller Goodyear ultra grip7 kan findes?
Det billigste jeg har indtil videre er AGL.dk med 6400 incl montering.

Martin

Fra : Non-Desperado

Dato : 03-11-05 16:32

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev:

>Det ville jeg hellere end gerne, men der kan ikke sidde 15" på :(

Det lyder interessant......er det noget med dimensionerne på
bremseskiverne ?

Hvis det er en muskelbil, så skal dækkene bestemt ikke være dér
man skal spare først....

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : mullerman

Dato : 03-11-05 16:40

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:k5bkm19e4v477mhksbkieosi25jmrqsqk3@4ax.com...

> Det lyder interessant......er det noget med dimensionerne på
> bremseskiverne ?
>
> Hvis det er en muskelbil, så skal dækkene bestemt ikke være dér
> man skal spare først....

Ja, det er bremsekalibrene der er "problemet".
Muskelbil og muskelbil... Det er en 2,0 hdi med 138 heste...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-05 16:46

mullerman skriver:

> Det ville jeg hellere end gerne, men der kan ikke sidde 15" på :(
> Der skal 16" på, og det gør jo det hele lidt dyrere...

Hvilken bil snakker vi om ?

Fra : mullerman

Dato : 03-11-05 20:27

> mullerman skriver:

> Hvilken bil snakker vi om ?

Citroen C4 2.0 hdi

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-05 21:38

mullerman skriver:

> Citroen C4 2.0 hdi

Og den nakker ikke 15" ???

Surt. Jeg har lige hentet 195/65-15 med stålfælge og bolte til 4120 kr.

Fra : mullerman

Dato : 03-11-05 21:54

> mullerman skriver:

> Og den nakker ikke 15" ???

Umiddelbart ikke.Citroen anbefaler det i hvert fald ikke, har dog ikk prøvet
15"

> Surt. Jeg har lige hentet 195/65-15 med stålfælge og bolte til 4120 kr.

ja, der er desværre en forskel op til 16" som desværre koster 6500 incl dæk
og montering

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 22:12

> Umiddelbart ikke.Citroen anbefaler det i hvert fald ikke, har dog ikk
> prøvet 15"

> ja, der er desværre en forskel op til 16" som desværre koster 6500 incl
> dæk og montering

Jeg synes lige at du skulle tage en tjekke i din instruktions bog om
alternative hjulstørrelser til din model.
En 138 Hk bil plejer ikke at have så store bremser at der ikke kan gå en 15"
stålfælg på.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-11-05 22:20

Claus Petersen wrote:
> Jeg synes lige at du skulle tage en tjekke i din instruktions bog om
> alternative hjulstørrelser til din model.
> En 138 Hk bil plejer ikke at have så store bremser at der ikke kan gå
> en 15" stålfælg på.

I følge mine oplysninger burde den kunne køre med 15" fælge...
Mine oplysninger via en leverandør siger både den kan være født med 15"
originalt og køre med 15", hvis den er født med 16"...

Fra : mullerman

Dato : 03-11-05 22:44

> I følge mine oplysninger burde den kunne køre med 15" fælge...
> Mine oplysninger via en leverandør siger både den kan være født med 15"
> originalt og køre med 15", hvis den er født med 16"...

Hmm, alle andre jeg har talt med siger at de er sikre på at der skal 16"
på...
og nu da citroen anbefaler det, så må jeg vel bare betale de 2500 ekstra...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-11-05 03:13

mullerman skriver:

> Hmm, alle andre jeg har talt med siger at de er sikre på at der skal 16"
> på...

Du må ud med tommestokken

> og nu da citroen anbefaler det, så må jeg vel bare betale de 2500 ekstra...

Ja, det er da dine penge....

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-11-05 19:53

mullerman wrote:

> Hmm, alle andre jeg har talt med siger at de er sikre på at der skal
> 16" på...
> og nu da citroen anbefaler det, så må jeg vel bare betale de 2500
> ekstra...

Dit valg...

Fra : mullerman

Dato : 03-11-05 22:43

> [...]
> alternative hjulstørrelser til din model.
> En 138 Hk bil plejer ikke at have så store bremser at der ikke kan gå en

Der står desværre ikke noget i instruktionsbogen.
Og citroen anbefaler ikke under 16" da den er født med dette. Den har samme
kalibre som VTR+ med 180 hk

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 23:02

> Der står desværre ikke noget i instruktionsbogen.
> Og citroen anbefaler ikke under 16" da den er født med dette. Den har
> samme kalibre som VTR+ med 180 hk

Ja måske, men det komme lige så meget an på skiver og åg.
Mindre skiver og åg = tættere på navet.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-11-05 14:52

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Der står desværre ikke noget i instruktionsbogen.
> Og citroen anbefaler ikke under 16" da den er født med dette. Den har
> samme kalibre som VTR+ med 180 hk

En autoriseret forhandler har meget svært ved at anbefale andet end
originalt - helt ned til størrelsen af dæk.

Engang skulle jeg have 5-trinsgearkasse på en 4-gears Golf Diesel. "Det
kunne ikke lade sig gøre". Jeg gjorde det!

En gang skulle jeg have ændret gearingen på 5.-gearet i min Golf II GTD.
"Det kunne ikke lade sig gøre uden at afmontere gearkassen". Jeg gjorde det!

Osv. :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-05 15:36

> [...]
>
> En gang skulle jeg have ændret gearingen på 5.-gearet i min Golf II GTD.
> "Det kunne ikke lade sig gøre uden at afmontere gearkassen". Jeg gjorde

Lidt ligesom:

Goddag hr. værkfører jeg vil gerne have skiftet mit instrument til et med
kørecomputer.
Desværre hr. kunde en umulig opgave - det kan ikke lade sig gøre.
Men det kunne det - god nat og sov godt.

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 03-11-05 16:47

> Har du/i evt en ide om hvor de billigste 16" stålfælge med Michelin Alpin
> eller Goodyear ultra grip7 kan findes?

Prøv: www.reifendirekt.de

Michael