Bedste håndfri løsning
Fra : JS

Dato : 03-11-05 09:51

Har en Pug 206 og en Nokia 6230 som jeg søger en håndfri løsning til. Jeg
ønsker ikke at bore huller eller lave andre spændende ændringer, så det skal
nærmest bare være en holder til telefonen som så sættes til et BT-headset.
Er der nogle af de holdere der sættes fast i luftdyserne, der virker
nogenlunde og ikke er for løse eller er der andre løsninger I kan anbefale?

Fra : Leonard

Dato : 03-11-05 10:13

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>Har en Pug 206 og en Nokia 6230 som jeg søger en håndfri løsning til.

Jeg har kun set en eneste bil, der kunne køres håndfrit - og det var
ikke en Pug

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Bjørn

Dato : 03-11-05 10:49

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> virker nogenlunde og ikke er for løse eller er der andre løsninger I kan

Snakker vi kun til bilmontering er dette sæt:
http://www.modify.dk/?page=products&mode=tbil&product=ck7w#ck7w
- noget der står på min ønskeseddel. Bedre bliver det bare ikke.

Jeg har set BT sæt, modellen er vist nok udgået, men for os dovenhoveder er
sådan noget nærmest ubrugeligt, idét at det skal lades op hele tiden

Fordelen ved bilmonteringssættet er, at bluetooth komponenterne bliver
monteret i bilen, og har bilens batteri som backup. Derudover kan bilens
monteringssæt selv huske telefonen, dvs er BT slået til på telefonen, er det
bare at sætte sig ind i bilen, så "parer" de automatisk sig selv. Det sker
ikke med en almindelig høresnegl, dem parer man selv, fordi at øresneglen
går på standby kort efter at telefonen kommer uden for rækkevidde

Derudover er fordelen ved bilmonteringssættet at du har en knap til
instrumentbordet til at løfte røret. Med øresnegl, skal man først lige have
fundet sneglen, sat den på øret - for derefter at løftet knoglen. Med
bilmonteringssættet er kan man - med valg af rigtig headunit - få opkald til
at mute radioen. Der skal være en bestemt indgang på HU'en - husker desværre
ikke hvilken.

Med tilvalg af en boks til 3-4-500 kr, er det muligt at få vedkommendes
stemme du snakker meds stemme ud gennem bilens anlæg.

--
Mvh Bjørn :) Opel Vectra 24v
- Rigtige biler når omdrejningsbegrænseren i 5. :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-05 13:08

"Bjørn" skriver:

> Snakker vi kun til bilmontering er dette sæt:
> http://www.modify.dk/?page=products&mode=tbil&product=ck7w#ck7w
> - noget der står på min ønskeseddel. Bedre bliver det bare ikke.

Enig !
Har et lignende sæt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Nikolai R. Jensen - ~

Dato : 03-11-05 14:33

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.modify.dk/?page=products&mode=tbil&product=ck7w#ck7w
> - noget der står på min ønskeseddel. Bedre bliver det bare ikke.

har det sæt til min nokia 6230I og det virker bare for genialt! kan kun
anbefales!

--
Mvh.
Nikolai R. Jensen

VIND bilstereo for OVER 10.000 kr.
http://www.go-loud.dk/forum1/topic.asp?TOPIC_ID=90
www.go-loud.dk <--- Danmarks Billigste Bilstereo!
www.go-loud.dk/forum1 <--- Go-lou´d.dk´s forum
www.minvogn.dk <--- Min egen bil og bilstereo opbygning.
Tlf.:23420653 Fax.:75520638

Fra : Aksel

Dato : 03-11-05 13:39

> [...]
> virker nogenlunde og ikke er for løse eller er der andre løsninger I kan

Jeg har købt et håndfri sæt hos T.Hansen, varenummer 1753470, styreboksen
placeres bag radioen og kobles ind i radioens tilledninger, det kræver at
radioen har DINtilslutning, alle kabler er med i sættet. det eneste der
mangler er et adapterkabel som skal købes til den aktuelle telefonmodel.

Når telefonen ringer eller man selv ringer op, kan samtalen høres i bilens
højttalere, radiolyden afbrydes.
Der følger mikrofon til at klæbe på instrumentpanel og øretelefon med.

Jeg har brugt det i ½ år uden problemer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-11-05 13:48

> Har en Pug 206 og en Nokia 6230 som jeg søger en håndfri løsning til.

Jeg har en Nokia-holder med nokia-boks bagved.

Til dette er der tilsluttet en lang "svanehals" fra Ericsson, og denne kan
trækkes ned foran munden.

Dét er den bedste løsning (og den dyreste).

/Jan W Nielsen

Fra : Nikolai R. Jensen - ~

Dato : 03-11-05 14:35

> [...]
> virker nogenlunde og ikke er for løse eller er der andre løsninger I kan

hey.

tag forbi enten pug eller din lokale mobiltelefon pusher. du kan få en ramme
man sætter ind bag sin radio hvor du så monterer holdere til mobilen på. på
den måde slipper du for at bore huller og din telefon kommer til at sidde
smart istedet for midt i din luft dyse. og de virker allesammen uden huller.

Fra : JS

Dato : 03-11-05 15:04

"Nikolai R. Jensen - Go-loud.dk" <ng@go-loud.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sidde smart istedet for midt i din luft dyse. og de virker allesammen uden

Det lyder som en fornuftig her-og-nu-løsning. Har du evt. et link til
produktet?

De andre dyrere løsninger I andre har henvist til må komme på
juleønskesedlen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-05 15:19

JS skriver:

> De andre dyrere løsninger I andre har henvist til må komme på
> juleønskesedlen

Det er kun et beslag til at holde selve telefonen der bliver henvist til
der. Ikke en håndfri løsning.

Jeg har tidligere haft samme løsning som Christian, men da jeg fik ny
bil, kunne jeg ikke finde plads til den. Den er 112% i orden, lader
telefonen, har udvendig antenne og alt det der. Men jeg valgte af
synsmæssige årsager en CK-1W (gammel udgave af den Bjørn henviser til).
Okay, nu får jeg ikke ladet telefonen op, og den sidder heller ikke fast
(men kan ligge i lommen, mens man snakker), til gengæld kan den bruges
til mange andre telefontyper også. Den gamel kunne kun bruges til 6310i
og ældre Nokia telefoner.

Så er 7-800 kr vel heller ikke mere ?

Fra : JS

Dato : 03-11-05 16:18

> JS skriver:

> Det er kun et beslag til at holde selve telefonen der bliver henvist til
> der. Ikke en håndfri løsning.

Men sammen med et BT-headset finder jeg det alligevel interessant.

> [...]
> (men kan ligge i lommen, mens man snakker), til gengæld kan den bruges
> til mange andre telefontyper også. Den gamel kunne kun bruges til 6310i

Nej, helt sikkert ikke, men jeg ved ikke hvor længe vi skal have bilen
endnu, så en hurtig og lidt billigere løsning er at foretrække.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-05 16:45

JS skriver:

> Men sammen med et BT-headset finder jeg det alligevel interessant.

Okay. Hvad koster et BT headset ?

> Nej, helt sikkert ikke, men jeg ved ikke hvor længe vi skal have bilen
> endnu, så en hurtig og lidt billigere løsning er at foretrække.

Det lille kit er let at montere, kræver dybest set kun forsyning og
tændingssignal.

Jeg har en Nokia BT "hørechokoladebolle", den ville jeg sku nødigt
skulle bruge i bilen....

Fra : JS

Dato : 04-11-05 09:50

> JS skriver:

> Okay. Hvad koster et BT headset ?

Det kan jeg få gratis af firmaet.

> Det lille kit er let at montere, kræver dybest set kun forsyning og
> tændingssignal.
>
> Jeg har en Nokia BT "hørechokoladebolle", den ville jeg sku nødigt
> skulle bruge i bilen....

Hvorfor? Det skal lige siges at det nuværende alternativ er
standardheadsettet der følger med Nokia 6230, hvilket fungerer nogenlunde i
forhold til behovet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-11-05 10:08

JS skriver:

> Det kan jeg få gratis af firmaet.

Den pris er svær at slå

> Hvorfor?

Den jeg har er lydkvaliteten simpelthen for ringe i. OG så skal man lade
på det evigt og altid.

> Det skal lige siges at det nuværende alternativ er
> standardheadsettet der følger med Nokia 6230, hvilket fungerer nogenlunde i
> forhold til behovet.

Nåååh, det - hvilket ?

Men ledning formoder jeg.

Fra : Bjørn

Dato : 04-11-05 11:28

..

> Nåååh, det - hvilket ?
>
> Men ledning formoder jeg.

Jep :)

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 09-11-05 14:19

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> [...]

> (men kan ligge i lommen, mens man snakker), til gengæld kan den bruges
> til mange andre telefontyper også. Den gamel kunne kun bruges til 6310i

Den er så dog ulovlig den løsning skal man tænke på - ligesom de fleste (tm)
bluetooth løsninger desværre er.. omend smarte..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-05 14:23

Flemming Lynggaard skriver:

> Den er så dog ulovlig den løsning skal man tænke på - ligesom de fleste (tm)
> bluetooth løsninger desværre er.. omend smarte..

Med mindre at man monterer en fast holder.

Mon ikke min bukselomme kan betegnes for en "fastholder" ?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-11-05 17:27

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote in message

> [...]
(tm)
> bluetooth løsninger desværre er.. omend smarte..

Hvad man ikke kan se har man ikke ondt af :)

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-11-05 14:36

JS wrote:
> [...]
> nærmest bare være en holder til telefonen som så sættes til et BT-headset.
> Er der nogle af de holdere der sættes fast i luftdyserne, der virker

Det tror jeg ikke.

> og ikke er for løse eller er der andre løsninger I kan anbefale?

Jeg har dette:
http://www.modify.dk/?page=products&mode=tbil&product=cark91#cark91
Og det virker bare, punktum. Oplader telefonen, muter radioen etc.

mvh

Christian

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 03-11-05 16:45

> [...]
> Er der nogle af de holdere der sættes fast i luftdyserne, der virker
> nogenlunde og ikke er for løse eller er der andre løsninger I kan

Jeg havde samme problem og har hos Peugeot købt en holder til formålet: I
Peugeots egen tilbehørsliste (dog fra august 2003) hedder den
"Telefonholder, uden boring af huller, v.radio" og har res. nummer 852675.
Du skal så montere en telefonspecifik holder (f.eks til Nokia) på denne. Med
den løsning sidder telefonen pænt nede ved radioen og har en god vinkel ift.
chauføren.

Derudover bør du - som andre er inde på - montere et "rigtigt" håndfrit sæt
a la Nokia CK-1W. Det virker perfekt, og er ikke voldsomt dyrt.

Michael

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-11-05 18:46

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> wrote in
message news:Ogqaf.73166$Fe7.248327@news000.worldonline.dk...
> [...]
sæt
> a la Nokia CK-1W. Det virker perfekt, og er ikke voldsomt dyrt.

Et godt råd herfra:
Lad være med at brug 6230eren med kabel - det er noget skrammel.
MBC15 holderen går i stykker som snot.
Vi har CK7W i firmaet med tilhørende MBC15 holder og det går i stykker for
et godt ord.
En montør jeg talte med kørte på 7ende (!!!!!) holder siden Januar måned. De
går i stykker bare du kigger på dem og kan ikke lade, finde telefon osv.

Men CK7W med Bluetooth alene virker perfekt. har flået min holder fra i
fimabilen og kører ren bluebooth nu. Det virker kanon :)

Fra : Pallejc

Dato : 04-11-05 17:18

> [...]
> virker nogenlunde og ikke er for løse eller er der andre løsninger I kan

Hej
Jeg har selv en 406'er hvori jeg har monteret håndfri , denne model virker
perfekt med en 6230'er:
http://www.aspidshop.com/export/store/product_info.php?cPath=4&products_id=86&PHPSESSID=51a483345fa9bda6de44e79815be5947

--
Hilsen Palle

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-11-05 18:48

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Er der nogle af de holdere der sættes fast i luftdyserne, der virker
> nogenlunde og ikke er for løse eller er der andre løsninger I kan

Hvis du beslutter dig for den fastmonterede løsning laver brodit nogle
holderen der bare klikkes fast. Din lokale mobil-pusher har dem sikkert